abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144134012
Sinds vandaag heb ik opeens last van het feit dat het lettertype van internetpagina's veranderd is..
Dacht eerst dat het een foutje was in Chrome oid maar daar staan de instellingen prima en daarbij heb ik het zelfde probleem in internet explorer..
Volgens mij is het lettertype van teksten in het windows menu enz niet veranderd.
Bijgevoegd een plaatje van Fok! zoals dat er nu bij mij uitziet.
(Hoop dat t zichtbaar is, groter krijg ik m ff niet)
Graag hulp bvd!
4 8 15 16 23 42
pi_144134078
Nieuwe versie van Chrome: lettertypes en de manier waarop die worden weergegeven zijn iets aangepast.

Geen dank.
pi_144134128
Start, tik in Cleartype, configureren.
pi_144134197
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 13:47 schreef ADQ het volgende:
Nee.
pi_144134206
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 13:47 schreef ADQ het volgende:
gedaan, verandert niks.. toch bedankt
4 8 15 16 23 42
pi_144134238
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 13:49 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Nee.
Nee meneer! :)

Maar dat is soms wel nodig. Op mijn scherm hielp het iets.
pi_144134504
Het ziet er inderdaad niet uit.

https://code.google.com/p/chromium/issues/detail?id=25541

Verticale rechte lijnen horen niet ge-anti-aliased te zijn. Die horen gewoon netjes op de pixel (of desnoods sub-pixel) uitgelijnd te zijn.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 03-09-2014 14:00:50 ]
pi_144233860
Als ik via google op een site klik en daarna op vorige klik, krijg ik een nieuwe google pagina zonder de zoekresultaten. Het gebeurt soms wel en soms niet. Weet iemand hoe dit komt?
  zaterdag 6 september 2014 @ 12:18:43 #9
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_144234717
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 14:00 schreef Igen het volgende:
Verticale rechte lijnen horen niet ge-anti-aliased te zijn. Die horen gewoon netjes op de pixel (of desnoods sub-pixel) uitgelijnd te zijn.
Daar kan je over debatteren.

Ik zat (als Apple gebruiker) te kijken wat er nu mis is, want het ziet er voor mij gewoon normaal uit. Apple doet op dezelfde manier AA.

Het is een afweging tussen 'scherpere' tekst en meer accurate font weergave. Microsoft's oplossing kiest voor scherpere tekst, ten koste van accuraatheid en Apple (en nu dus ook Google) kiest voor een accurate font weergave.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_144234793
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 12:18 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Daar kan je over debatteren.

Ik zat (als Apple gebruiker) te kijken wat er nu mis is, want het ziet er voor mij gewoon normaal uit. Apple doet op dezelfde manier AA.

Het is een afweging tussen 'scherpere' tekst en meer accurate font weergave. Microsoft's oplossing kiest voor scherpere tekst, ten koste van accuraatheid en Apple (en nu dus ook Google) kiest voor een accurate font weergave.
Google argumenteert juist dat ze nu de nieuwste standaard Microsoft-API gebruiken voor tekstweergave. Het is wel apart dat het er dan toch niet zo uitziet als andere programma's.
  zaterdag 6 september 2014 @ 12:56:01 #11
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_144235756
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 12:21 schreef Igen het volgende:

[..]

Google argumenteert juist dat ze nu de nieuwste standaard Microsoft-API gebruiken voor tekstweergave. Het is wel apart dat het er dan toch niet zo uitziet als andere programma's.
Als ik dat ticket zo lees gebruiken ze een nieuwe API (DirectWrite) welke nog niet gebruikt zal worden door veel andere applicaties. Het lijkt er op dat DirectWrite dezelfde keuzes maakt als Apple. Hoog tijd, want de tekstrendering op Windows is/was gruwelijk lelijk.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')