Ghehe, dit doe ik nog steedsquote:Op vrijdag 5 september 2014 18:17 schreef Ter_lering_ende_vermaeck het volgende:
(Zoals pizza's en andere meuk bestellen voor mensen die hier niet op zitten te wachten vroeger was)
Manipuleren met als doel informatie te verkrijgen of bepaalde zaken uitgevoerd te krijgen.quote:
fakeberichtquote:Op vrijdag 5 september 2014 19:10 schreef snakelady het volgende:
Er is al iemand door neer geschoten dus inderdaad geen leuk geintje.
En er zit een hoge straf aan vast, wat terecht is overigens.
http://nationalreport.net/15-year-old-swatted-domestic-terrorism/
Dat is dan weer een voordeel, maar een soortgelijk incident zou kunnen voorkomen.quote:
Blijkbaar toch wel, het is ook al een aantal keer in Nederland gebeurd.quote:Op vrijdag 5 september 2014 20:46 schreef Frank_Drebin het volgende:
Is het zo gemakkelijk om de SWAT naar iemands huis te sturen dan? Lijkt me nogal sterk.
Ik weet dat overheidsdiensten, vooral in Nederland (ik pleit daarom ook voor een ministerie dat zich specifiek op het internet en alles wat daarmee samenhangt richt), altijd achter de feiten aan lopen als het gaat om het internet, maar ik vind dit wel een bijzonder kwalijke zaak. Als je er een beetje verstand van hebt is het volgens mij kinderspel dat te doen.quote:Op vrijdag 5 september 2014 20:50 schreef Ter_lering_ende_vermaeck het volgende:
[..]
Blijkbaar toch wel, het is ook al een aantal keer in Nederland gebeurd.
Naam adres, telefoonnummer en een overtuigende stem zijn in principe voldoende als je een smartphone met een app gebruikt die je caller ID kan faken zodat de nummerweergave het nummer van het slachtoffer is.
Het erge is dat iedereen met een beetje slechte intenties het kan doen.quote:Op vrijdag 5 september 2014 20:52 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Ik weet dat overheidsdiensten, vooral in Nederland (ik pleit daarom ook voor een ministerie dat zich specifiek op het internet en alles wat daarmee samenhangt richt), altijd achter de feiten aan lopen als het gaat om het internet, maar ik vind dit wel een bijzonder kwalijke zaak. Als je er een beetje verstand van hebt is het volgens mij kinderspel dat te doen.
Valt er wel gemakkelijk te achterhalen wie er uiteindelijk achter zat of dat je weet?quote:Op vrijdag 5 september 2014 20:55 schreef Ter_lering_ende_vermaeck het volgende:
[..]
Het erge is dat iedereen met een beetje slechte intenties het kan doen.
Iedereen heeft tegenwoordig een smartphone. Dat soort spoof apps staan gewoon op de marketplaces.
Iedereen zit op social media en de meeste mensen gaan erg onzorgvuldig om met hun eigen privacy.
En zo niet, dan zijn er nog altijd zat tutorials te vinden op google
Ik hoop dat je als moderator kennis hebt van dingen zoals 'proxies' en 'vpn' services die voor een prikkie vrijwel je hele internetgebruik anoniem maken.quote:Op vrijdag 5 september 2014 21:04 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Valt er wel gemakkelijk te achterhalen wie er uiteindelijk achter zat of dat je weet?
Ik weet dat je anoniem kan surfen met proxies, VPN-verbinding gebruik ik zelf weleens i.v.m. mijn werk en hebt ook nog dat TOR, maar daar stopt het ook.quote:Op vrijdag 5 september 2014 21:06 schreef Ter_lering_ende_vermaeck het volgende:
[..]
Ik hoop dat je als moderator kennis hebt van dingen zoals 'proxies' en 'vpn' services die voor een prikkie vrijwel je hele internetgebruik anoniem maken.
En een los sim kaartje kost vaak ook maar 'n tientje. Goedkopere smartphones tweedehands ook niet veel meer dan dat.
Trianguleren (Het traceren van een mobiel toestel) kan wel, maar doe dat maar eens met iemand die ver van huis belt en dan meteen het toestel uitzet/weggooit en weer vertrekt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |