Je loopt het risico dat ie bol gaat staan als je dit doet, op gas niet zo een ramp verder.quote:Op vrijdag 5 september 2014 16:45 schreef CrashO het volgende:
Ik serveer mijn vlees toch altijd op bord/schaal. Dus stop de nog hete pan altijd onder een (kokend)hete kraan en spoel hem zo schoon zonder schrobben of boenen, hooguit een veeg met de afwasborstel. Dan 1 veeg met een droge doek en door de warmte is hij nog direct droog ook.
Ook met heet water? Ik dacht alleen als de boel teveel/snel afkoelde. Want ik doe dit al jaren met mijn pannen (van die RVS Ikea dingen met dikke bodem, ook handig om kip plat te meppen). Al kook ik wel op gas.quote:Op vrijdag 5 september 2014 16:49 schreef Pietverdriet het volgende:
Je loopt het risico dat ie bol gaat staan als je dit doet, op gas niet zo een ramp verder.
Mijn opticien vertelde over een dame wiens brilleglazen melkachtig werden, die stak haar bril ook iedere avond in de vaatwasserquote:Op vrijdag 5 september 2014 17:26 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik heb geen Tefal-pannen dus alles, maar dan ook alles gaat in de vaatwasser. Inclusief m'n kunstgebit.
quote:Op vrijdag 5 september 2014 17:27 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Mijn opticien vertelde over een dame wiens brilleglazen melkachtig werden, die stak haar bril ook iedere avond in de vaatwasser
Iemand zei al: als je alles met de hand moet afwassen om beschadigingen te voorkomen, dan koop ik wel nieuwe spullen. Ik heb daar het geduld niet voor.quote:Op vrijdag 5 september 2014 17:30 schreef Pietverdriet het volgende:
Heb een oud duralex glas wat ook wit aan het worden is, de nieuwe kunnen er tegen
Ditoquote:Op vrijdag 5 september 2014 17:41 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Iemand zei al: als je alles met de hand moet afwassen om beschadigingen te voorkomen, dan koop ik wel nieuwe spullen. Ik heb daar het geduld niet voor.
M'n houten been gaat er gewoon in hoor. En m'n gouden heup ook. Ideaal.quote:Op vrijdag 5 september 2014 18:04 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dito
Enige wat hier niet in de vaatwasser gaat zijn mijn ingewerkte ijzeren koekenpannen en mijn koksmessen.
PS
Oh, en mijn bril natuurlijk
Hier gaat ook echt alles in de vaatwasser.quote:Op vrijdag 5 september 2014 17:41 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Iemand zei al: als je alles met de hand moet afwassen om beschadigingen te voorkomen, dan koop ik wel nieuwe spullen. Ik heb daar het geduld niet voor.
Dittum.quote:Op vrijdag 5 september 2014 18:04 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dito
Enige wat hier niet in de vaatwasser gaat zijn mijn ingewerkte ijzeren koekenpannen en mijn koksmessen.
PS
Oh, en mijn bril natuurlijk
Ik gok omdat harde stralen water ook slijtage veroorzaken.quote:Op dinsdag 9 september 2014 10:17 schreef User_Tinus het volgende:
Waarom is het eigenlijk slecht(er) om pannen/messen in een vaatwasser te stoppen? Het is niet zo dat alles door elkaar gegooid wordt als in een wasmachine. Het zal wel wat rommelen, maar als je de vaatwasser goed inruimt zal dit ook meevallen.
Die pannen zien er vaker zo uit doordat ze te warm zijn geworden in combi met erin raggen met niet-houten spatels heb ik het idee.quote:Op dinsdag 9 september 2014 12:43 schreef Lienekien het volgende:
Ik zie m.n. in vakantiehuisjes wel eens anti-aanbak koekenpannen die andere gasten kennelijk in de vaatwasser doen. Die pannen zien er dan echt niet meer uit. En als de pannen houten stelen hebben, zie je daar ook nog eens goed aan wat een heftige wasbeurt spullen ondergaan in een vaatwasser.
Dit.quote:Op vrijdag 5 september 2014 11:04 schreef Pietverdriet het volgende:
Anti aanbak gaat bij mij gewoon in de vaatwasser, omdat ik lui ben. Ze wel gaan langer mee als je ze met heet water en wat afwasmiddel doet, dat geloof ik graag.
Nee, het gaat om het vaatwasmiddel. Dat is geen lief sopje met citroentjesgeur, maar eerder gootsteenontstopper met zout.quote:Op dinsdag 9 september 2014 12:32 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik gok omdat harde stralen water ook slijtage veroorzaken.
Zou ook nog wel kunnen meespelen. Wel antiaanbakpannen, maar alleen ijzeren spatels.quote:Op dinsdag 9 september 2014 19:10 schreef Molo het volgende:
[..]
Die pannen zien er vaker zo uit doordat ze te warm zijn geworden in combi met erin raggen met niet-houten spatels heb ik het idee.
Messen worden er bot van en het kunststof van de handvatten kan er meestal ook niet tegenquote:Op dinsdag 9 september 2014 10:17 schreef User_Tinus het volgende:
Waarom is het eigenlijk slecht(er) om pannen/messen in een vaatwasser te stoppen? Het is niet zo dat alles door elkaar gegooid wordt als in een wasmachine. Het zal wel wat rommelen, maar als je de vaatwasser goed inruimt zal dit ook meevallen.
Ik heb wel eens gelezen dat gietijzeren pannen dan erg gaan aanbakken.quote:Op dinsdag 9 september 2014 23:07 schreef Aventura het volgende:
Waarom kan gietijzer ookweer niet in de vaatwasser. Man heeft mijn grillpan een keer in de vaatwasser gedaan, sindsdien bakt-ie gigantisch aan
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |