abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144154121
Een van de aanpassingen in onze nieuwe tuin is het plaatsen van een overkapping. Het wordt een overkapping van circa 3,60x6,00m met plat dak waarbij 2 kanten dicht zijn. Wat wij erg mooi vinden is een wit plafond. Nu stelt de hovenier voor hiervoor spanoplaten te gebruiken. Deze zijn voxhtbestendig en overschilderdbaar. Ik denk alleen niet dat echt mooi en strak wordt. Zelf zat ik te denken aan watervast mdf of trespa. Nu is het nadeel van trespa dathet best duur is. Heb wel platen van 3mm gezien maar volgens is da te dun voor een plafond. Hebben jullie nog andere betaalbare suggesties? Wellicht een domme vraag maar is stucwerk 'buiten' ook mogelijk?
pi_144154740
Wat heeft een hovenier ermee te maken? -O-
pi_144155135
Tsja het is maar net wat je mooi vindt. Ik ken iemand die al 6 jaar onder zijn overkapping agnes platen heeft zitten, ziet er prima uit. Lees net dat ze het eigenlijk afraden, maar het ziet er nog altijd prima uit..
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_144159712
quote:
2s.gif Op woensdag 3 september 2014 23:26 schreef RanTheMan het volgende:
Tsja het is maar net wat je mooi vindt. Ik ken iemand die al 6 jaar onder zijn overkapping agnes platen heeft zitten, ziet er prima uit. Lees net dat ze het eigenlijk afraden, maar het ziet er nog altijd prima uit..
Top idee! Mooie wiite plaat met een stuclaag. Ik lees dat ze ook in een spanovariant (v313) te koop zijn en dus vochtbestendig.
pi_144160051
quote:
1s.gif Op donderdag 4 september 2014 06:45 schreef zozozozo het volgende:

[..]

Top idee! Mooie wiite plaat met een stuclaag. Ik lees dat ze ook in een spanovariant (v313) te koop zijn en dus vochtbestendig.
Imo ook niet echt strak. Je blijft altijd naden zien. Ik zou voor dun multiplex gaan, rondom een vellingkantje schaven en strak afplamuren en schilderen.
pi_144160367
quote:
1s.gif Op donderdag 4 september 2014 07:57 schreef bbtb77 het volgende:

[..]

Imo ook niet echt strak. Je blijft altijd naden zien. Ik zou voor dun multiplex gaan, rondom een vellingkantje schaven en strak afplamuren en schilderen.
en hoeveel mm versta je onder 'dun'?
  donderdag 4 september 2014 @ 09:40:56 #7
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_144161288
Dat zal vooral afhangen van hoe het is opgehangen. Platen zullen onder een raamwerk worden bevestigd. Hoe dichter de balkjes op elkaar, hoe dunner de platen kunnen zijn.

Mede vanwege gebruik buiten zou ik "gewoon" voor 18mm gaan, zowel bij multiplex als v313.

Bij multiplex inderdaad op de naden een vellingkantje langs de naden. Eventueel een stukje ruimte openlaten tussen de platen zodat je hier tegen het onderliggende balkje kijkt, dit kan ook erg strak zijn.

Bij de v313 waar ik in het verleden mee heb gewerkt waren de veer en groef zo vormgegeven, dat aan de onderkant een ondiepe kier overbleef tussen de platen. Deze zou je kunnen plamuren of kitten voor een strakke afwerking.
pi_144162136
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 09:40 schreef Barrah het volgende:
Dat zal vooral afhangen van hoe het is opgehangen. Platen zullen onder een raamwerk worden bevestigd. Hoe dichter de balkjes op elkaar, hoe dunner de platen kunnen zijn.

Mede vanwege gebruik buiten zou ik "gewoon" voor 18mm gaan, zowel bij multiplex als v313.

Bij multiplex inderdaad op de naden een vellingkantje langs de naden. Eventueel een stukje ruimte openlaten tussen de platen zodat je hier tegen het onderliggende balkje kijkt, dit kan ook erg strak zijn.

Bij de v313 waar ik in het verleden mee heb gewerkt waren de veer en groef zo vormgegeven, dat aan de onderkant een ondiepe kier overbleef tussen de platen. Deze zou je kunnen plamuren of kitten voor een strakke afwerking.
dan heb je het over de normale (groene) spanoplaten v313? Moet dit nog een speciale manier worden voorbehandeld?
  vrijdag 5 september 2014 @ 09:12:25 #9
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_144193539
Je kunt natuurlijk ook een cementgebonden vezelplaat nemen. Bijvoorbeeld Rockpanel, mooi strak, watervast en in verschillende kleuren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')