Daar kan je over debatteren.quote:Op woensdag 3 september 2014 14:00 schreef Igen het volgende:
Verticale rechte lijnen horen niet ge-anti-aliased te zijn. Die horen gewoon netjes op de pixel (of desnoods sub-pixel) uitgelijnd te zijn.
Google argumenteert juist dat ze nu de nieuwste standaard Microsoft-API gebruiken voor tekstweergave. Het is wel apart dat het er dan toch niet zo uitziet als andere programma's.quote:Op zaterdag 6 september 2014 12:18 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Daar kan je over debatteren.
Ik zat (als Apple gebruiker) te kijken wat er nu mis is, want het ziet er voor mij gewoon normaal uit. Apple doet op dezelfde manier AA.
Het is een afweging tussen 'scherpere' tekst en meer accurate font weergave. Microsoft's oplossing kiest voor scherpere tekst, ten koste van accuraatheid en Apple (en nu dus ook Google) kiest voor een accurate font weergave.
Als ik dat ticket zo lees gebruiken ze een nieuwe API (DirectWrite) welke nog niet gebruikt zal worden door veel andere applicaties. Het lijkt er op dat DirectWrite dezelfde keuzes maakt als Apple. Hoog tijd, want de tekstrendering op Windows is/was gruwelijk lelijk.quote:Op zaterdag 6 september 2014 12:21 schreef Igen het volgende:
[..]
Google argumenteert juist dat ze nu de nieuwste standaard Microsoft-API gebruiken voor tekstweergave. Het is wel apart dat het er dan toch niet zo uitziet als andere programma's.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |