abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 25 oktober 2002 @ 14:12:03 #1
33549 Thomasumo
User 33549 reporting for
pi_6463166
Wij, twee ex Necrology leden (cds: Cold skin en Malignancy defined) zijn bezig een doorstart te maken, we zitten op dit moment vooral te springen om een drummer. De metal die we maken zit in de Cryptopsy hoek met trashy invloeden ala the Crown en oude Necrology (death/grind). We zoeken dus vooral een technische topper.

Stuur mij een mail, en ik stuur je even een mp3 met wat we hebben op genomen met drumcomputer.

t.waldman@chello.nl

edit Omgeving Amsterdam Zaandam /edit

I am SO omniscient that if there were to be two omnisciences, I'd be both!
pi_6463308
Geweldig.
  vrijdag 25 oktober 2002 @ 14:22:12 #3
33549 Thomasumo
User 33549 reporting for
pi_6463368
Bedankt man! dat is dus precies waar ik zat te wachten
pi_6463677
Nou Yokozuna, grijpt uw kans.

Succes iig.

If you fear for the morality of your wives, educat. of your childr., the solidarity of your armchairs, privatized prisons, factory farms and the secu. of the state...then you are right. But what can you do?You are rotten, and the fire has been lit
pi_6465514
yoko=roosendaal dus dat wordt nog wat moeilijk
  vrijdag 25 oktober 2002 @ 17:05:53 #6
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_6466263
quote:
Cryptopsy hoek
Durf ik niet aan Ookal zou ik het kunnen, dan heb ik echt de ervaring niet om alles in een paar takes foutloos in te spelen.

Flo Mounier van Cryptopsy is een van de meest technische/creatieve deathmetal drummers die ik ken. Die kerel kan ook flinke jazz partijen drummen, je moet wel van erg goede huize komen wil je mee kunnen met jullie dan

Rob "Killingcupid" is hier de enige drummer die dat niveau volgens mij een beetje aankan. Maar die heeft zelf al plannen voor een band met veel "The Dillinger Escape Plan" invloeden (ook behoorlijk chaotische metal trouwens).

Op fokmuziek zijn er uberhaupt weinig drummers, tenminste weinig drummers die iets van zich laten horen. Misschien kun je die mp3 gewoon online zetten? Genoeg webruimte overal...

quote:
yoko=roosendaal dus dat wordt nog wat moeilijk
Ik vind het ook leuk dat je in 1 jaar veel kunt leren, maar je moet me echt niet OVErschatten. Bovendien, wat moeten zijn nou met een kereltje met kort haar van 17?
quote:
the Crown

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 25-10-2002 17:20]

pi_6466585
Je moet jezelf niet zo onderschatten yokozuna! gewoon proberen. Alleen nu ben ik wel wat bang geworden. Ik ga namelijk proberen mee te spelen met die band van Rob "Killingcupid".... en als ze echt zo goed zijn dan ben ik gelijk weg!

maargoed ik ga het ook proberen dus waarom jij niet!?

quote:
Op vrijdag 25 oktober 2002 17:05 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Durf ik niet aan Ookal zou ik het kunnen, dan heb ik echt de ervaring niet om alles in een paar takes foutloos in te spelen.

Flo Mounier van Cryptopsy is een van de meest technische/creatieve deathmetal drummers die ik ken. Die kerel kan ook flinke jazz partijen drummen, je moet wel van erg goede huize komen wil je mee kunnen met jullie dan

Rob "Killingcupid" is hier de enige drummer die dat niveau volgens mij een beetje aankan. Maar die heeft zelf al plannen voor een band met veel "The Dillinger Escape Plan" invloeden (ook behoorlijk chaotische metal trouwens).

Op fokmuziek zijn er uberhaupt weinig drummers, tenminste weinig drummers die iets van zich laten horen. Misschien kun je die mp3 gewoon online zetten? Genoeg webruimte overal...
[..]

Ik vind het ook leuk dat je in 1 jaar veel kunt leren, maar je moet me echt niet OVErschatten. Bovendien, wat moeten zijn nou met een kereltje met kort haar van 17?
[..]

vrijdag 25 oktober 2002 @ 18:50:11 #8
33549 Thomasumo
User 33549 reporting for
pi_6467590
quote:

[..]

[..]

[..]

He dude,

Als jij het wil proberen graag. Stuur me anders iig een mail dan kan ik je laten horen waar we mee bezig zijn. Drummers zijn megaschaars dus we willen het graag proberen.

vrijdag 25 oktober 2002 @ 19:06:28 #9
24054 search64
Avec le grande
pi_6467779
Ben, doe gewoon. Is toch hip.
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
pi_6467863
Ja ben, probeer gewoon. Je wou altijd vette metal drummen, nu is je kans
"If i think, it all seems absurd to me; if i feel, it all seems strange; if i desire, he who desires is something inside of me." Fernando Pessoa - The Book of Disquiet
Wandelen in Noorwegen
pi_6470424
ja ben, doe, toe nou aap, kun je metal drummen. doen
intelligence is in the eye of the beholder
  vrijdag 25 oktober 2002 @ 22:31:07 #12
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_6470503
Over apen gesproken (naapers ), lekker sarcastisch bezig jullie
quote:
maargoed ik ga het ook proberen dus waarom jij niet!?
Omdat ik 17 ben? Geen eigen auto, geen OV. En ik ben gewoon te slecht, what the fuck Nou, hier een stel files dan. Van de afgelopen 6 maanden.

http://onlinerock.com/musicians/yokozuna//drumloop32.mp3
http://onlinerock.com/musicians/yokozuna//drumloop33.mp3
http://onlinerock.com/musicians/yokozuna//drumloop26.mp3
http://onlinerock.com/musicians/yokozuna//drumloop27.mp3
http://onlinerock.com/musicians/yokozuna//drumloop25.mp3
http://onlinerock.com/musicians/yokozuna//drumloop28.mp3
http://onlinerock.com/musicians/yokozuna//drumloop34.mp3
http://onlinerock.com/musicians/yokozuna//thedeathgrunt.mp3

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 25-10-2002 22:51]

vrijdag 25 oktober 2002 @ 23:05:58 #13
14837 Metamorphozis
Voor de duidelijkheid
pi_6470926
Kom op zeg.. als je weet dat je 3 uur treinen vanaf amsterdam woont, dan regel je toch een privé jet?
[url=http://edrumpicsite.flappie.nl]http://edrumpicsite.flappie.nl[/url] Voor foto's + commentaar van/over electronische drumstellen!
  vrijdag 25 oktober 2002 @ 23:10:46 #14
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_6470989
quote:
Op vrijdag 25 oktober 2002 23:05 schreef Metamorphozis het volgende:
Kom op zeg.. als je weet dat je 3 uur treinen vanaf amsterdam woont
Dat bedoel ik (heen en terug ongeveer 4 uur)
  vrijdag 25 oktober 2002 @ 23:26:43 #15
26891 killingcupid
are you loathsome tonight?
pi_6471173
Thomas,
Succes met je band dude. (robbie hier)

En Ben, de afstand is inderdaad een groot probleem. Anders had je het absoluut eens moeten proberen, "wie niet waagt, wie niet wint" En je kunt heel snel heel veel leren.
Ow...en ik kan echt bij lange na niet zo goed drummen als Flo van Cryptopsy of Chris van TDEP. I wish

En etter...ik hoop snel wat te kunnen laten weten. Ik heb echt zin in een jamsessie man

we will become silhouettes.
  zaterdag 26 oktober 2002 @ 00:59:15 #16
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_6472230
quote:
Bovendien, wat moeten zijn nou met een kereltje met kort haar van 17?
Ik zou hier in Rotterdam enorm blij met je zijn.
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  zaterdag 26 oktober 2002 @ 10:26:15 #17
33549 Thomasumo
User 33549 reporting for
pi_6474554
Rob thanks man, heb jij geen zin het een keertje proberen?

En verder hoe meer reacties hoe beter!

Effe een nummer online gezet, is al een wat ouwere, meer straight forward. In een halve dag op genomen. let me know.

http://www.geocities.com/waldmanthomas/king.mp3

[Dit bericht is gewijzigd door Thomasumo op 26-10-2002 10:33]

pi_6476299
quote:
Op vrijdag 25 oktober 2002 23:26 schreef killingcupid het volgende:
Thomas,
Succes met je band dude. (robbie hier)

En Ben, de afstand is inderdaad een groot probleem. Anders had je het absoluut eens moeten proberen, "wie niet waagt, wie niet wint" En je kunt heel snel heel veel leren.
Ow...en ik kan echt bij lange na niet zo goed drummen als Flo van Cryptopsy of Chris van TDEP. I wish

En etter...ik hoop snel wat te kunnen laten weten. Ik heb echt zin in een jamsessie man

Ik ook wel hoor, maar ik heb net ff Yokozuna gehoord en moet zeggen dat ik het best goed vind klinken... als jij nog beter ben.... maargoed ik wil zeker wel een keer komen want het is altijd leuk een beetje te jammen (maar ik ben nog steeds van mening dat ik te slecht ben hoor )

Yokozuna: ik vind die drumloopjes best goed klinken hoor! je ben nog niet zo goed als virgil donati (gister gezien... en ppppppfffffffffff) maar er zijn wel zeker veel mindere drummers als jij
Als ik je een tip mag geven als een gitarist, misschien moet je ook wat meer 'open' fill's gaan spelen, je drum alles constant helemaal dicht en als je wat meer afwisseld zijn die volle fill's ook wat gaver. (als je daar van houd moet je echt is origin gaan luisteren, http://artists.mp3s.com/artists/143/origin_relapse_records.html die drumt alles nog voller )

[Dit bericht is gewijzigd door _Etter_ op 26-10-2002 14:13]

zaterdag 26 oktober 2002 @ 14:13:33 #19
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_6476420
quote:
Op zaterdag 26 oktober 2002 14:02 schreef _Etter_ het volgende:

[..]

Ik ook wel hoor, maar ik heb net ff Yokozuna gehoord en moet zeggen dat ik het best goed vind klinken... als jij nog beter ben.... maargoed ik wil zeker wel een keer komen want het is altijd leuk een beetje te jammen (maar ik ben nog steeds van mening dat ik te slecht ben hoor )

Yokozuna: ik vind die drumloopjes best goed klinken hoor! je ben nog niet zo goed als virgil donati (gister gezien... en ppppppfffffffffff) maar er zijn wel zeker veel mindere drummers als jij

Tuurlijk is rob beter dan ik, hij drumt ookal (eh) 8x langer

Flo, Chris en Gene zijn horen wat mij betreft trouwens tot de top10 metaldrummers.

quote:
je drum alles constant helemaal dicht en als je wat meer afwisseld zijn die volle fill's ook wat gaver. (als je daar van houd moet je echt is origin gaan luisteren,
Dan snap je niet met welke intentie ik die drumloops heb gemaakt. Het meeste is gewoon wat patswerk achter elkaar gespeeld, die zijn helemaal niet bedoeld voor "muziek".

Als ik de hele tijd zo zou drummen zou ik nieteens in een band kunnen Dan denken ze "wat een klote drummer, hij wil alleen maar overheersen" - en terecht.

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 26-10-2002 14:20]

pi_6476434
hmmm nu heb je vast niet gelezen wat ik nu heb aangepast in mijn vorige bericht....

vergeet reinhoud niet

zaterdag 26 oktober 2002 @ 14:18:14 #21
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_6476462
quote:
Op zaterdag 26 oktober 2002 14:15 schreef _Etter_ het volgende:
hmmm nu heb je vast niet gelezen wat ik nu heb aangepast in mijn vorige bericht....

vergeet reinhoud niet

Tony Laureano is de absolute patsalles voldrummer Je moet maar eens wat korte nummers van het nieuwe Nile album (in their darkened shrines luisteren) luisteren, wat een patser. Sommige nummers hebben gewoon 40% fills ofzo, echt niet normaal meer

Ontopic: ik zou het proberen als ik dichter bij woonde. Dit is gewoon NIET praktisch. Rob heb je trouwens een nieuw msn adres? Ik zie je er nooit meer

quote:
Jewel

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 26-10-2002 14:20]

pi_6476481
Die heb ik al van nile en inderdaad is nile lekker vol, maar ik vind de productie alleen niet zo lekker klinken. De gitaren zijn te wazig in mijn ogen. Wat ze spelen is echt wel stoer die arbische toonladders. Kan jij origin nu al?
  zaterdag 26 oktober 2002 @ 14:21:27 #23
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_6476492
quote:
de productie alleen niet zo lekker klinken
Oh de gitaren, de drums klinken echt top hoor. Behalve die bass drum trigger, die is niet stoer.

Maargoed, de meeste mp3's die ik postte zijn echt niet representatief voor wat ik normaal speel. En de afstand blijft te groot als je dit serieus wilt aanpakken.

King bevalt me trouwens behoorlijk, met name de bassriffs.

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 26-10-2002 14:24]

pi_6476516
quote:
Op zaterdag 26 oktober 2002 14:21 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Oh de gitaren, de drums klinken echt top hoor. Behalve die bass drum trigger, die is niet stoer.

Ja, dat vind ik tegenwoordig ook altijd jammer. Het klinkt altijd zo nep. Alleen bij de laatste mayhem vind ik het lekker klinken omdat het daar past binnen de context van de teksten en de muziek.
  zaterdag 26 oktober 2002 @ 14:25:20 #25
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_6476526
quote:
Op zaterdag 26 oktober 2002 14:24 schreef _Etter_ het volgende:

[..]

Ja, dat vind ik tegenwoordig ook altijd jammer. Het klinkt altijd zo nep. Alleen bij de laatste mayhem vind ik het lekker klinken omdat het daar past binnen de context van de teksten en de muziek.

triggers en vooral bassdrum triggers worden al heel lang gebruikt hoor. En wat wil je anders, bassdrums die veel te zacht klinken omdat je op dat tempo weinig volume meer kunt creeren?

Als je enkel de bassdrum triggers kan het echt nog prima dynamisch klinken. Ik ken maar weinig snelle deathmetal drummers die hun bassdrum niet triggeren. Maar sommige drummers triggeren alles behalve de bekkens, bv. die patser van Emperor (zit nu bij Zyklon, niet Zyklon-B) die triggert ook zijn toms en zijn snare. Dat vind ik dus echt nix. En dan die vieze bassdrum triggers met ALLEEN maar klik klik klik verder niets, dan kun je net zo goed tegen een stuk metaal rammen met je pedaal

En snel drummen kunnen zoveel death/black metal patsers, dat is weinig bijzonders meer. Ik heb veel meer respect voor drummers die wat origineels neerzetten, en dan hoeven ze niet perse de snelste blasters te zijn.

Zolang wat ze uitvoeren maar strak is, dus niet zoals die nieuwe zuig drummer van Cradle of Filth die blastbeats op traag tempo NOG te traag speelt

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 26-10-2002 14:31]

pi_6476558
quote:
Op zaterdag 26 oktober 2002 14:25 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

triggers en vooral bassdrum triggers worden al heel lang gebruikt hoor. En wat wil je anders, bassdrums die veel te zacht klinken omdat je op dat tempo weinig volume meer kunt creeren?

Als je enkel de bassdrum triggers kan het echt nog prima dynamisch klinken. Maar sommige drummers triggeren alles behalve de bekkens, bv. die patser van Emperor (zit nu bij Zyklon, niet Zyklon-B) die triggers ook zijn toms en zijn snare. Dat vind ik dus echt nix.

Ik heb dan liever dat ze iets trager spelen. Wat veel van die fusion drummers doen als ze DB. Gister dus virgil donati gezien en die doet ook alles zonder triggers en dat is echt de grootste meester op DB gebied. Die vent ging gewoon een stuk spelen met DB en ging halverwege alles op half volume spelen inclusief DB partij'en. Dat kan je dus moeilijk met triggers (ja volume ook zachter zetten), echt knap werk van die vent
  zaterdag 26 oktober 2002 @ 14:32:07 #27
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_6476579
Bij de meeste metalsoorten is een constant bassdrum volume juist gewenst, wat dat betreft zijn triggers juist een voordeel. Het klinkt gewoon wat strakker, en je hebt echt wel mooie bassdrum triggers hoor Die Flo Mounier gebruikt op het laatste Crypty album bijv.

Wat mij betreft hoeven ze ook niet de hele tijd te dubbelbassen of te blasten of polka spul te spelen, originele chops kan ik veel meer waarderen.

Daarom ben ik fan van Flo Mounier, Tony Laureano, Gene Hoglan etc. Dat zijn wat creatievere drummers (niet de enige 3 hoor). Die van Soilwork en Arch Enemy kan ik ook waarderen, om maar eens over een andere (sub) genre te spreken.

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 26-10-2002 14:35]

pi_6476594
quote:
Op zaterdag 26 oktober 2002 14:32 schreef Yokozuna het volgende:
Bij de meeste metalsoorten is een constant bassdrum volume juist gewenst, wat dat betreft zijn triggers juist een voordeel. Het klinkt gewoon wat strakker, en je hebt echt wel mooie bassdrum triggers hoor

Die Flo Mounier gebruikt op het laatste Crypty album bijv. Wat mij betreft hoeven ze ook niet de hele tijd te dubbelbassen of te blasten of polka spul te spelen, originele chops kan ik veel meer waarderen.

Ik hou ook meer van de metalsoorten die tussen alles invallen. Dus bands die metal vermengen met andere soorten muziek. Zoiets als destroyer666 vind ik dus mega saai, geef mij dan maar cynic ofzo
  zaterdag 26 oktober 2002 @ 14:36:24 #29
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_6476603
quote:
Op zaterdag 26 oktober 2002 14:34 schreef _Etter_ het volgende:

[..]

Ik hou ook meer van de metalsoorten die tussen alles invallen. Dus bands die metal vermengen met andere soorten muziek. Zoiets als destroyer666 vind ik dus mega saai, geef mij dan maar cynic ofzo

Ik wordt ook steeds gekker van die telkens dezelfde death/tHHhrashmetal soorten, met dezelfde stoere drop-d gitaarpatser riffs, prutssolo's en blastbeats (natuurlijk lang niet bij alle bands zo, maar toch)

Bij powermetal wordt ik de laatste tijd soms ook gek van al die gitaarsolo's en snelle toonwisselingen. Van al dat snelle werk wordt je volgens mij op een geven moment gewoon gek als je niets anders luistert. Leuk, "gezocht metaldrummer". En nu praten we over triggers ed.

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 26-10-2002 14:41]

pi_6476639
quote:
Op zaterdag 26 oktober 2002 14:36 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Ik wordt ook steeds gekker van die telkens dezelfde death/tHHhrashmetal soorten, met dezelfde stoere drop-d gitaarpatser riffs, prutssolo's en blastbeats.

Ja, ik was het dus ook zat na jaren alleen metal te hebben gehoord. Nu luister ik naar alles en er is een hoop shit maar ook een hoop mooie muziek. Als je cynic wat vind moet je is zoeken naar portal. Dat is de rustige versie van cynic met allemaal leden van cynic erin. Moet je kunnen vinden op soulseek
  zaterdag 26 oktober 2002 @ 14:41:58 #31
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_6476650
quote:
Nu luister ik naar alles en er is een hoop shit maar ook een hoop mooie muziek.
Ik luister soms ook gewoon Alice in Chains etc., 2 uur langs blackmetal knars gitaren is slecht voor je kop.

Ik zal eens zoeken naar cynic

Origin kan ik natuurlijk niet drummen, daar heb ik de DB+blast spieren helemaal niet voor. Die kerels kunnen zoveel drummen als ze willen, ik doe het pas 1 jaar en meestal mag ik maar 1 uur per dag. En ik wil ook nog andere dingen leren als alleen maar blasten en rollen

zaterdag 26 oktober 2002 @ 14:52:25 #32
33549 Thomasumo
User 33549 reporting for
pi_6476731
zeg dames, kan het iets meer on topic? Het gaat hier wel om de toekomst van mijn band ja !
pi_6476757
quote:
Op zaterdag 26 oktober 2002 14:52 schreef Thomasumo het volgende:
zeg dames, kan het iets meer on topic? Het gaat hier wel om de toekomst van mijn band ja !
sorry jij dacht zeker dat er veel drummers waren met die 2de pagina erbij
pi_6476776
quote:
Op zaterdag 26 oktober 2002 14:41 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Ik luister soms ook gewoon Alice in Chains etc., 2 uur langs blackmetal knars gitaren is slecht voor je kop.

Ik zal eens zoeken naar cynic

Origin kan ik natuurlijk niet drummen, daar heb ik de DB+blast spieren helemaal niet voor. Die kerels kunnen zoveel drummen als ze willen, ik doe het pas 1 jaar en meestal mag ik maar 1 uur per dag. En ik wil ook nog andere dingen leren als alleen maar blasten en rollen

Om het maar ff af te ronden (en voor on topic dingen ruimte te houden), cynic is echt fantatisch! dat zijn die lui die ook death - human hebben ingespeeld, dus dat zegt genoeg
pi_6478533
quote:
Op zaterdag 26 oktober 2002 14:40 schreef _Etter_ het volgende:

[..]

Ja, ik was het dus ook zat na jaren alleen metal te hebben gehoord. Nu luister ik naar alles en er is een hoop shit maar ook een hoop mooie muziek. Als je cynic wat vind moet je is zoeken naar portal. Dat is de rustige versie van cynic met allemaal leden van cynic erin. Moet je kunnen vinden op soulseek

Ik luister nu vooral naar klassiek en naar metal en ik ben nog niet ziek van al die gitaarsolos hehe
"If i think, it all seems absurd to me; if i feel, it all seems strange; if i desire, he who desires is something inside of me." Fernando Pessoa - The Book of Disquiet
Wandelen in Noorwegen
  zaterdag 26 oktober 2002 @ 19:48:31 #36
12889 BananeKoning
Kill Or Be Killed
pi_6479982
quote:
Op zaterdag 26 oktober 2002 10:26 schreef Thomasumo het volgende:
Rob thanks man, heb jij geen zin het een keertje proberen?

En verder hoe meer reacties hoe beter!

Effe een nummer online gezet, is al een wat ouwere, meer straight forward. In een halve dag op genomen. let me know.

Klinkt best lachen, vooral de grunt is gaaf
*mompel mompel*
  zaterdag 26 oktober 2002 @ 19:49:51 #37
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_6480000
quote:
Op zaterdag 26 oktober 2002 17:56 schreef Pietjuh het volgende:

[..]

Ik luister nu vooral naar klassiek en naar metal en ik ben nog niet ziek van al die gitaarsolos hehe

YEAH RIGHT
pi_6480359
quote:
Op zaterdag 26 oktober 2002 19:49 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

YEAH RIGHT

Ja echt, sinds ik Amadeus gezien heb ben ik er steeds meer naar gaan luisteren Echt goede muziek, en CoB gebruikt trouwens heeeeel veel klassieke stukjes in hun nummers. Ik luister bijvoorbeeld een stuk en dan herken ik vaak gewoon melodietjes uit CoB nummers
Wandelen in Noorwegen
  zaterdag 26 oktober 2002 @ 20:19:47 #39
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_6480377
quote:
Op zaterdag 26 oktober 2002 20:17 schreef Pietjuh het volgende:

[..]

Ja echt, sinds ik Amadeus gezien heb ben ik er steeds meer naar gaan luisteren Echt goede muziek, en CoB gebruikt trouwens heeeeel veel klassieke stukjes in hun nummers. Ik luister bijvoorbeeld een stuk en dan herken ik vaak gewoon melodietjes uit CoB nummers

Hoe kun je nou weer zo snel van klassiek houden.
  zondag 27 oktober 2002 @ 22:01:46 #40
26891 killingcupid
pi_6495770
Thomas,

Sorry maar ik vind dat soort deathmetal vooral leuk om te luisteren en niet echt interessant om te drummen. Ik speel dan liever dingen als Soilwork of Darkane, wat duidelijk meer op de gothenburg-trash leest geschoold is Is voor een drummer wat leuker en ik raak zelf nogal snel uitgekeken op blastbeats. Van die latinblasts als Chris van TDEP of Brann van Mastodon doen vind ik dan een stuk leuker!
Veel succes nog met het zoeken naar een drummer, als ik iemand weet zal ik het zeker even laten weten

En Etter, nogmaals: je zult vast niet zo onder de indruk zijn hoor. Maar verkijk je niet op blastbeats...dat is echt vrij eenvoudig allemaal. Bij TDEP zijn dat ook de eenvoudige stukken...naja....eenvoudigER, haha. Ik zal Stefan (die andere gitarist) eens vragen of hij vast wat riffs of thema's kan verzinnen. Ik heb wel wat riffjes en ook nog wat thema's die gebaseerd zijn op ritmes...een jamsessie lijkt me dus wel leuk.
Wat voor spullen heb je eigenlijk?

r

zondag 27 oktober 2002 @ 22:42:43 #41
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_6496613
quote:
Soilwork of Darkane, wat duidelijk meer op de gothenburg-trash
Soilwork hek de laatste week wat nummers van meegespeeld, tenminste niet die buiten mijn niveau dubbelbass partijen en creatieve chops... Oud werk is meer tHrashy ja.

gothenburg trash?
gothebOrg tHrash

trash = rotzooi

quote:
dat is echt vrij eenvoudig allemaal
Toch kunnen een hoop drummers het niet. Voor jou is het misschien eenvouding omdat jij fysiek toch al ver ontwikkeld was (sporten etc.). Spieren goed ontwikkelen doe je niet in 1 dag, en ik zie genoeg (underground black vaak) metal drummers die er gewoon geen reet van kunnen. Slechte coordi, te weinig volume, slechte techniek etc.

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 27-10-2002 22:51]

zondag 27 oktober 2002 @ 22:48:26 #42
26891 killingcupid
pi_6496723
Waardeloos dat ze de engelse taal verkrachten om muziekstijlen te definiëren; ik blijf dus gewoon 'trash' zeggen

En ik denk niet dat jij die shit allemaal mee kunt spelen. Zijn spel is op sommige stukken behoorlijk pittig en zit vol met rete-goeie fills. Maar wel leuk om dat soort dingen te luisteren en wat na te spelen...altijd goed voor een drummer.

zondag 27 oktober 2002 @ 22:53:06 #43
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_6496803
quote:
Op zondag 27 oktober 2002 22:48 schreef killingcupid het volgende:
Waardeloos dat ze de engelse taal verkrachten om muziekstijlen te definiëren; ik blijf dus gewoon 'trash' zeggen

En ik denk niet dat jij die shit allemaal mee kunt spelen. Zijn spel is op sommige stukken behoorlijk pittig en zit vol met rete-goeie fills. Maar wel leuk om dat soort dingen te luisteren en wat na te spelen...altijd goed voor een drummer.

Ik kan zeker niet alles van hun spelen, maar soilwork kunnen is meer een kwestie van kennis van wat hij speelt. Als hij een fill zou uitleggen kon je hem zo. Zo technisch zijn ze nou ook weer niet, hij heeft wel een prachtige drumsound trouwens.
  zondag 27 oktober 2002 @ 23:53:46 #44
26891 killingcupid
pi_6497642
True, maar hij speelt bepaalde partijen op zo'n subtiele manier dat je die niet zomaar kunt spelen. Het is een beetje hetzelfde als het leren van een buitenlandse taal; je kunt de grammatica begrijpen maar dat wil niet zeggen dat je het net zo vloeiend kunt spreken (en vooral accentloos) als een inwoner van dat land

En zijn drumsound is gaaf ja!

pi_6497667
[url=http://4aal.nl/muziek.php][Muziek collectie][/url] [url=http://www.democrates.net/index.php][Democrates][/url] [url=http://www.retecool.com][Retecool][/url] [url=http://4aal.nl/tv/tv.php][TV gids][/url]
  maandag 28 oktober 2002 @ 13:42:52 #46
33549 Thomasumo
User 33549 reporting for
pi_6502629
quote:
Op zaterdag 26 oktober 2002 19:48 schreef BananeKoning het volgende:

[..]

Klinkt best lachen, vooral de grunt is gaaf

de grunter is your humble narrator (ikke dus). Maar kom op mensen, we hebben echt iemand nodig!!
  maandag 28 oktober 2002 @ 13:45:54 #47
14837 Metamorphozis
Voor de duidelijkheid
pi_6502679
edit; laat maarrrrrrrrrrrrr
[url=http://edrumpicsite.flappie.nl]http://edrumpicsite.flappie.nl[/url] Voor foto's + commentaar van/over electronische drumstellen!
pi_6502744
quote:
Op zaterdag 26 oktober 2002 14:40 schreef _Etter_ het volgende:

[..]

Heb je gelijk een idee waar mijn usernaam vandaan komt
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  maandag 28 oktober 2002 @ 14:52:05 #49
26891 killingcupid
pi_6503869
Cynic was geweldig en die gasten blijven maar samen in bands spelen; o.a. Aghora, Gordian Knot, etc.
pi_6503899
quote:
Op maandag 28 oktober 2002 14:52 schreef killingcupid het volgende:
Cynic was geweldig en die gasten blijven maar samen in bands spelen; o.a. Aghora, Gordian Knot, etc.
Maar het niveau van Cynic halen ze helaas niet meer
It has to mean something
  maandag 28 oktober 2002 @ 16:22:18 #51
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_6505796
quote:
maar hij speelt bepaalde partijen op zo'n subtiele manier dat je die niet zomaar kunt spelen.
Inderdaad, het komt denk ik vooral neer op het accenten leggen, gevoel. Iets wat je trouwens vaak mist bij drummers van tegenwoordig, vooral bij van die emo/punkrock beginnende bandjes

BTW. Wat ik eigenlijk nooit tegenkom is veelvuldig gebruik van dubbelslagen (op snare en toms) in metalmuziek. Soms gewoon roffels, maar dan houdt het bijna altijd wel op. Als je die dubbelslagen goed beheerst kun je er psycho fills mee uithalen man, waarom doen ze dat niet.

quote:
Cynic
Shit, dat ik niet op jou username was gekomen Kijk trouwens nog eens in post je muziekale ideetjes, staat wat leuke extreme metal shit!

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 28-10-2002 16:38]

pi_6506676
quote:
Op maandag 28 oktober 2002 16:22 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Inderdaad, het komt denk ik vooral neer op het accenten leggen, gevoel. Iets wat je trouwens vaak mist bij drummers van tegenwoordig, vooral bij van die emo/punkrock beginnende bandjes

BTW. Wat ik eigenlijk nooit tegenkom is veelvuldig gebruik van dubbelslagen (op snare en toms) in metalmuziek. Soms gewoon roffels, maar dan houdt het bijna altijd wel op. Als je die dubbelslagen goed beheerst kun je er psycho fills mee uithalen man, waarom doen ze dat niet.
[..]

Shit, dat ik niet op jou username was gekomen Kijk trouwens nog eens in post je muziekale ideetjes, staat wat leuke extreme metal shit!

Dan ga jij een van de weinige metaldrummers worden die dat wel doen Ben je tenminste origineel bezig hehe
Wandelen in Noorwegen
  maandag 28 oktober 2002 @ 17:40:41 #53
33549 Thomasumo
User 33549 reporting for
pi_6507480
Ja en als je dat nou bij ons kwam doen,....

Of is er nog iemand anders??/

(Me desperate, you drummer?)

maandag 28 oktober 2002 @ 17:43:04 #54
26891 killingcupid
pi_6507511
In welke zin bedoel je dubbelslagen? Als double strokes (dus een ECHTE roffel) of als flams? In ieder geval moet je dan zowel Chris van TDEP en Brann van Mastodon luisteren, die doen dat allebei veelvuldig.

Een drummer als Sammy van The Apex Theory is ook geweldig! Die gast speelt zulke mooie accenten en ik ben altijd wel in voor stijlvermenging (drum'n'bass, latin, etc.). Super! Morgan Agren en Fredrik Thordendal (leadgitarist van Meshuggah) hadden dat ook met hun "Fredrik Thordendal's special defects", geweldig spul.

Heel veel metaldrummers zijn echte puristen (en dat bedoel ik niet om te generaliseren maar ik ken er genoeg en vaak is het wel zo...net als bij hardcore of punkrock) en willen bijvoorbeeld vooral zo snel mogelijk blasten. Drummers die vinden dat blasts met 1 voet gespeeld moeten worden terwijl het met 2 voeten veel strakker klinkt en meer volume heeft snap ik ook nooit. Het gaat er toch om dat je partijen GOED zijn en klinken, niet om hoe stoer je bent?!?! En natuurlijk wil je graag wat chops laten zien maar dat kun je ook vermengen in je spel.

Zelf ben ik helemaal geen purist en vind ik het juist leuk om in muziek verschillende dingen te mixen. Het zou niet de eerste keer zijn dat ik drum'n'bass ritmes speel op noisecore of latin in metal...dat kan juist heel leuk en vooral heel leerzaam zijn. Daarom wil ik ook een band die dat soort dingen allemaal kan mixen als de bandleden dat willen

maandag 28 oktober 2002 @ 17:55:48 #55
33549 Thomasumo
User 33549 reporting for
pi_6507732
Hmm, ik zal snel eens een nieuwer nummer omline plaatsen robbie, Ik denk dat je misschien dan wat meer geinteresseerd bent, dit is een meer death gerelateerd nummer, maar we willen juist afwijkende dissonante dingen doen. We willen zeg maar Cryptopsy/DEP met de pakkendheid van the Haunted en the Crown brengen. Alles overgoten met een diepe grunt,...
  maandag 28 oktober 2002 @ 21:04:39 #56
26891 killingcupid
pi_6510513
Dat klinkt dan alweer een stuk beter
pi_6510778
quote:
Op zondag 27 oktober 2002 22:01 schreef killingcupid het volgende:
...

En Etter, nogmaals: je zult vast niet zo onder de indruk zijn hoor. Maar verkijk je niet op blastbeats...dat is echt vrij eenvoudig allemaal. Bij TDEP zijn dat ook de eenvoudige stukken...naja....eenvoudigER, haha. Ik zal Stefan (die andere gitarist) eens vragen of hij vast wat riffs of thema's kan verzinnen. Ik heb wel wat riffjes en ook nog wat thema's die gebaseerd zijn op ritmes...een jamsessie lijkt me dus wel leuk.
Wat voor spullen heb je eigenlijk?

Ik heb een ibanez rbm, een boss gt5 en een marshall valestate. Zit best een leuk geluidje in moet ik zeggen. Eigenlijk was ik aan het sparen voor een nieuwe gitaar maar nu moet ik eerst een auto kopen voor me nieuwe werk dus gitaar zit weer op de langere baan (wou een esp sc500, gebruikt toevallig ook dillinger (maar ik was eerder!!!)), (oh ik heb ook nog nooit les gehad dus ik weet ook niet precies waar alles zit op me gitaar (a,c#d?, etc.))

Blastbeats vind ik zelf wel leuk maar niet te hele tijd door. Van die mortician achtige bands die alleen maar blijven hakken vind ik na een tijd saai worden. lekker grooven doe ik toch wel het meest

pi_6516316
quote:

[..]

[..]

Ik doe binnenkort weer mee, beetje druk gehad. En de door mij aangekondigde mede-metaller is er inmiddels ook, dus het kan beginnen
It has to mean something
  dinsdag 29 oktober 2002 @ 16:14:40 #59
14837 Metamorphozis
Voor de duidelijkheid
pi_6523326
quote:
Waarom "men" bijna geen dubbelslagen gebruikt? Hoe kan je dat weten is mijn vraag? Als ik een paar noten achter elkaar hoor in een fill, kan ik niet horen of de gene die het speelt het met enkel of dubbelslagen doet. Jij wel?
  dinsdag 29 oktober 2002 @ 16:27:59 #60
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_6523648
quote:
Drummers die vinden dat blasts met 1 voet gespeeld moeten worden terwijl het met 2 voeten veel strakker klinkt en meer volume heeft snap ik ook nooit. Het gaat er toch om dat je partijen GOED zijn en klinken, niet om hoe stoer je bent?!?!
Ja, sjoerd visch (ex Altar drummer) had ook al in een artikel geschreven waarom hij het oneens was met "be a man, blastbeat with one foot"
quote:
the Haunted en the Crown brenge
Dat zijn inderdaad band met een stuk toegankelijkere muziek.
quote:
Jij wel?
Nee, maar ik vind de meeste fills voor wat betreft ik heb gehoord in metal muziek nou niet zo moeilijk dat ik denk van "hej, daar zouden ze weleens dubbelslagen voor kunnen gebruiken". Of iets in die zin. TDEP en consorten sluit ik uit, want zo goed ken ik die bands niet.

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 29-10-2002 16:33]

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')