Hij vond je zeker een beauti?quote:Op zaterdag 6 september 2014 09:35 schreef bellabeauti het volgende:
Goededag, ik heb een vraag en hopelijk kunnen jullie mij helpen.
Mag een agent foto's ten behoeve van signalement maken wanneer je wordt staande gehouden? Mij is dit overkomen bij het maken van een,overigens, lichte verkeersovertreding. Die agent maakte foto's van mij met zijn mobiele telefoon (iPhone). Mag dit? Ik las namelijk dat dit alleen mag bij een misdrijf en dus aanhouding.
Denk je dat dit ook geldt bij maken van foto's bij overtreding? Of is het inderdaad zoals andere users boven zeggen dat dit niet onder portretrecht valt?quote:Op zaterdag 6 september 2014 09:46 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Het maken van fotos van een persoon als er sprake is van een misdrijf, moet inderdaad natuurlijk op officiele wijze gebeuren.
Dit lijkt me niet de juiste werkwijze, zoals ook wel blijkt uit jouw link.
Denk eerder dat hij thuis nog zit na te genieten.
Het is dat hij wel fotos mag maken, maar mag dat niet zomaar toevoegen aan een of ander rapport.quote:Op zaterdag 6 september 2014 09:53 schreef bellabeauti het volgende:
[..]
Denk je dat dit ook geldt bij maken van foto's bij overtreding? Of is het inderdaad zoals andere users boven zeggen dat dit niet onder portretrecht valt?
ho ho, als je specifiek foto's van iemand neemt, en dat dus het onderwerp is, dan valt dat dus wel onder portretrecht.quote:Op zaterdag 6 september 2014 09:38 schreef trigt013 het volgende:
Je bent op de openbare weg en je valt niet onder portretrecht dus mag hij het gewoon.
Sorry, je hebt gelijk.quote:Op zaterdag 6 september 2014 09:56 schreef Tokus het volgende:
[..]
ho ho, als je specifiek foto's van iemand neemt, en dat dus het onderwerp is, dan valt dat dus wel onder portretrecht.
Mag de politie vingerafdrukken en foto's van mij nemen?quote:Op zaterdag 6 september 2014 09:55 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Het is dat hij wel fotos mag maken, maar mag dat niet zomaar toevoegen aan een of ander rapport.
Maar ja als ik die link zo lees, wellicht dat het anders is wat betreft ambtenaars in functie en ze alleen opnames mogen maken als dat ook gegrond is.
Wat dat dan weer is zal vast ergens vastgelegd zijn.
Dus..Hij mag wel foto's maken maar niet zomaar publiceren?quote:Op zaterdag 6 september 2014 09:56 schreef Tokus het volgende:
[..]
ho ho, als je specifiek foto's van iemand neemt, en dat dus het onderwerp is, dan valt dat dus wel onder portretrecht.
Alleen geldt dat dan wel weer voor het publiceren van foto's.
Lijkt me welquote:Op zaterdag 6 september 2014 10:02 schreef bellabeauti het volgende:
[..]
Dus..Hij mag wel foto's maken maar niet zomaar publiceren?
en mogen dit soort foto;s dan weer wel in de rechtbank gebruikt worden?quote:Op zaterdag 6 september 2014 09:56 schreef Tokus het volgende:
[..]
Alleen geldt dat dan wel weer voor het publiceren van foto's.
Dat doen ze soms. Ik liep ooit dronken naar huis en werd van achteren vastgegrepen en de auto in gesleept.quote:Op zaterdag 6 september 2014 09:43 schreef bellabeauti het volgende:
Negeert aub mijn ongelukkige username.
Ik doel meer op dit :
https://www.politievakbla(...)baak/Toon.aspx?Id=92
Die agent was erg agressief en deed voorkomen alsof ik een ernstige misdrijf had gepleegd.
Lijkt mij één van de twee, anders zouden ze nooit voor een onderzoek de vingerafdrukken van een inbreker kunnen nemen omdat ze niet aan de 18 maanden eis kunnen voldoen.quote:Op zaterdag 6 september 2014 10:01 schreef bellabeauti het volgende:
[..]
Mag de politie vingerafdrukken en foto's van mij nemen?
De politie heeft onder de volgende voorwaarden het recht vingerafdrukken en foto’s van u te nemen:
-U wordt ervan verdacht een strafbaar feit te hebben gepleegd en de maatregel is noodzakelijk voor het politieonderzoek.
-De politie heeft gegronde redenen om te vermoeden dat u een strafbaar feit hebt gepleegd waarvoor u een gevangenisstraf van 18 maanden of langer kunt krijgen.
Vraag mij af of een van twee aanwezig moet zijn of aan beide criteria voldoen moet zijn.
Art. 310 WvS (diefstal) is al goed voor maximaal vier jaar.quote:Op zaterdag 6 september 2014 14:01 schreef hottentot het volgende:
Lijkt mij één van de twee, anders zouden ze nooit voor een onderzoek de vingerafdrukken van een inbreker kunnen nemen omdat ze niet aan de 18 maanden eis kunnen voldoen.
Bwooaahhh, arme inbrekers..quote:Op zaterdag 6 september 2014 14:13 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Art. 310 WvS (diefstal) is al goed voor maximaal vier jaar.
Art. 310 Jo Art. 311, lid 5 WvS (inbraak) levert maximaal zes jaar op.
Art. 310 Jo Art. 311, lid 3 en lid 5 WvS (inbraak 's nachts) maakt een maximum straf van negen jaar mogelijk.
Neen.quote:Op zaterdag 6 september 2014 14:14 schreef hottentot het volgende:
Bwooaahhh, arme inbrekers..
(ps, sup moet sub zijn)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |