abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144175004
Ik was aan het kijken naar een goede budget Android phone voor op reis, ik kwam uit bij de Moto G.
Deze heb ik zo snel mogelijk besteld (vóór 5 uur zodat ik em morgen ik huis heb), snel-snel allemaal en direct betaald via iDeal. Zie ik nu ineens dat er vandaag (!!) een Moto G 2 wordt aangekondigd. Ik kon dus veel beter wachten op wat die gaat doen en wat er gebeurt met de eerste. Maarja, hebberigheid en daarvoor steek ik ook echt hand in eigen boezem.

Maar, er hoeft niets aan de hand te zijn, want met de Wet Koop op Afstand kan ik het gehele bedrag terugkrijgen als ik het pakketje netjes retourneer.

Wat blijkt nu: ik heb niet goed gekeken naar de reviews van de webwinkel (ook eigen schuld, I know). De webshop (ik weet niet of ik de naam mag vermelden?) staat overal te boek als zeer slecht met aftersales, hoofdzakelijk vanwege het volgende: in hun Algemene Voorwaarden nemen zij op dat ze bij retourneren/annulering volgens Wet Koop op Afstand NIET alles terugstorten, verzendkosten in mindering brengen en zelfs het lef hebben om 20 euro (!!!) annuleringskosten in rekening te brengen.

Het hele internet staat vol met klachten over ze, ze hanteren zelfs onterecht een ICT Waarborg keurmerk-logo. Ik vind het heel erg vreemd en vervelend dat daar niet tegen opgetreden wordt.

Nu maken die kosten me niet zoveel uit, dat is gewoon een wijze les voor mezelf dat ik niet zo impulsief dingen moet bestellen. Maar, zonder dat ik allerlei rechtszaken/procedures ga aanspannen, is er niet een manier om ervoor te zorgen dat deze winkel hier niet meer mee 'wegkomt'?

Wat ik morgen ga doen: een klacht indienen bij Consuwijzer, contact opnemen met het ICT Waarborg-keurmerk (waar zelfs op de site vermeld staat dat deze webwinkel ONTERECHT het keurmerk hanteert), maar zijn er nog andere dingen die ik zou kunnen doen?

Ik waardeer jullie advies. Bedankt! :)
pi_144175075
Een briefsturen dat je de annuleringskosten terug wil en als ze het niet doen voor de rechter brengen.
pi_144175188
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 17:59 schreef Wespensteek het volgende:
Een briefsturen dat je de annuleringskosten terug wil en als ze het niet doen voor de rechter brengen.
En dan gelijk aangetekend.

Maar de vraag is hoeveel energie (en geld) je hierin wilt stoppen natuurlijk. Telefoontjes, brieven... Kan best een kluif worden. Anders kan je ook Kassa nog bellen.
_________________O_________________
pi_144175253
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 18:03 schreef Abraracadabra het volgende:

[..]

En dan gelijk aangetekend.

Maar de vraag is hoeveel energie (en geld) je hierin wilt stoppen natuurlijk. Telefoontjes, brieven... Kan best een kluif worden. Anders kan je ook Kassa nog bellen.
Kat in bakkie, niet te lang moeilijk doen:
http://www.rechtspraak.nl(...)r/Pages/default.aspx
pi_144175376
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 18:05 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Kat in bakkie, niet te lang moeilijk doen:
http://www.rechtspraak.nl(...)r/Pages/default.aspx
Het vervelende is dus dat dit minimaal ¤77,- kost. Dat is al meer dan het bedrag waar het om gaat. En dat is nou juist het jammere. Ik wil verder ook niet lopen stressen over rechtszaken e.d., maar ze gewoon op de mogelijke andere manieren (consumentenbond?) ter verantwoording roepen.

Kassa ga ik ook eens bellen, wie weet weiden ze er wel een uitzending aan haha.

Oh en daarnaast wacht ik eerst even totdat ze in ieder geval een bedrag hebben teruggestort. Laten we hopen dat dat al goed gaat. iDeal betalingen kun je niet terugdraaien he?
pi_144175464
Ze komen er alleen mee weg, omdat iedereen ze ermee weg laat komen.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
  Redactie Frontpage donderdag 4 september 2014 @ 18:16:59 #7
38148 crew  Innisdemon
pi_144175578
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 18:09 schreef kthxbye het volgende:

[..]

Het vervelende is dus dat dit minimaal ¤77,- kost. Dat is al meer dan het bedrag waar het om gaat. En dat is nou juist het jammere. Ik wil verder ook niet lopen stressen over rechtszaken e.d., maar ze gewoon op de mogelijke andere manieren (consumentenbond?) ter verantwoording roepen.

Kassa ga ik ook eens bellen, wie weet weiden ze er wel een uitzending aan haha.

Oh en daarnaast wacht ik eerst even totdat ze in ieder geval een bedrag hebben teruggestort. Laten we hopen dat dat al goed gaat. iDeal betalingen kun je niet terugdraaien he?
Op het moment dat je voor het gerecht in het gelijk wordt gesteld, en dat kan bijna niet missen zou ik zeggen, kun je de rechter verzoeken de kosten van de rechtsgang te verhalen op de tegenpartij.
ALs je het aantoonbaar kunt maken, mag je dan ook de kosten van bv de eindeloze brievenwisseling en natuurlijk ingewonnen juridisch advies, aangeven.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_144175598
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 18:12 schreef hottentot het volgende:
Ze komen er alleen mee weg, omdat iedereen ze ermee weg laat komen.
Precies! Vandaar dit topic. Maar ik vind ook dat er te weinig tegen gedaan wordt vanuit 'instanties'. Ze hebben zich nergens bij aangesloten qua keurmerken, en dan kan dit gewoon? Of je moet een rechtszaak gaan starten? (wat vervolgens maar om één geval gaat?) Ik wil dat die tent zijn activiteiten staakt, een boete krijgt, weet ik wat. Je mag toch niet zomaar onterecht een keurmerk voeren bijv?

En het lastige is, omdat de drempel om er 'echt' wat aan te doen (rechter) zo hoog ligt, dat mensen denken.. Ah joh, voor die 30 euro.. Maar zo lopen ze dus wel binnen!
pi_144175634
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 18:16 schreef Innisdemon het volgende:

[..]

Op het moment dat je voor het gerecht in het gelijk wordt gesteld, en dat kan bijna niet missen zou ik zeggen, kun je de rechter verzoeken de kosten van de rechtsgang te verhalen op de tegenpartij.
ALs je het aantoonbaar kunt maken, mag je dan ook de kosten van bv de eindeloze brievenwisseling en natuurlijk ingewonnen juridisch advies, aangeven.
Ik ben vanaf december op reis. Gaat zoiets nog lukken in die 3 maanden?
pi_144175655
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 18:16 schreef Innisdemon het volgende:

[..]

Op het moment dat je voor het gerecht in het gelijk wordt gesteld, en dat kan bijna niet missen zou ik zeggen, kun je de rechter verzoeken de kosten van de rechtsgang te verhalen op de tegenpartij.
ALs je het aantoonbaar kunt maken, mag je dan ook de kosten van bv de eindeloze brievenwisseling en natuurlijk ingewonnen juridisch advies, aangeven.
Dit idd. De webshop is zo overduidelijk fout, dat zelfs een kind dit nog kan laten voorkomen bij de rechter en de zaak winnen. En de gemaakte kosten mag de webshop dan vergoeden (naja, wel in redelijkheid).
pi_144175666
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 18:17 schreef kthxbye het volgende:

[..]

Precies! Vandaar dit topic. Maar ik vind ook dat er te weinig tegen gedaan wordt vanuit 'instanties'. Ze hebben zich nergens bij aangesloten qua keurmerken, en dan kan dit gewoon? Of je moet een rechtszaak gaan starten? (wat vervolgens maar om één geval gaat?) Ik wil dat die tent zijn activiteiten staakt, een boete krijgt, weet ik wat. Je mag toch niet zomaar onterecht een keurmerk voeren bijv?

En het lastige is, omdat de drempel om er 'echt' wat aan te doen (rechter) zo hoog ligt, dat mensen denken.. Ah joh, voor die 30 euro.. Maar zo lopen ze dus wel binnen!
Je mag inderdaad niet zomaar een keurmerk voeren.

Ook de consument treft blaam, veelal leest hij geen voorwaarden, controleert hij de keurmerken niet, zoekt geen reviews op, maar denkt hij alleen maar bij een voor hem nieuwe winkel. He! dat is goedkoop, gelijk bestellen en verder interesseert mij niets.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
  donderdag 4 september 2014 @ 18:22:30 #12
425331 BloedendeVagina
Steun het rode kruis!
pi_144175731
quote:
15s.gif Op donderdag 4 september 2014 17:57 schreef kthxbye het volgende:

Wat blijkt nu: ik heb niet goed gekeken naar de reviews van de webwinkel (ook eigen schuld, I know). De webshop (ik weet niet of ik de naam mag vermelden?) staat overal te boek als zeer slecht met aftersales, hoofdzakelijk vanwege het volgende: in hun Algemene Voorwaarden nemen zij op dat ze bij retourneren/annulering volgens Wet Koop op Afstand NIET alles terugstorten, verzendkosten in mindering brengen en zelfs het lef hebben om 20 euro (!!!) annuleringskosten in rekening te brengen.
1. Negatieve aandacht.
2. Wel naar de rechter stappen. Alle kosten zullen voor hun rekening komen bij een positieve uitspraak voor jou
3. Uitjanken bij je mama
Het Rode Kruis is met ruim 97 miljoen vrijwilligers in 186 landen de grootste humanitaire organisatie in de wereld.
pi_144175749
Welke website was dat?

Overigens ben je wel een oetlul als je en niet van te voren checked of een website een beetje betrouwbaar is en dat je niet wist dat er een nieuwe telefoon uit zou gaan komen. Dat had je kunnen weten natuurlijk.

:)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_144176048
quote:
7s.gif Op donderdag 4 september 2014 18:23 schreef Geralt het volgende:
Welke website was dat?

Overigens ben je wel een oetlul als je en niet van te voren checked of een website een beetje betrouwbaar is en dat je niet wist dat er een nieuwe telefoon uit zou gaan komen. Dat had je kunnen weten natuurlijk.

:)
Ja, echt superdom van me. Caveat emptor, etc. Veeel te impulsief. Het kwam doordat het bijna vijf uur was en ik dat ding echt graag wilde hebben morgen om mee te gaan klooien. Dus dat geld kan me ook gestolen worden hoor, eigen domme schuld. Maar toch, het steekt. Ik heb principes en ik kan er niet tegen als men er zo makkelijk mee weg kan komen en het ook niet onder stoelen of banken steekt.

[ Bericht 9% gewijzigd door Sjeen op 04-09-2014 23:20:25 (Schandpaal mag op kassa of radar, hier niet...) ]
pi_144176098
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 18:20 schreef hottentot het volgende:

[..]

Je mag inderdaad niet zomaar een keurmerk voeren.

Ook de consument treft blaam, veelal leest hij geen voorwaarden, controleert hij de keurmerken niet, zoekt geen reviews op, maar denkt hij alleen maar bij een voor hem nieuwe winkel. He! dat is goedkoop, gelijk bestellen en verder interesseert mij niets.
Ja, maar ook al neemt de winkel zoiets op in de Algemene Voorwaarden, dan nog is het in strijd met de Wet (Koop op Afstand). Maar inderdaad, daardoor kan je wel even nadenken en besluiten om er niet te bestellen omdat je dan problemen voorziet. Stom, I know. Daar zeur ik ook niet over, dat geld kan me gestolen worden.
pi_144176182
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 18:35 schreef kthxbye het volgende:

[..]

Ja, maar ook al neemt de winkel zoiets op in de Algemene Voorwaarden, dan nog is het in strijd met de Wet (Koop op Afstand). Maar inderdaad, daardoor kan je wel even nadenken en besluiten om er niet te bestellen omdat je dan problemen voorziet. Stom, I know. Daar zeur ik ook niet over, dat geld kan me gestolen worden.
Dat klopt allemaal dat het in strijd is met de wetgeving, en het was ook meer algemeen dan om jou persoonlijk.

Voorschriften die tegen de wetgeving ingaan, valse keurmerken. Laten we blij zijn dat ze überhaupt leveren :)
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_144176309
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 18:38 schreef hottentot het volgende:

[..]

Dat klopt allemaal dat het in strijd is met de wetgeving, en het was ook meer algemeen dan om jou persoonlijk.

Voorschriften die tegen de wetgeving ingaan, valse keurmerken. Laten we blij zijn dat ze überhaupt leveren :)
Dat moeten we nog even afwachten inderdaad. Ik houd me dan ook nog even koest totdat ik wat op mijn rekening heb staan.
Wat gebeurt er als ik het pakket weiger trouwens? Gaat ie dan terug? Wie weet bespaar ik dan ook zo verzendkosten. Of kan ik beter zelf terugsturen want dan is er bewijs dat ik netjes geretourneerd heb.
pi_144177366
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 18:43 schreef kthxbye het volgende:

[..]

Dat moeten we nog even afwachten inderdaad. Ik houd me dan ook nog even koest totdat ik wat op mijn rekening heb staan.
Wat gebeurt er als ik het pakket weiger trouwens? Gaat ie dan terug? Wie weet bespaar ik dan ook zo verzendkosten. Of kan ik beter zelf terugsturen want dan is er bewijs dat ik netjes geretourneerd heb.
Dan kunnen ze het opnieuw opsturen ;)

Netjes in ontvangst nemen en dan terugsturen.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_144184114
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 18:34 schreef kthxbye het volgende:


Over Tweakers gesproken. Het is helemaal belachelijk dat er positieve reviews tussen staan die overduidelijk door de winkelier zelf geschreven zijn. Gebruikersreviews die op dezelfde dag zijn geschreven als de aanmelding en daarna nooit meer terugkomen. Zal ook wel het geval zijn bij Kieskeurig.

Overigens ook een melding van gemaakt bij Tweakers. Hopelijk worden die allemaal verwijderd zodat het bedrijf er slecht uit komt.

[ Bericht 12% gewijzigd door Five_Horizons op 05-09-2014 15:14:18 ]
pi_144184694
Daar staan wel heel veel negatieve berichten over de annuleringskosten. Zou een leuke optie zijn om die klachten te verzamelen en één grote claim in te dienen. Ze reageren wel op andere klachten maar geen enkele reactie op die 20 euro.

[ Bericht 25% gewijzigd door Sjeen op 04-09-2014 23:20:54 ]
pi_144186630
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 18:19 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Dit idd. De webshop is zo overduidelijk fout, dat zelfs een kind dit nog kan laten voorkomen bij de rechter en de zaak winnen. En de gemaakte kosten mag de webshop dan vergoeden (naja, wel in redelijkheid).
Maar, er staat bijv. bij de kantonrechter:
http://www.rechtspraak.nl(...)t-sector-Kanton.aspx
quote:
et op: Door een wetswijziging (Reparatiewet Wgbz) vanaf 1 april 2013 moet in de dagvaarding bij de kantonrechter uitgebracht op of na 1 april 2013 worden medegedeeld dat gedaagde géén griffierecht verschuldigd is (zie artikel 111 lid 2 sub k Wetboek van Burgerlijke Rechtsvordering).
Maar, jij zegt dat ik dat dan alsnog kan vorderen van de gedaagde?
Hoe start ik zo'n procedure? Gewoon via die site? Gaat dat me veel tijd/moeite kosten?
pi_144186647
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 22:02 schreef Wespensteek het volgende:


Daar staan wel heel veel negatieve berichten over de annuleringskosten. Zou een leuke optie zijn om die klachten te verzamelen en één grote claim in te dienen. Ze reageren wel op andere klachten maar geen enkele reactie op die 20 euro.
Ik ga er eens naar kijken. Zie ook mijn vraag hierboven aub!

[ Bericht 9% gewijzigd door Sjeen op 04-09-2014 23:21:18 ]
pi_144186748
De manier van reageren ook op die berichten op Tweakers. Om te huilen zo slecht. :')

Aankoopbedrag zou zsm teruggeboekt worden, dus daar ga ik maar vanuit vooralsnog.
- Wij hebben direct uw volledig bedrag terug gestort en het bedrag staat al lang op uw rekening.

Gelukkig hebben wij een duurdere model aangeboden als alternatief aangeboden aan de klant. Hij heeft geaccepteerd en wij hebben meteen dezelfde dag opgestuurd. Wij hebben het toestel direct uit ons website verwijderd.

Deze is ook wel leuk.

Omdat wij een super service hebben, hebben wij het voorgesteld aan u om het apparaat voor u om te ruilen.

Heh heh.
pi_144186858
De Rechtwijzer geeft mij aan:

Kosten

Uw conflict gaat om 35 euro. Als u naar een geschiloplosser gaat bent u meer geld kwijt.
pi_144186894
quote:
10s.gif Op donderdag 4 september 2014 22:51 schreef Dimens het volgende:
De manier van reageren ook op die berichten op Tweakers. Om te huilen zo slecht. :')

Aankoopbedrag zou zsm teruggeboekt worden, dus daar ga ik maar vanuit vooralsnog.
- Wij hebben direct uw volledig bedrag terug gestort en het bedrag staat al lang op uw rekening.

Gelukkig hebben wij een duurdere model aangeboden als alternatief aangeboden aan de klant. Hij heeft geaccepteerd en wij hebben meteen dezelfde dag opgestuurd. Wij hebben het toestel direct uit ons website verwijderd.

Deze is ook wel leuk.

Omdat wij een super service hebben, hebben wij het voorgesteld aan u om het apparaat voor u om te ruilen.

Heh heh.
Ja, het was ook een bepaald slag volk dat ik aan de lijn kreeg. Toen ik ze mededeelde dat ze zich mooi probeerden in te dekken met zo'n smerige truc begon hij te roepen over dat de 20 euro bestond uit onder andere de kosten voor "dit telefoongesprek" (ik belde hen!). Daarna wenste hij me een mooie dag en gooide ie de hoorn erop. Het vuile vind ik gewoon dat ze heel erg goed weten waar ze mee bezig zijn en ik wil niet dat ze daar mee wegkomen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')