Dus eigenlijk:quote:Op woensdag 3 september 2014 14:27 schreef Sephiran het volgende:
...
Ik stel een vraag waarin ik duidelijk de situatie neerzet: Sociaal huren kan niet (want dan rekenen ze ineens wel haar inkomen mee), particulier huren kan niet (vanwege regel onder de 32 jaar, 1 loon) en kopen is lastig door de regels van UWV/hypotheekverstrekkers.
En hoe veel van die mensen hebben een koophuis met 2 slaapkamers en een tuin? Juist ja.quote:Daarmee vallen we dus wel tussen wal en schip, anders waren er wel meer woonopties. Als alleen een 2 kamer appartement 3 hoog kopen een optie is, is dat helemaal geen keuze meer, maar een gedwongen feit.
Overigens is mijn startsalaris (bijna 2200 bruto per maand) helemaal niet slecht. Ik denk dat veel mensen het met minder moeten doen.
Meer verdienen. Of minder eisen stellen. Ik zie echt niet in waarom jouw geval nou zo anders is, of waarom jij "tussen wal en schip valt". Je verdient gewoon (nog) niet genoeg om je droomhuis te kopen. Nou, ga maar achteraan de rij staan..quote:Onze wensen zijn niet zo uitgebreid: Een simpel woonhuis met 2 slaapkamers en een tuin. Dat zou gewoon een mogelijkheid zijn als ze zelfs maar één derde van haar uitkering zouden meerekenen. Daarom vroeg ik ook of er mensen andere opties of wegen weten.
Dit dus, overigens zit er bij die 28k geen winstdeling en vervoersvergoeding bij, die worden namelijk niet meegerekend bij hypotheekverstrekkers. Gemiddeld hou ik netto 2100 euro per maand over (lijkt mij meer dan voldoende voor een simpel woonhuis..)quote:Op woensdag 3 september 2014 14:31 schreef jeffrey83 het volgende:
[..]
Nee, dat denk ik niet. Maar jij suggereert dat iedereen onder de 28k geen huis kan kopen. En dat is fucking bullshit.
Ik heb het gedaan met 22k en 50k spaargeld (30 voor verbouwing), prima hypotheek, prima huis. Halfvrijstaand met garage. (zoek maar op in k&w). Zelf ben ik wel afgelopen jaren wel 11k omgoog gegaan waar door ik me nu kapot lach en maandelijks 700 euro over hou.
28k is gewoon niet weinig. 50% van de bevolking krijgt het niet.
Om een huis te kopen zonder eigen middelen (waar het hier om lijkt te gaan) is het wél karig. Jij bent nu appels met peren aan het vergelijken. Je rekent nu je 50k eigen middelen mee, terwijl als TS dat had er geen probleem was, en hij een huis kan kopen waar je normaal waarschijnlijk 35k - 40k inkomen voor nodig hebt.quote:Op woensdag 3 september 2014 14:31 schreef jeffrey83 het volgende:
[..]
Nee, dat denk ik niet. Maar jij suggereert dat iedereen onder de 28k geen huis kan kopen. En dat is fucking bullshit.
Ik heb het gedaan met 22k en 50k spaargeld (30 voor verbouwing), prima hypotheek, prima huis. Halfvrijstaand met garage. (zoek maar op in k&w). Zelf ben ik wel afgelopen jaren wel 11k omgoog gegaan waar door ik me nu kapot lach en maandelijks 700 euro over hou.
28k is gewoon niet weinig. 50% van de bevolking krijgt het niet.
Lang niet alle particuliere verhuurders doen dat.quote:Op woensdag 3 september 2014 14:30 schreef Sephiran het volgende:
[..]
Particuliere verhuurders rekenen alleen maar het hoogste loon mee (dus 1 loon), als je onder de 32 jaar bent. Vanwege hoger risico op relatiebreuk etc.
Het tussen wal en schip vallen ligt aan het feit dat WAJONG van na 2010 niet wordt meegerekend in de hypotheek. Dit terwijl zij haar WAJONG uitkering nooit zal verliezen. Alle andere varianten (WIA, WW, WAJONG voor 2010) etc worden wel meegerekend voor de hypotheek!quote:Op woensdag 3 september 2014 14:32 schreef DonJames het volgende:
[..]
Dus eigenlijk:
[ afbeelding ]
[..]
En hoe veel van die mensen hebben een koophuis met 2 slaapkamers en een tuin? Juist ja.
[..]
Meer verdienen. Of minder eisen stellen. Ik zie echt niet in waarom jouw geval nou zo anders is, of waarom jij "tussen wal en schip valt". Je verdient gewoon (nog) niet genoeg om je droomhuis te kopen. Nou, ga maar achteraan de rij staan..
Dus het probleem bestaat niet echt.quote:Op woensdag 3 september 2014 14:32 schreef Sephiran het volgende:
[..]
Dit dus, overigens zit er bij die 28k geen winstdeling en vervoersvergoeding bij, die worden namelijk niet meegerekend bij hypotheekverstrekkers. Gemiddeld hou ik netto 2100 euro per maand over (lijkt mij meer dan voldoende voor een simpel woonhuis..)
Je zegt het zelf al; het wordt niet meegerekend, want het is waarschijnlijk variabel. Dus dat maakt geen flikker uit, het is een leuk extratje, maar je kan niet op basis van variabele vergoedingen een hypotheek afsluiten.quote:Op woensdag 3 september 2014 14:32 schreef Sephiran het volgende:
[..]
Dit dus, overigens zit er bij die 28k geen winstdeling en vervoersvergoeding bij, die worden namelijk niet meegerekend bij hypotheekverstrekkers. Gemiddeld hou ik netto 2100 euro per maand over (lijkt mij meer dan voldoende voor een simpel woonhuis..)
WAJONG is inkomensonafhankelijkquote:Op woensdag 3 september 2014 14:35 schreef JoPiDo het volgende:
Krijgt je vriendin nog wel Wajong als jullie samenwonen? Volgens mij vervalt die en klopt het dat deze niet wordt meegenomen.
Dit dus? Wat nou dit dusquote:Op woensdag 3 september 2014 14:32 schreef Sephiran het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook sterk, er is toch een herkeuring? En als ze hem NOOIT zou verliezen zouden banken het wel meerekenen, want dan is het nog betrouwbaarder dan jouw salaris.quote:Op woensdag 3 september 2014 14:35 schreef Sephiran het volgende:
[..]
Het tussen wal en schip vallen ligt aan het feit dat WAJONG van na 2010 niet wordt meegerekend in de hypotheek. Dit terwijl zij haar WAJONG uitkering nooit zal verliezen. Alle andere varianten (WIA, WW, WAJONG voor 2010) etc worden wel meegerekend voor de hypotheek!
Daar gaat mijn vraag niet om, ik vraag om andere wegen/opties. Niet de bevestiging dat jij het eens bent met UWV/banken.quote:Op woensdag 3 september 2014 14:36 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dit dus? Wat nou dit dusje stelt hier toch de vraag omdat jij iets wil wat je niet kunt realiseren op jouw salaris? Jij kunt wel van alles willen maar de banken doen niet mee en het UWV ook niet dus daar ga je. Dus niks dit dus, de wensen die jij hebt zijn niet te realiseren met die 28k.
Ik had dit misschien anders moeten aangeven: Ze heeft een beperking sinds haar geboorte. Ze zal dus altijd een vorm van een uitkering krijgen (de naamgeving ervan: WAJONG, WIA etc is dan slecht bijzaak.)quote:Op woensdag 3 september 2014 14:36 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook sterk, er is toch een herkeuring? En als ze hem NOOIT zou verliezen zouden banken het wel meerekenen, want dan is het nog betrouwbaarder dan jouw salaris.
Je geeft in je OP al aan dat die er niet zijn, dus wat wil je dan?quote:Op woensdag 3 september 2014 14:36 schreef Sephiran het volgende:
[..]
Daar gaat mijn vraag niet om, ik vraag om andere wegen/opties. Niet de bevestiging dat jij het eens bent met UWV/banken.
Zoals gezegd schrijf je als alleenstaande in.quote:Op woensdag 3 september 2014 14:27 schreef Sephiran het volgende:
[..]
Je doet je naam wel eer aan, beetje aannames maken en aangeven dat het mijn eigen schuld is. Reageer dan niet.
Ik stel een vraag waarin ik duidelijk de situatie neerzet: Sociaal huren kan niet (want dan rekenen ze ineens wel haar inkomen mee), particulier huren kan niet (vanwege regel onder de 32 jaar, 1 loon) en kopen is lastig door de regels van UWV/hypotheekverstrekkers. Daarmee vallen we dus wel tussen wal en schip, anders waren er wel meer woonopties. Als alleen een 2 kamer appartement 3 hoog kopen een optie is, is dat helemaal geen keuze meer, maar een gedwongen feit.
Overigens is mijn startsalaris (bijna 2200 bruto per maand) helemaal niet slecht. Ik denk dat veel mensen het met minder moeten doen.
Onze wensen zijn niet zo uitgebreid: Een simpel woonhuis met 2 slaapkamers en een tuin. Dat zou gewoon een mogelijkheid zijn als ze zelfs maar één derde van haar uitkering zouden meerekenen. Daarom vroeg ik ook of er mensen andere opties of wegen weten.
Die optie waren we ook al aan het uitzoeken, is wat lastiger qua hulp maar zeker een goede optie. Hier zal ik wat meer tijd gaan instekenquote:Op woensdag 3 september 2014 14:38 schreef Tamashii het volgende:
Wat vervelend TS, lullig ook want inkomen is inkomen. Het verhaal tussen huren en kopen kan ik helemaal inkomen. Maar voor jouw salaris moet toch wat mogelijk zijn! En, kun je niet in omliggende plaatsen kijken naar evt starterslening? Wellicht ietsjes verder weg, maar beter ergens dan nergens wonen.
Totdat de regering beslist dat het bv. afhankelijk wordt van het gezamenlijke inkomen oid. Je kan het niet garanderen, wat direct de reden is dat banken het dus niet meetellen.quote:Op woensdag 3 september 2014 14:37 schreef Sephiran het volgende:
[..]
Ik had dit misschien anders moeten aangeven: Ze heeft een beperking sinds haar geboorte. Ze zal dus altijd een vorm van een uitkering krijgen (de naamgeving ervan: WAJONG, WIA etc is dan slecht bijzaak.)
Opties:quote:Op woensdag 3 september 2014 14:36 schreef Sephiran het volgende:
[..]
Daar gaat mijn vraag niet om, ik vraag om andere wegen/opties. Niet de bevestiging dat jij het eens bent met UWV/banken.
Klopt, al zou ik het raar vinden als ze dat afhankelijk maken. Maar met deze regering weet je het maar nooit..quote:Op woensdag 3 september 2014 14:39 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Totdat de regering beslist dat het bv. afhankelijk wordt van het gezamenlijke inkomen oid. Je kan het niet garanderen, wat direct de reden is dat banken het dus niet meetellen.
Ik bepaal zelf wel waar ik op reageer. Niet jij.quote:Op woensdag 3 september 2014 14:27 schreef Sephiran het volgende:
[..]
Je doet je naam wel eer aan, beetje aannames maken en aangeven dat het mijn eigen schuld is. Reageer dan niet.
Ik stel een vraag waarin ik duidelijk de situatie neerzet: Sociaal huren kan niet (want dan rekenen ze ineens wel haar inkomen mee), particulier huren kan niet (vanwege regel onder de 32 jaar, 1 loon) en kopen is lastig door de regels van UWV/hypotheekverstrekkers. Daarmee vallen we dus wel tussen wal en schip, anders waren er wel meer woonopties. Als alleen een 2 kamer appartement 3 hoog kopen een optie is, is dat helemaal geen keuze meer, maar een gedwongen feit.
Onze wensen zijn niet zo uitgebreid: Een simpel woonhuis met 2 slaapkamers en een tuin. Dat zou gewoon een mogelijkheid zijn als ze zelfs maar één derde van haar uitkering zouden meerekenen. Daarom vroeg ik ook of er mensen andere opties of wegen weten.
Hoge winstdeling of betaal jij geen belasting?quote:Op woensdag 3 september 2014 14:32 schreef Sephiran het volgende:
[..]
Als je je meteen neerlegt bij alles, kom je nooit ergens. Daarom onderzoek ik alle opties. Jou mening is duidelijk, maar is niet constructief met het zoeken naar eventueel andere opties.quote:Op woensdag 3 september 2014 14:41 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik bepaal zelf wel waar ik op reageer. Niet jij.
Daar zeg je het zelf al. Je hebt een aantal wensen aan dat huis en dat is haalbaar als ze zelfs maar een derde van die Wajong mee zouden rekenen.
MAAR DAT DOEN ZE NIET EN _DUS_ IS WAT JIJ WIL NIET HAALBAAR. Is t al duidelijk voor je? Op jouw salaris alleen is wat jij wil niet haalbaar, je hebt de Wajong van je vriendin dar (gedeeltelijk) voor nodig en dat doet men niet, want anders zat je hier nu niet.
Dus mijn verhaal blijft overeind, of je t nou leuk vindt of niet. 28k per jaar is gewoon weinig. Het huis dat jij voor ogen hebt is met alleen die 28k niet haalbaar dus OF je koopt een kleiner huis of je gaat huren, andere mogelijkheden heb je niet.
Normaalgesproken 75% van het minimumloon.quote:Op woensdag 3 september 2014 14:42 schreef Errrwin het volgende:
Hoeveel is zo'n Wajong uitkering eigenlijk, waar hebben we het precies over?
Winstdeling gemiddeld 2 maanden, vervoersvergoeding en onkostenvergoeding van ongeveer 650 euro per maand.quote:Op woensdag 3 september 2014 14:42 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Hoge winstdeling of betaal jij geen belasting?
Natuurlijk gaat t dat worden. Dat is t eigenlijk al. Ts heeft voor wat hij wil extra middelen nodig en die Wajong doet daar niet in mee, dus hij moet of particulier aan geld komen of wat dan ook maar dat huis met 2 slaapkamers en een tuin in de sociale omgeving van zijn vriendin gaat m niet worden op die 28k jaarlijks van hem.quote:Op woensdag 3 september 2014 14:42 schreef Loveless85 het volgende:
Ik heb zo'n gevoel dat dit weer zo'n topic wordt waar de TS blijft roepen dat het stom en oneerlijk is, en vast blijft houden aan dat rijtjeshuis met tuin, terwijl eigenlijk nu al duidelijk is dat hij z'n wensen aan moet passen (toch (tijdelijk) kleiner huren/kopen), of via andere wegen extra middelen moet regelen.
die laatste optie is een beetje lastig, ik weet niet of ze blij is als ik eerst met een ander trouwquote:Op woensdag 3 september 2014 14:41 schreef Burdie het volgende:
[..]
Opties:
- goedkoper huis kopen
- alleen sociaal huren
- particulier huren bij een partij die niet die rare inkomenseis hanteert (bijv. Directwonen.nl)
- geld lenen bij familie of op andere wijze zodat je een minder hoge hypotheek nodig hebt
- trouwen met een rijke vrouw
Leuk. Maar die vervoerd vergoeding zal (deels) op gaan aan vervoer en die onkostenvergoeding (deels) aan onkosten die je hebt, dus je kunt die 650 per maand niet klakkeloos bij je inkomen optellen als zijnde geld dat je volledig in kunt zetten voor je maandelijks woon/leefkosten omdat minstens een deel van die 650 al opgaat aan waar t voor bedoeld is, en je dat dus niet uit kunt geven aan eten, verzekeringen, belastingen, kleding, eten, vakanties, telefoon, internet, sparen, tv, woningonderhoud, inboedel etc.quote:Op woensdag 3 september 2014 14:44 schreef Sephiran het volgende:
[..]
Winstdeling gemiddeld 2 maanden, vervoersvergoeding en onkostenvergoeding van ongeveer 650 euro per maand.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |