abonnement Unibet Coolblue
  Trouwste user 2022 vrijdag 5 september 2014 @ 12:37:33 #76
7889 tong80
Spleenheup
pi_144198879
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 11:57 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Onderschat het historisch besef van tong niet. ;)
:D

Nederland schaatsland. En dan dit. :{

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  vrijdag 5 september 2014 @ 12:41:20 #77
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_144199005
quote:
AMSTERDAM - De eredivisie ijshockey heeft er een nieuwe ploeg bij. Amsterdam Capitals zal komend seizoen in de Jaap Edenhal de thuiswedstrijden afwerken.

De oud-internationals Ron Berteling en Alex Schaafsma verzorgen gezamenlijk de training en coaching.

Voor de nieuwe club is de stichting Top IJshockey Noord-Holland opgericht. Bas Visser fungeert als voorzitter van Amsterdam Capitals, die voornamelijk met jonge Amsterdamse spelers zal aantreden.

Bij voldoende budget kunnen later ook (buitenlandse) routiniers worden aangetrokken.

Door: ANP
http://www.nusport.nl/ove(...)ockeycompetitie.html

EDIT: Nusport loopt een jaartje of 3 achter.
Tics van je petten.
  vrijdag 5 september 2014 @ 12:57:23 #78
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_144199526
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 september 2014 12:41 schreef nattermann het volgende:

[..]

http://www.nusport.nl/ove(...)ockeycompetitie.html

EDIT: Nusport loopt een jaartje of 3 achter.
_O-
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  Moderator vrijdag 5 september 2014 @ 13:20:24 #79
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_144200171
zelfs de pers snapt er geen bal meer van :')

je kunt het ze niet eens kwalijk nemen al is dit wel heel knullig
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_144201245
quote:
:') wat een drama
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  Moderator vrijdag 5 september 2014 @ 14:08:57 #81
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_144201987
ik ben wel benieuwd wat er nog meer misgaat voor het seizoen start :')

ligt de ijsvloer er al in Heerenveen :D?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator vrijdag 5 september 2014 @ 14:13:11 #82
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_144202129
nijb heeft verder geen commentaar maar wel al een artikel van 1-10-2014 online staan
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_144203303
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 11:18 schreef MutedFaith het volgende:
In 2003-2004 speelden we een Super Liga met 4 Nederlandse teams (dubbele competitie) en een een coupe der lage landen met 4 Nederlandse en 5 Belgische teams (enkele competitie).
En toen waren de verschillen groter dan dat ze nu zijn met Luik, Herentals en Turnhout.

Jammer dat de coupe de lage landen niet terugkeert
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_144203398
Moeilijk om te oordelen als je de cijfers niet kent maar ik ben het er wel mee eens dat de rijke clubs moeten meebetalen voor de kleinere clubs. Zij hebben er immers ook belang bij dat er gewoon een competitie van 6 a 8 ploegen

Hoe je dat moet doen geen idee, het plan van mij bovenaan houdt zowel rekening met de verschillende financiële situaties van clubs, maakt het speelveld gelijkwaardiger en houdt de salariskosten beter onder controle
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_144205054
Flyers Heerenveen heeft zondagavond beslag gelegd op de Coupe der Lage Landen. De formatie van Dave Hyrsky komt dankzij een 0-9 zege in Herentals op veertig punten en is daarmee niet meer te achterhalen voor de concurrentie.
Opmerkelijk is dat Heerenveen de Coupe heeft veroverd zonder ook maar één wedstrijd te verliezen. Twaalf wedstrijden werden gewoon gewonnen, terwijl twee keer de extra tijd noodzakelijk was om de beslissing te brengen. Het doelsaldo van de Friezen ziet er ook indrukwekkend uit. Alleen Amsterdam scoorde nog iets meer dan de 141 treffers van Heerenveen, het aantal doelpunten tegen (29) is veel beter dan dat van de concurrentie. Het is de eerste belangrijke trofee voor Heerenveen sinds de winst in de nationale beker enkele jaren geleden. Bijkomend voordeel is nog dat de Friezen de nationale competitie binnenkort beginnen met het maximale aantal bonuspunten. Deze competitie gaat uitmaken wie tegen wie speelt in de play-offs aan het einde van het seizoen. De Coupe-winst van Heerenveen kwam geen moment in gevaar tegen het matige Herentals. Sinds het grootste deel van de imports van deze Belgische ploeg is vertrokken, biedt Herentals nog maar weinig tegenstand. Na drie minuten zette Justin Bekkering de Friezen al op voorsprong, twee minuten later verdubbelde Jacco Borger het voordeel. Toen Jamie Visser in de twaalfde minuut de derde Frieze treffer op zijn naam bracht, kon de teambegeleiding in de kleedkamer langzaam beginnen met het schudden van de flessen champagne. Het restant van de speeltijd werd door Heerenveen benut om via Hans Kroon (2), Lester ARts, Marco Postma en Erik Landman de score nog verder op te voeren. Voor Herentals zal het een hele overwinning zijn geweest dat de Friezen de dubbele cijfers niet haalden. Heerenveen kan zich nu gaan concentreren op de finalepoule van de Superliga die voor de Friezen op veertien februari begint met een thuiswedstrijd tegen Tilburg Trappers.

Kon de stand niet vinden maar het lijkt me dat het verschil tussen de 3/4 Nederlandse ploegen en Luik, Turnhout en Leuven(?) nu kleiner is
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_144205679
Antwerp Phantoms 0 players 27 players 27 players 25 players Belgium
Chiefs Leuven 0 players 24 players 29 players 30 players Belgium
Haskey Hasselt 0 players 24 players 29 players 23 players Belgium
Liege Bulldogs 0 players 23 players 28 players 16 players Belgium
Olympia Heist op den Berg 0 players 24 players 25 players 21 players Belgium
Turnhout White Caps 2 players 19 players 25 players 28 players Belgium
Eaters Geleen 0 players 25 players 25 players 22 players Netherlands
Eindhoven Kemphanen 14 players 42 players 35 players 28 players Netherlands
Heerenveen Flyers 6 players 25 players 23 players 28 players Netherlands
HYC Herentals 2 players 25 players 24 players 23 players Netherlands
Tilburg Trappers 6 players 24 players 26 players 23 players Netherlands
Füchse Duisburg Scania-Arena 4.840
ESC Moskitos Essen Eissporthalle Essen-West 3.850
Ratinger Ice Aliens Eissporthalle Ratingen am Sandbach 3.800
Herner EV 2007 Gysenberghalle 3.467
Neusser EV Eissporthalle Südpark 2.850
Lippe-Hockey-Hamm Maximilian Eissporthalle 2.000
EHC Neuwied Icehouse Neuwied 1.380

Zo moet het volgend jaar er wat mij betreft uit zien

8 oberliga ploegen
4 hoogst geplaatste Nederlandse ploegen
1 Herentals
1 kampioen Belgie

Spelen competitie van 15-9 tot 30-11(26 wedstrijden) december play-offs

Eredivisie Nederland

1 afvaller Nederland
2 Den Haag of Dordt
Top 6 eerste divisie dit seizoen
Mogelijk 1 a 3 extra plaatsen voor nummer 7,8,9

Competitie oktober november(18 wedstrijden) play-offs december)

Eerste divisie

Rest plus 2e team van 4 oberliga ploegen

Beker Nederland

4 oberliga ploegen
eerste 6 eredivisie

Januari en febuari competitie(18 wedstrijden
Maart play-offs
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_144205940
Van mij mag Heerenveen(Groningen) ook naar de oberliga Nord maar dat moeten ze zelf maar uitmaken, het beste zou gewoon zijn een volledige integratie met de oberliga West.

Nordhorn wil hopelijk wel de stap maken, die past perfect binnen het schema
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_144215341
oh... dus als het oorlog is is er wel aandacht voor ijshockey. Beetje jammer dat ik uit context wordt gequote en dat het zwartepieten zelfs in de nationale media arena wordt getild.
Ik kan iedereen verzekeren dat ik een uitstekende verstandhouding heb met Jan Willem van Stuijvenberg, voorzitter van Eindhoven. Zij kunnen vooralsnog niet meedoen, omdat hun hoofdsponsors dat weigeren met minder dan 6 clubs. Met het vertrek van Dordrecht is dat een feit en zijn het er nog maar 5. Nu Eindhoven dan afhaakt blijven er 4 over, hetgeen het financieringsmodel in Geleen omver trekt. Minder teams is minder wedstrijden en minder interessante competitie, dus minder bezoekers en dus minder inkomsten. De kosten, die voornamelijk bestaan uit salariskosten blijven echter gelijk. Wij kunnen dat niet verantwoorden en beschermen dus onze sponsors tegen een financieel debacle. Wij starten dus niet met minder dan 5 teams. Volledig legitiem.
Aangezien dat het scenario is waar we tegenaan kijken stort de eredivisie in als we niets doen. Dan verdient de bond dus niets aan de eredivisie en ontstaat daar een enorm gat in de begroting. Daarom heb ik voorgesteld om de bondsbijdragen terug te brengen en het financieel voordeel voor de clubs ten goede te laten komen aan Eindhoven om Eindhoven los te maken van de sponsors die 6 clubs in de competitie eisen, zodat we met 5 clubs kunnen starten. Dan mist de bond ook zijn inkomsten, maar is er wel.een competitie. Dat bouwt toch echt wat makkelijker als je afhankelijk bent van sponsoring.
De bond en andere clubs stellen echter impliciet dat wij als clubs maar moeten gaan rekenen aan een financieringsmodel voor een competitie met 4 clubs. Dat is echter zuiver giswerk en dus financieel onverantwoord en wij leggen de rekening voor jarenlang ineffectief beleid door de bond, waardoor club na club afhaakt en er nog maar 4 NL ijshockeyclubs over zijn, omdat niemand het kan betalen, niet neer bij onze sponsors.
Overigens gaan de gelden van de bond naar de Nederlandse IJshockey Academie (NIJA), jeugdontwikkeling en de nationale teams. Hartstikke mooi allemaal, maar niet als ons dat per club ¤ 30-40.000 kost en wij nauwelijks het hoofd boven water kunnen houden. Dat is het paard achter de wagen en wij doen daar niet aan mee. Wij hebben het probleem immers niet gecreëerd en onze sponsors al helemaal niet.

Prima stuk en het lijkt me duidelijk dat er 5 ploegen moeten zijn, 4 lijkt me volledig onmogelijk
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  zaterdag 6 september 2014 @ 08:31:09 #89
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_144231399
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 20:30 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
oh... dus als het oorlog is is er wel aandacht voor ijshockey.
:Y

Ik ben verre van een kenner maar 4 of 5 teams in een competitie klinkt als iets wat allang niet meer levensvatbaar is.
  Moderator zaterdag 6 september 2014 @ 09:07:43 #90
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_144231710
bij ijshockey is 4 of 5 teams niet zo heel ongebruikelijk als je zou denken, de reden daarvoor ligt voor de hand ;)

het probleem zit hier meer in de manier waarop
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 6 september 2014 @ 09:10:57 #91
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_144231747
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 09:07 schreef sp3c het volgende:
bij ijshockey is 4 of 5 teams niet zo heel ongebruikelijk als je zou denken, de reden daarvoor ligt voor de hand ;)
Zoals ik al zeg ben ik geen kenner dus hoe bedoel je dat?
  Moderator zaterdag 6 september 2014 @ 09:17:35 #92
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_144231816
ijs maken is nu eenmaal duur en ze doen het niet in elke stad daarnaast zijn de teams nogal groot

als je bv in NL een competitie zou draaien met 16 teams dan hoef je enkel tot je 18de te blijven spelen om prof te worden en dat lijkt me ook niet reeel

zelfs in Canada en de VS heb je competities met 5 teams afaik
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator zaterdag 6 september 2014 @ 09:28:46 #93
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_144231907
probleem is dus de manier waarop

dat verhaal van die baas van Eaters is heel redelijk, je moet er alleen niet drie kwartier voor de start van de competitie mee komen want deze situatie bestaat al jaren
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_144232498
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 09:28 schreef sp3c het volgende:
probleem is dus de manier waarop

dat verhaal van die baas van Eaters is heel redelijk, je moet er alleen niet drie kwartier voor de start van de competitie mee komen want deze situatie bestaat al jaren
Ja, dat verbaast me ook. Dat ze er niet eerder op anticiperen.
pi_144232956
Spelerscontracten Trappers (voorlopig) ontbonden....
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_144237719
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 09:28 schreef sp3c het volgende:
probleem is dus de manier waarop

dat verhaal van die baas van Eaters is heel redelijk, je moet er alleen niet drie kwartier voor de start van de competitie mee komen want deze situatie bestaat al jaren
Dordt en Eindhoven ook niet, hij komt gewoon voor een verdongen fielt te staan dat de competitie met uit 4 of 5 ploegen bestaat
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_144237750
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 10:16 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Ja, dat verbaast me ook. Dat ze er niet eerder op anticiperen.
Als de geruchten kloppen wilde de NIJB de oberliga optie niet en hebben Turnhout en Luik geen interesse in de eredivisie
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  Moderator zaterdag 6 september 2014 @ 15:08:57 #98
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_144239036
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 14:12 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Dordt en Eindhoven ook niet, hij komt gewoon voor een verdongen fielt te staan dat de competitie met uit 4 of 5 ploegen bestaat
ja daarom noemde ik het een heel redelijk verhaal
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_144264096
Sprong in een pre season 4-4-4-8

Sprong eerste wedstrijd 1 g - 1 assist maar ook min 2
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_144278349
Ziga Svete weggestuurd in Scotland, jammer dat er geen geld is in Geleen anders was dat vast een betere keuze dan Cumberich
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')