Ik denk niet dat de website van de rijksoverheid leidend is voor dit soort zaken.quote:Op woensdag 3 september 2014 16:41 schreef Dimens het volgende:
[..]
Dat betekent dat de overheid de verkeerde informatie geeft en een webwinkel dus vrij spel heeft om gewoon de oude wetten aan te houden totdat dit wordt gewijzigd.
Op het moment dat een webwinkel voor de rechter moet komen omdat het na 7 werkdagen geen producten meer retour neemt, dan wordt de webwinkel in haar gelijke gesteld. Van een webwinkel wordt verwacht dat deze de wet kent en als blijkt dat de overheid de verkeerde informatie over wetten en rechten heeft vrijgegeven, dan kun je het de webwinkelier dus niet kwalijk nemen dat deze na 7 werkdagen geen producten meer retour neemt. De wet zegt immers dat de consument hier (minimaal) 7 werkdagen voor heeft.quote:Op woensdag 3 september 2014 17:08 schreef Brammetjuh94 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de website van de rijksoverheid leidend is voor dit soort zaken.
Ben ik helemaal mee eens hoor. Erg slordig, maar je mag er van uit gaan dat je als retailer je rechten en plichten kent. Ook onlangs gewijzigde. Maar even goed is dit hier sowieso niet de discussie. De discussie was over hoe Apple zijn merk neerzet als Premium, maar dat het Premium zoals Igen al aangeeft niets tastbaars is. Apple lijkt steeds meer gewoon een merkprijsnaam te krijgen in plaats van een unieke featureset of onderscheidend vermogen.quote:Op woensdag 3 september 2014 17:33 schreef Dimens het volgende:
Op het moment dat een webwinkel voor de rechter moet komen omdat het na 7 werkdagen geen producten meer retour neemt, dan wordt de webwinkel in haar gelijke gesteld. Van een webwinkel wordt verwacht dat deze de wet kent en als blijkt dat de overheid de verkeerde informatie over wetten en rechten heeft vrijgegeven, dan kun je het de webwinkelier dus niet kwalijk nemen dat deze na 7 werkdagen geen producten meer retour neemt. De wet zegt immers dat de consument hier (minimaal) 7 werkdagen voor heeft.
Ja noem ze maar op. We praten nu over merken die bij de mediamarkt liggen, kijk je verder is er genoeg duurder spul te vinden. Of het het geld waard is? De mensen die het kopen vinden van wel. Doet jouw oom met zijn B&O setje ook zo zijn best om zijn geliefde geluidsset de hemel in te prijzen? NEE! Dus mensen kap nou eens met zo op de teentjes getrapt te zijn en geniet lwkker van je apparaatjesquote:Op woensdag 3 september 2014 16:14 schreef Michielos het volgende:
Waar ik Dimens en kornuiten wel gelijk in moet geven is dat Alienware nog grotere overpricede zooi is
No offense, zo een hater ben ik ook weer niet, maar daar hebben ze gewoon een punt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |