abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155422100
Je link doet het niet :{w
Duur ? Tja, het is geen speelgoed, het Amerikaanse leger heeft ook Gator`s gebruikt in Afghanistan.
pi_155425524

ze worden zelfs gebruikt als mobiele draaitafel :')
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  Moderator zaterdag 10 oktober 2015 @ 22:06:31 #178
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156745332
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_156746317
Je telefoon moet aan de lader.
  Moderator zaterdag 10 oktober 2015 @ 23:04:32 #180
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156747381
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 22:28 schreef Alexxxxx het volgende:
Je telefoon moet aan de lader.
Klopt. Zeg me ook even dat ik een melding heb van LinkedIn
pi_156748834
quote:
10s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 23:04 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Klopt. Zeg me ook even dat ik een melding heb van LinkedIn
en dat je geen fotos hoeft te jatten als je ze gewoon zelf maakt.
  Moderator zondag 11 oktober 2015 @ 08:28:42 #182
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156752783
quote:
2s.gif Op zondag 11 oktober 2015 00:09 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

en dat je geen fotos hoeft te jatten als je ze gewoon zelf maakt.
Ik heb deze foto zelf gemaakt :o Alleen kan ik hem niet opslaan van Agrifoto dus daarom het screenshot
pi_156755280
quote:
1s.gif Op zondag 11 oktober 2015 08:28 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ik heb deze foto zelf gemaakt :o Alleen kan ik hem niet opslaan van Agrifoto dus daarom het screenshot
_O- plaats dan de link naar waar hij op agrifoto staat joh :P screenshots zijn gay :P
  Moderator zondag 11 oktober 2015 @ 20:06:51 #184
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156765802
quote:
10s.gif Op zondag 11 oktober 2015 12:27 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

_O- plaats dan de link naar waar hij op agrifoto staat joh :P screenshots zijn gay :P
AF heeft de rechtermuisknop geblokkeerd, dus dat wil ook niet ;)
pi_156767852

Speciaal voor jullie mijn hack kunsten even laten zien, orgineel vd website :P

Wel een bruute ford :P

Ik werk ook wel eens met zon trike, alleen dan is de vooras er wel af en stuurt hij op het grote wiel voor, het is wel even wennen het sturen haha
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
  Moderator zondag 11 oktober 2015 @ 21:27:34 #186
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156768427
quote:
14s.gif Op zondag 11 oktober 2015 21:12 schreef DieselTank het volgende:
[ afbeelding ]
Speciaal voor jullie mijn hack kunsten even laten zien, orgineel vd website :P

Wel een bruute ford :P

Ik werk ook wel eens met zon trike, alleen dan is de vooras er wel af en stuurt hij op het grote wiel voor, het is wel even wennen het sturen haha
Echt bruut hè :D Rijden alleen maar Fords daar, 7810 III, TW 25 I, 2* TW25 II, 8630 en een 8830 8-)

Geloof ik graag dat dat bijzonder stuurt. Krijg je wel een mooi egaal zaaibed van :)
pi_156772203
quote:
1s.gif Op zondag 11 oktober 2015 21:27 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Echt bruut hè :D Rijden alleen maar Fords daar, 7810 III, TW 25 I, 2* TW25 II, 8630 en een 8830 8-)

Geloof ik graag dat dat bijzonder stuurt. Krijg je wel een mooi egaal zaaibed van :)
Het ziet er wel bruut uit maar ik zou er zelf niet graag mee werken haha, ik vind die oude trekkers eigenlijk helemeel klote rijden, geef mij maar een vario of powershift... (Ik ben een beetje verwend :@ :P )

Maar ik snap heel eerlijk gezegd niet echt het nut van wat ze nu doen.... Stel je gooit er 900 banden om achter en de allergrootste maat die eronder past en dan 0.8 of minder bar erin en gaan met die banaan? Het lijkt met dat dat ding toch op de achterrol loopt of heb ik dat nou mis? zoveel druk staat er niet op... En verder op het kopend gewoon met gps werken zodat je 1 gang kan overslaan :P
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
  Moderator donderdag 22 september 2016 @ 21:06:42 #188
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165501339
Dit oudje even afgestoft (letterlijk) zodat ik er dit weekend mee naar Nordhorn kan. Daar is een MB Trac en Unimog treffen.

donderdag 22 september 2016 @ 21:39:29 #189
107631 Pikhoofd
What's in a name?
pi_165502418
quote:
1s.gif Op donderdag 22 september 2016 21:06 schreef derLudolf het volgende:
Dit oudje even afgestoft (letterlijk) zodat ik er dit weekend mee naar Nordhorn kan. Daar is een MB Trac en Unimog treffen.
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Gaaf! Ziet er goed uit! Wij waren pas nog op de historischer Feldtag in Nordhorn!
  donderdag 22 september 2016 @ 22:24:25 #190
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_165504124
quote:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Bedoel je nou het topic of de tractor? :P
Echt een droommachine.. _O_
dat gele gevaar op de achtergrond ook trouwens..

Zal ik mijn monster ook nog maar even showen.. :')

Binnenkort moet ie weer frezen voor zn leven.. :Y)
pi_165504196
quote:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
^O^
Die 1300's vind ik altijd geweldig om te zien.

Ben laatst nog op de historische feldtage geweest vanuit limburg, dus sla dit weekend maar even over :')
Neem je ook nog een werktuig mee?
  Moderator donderdag 22 september 2016 @ 22:40:19 #192
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165504589
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 22:26 schreef -niemand- het volgende:

[..]

^O^
Die 1300's vind ik altijd geweldig om te zien.

Ben laatst nog op de historische feldtage geweest vanuit limburg, dus sla dit weekend maar even over :')
Neem je ook nog een werktuig mee?
Ik denk dat ik er even cultivatortje achter gooi. Ik was van plan een zwenkploeg mee te nemen. Waar ik werk had zo'n ding staan, ooit gekocht bij Ritchie Bros maar nooit gebruikt. Ik post weken geleden dat ding uit de bosjes geplukt, schoongemaakt en achter een trekker gehangen, bleken de cilindets hartstikke lek. :'(
  Moderator donderdag 22 september 2016 @ 22:48:49 #193
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165504865
quote:
14s.gif Op donderdag 22 september 2016 22:24 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Bedoel je nou het topic of de tractor? :P
Echt een droommachine.. _O_
dat gele gevaar op de achtergrond ook trouwens..

Zal ik mijn monster ook nog maar even showen.. :')
[ afbeelding ]
Binnenkort moet ie weer frezen voor zn leven.. :Y)
Ach dat blauwe monster is veel praktischer voor het werk dat hij doet vermoed ik zo ;)

Ik bedoelde eigenlijk die trekker afstoffen, wordt weinig gebruikt dus zit wel wat stof op. Maar idd het topic is ook weer wat afgestoft.

Dat gele gevaarte is ook gaaf inderdaad en nog unieker eigenlijk. Van dat exacte type (Cat 95E) is er een in Nederland. Sinds een aantal jaren heeft de reddingsploeg van Cadzand een vergelijkbaar model, de 75E.

Die is waterdicht en zeewaterbestendig :D
  vrijdag 23 september 2016 @ 17:10:30 #194
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_165518199
quote:
1s.gif Op donderdag 22 september 2016 22:48 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ach dat blauwe monster is veel praktischer voor het werk dat hij doet vermoed ik zo ;)

Ik bedoelde eigenlijk die trekker afstoffen, wordt weinig gebruikt dus zit wel wat stof op. Maar idd het topic is ook weer wat afgestoft.

Dat gele gevaarte is ook gaaf inderdaad en nog unieker eigenlijk. Van dat exacte type (Cat 95E) is er een in Nederland. Sinds een aantal jaren heeft de reddingsploeg van Cadzand een vergelijkbaar model, de 75E.

[ afbeelding ]
Ja voor die mbtrac heb je zo'n grote tuindeur nodig.. met dit ding rij ik de voordeur binnen en de achterdeur weer uit als het moet.. met zn 74cm (als ik de achterwielen een gaatje smaller zet)

Nee zonder gekheid als het ding 10 uur per jaar maakt is het veel.. maar hij is verdomd handig om wat hout uit het bos te trekken en de moestuin te ploegen en te frezen...

Ja ik had hem al voorbij zien komen idd.. erg mooie duikboot..
Zo wil ik mn bootje ook wel te water laten....
Die cats zijn ook niet heel praktisch voor een gemiddelde boer, al lopen hier ook wel wat zware kniktrekkers vlakbij..
Al vind ik het wat oudere spul toch wat mooier..
Op dat nieuwe spul kom ik volgens mij geen cm vooruit.. ben ik eerst een half uurtje zoet om te kijken hoe t allemaal werkt..
Ik rijd heel sporadisch bij de buurboer, maar das ook allemaal geen nieuw materiaal..
Ford 7810 Ferguson 399 etc.. dus gewoon lekker alles zelf doen..
  Moderator vrijdag 23 september 2016 @ 19:20:07 #195
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165520642
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 september 2016 17:10 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Ja voor die mbtrac heb je zo'n grote tuindeur nodig.. met dit ding rij ik de voordeur binnen en de achterdeur weer uit als het moet.. met zn 74cm (als ik de achterwielen een gaatje smaller zet)

Nee zonder gekheid als het ding 10 uur per jaar maakt is het veel.. maar hij is verdomd handig om wat hout uit het bos te trekken en de moestuin te ploegen en te frezen...

Ja ik had hem al voorbij zien komen idd.. erg mooie duikboot..
Zo wil ik mn bootje ook wel te water laten....
Die cats zijn ook niet heel praktisch voor een gemiddelde boer, al lopen hier ook wel wat zware kniktrekkers vlakbij..
Al vind ik het wat oudere spul toch wat mooier..
Op dat nieuwe spul kom ik volgens mij geen cm vooruit.. ben ik eerst een half uurtje zoet om te kijken hoe t allemaal werkt..
Ik rijd heel sporadisch bij de buurboer, maar das ook allemaal geen nieuw materiaal..
Ford 7810 Ferguson 399 etc.. dus gewoon lekker alles zelf doen..
Die Challenger lijkt redelijk simpel, is een powershift. Zit gewoon een hendel aan de zijkant waarnaast 1-13 ofzo staat. Kun je hem steeds iets verder vooruit duwen.

Vario is ook niet heel moeilijk geloof ik. In de vooruit of achteruit en zodra je gas geeft ga je rollen. Maar heb alleen maar ervaring met de CVT van Valtra en Steyr.

Ik rijdt verder ook weinig trekker, meeste eigenlijk met een Fendt Farmer 103. Ook lekker oud. Activering van de hef een dat soort elektronische ongein van dat moderne spul vind ik altijd een kriem. Daarvoor werk er er simpelweg te weinig mee.

Is inderdaad geen boerentrekker, die wordt vooral gebruikt om te kilveren of om de grond te mengwoelen: soort van diepploegen waarbij de bovenlaag wel bovenin blijft.

vrijdag 23 september 2016 @ 22:21:36 #196
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_165525268
quote:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Heb helaas geen tijd, anders was ik ff met Sjakie komen kijken. Staat er mooi bij zo!
  FOK!fotograaf vrijdag 23 september 2016 @ 22:28:31 #197
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_165525451
quote:
1s.gif Op donderdag 22 september 2016 22:48 schreef derLudolf het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Die jij post is van Katwijk aan zee. Die van Cadzand heeft CAT op de neus staan, die van Katwijk een vogel. Verder staat er op de daklijst van die Cadzand CAT en die van Katwijk heeft Habbeke erop staan. Maar in Nederland rijden er nog meer Challengers: Ter Heijde, Egmond aan Zee, Westkapelle en Paal 8 (Terschelling), zo uit het hoofd.

In Caister, Engeland, gebruiken ze een 65C om hun "Valentijn" uit het water te trekken:
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  Moderator vrijdag 23 september 2016 @ 22:35:40 #198
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165525630
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 22:28 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Die jij post is van Katwijk aan zee. Die van Cadzand heeft CAT op de neus staan, die van Katwijk een vogel. Verder staat er op de daklijst van die Cadzand CAT en die van Katwijk heeft Habbeke erop staan. Maar in Nederland rijden er nog meer Challengers: Ter Heijde, Egmond aan Zee, Westkapelle en Paal 8 (Terschelling), zo uit het hoofd.

In Caister, Engeland, gebruiken ze een 65C om hun "Valentijn" uit het water te trekken:
[ afbeelding ]
Oh gaaf dat wist ik niet :Y Van de 95E is er maar een zover ik weet. Zijn er meer Reddingsbrigades dan die een Challenger E serie hebben?

Hier ligt in elk geval nog ergens de aftakas van een Reddingsbrigade trekker. Die hebben hun er onderweg gehaald en onder de 95E heeft hij nooit gezeten (nieuw gekocht en geïmporteerd, eigenlijk zouden ze in NL verkocht moeten worden als een Claas)
pi_165528165
Wel duur grapje voor de reddingsbrigade om die cat rupsen te kopen en om te bouwen.

Verder ga ik liever op de nieuwste trekker dan een wat oudere hoor, ik hou wel van wat elektronica :) geeft veel rust aan boord.
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
  FOK!fotograaf zaterdag 24 september 2016 @ 00:21:54 #200
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_165528220
Zo'n boot is ook niet gratis hoor... :P
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')