Ik heb een hond die graag rent naast de fiets. Mijn hond gaat niet los in de bebouwde kom omdat ik dat gevaarlijk vind en omdat sommige mensen bang zijn voor honden. Ik houd hier rekening mee. Hij gaat alleen los op besloten erf of in een speciaal daarvoor gebied.
Nu zijn er ook mensen die daar anders over denken en hun hond los laten lopen. Geen probleem als je een opgevoede hond hebt die na je luistert maar als ik fiets met mijn hond komen er vaak van die loslopende kleine kutkeffertjes achter mijn hond aangerend om hem te beblaffen en weet ik veel wat ze van plan zijn.
Nu stop ik niet omdat ik vind dat als je hond niet luistert je hem maar niet los moet laten lopen omdat dat:
A: Irritant is voor je medemens
B: Gevaarlijk is voor verkeer en dan met name fietsers motors en scooters enz omdat ze daar onder lopen al meerdere keren gezien.
Het gevolg is dat zo een kutkeffer achter mij aan blijft lopen en zijn baasje hem een paar km verder op moet ophalen en ze mij er op aanspreken waarom ik niet stop waarop ik antwoord dat als dat beest niet luistert je hem maar lekker vast moet houden en dat als zo een loslopend gezwel een ongeluk veroorzaakt ze ook niet verzekerd zijn.
Klacht is dus dat die mensen er de omgekeerde wereld van maken. Ik hou mijn hond netjes vast en zijn niet hun probleem dus wat mij betreft.
Dit was de terechte klacht.
Groeten,
Karig_Hutje.