abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 25 oktober 2002 @ 23:08:31 #1
38111 Boomlaars
Schoenlepels eten *HMMMM*
pi_6470967
Ik doe op 27 november een intest in Eindhoven voor de 10-daagse rijopleiding van de ANWB..heeft iemand dit al gedaan en kan die mij vertellen wat ik daar kan verwachten (heb alleen aan info. dat ze gaan kijken hoe snel je dingen opneemt, reactievermogen testen etc...maar weet iemand dan hoe dat precies in zn werk gaat, of het verstandig is van te voren even met een familielid ergens te gaan rijden etc)

En nog iemand die de cursus zelf succesvol heeft afgerond of klachten heeft?

AaaAAAaaaAaaaaarghhhh!!!!!! *BONES SNAPPING*
pi_6471112
Ik heb een heleboel klachten over de anwb als aanbieder van rijopleidingen.

Als je zeker weet dat je het de eerste keer haalt, dan moet je het vooral doen, maar als je ook maar voor 0,0001% aan jezelf twijfelt begin er niet aan. Hier mijn verhaal wat starte in mei vorig jaar. Intest gedaan, hardstikke leuk, lekker voor het eerst achter het stuur. pakket met 30 lessen aangesmeerd gekregen, dagje gereden op een leercicruit. Begonnen met lessen, alles in 7 dagen gepropt (ja 30 uur) heel de week rijden, elke avond helemaal kapot. Maar ik mocht examen doen. Net gezakt, examinator heeft lang zitten twijfelen, maar helaas. volgens mijn instructeur had ik nog 7 lessen nodig. 4 maanden later kon ik pas weer afrijden (ja 4 maanden is iets langer dan 10 dagen) want de anwb had te weinig examens ingekocht. MAar ik kon eerder, 3 maanden later, maar dan moest ik wel in een andere stad afrijden. Kreeg voor die 7 uur een andere instructeur, die niets van mij af wist. de les voor mijn examen (een uur ervoor) kreeg ik weer een andere instructeur, en tot overmaat van ramp ook nog een andere auto waar ook de airco nog van kapot was, en het was buiten 30 graden. Weer gezakt. op dat moment ging ik op kamers wonen, op ongeveer 170 km van mijn oude woonplaats. Ik info aangevraagd bij de anwbrijschool in Tilburg, moest ik weer een nieuwe intest doen, en ik kon 5 maanden later ingepland worden. Toen ben ik maar naar een andere rijschool toegestapt waar alles binnen een maand geregeld was en daar ben ik de eerste keer ook geslaagd. Van mijn laatste instructeur hoorde ik dat hij op dat moment 5 cursisten had die bij de anwb gestopt waren, en hij was er niet echt positief over.

Maar zoals ik in het begin al zei, als je in 1 keer slaagt is het een perfecte rijschool.

-edit- nog even over de intest

Het is gewoon eigenlijk je eerste rijles, het enige verschil is dat er tijdens die les ook nog wordt gekeken hoe snel je dingen oppikt, dus hoeveel lessen zij schatten dat je nodig hebt.

Van te voren met iemand een keertje gaan rijden is alleen aan te bevelen als je veel kan rijden, want aan 1 keertje heb je eigenlijk helemaal niets, dan kan je het beter tijdens die intest leren, dan weet je zeker dat je het jezelf goed aanleert

It's not a beer belly, it's a fuel tank for a sex machine!
  vrijdag 25 oktober 2002 @ 23:24:34 #3
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_6471145
Het slagingspercentage schijnt inderdaad erg klein te zijn. Natuurlijk is het verleidelijk om in 10 dagen je rijbewijs te halen, alleen denk wel dat je de hele dag in de auto zit (wat erg vermoeiend is indien je onervaren bent). Eerst gaan lessen met een familielid lijkt me niet verstandig. Vaak leer je bepaalde slechte gewoontes aan (zo van 'het staat zus in het boekje, maar zo kan het ook').

(waarom staat dit niet in PTA?)

If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
  vrijdag 25 oktober 2002 @ 23:34:25 #4
12395 mistraldk
Sailing's the game!!!
pi_6471241
ik heb zelf ook véél slechte dingen gehoord over anwb. ik heb mijn rijbewijs verder zelf wel met een 12 dagen cursus gedaan bij een 'gewone' rijschool (han lacourt, in Leiden) en niks dan lof, in 1 x gehaald ook :-)
"Spuug niet onder de tafel...daar zou je dronken vriend kunnen liggen"
pi_6476635
Deze gaat naar PTA
  zaterdag 26 oktober 2002 @ 16:09:49 #6
35485 rique
with Canon, I can
pi_6477382
Ik heb het zelf ook gedaan, in 1x geslaagd dus kan niet vertellen hoe vervelend de ANWB is als je niet slaagt.

Wat ik het grote voordeel vond is dat je gewoon 8uur achter elkaar les hebt (waarbij je 4uur achterin zit, erg leerzaam). Dan kan je nog eens ergens heen en ben je niet beperkt tot een bepaald gebied waarin je maar een uurtje mag rijden. Hoewel het examengebied niet groot is is het wel lekker om gewoon eens iets anders te oefenen. Bij mij was het bijvoorbeeld zo dat mijn instructeur op de parkeerplaats in amsterdam zei: ga maar naar Purmerend, industrieterrein blablabla, zoek maar uit hoe je er komt. Kijk, daar heb je wat aan. Zo leer je ook navigeren en onverwachte omgevingen leveren onverwachte situaties op waarop je goed leert te anticiperen.
Wel moet ik erbij zeggen dat het na zo'n stoomcursus wel erg belangrijk is dat je regelmatig blijft rijden na het behalen van je rijbewijs want anders zakt het heel erg snel weg. Dus als je je rijbewijs gehaald hebt gewoon minstens 1x per week ff in een auto stappen, dat helpt bijzonder goed.

Wat mij betreft niets dan goeds voor de ANWB, je legt gewoon een zak geld klaar en alles is geregeld.

verslaafd aan de cirkelkwadratuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')