Wat dacht je van www.airbnb.com te bezoeken? Het is geen besloten club ofzo.quote:Op woensdag 9 maart 2016 14:30 schreef HPoi het volgende:
Kan je via Airbnb ook vakantiehuisjes huren zeg maar? Ik bedoel wij zoeken eigenlijk een huisje voor 1 of 2 weken in Tsjechië richting het Reuzengebergte. Liever geen huisje in een stad maar in een dorpje/vrijstaand. Is dit ook mogelijk, of betreft het vooral aanbod in (wereld)steden?
Het is overigens niet de bedoeling dat wij dan het huisje moeten gaan delen met andere vakantiegangers. Vanuit vroeger toen HPoi nog klein was weet ik nog dat wij in Hongarije vaak een huisje hadden waaraan een woonhuis van de verhuurder/eigenaar aan vast zat. Zoiets is geen probleem, want de sanitaire voorzieningen waren niet gedeeld en je ziet de eigenaar zelf eigenlijk bijna nooit. (alleen bij aankomst eigenlijk) Bestaat zoiets dergelijks ook op airbnb.
Zelf geen ervaring mee, maar het valt me op dat veel mensen slechts een kamer verhuren en vaak ook nog tegen een hoge prijs. Eerlijk gezegd denk ik dan, waarom zou je dan niet gewoon gaan couchsurfen?quote:Op donderdag 9 juni 2016 09:45 schreef Ajaxfan het volgende:
Stoffig hier. Voor het eerst een verzoek gedaan via Airbnb bij een dame in Vancouver. Die woont daar zelf in het huis en verhuurt 1 kamer. Vrouw die het prettig vind om toerist in haar eigen stad te zijn en mensen de highlights te laten zien en discussies te voeren. Ben wel benieuwd toch of ze het accepteert. Mensen ervaring met in een huis 'logeren' terwijl de normale bewoners er ook zijn?
Goede vraag en vaak zal dat ook goedkoper zijn. Ik ben compleet nieuw op dit gebied en het verhaal + de reviews van deze vrouw klonken wel leuk. Prijs is ook heel behoorlijk door de periode die ik boek.quote:Op donderdag 9 juni 2016 10:12 schreef Polenbatser het volgende:
[..]
Zelf geen ervaring mee, maar het valt me op dat veel mensen slechts een kamer verhuren en vaak ook nog tegen een hoge prijs. Eerlijk gezegd denk ik dan, waarom zou je dan niet gewoon gaan couchsurfen?
DAt lijkt me ook ja, aangezien Couchsurfen gratis isquote:Op donderdag 9 juni 2016 10:45 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Goede vraag en vaak zal dat ook goedkoper zijn.
quote:Op donderdag 9 juni 2016 10:45 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Goede vraag en vaak zal dat ook goedkoper zijn. Ik ben compleet nieuw op dit gebied en het verhaal + de reviews van deze vrouw klonken wel leuk. Prijs is ook heel behoorlijk door de periode die ik boek.![]()
Nou daarom, bij couchsurfen betaal je niks.quote:Op donderdag 9 juni 2016 11:29 schreef flipsen het volgende:
[..]
DAt lijkt me ook ja, aangezien Couchsurfen gratis isMaar voor een kamer via Airbnb mag je dan ook wel wat meer verwachten als je ervoor betaalt.
Zoals ik zei newbie op dit gebied.quote:Op donderdag 9 juni 2016 11:29 schreef flipsen het volgende:
[..]
DAt lijkt me ook ja, aangezien Couchsurfen gratis isMaar voor een kamer via Airbnb mag je dan ook wel wat meer verwachten als je ervoor betaalt.
Dik 50 euro voor een kamer zou ik ook niet doen. Dan kun je beter gaan voor een hostel of low budget B&B. In dit geval klonk het totaalpakket (locatie bijvoorbeeld) gewoon heel oké en scheelde het zo'n bak geld met hotels (waar ik tot nu toe altijd verbleef).quote:Op donderdag 9 juni 2016 11:37 schreef Polenbatser het volgende:
[..]
[..]
Nou daarom, bij couchsurfen betaal je niks.Aangezien sommige mensen daar ook een aparte kamer met echt bed hebben voor de gasten vraag ik me af wat nou precies het verschil is. Overigens niks mis mee als je ervoor betaalt, maar ik kwam een aantal van die kamers tegen op airbnb waar je dik 50 euro per nacht voor mag betalen. Toen vroeg ik me echt af of ik het nou niet snapte, of die mensen.
Dan lijkt het me een prima deal.quote:Op donderdag 9 juni 2016 11:45 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Zoals ik zei newbie op dit gebied.
[..]
Dik 50 euro voor een kamer zou ik ook niet doen. Dan kun je beter gaan voor een hostel of low budget B&B. In dit geval klonk het totaalpakket (locatie bijvoorbeeld) gewoon heel oké en scheelde het zo'n bak geld met hotels (waar ik tot nu toe altijd verbleef).![]()
Dat zit wel goed:quote:Op donderdag 9 juni 2016 11:54 schreef Polenbatser het volgende:
[..]
Dan lijkt het me een prima deal.Ik heb wel ervaring met couchsurfing dus, kan heel leuk zijn om samen met iemand van daar de stad te ontdekken. Wel zou ik met haar van tevoren afstemmen hoeveel zij samen wil doen, zodat er geen scheve verwachtingen ontstaan. Niet dat ze elke 5 minuten op je deur klopt bij wijze van, of andersom.
Het is vooral duimen dat de kamer beschikbaar is.quote:Some guests prefer more interaction but some guests prefer more privacy so please let me know what you need and want from me and I can adjust. In your bedroom, there is a basket full of tourist brochures, hiking trail books, and maps for places of interest to see and things to do in and around Vancouver. Occasionally we can visit tourist destinations together if that is something you'd like to do.
Ah kijk.quote:Op donderdag 9 juni 2016 11:58 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Dat zit wel goed:
[..]
Het is vooral duimen dat de kamer beschikbaar is.![]()
Heeft geholpen. Kamer is binnen met uitzicht op English Bay.quote:Op donderdag 9 juni 2016 12:00 schreef Polenbatser het volgende:
[..]
Ah kijk.Ik ga wel met je mee duimen!
quote:Op donderdag 9 juni 2016 22:51 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Heeft geholpen. Kamer is binnen met uitzicht op English Bay.
Eind april volgend jaar pas maar je kunt niet vroeg genoeg zijn.quote:
Je bent je wel bewust dat een slaapplek via airbnb niet gegarandeerd is?quote:Op vrijdag 10 juni 2016 07:00 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Eind april volgend jaar pas maar je kunt niet vroeg genoeg zijn.Vind het altijd wel fijn om in ieder geval vluchten + slaapplek heel ruim voor vertrek rond te hebben. Meer voorpret en 10000000 keer foto's / Google Maps bekijken.
![]()
Dat weet ik. Genoeg verhalen gelezen waar er zeer kort voor de boekingsdatum geannuleerd word. Daarom ook een back-up plan paraat mocht er geannuleerd worden.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 07:28 schreef Fogel het volgende:
[..]
Je bent je wel bewust dat een slaapplek via airbnb niet gegarandeerd is?
quote:Op vrijdag 10 juni 2016 07:31 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Dat weet ik. Genoeg verhalen gelezen waar er zeer kort voor de boekingsdatum geannuleerd word. Daarom ook een back-up plan paraat mocht er geannuleerd worden.![]()
Dan woon jij vast op een heel fijn plekje, als dit in de kranten komt.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 07:34 schreef Fogel het volgende:
[..]![]()
Niet iedereen houdt er rekening mee namelijk. Er staan regelmatig beteuterde mensen in de kranten hier (zou me niks verbazen als het verkapte reclame is van de hotelbranche, maar ach). En nee, Noorse kranten schrijven niet over de belangrijke dingen die in de wereld gebeuren
Voorpret is soms nog leuker dan de reis zelf.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 07:00 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Eind april volgend jaar pas maar je kunt niet vroeg genoeg zijn.Vind het altijd wel fijn om in ieder geval vluchten + slaapplek heel ruim voor vertrek rond te hebben. Meer voorpret en 10000000 keer foto's / Google Maps bekijken.
![]()
Heb je daar toestemming voor vanuit de gemeente en/of bank??quote:Op donderdag 25 augustus 2016 20:38 schreef MaJo het volgende:
Ik heb zelf goede ervaringen met airbnb. Zijn er hier ook mensen met ervaring van het zelf verhuren?
Ik heb mijn woning gister voor 2 maanden erop gezet en vandaag al een boeking van 19 dagen binnen gekregen
Moet je daar toestemming voor vragen als je het huis bezit?quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 11:36 schreef Leonos het volgende:
[..]
Heb je daar toestemming voor vanuit de gemeente en/of bank??
Als je de hypotheek nog niet afgelost hebt, volgens mij wel.quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 11:44 schreef MaJo het volgende:
[..]
Moet je daar toestemming voor vragen als je het huis bezit?
Ik ga het eens uitzoekenquote:Op dinsdag 30 augustus 2016 11:46 schreef Leonos het volgende:
[..]
Als je de hypotheek nog niet afgelost hebt, volgens mij wel.
Dit omdat het niet jou eigendom is, maar die van de bank.
En mochten ze daar later achter komen, kunnen ze het gehele hypotheek bedrag in 1x innen.
Wordt nog een uitdaging omdat de host nauwelijks Engels spreektquote:Dear Airbnb Hosts and Guests,
As Typhoon Chaba approaches Korea, we wanted to pass along some important information that may help you and your loved ones stay safe before, during, and after the storm.
Remember to follow the direction of local officials. Your local officials will be the best source of information before, during, and after the storm.
Korea Meteorological Administration is updating its website with relevant alerts and advisories for potentially affected areas along with links to the latest weather news. Please go to www.web.kma.go.kr for the latest updates or follow Korea Meteorological Administration for the latest disaster and crisis management information @kma_skylove.
If you currently have a reservation or have a reservation booked starting this week, please connect with your host/guest as soon as possible. Travel may be impacted to and from the area at this time. Should you wish to modify or cancel your reservation, visit our FAQ here as a host and here as a guest.
For more information on what to do before, during, and after severe weather you can find additional resources from Korea’s Natural Disaster Safety Portal at www.safekorea.go.kr.
Please stay safe during the storm,
The Airbnb Team
En anders het weer wel? Ook wel weer spannend natuurlijk.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 01:36 schreef Halldor het volgende:
Ik kreeg net deze mail van airbnb
[..]
Wordt nog een uitdaging omdat de host nauwelijks Engels spreekt
Dat zeker, hopen dat het meevaltquote:Op dinsdag 4 oktober 2016 01:42 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
En anders het weer wel? Ook wel weer spannend natuurlijk.Ik hoop dat het goed komt.
In een kleine anderhalve dag kan er veel veranderen, Komt vast wel goed! En laat hier vooral even weten je AirBNS was!quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 02:11 schreef Halldor het volgende:
[..]
Dat zeker, hopen dat het meevalt
De host net gesproken: "storm, rain, night"
Ben benieuwd, morgen om 15.00 heb ik ook weer een vlucht.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |