abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144061789
Inkoppertje, i know (ik duik haast al preventief weg ;) )
Maar toch, na het verlies van Lotje, de meest geweldige hond aller tijden is het na een week nog logisch zo'n emo-puinzooi als in: het zo intense verdriet, het schuldgevoel (wat nergens op slaat want hè, wij en ons Lotje), de leegte in huis, de onwerkelijk veel lieve reacties van iedereen (kaarten, bloemen, echt álles) .
Tja, en dan?
Er is geen manier, het gaat slijten op den duur maar daar man en ik geen "gevolg" hebben peinzen we niet eens over een andere hond en daar zijn we beiden het ook enorm over eens (nog afgezien van het feit dat Lot natuurlijk niet te overtreffen is O+ ).
Maar daar klunen we dan naar een voor altijd hondenloos leven met een leeg hart en een leeg huis.
We zijn niet reislustig of zo, we zijn doodsaai maar vast niet de enigen.
Daarom dus de (nogal open) vraag: hoe doe jij dat, hoe ga je er mee om als je 100% zeker weet geen hondje meer te willen en áls, heb je daar spijt van?
Waar het stinkt is het warm.
  maandag 1 september 2014 @ 14:35:11 #2
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_144062027
nieuwe hond nemen is wel een goed middel tegen de pijn, echter zal je deze ook een keer verliezen
FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Op maandag 30 juni 2014 14:05 schreef stbabylon het volgende:
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.
pi_144062028
tijd heelt alle wonden.. ook van een verlies als dit.

Sterkte in ieder geval!

Ik ben zelf blij nooit meer een hond te hebben gehad, krijg er een paar weken per jaar eentje te leen, in de vakantie, das al meer dan genoeg! :)
pi_144062053
Met 'gevolg' doel je op kinderen?
Hoe oud zijn jullie dan dat je nu geen hond meer neemt?

Het is natuurlijk wel iets dat je weet als je aan een huisdier begint he, dat je hem waarschijnlijk gaat overleven. Dat is voor mij op dit moment één van de redenen om er niet aan te beginnen. Ik ben dan ook stiekem een beetje een mietje.
pi_144062060
Eigenlijk is de TT hartstikke verkeerd, de vraag zou eerder moeten zijn:
Hoe ga je om met de bewuste keuze geen hond(je) meer te willen/kunnen nemen?
pi_144062107
Hebben jullie bloemen en kaartjes gekregen omdat jullie hond dood is gegaan?
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_144062110
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 14:36 schreef knoblaucha6 het volgende:
Eigenlijk is de TT hartstikke verkeerd, de vraag zou eerder moeten zijn:
Hoe ga je om met de bewuste keuze geen hond(je) meer te willen/kunnen nemen?
Leg dan nog eens verder uit waarom je dat niet kan/wil?
Als je die reden echt belangrijker vindt dan het hebben van een hond lijkt het mij niet al te moeilijk. Focus op die reden. Maar misschien sta je stiekem toch niet helemaal achter die keuze?
pi_144062210
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 14:36 schreef Tja..1986 het volgende:
Met 'gevolg' doel je op kinderen?
Hoe oud zijn jullie dan dat je nu geen hond meer neemt?

Het is natuurlijk wel iets dat je weet als je aan een huisdier begint he, dat je hem waarschijnlijk gaat overleven. Dat is voor mij op dit moment één van de redenen om er niet aan te beginnen. Ik ben dan ook stiekem een beetje een mietje.
Ja, geen kinderen, broers/zussen, eigenlijk dus niks en niemendal en al peinzen wij niet meer over een andere hond na Lotje, het zou niet logisch zijn want niemand die paraat staat om voor de hond te zorgen áls.
We liepen er met Lot ook al tegen aan, wie had voor haar gezorgd als ons iets overkomen was? Niemand! Mensen beloven veel maar als puntje bij paaltje komt is er niemand die dat doet.
Daarom dus onze zeer bewuste keus het niet te doen, nooit meer. Vanuit de zorg voor het hondje, niet vanuit onszelf
pi_144062263
quote:
2s.gif Op maandag 1 september 2014 14:37 schreef HostiMeister het volgende:
Hebben jullie bloemen en kaartjes gekregen omdat jullie hond dood is gegaan?
Serieus, de kamer staat vol O+
  maandag 1 september 2014 @ 14:44:01 #10
54408 Parzival
Where it happens
pi_144062312
het is net als bij vriendinnen.. bij verlies van de ene.. ga je voor een jonger exemplaar, die speelt leuker, doet leukere dingen en moet je ook nog dingen leren/trainen.. totdat die weer oud is.. en dan begin je weer van voor af aan..
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
pi_144062313
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 14:42 schreef knoblaucha6 het volgende:

[..]

Serieus, de kamer staat vol O+
Bijzonder. Altijd kut natuurlijk als je hond doodgaat, maarre... dit had ik nog nooit eerder gehoord.
pi_144062325
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 14:41 schreef knoblaucha6 het volgende:

[..]

Ja, geen kinderen, broers/zussen, eigenlijk dus niks en niemendal en al peinzen wij niet meer over een andere hond na Lotje, het zou niet logisch zijn want niemand die paraat staat om voor de hond te zorgen áls.
We liepen er met Lot ook al tegen aan, wie had voor haar gezorgd als ons iets overkomen was? Niemand! Mensen beloven veel maar als puntje bij paaltje komt is er niemand die dat doet.
Daarom dus onze zeer bewuste keus het niet te doen, nooit meer. Vanuit de zorg voor het hondje, niet vanuit onszelf
Hoe oud zijn jullie dan dat je de kans groot acht dat jullie alle 2 binnen 20 jaar overlijden? Ik vind het nogal overdreven.

Ga anders opzoek naar een stel die ook een hond heeft en maak daar een soort van deal mee. Jullie hebben duidelijk wel mensen die om jullie geven en ook om honden geven in jullie omgeving. Het zou namelijk nooit in mijn hoofd opkomen iemand een kaartje of bloemen te sturen als een hond is overleden. Lijkt mij typisch iets voor andere hondenbezitters.
  maandag 1 september 2014 @ 14:46:22 #13
54408 Parzival
Where it happens
pi_144062401
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 14:41 schreef knoblaucha6 het volgende:

[..]

Tsja.. na mij de zondvloed hoor.. ze zoeken het maar uit.. en beestjes blijven wel leven.. ook nadat jij dood bent..
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 1 september 2014 @ 14:48:11 #14
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_144062461
Ik kan me voorstellen dat het erg leeg om je heen is nu. Lees nu pas dat Lotje er niet meer is, sterkte :*

Geef jezelf tijd om eraan te wennen dat je geen hond meer hebt. Die tijd heb je nodig. En misschien kom je uiteindelijk toch tot de conclusie dat jullie niet zonder hond kunnen, of je went eraan dat er ook leven is zonder zo'n beestje - en dat het misschien ook wel makkelijk is om de deur uit te kunnen zonder iets te hoeven regelen of rekening te houden met een hond.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_144062470
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 14:37 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Leg dan nog eens verder uit waarom je dat niet kan/wil?
Als je die reden echt belangrijker vindt dan het hebben van een hond lijkt het mij niet al te moeilijk. Focus op die reden. Maar misschien sta je stiekem toch niet helemaal achter die keuze?
Ik heb zelden zó achter die keuze gestaan. Lotje en ook ons vorig hondje zijn ons min of meer opgedrongen en we namen ze met meer dat liefde aan, hielden enorm tot ons bot van Pepper en Lotje en zorgden voor ze met alles wat in ons zat. Maar als je dat verliest en je bedenkt dat er kind nog kraai was om bijvoorbeeld voor Lot te hebben gezorgd áls ons iets overkomen was dan vraag je je toch af hoe dat dan gegaan was.
Daarom de heel erg zo enorm bewuste keus geen hond meer te nemen.
  maandag 1 september 2014 @ 14:49:19 #16
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_144062498
quote:
10s.gif Op maandag 1 september 2014 14:44 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Bijzonder. Altijd kut natuurlijk als je hond doodgaat, maarre... dit had ik nog nooit eerder gehoord.
:D Mijnes van 16.5 is twee weken geleden gestorven en ik krijg nog steeds kaarten, zit denk ik over de 40 al of zo O+
Anyway, hier komt er geen hond meer bij, en wij genieten gewoon.
Chico was oud en op, het einde zat er al zo lang aan te komen.
Ik mis hem, maar oh wat geniet ik van alle dingen die nu zonder nadenken weer kunnen zonder hem, en van het nieuwe tempo waarin ik leef, alles gaat weer op standje turbo ipv op standje hoogbejaard *O*
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_144062675
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 14:49 schreef oh-oh het volgende:

[..]

:D Mijnes van 16.5 is twee weken geleden gestorven en ik krijg nog steeds kaarten, zit denk ik over de 40 al of zo O+
Anyway, hier komt er geen hond meer bij, en wij genieten gewoon.
Chico was oud en op, het einde zat er al zo lang aan te komen.
Ik mis hem, maar oh wat geniet ik van alle dingen die nu zonder nadenken weer kunnen zonder hem, en van het nieuwe tempo waarin ik leef, alles gaat weer op standje turbo ipv op standje hoogbejaard *O*
Mijn hond is doodgegaan nadat ie 17 jaar mijn maatje was, dagje of wat flink beroerd van geweest. Maar dan houdt het ook op. Kaartjes krijgen omdat je huisdier dood is, nee dat gaat me echt een stap te ver. Kan er ook bijster weinig bij voorstellen.
pi_144062676
Fijn is dat Oh-oh, dat iedereen beseft wat dat verlies doet :*
De bloemist had het maar druk, de hele kamer staat echt bomvol bloemen, kaarten ook maar heel stuk minder dan 40 :* Maar de deurbel heeft het behoorlijk druk met buren, buurtgenoten met tranen, knuffels voor ons en die warme hand op je schouder. Ongelogen met tranen in de ogen, de meest gehoorde reactie is nog: och nee toch, niet jullie Lotje?
(en hoe trots ben je dan O+ )
pi_144062860
quote:
2s.gif Op maandag 1 september 2014 14:54 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Mijn hond is doodgegaan nadat ie 17 jaar mijn maatje was, dagje of wat flink beroerd van geweest. Maar dan houdt het ook op. Kaartjes krijgen omdat je huisdier dood is, nee dat gaat me echt een stap te ver. Kan er ook bijster weinig bij voorstellen.
En toch gebeurd dat, ik moest zelfs vazen lenen omdat ik tekort kwam O+
  maandag 1 september 2014 @ 15:02:49 #20
176471 oh-oh
pi_144062904
quote:
2s.gif Op maandag 1 september 2014 14:54 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Ik ben er dit keer ook maar 1 dag goed van slag van geweest. Ik had met alle liefde in mijn lijf hem nog vijf jaar meegedragen, op zijn tempo gelopen, altijd alert geweest etc. Maar nu mogen we ook wel weer eens volop genieten van een nieuw tempo, ik voel me er niet schuldig over of wat dan ook.
En ik mis hem niet eens verschrikkelijk. Ik mis zijn liefdevolle blikken naar mij, zijn kale lijfje tegen me aan, maar alle zorgen mis ik niet.
Die kaartjes vind ik dan wel weer superlief, dat waardeer ik echt.
Ik heb ook veel kleine kadootjes gekregen, een bedeltje, steentjes met zijn naam erop, een speldje van een naakthond, kleine bandjes met zijn naam erop, dingen die ik aan zijn urn ga hangen en zo.
Maar iedereen kende hem, hij heeft veel nakomelingen en zo, het was best wel een legende die hond B-)
Bloemen heb ik niet gekregen, iedereen weet dat ik echt een schurfthekel heb aan bloemen.
Toen mijn vorige hond dood ging kreeg ik zelfs van Fok! een supergrote doos met kaarten en kadootjes O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_144063159
Hij was ook een legende jouw keizer Oh-Oh O+

Lot was hier ook zo bekend, dat haarballetje in haar tuin op haar joekel van een buitenkussen, even lekker dapper enorm blaten tegen alle hondjes die langs liepen om naar het bos te gaan en vervolgens stompzinnig tegen diezelfde honden te gaan staan kwispelen op de zelfde route maar dan omgekeerd, ons creatuur . Maar nu ze er niet meer is vind iedereen dat zo erg want iedereen weet hier dat Lot en wij één waren. Mijn meiske O+
pi_144063649
Lief Oh-Oh maar jou hele spul heeft ook en reputatie hier en bij jou. Lotje heeft dat net zo hier, buren vinden het zo erg, die kenden haar en waren zo dol op dat wandelende haargeval. Ons Lotje was blijkbaar zo enorm geliefd, Fijn voor ons maar dat wisten we al, we hadden de geweldigste hond aller tijden O+
(en gisteren trof ik haar vorige baasje, vertelde dat Lot was overleden en hij keek zo dom en zei: nou: gecondoleerd dan maar :') Ze heeft daar gotperdomme 3 jaar gewoond nadat ze haar als pup gevonden hadden in de bosjes, maar ja, hij had toch al niks met haar die 3 jaar dat Lot zijn hondje was, ik kende hem en Lot toen al :{w
Hoe fijn voor Lotje dat ze die bijna 9 jaar hier het zo heerlijk heeft gehad *O*
  maandag 1 september 2014 @ 15:25:00 #23
176471 oh-oh
pi_144063843
Oh well, Chico zijn vorige bazin, waar ie 4 jaar lang in een fucking bench in een fucking schuur heeft gezeten, die schept overal op dat ie zo oud geworden is. Niet dankzij haar hoor :P
( Groucho Marx )
pi_144064626
Heb net mijn buurmeisje van 6, die heel de vakantie niet thuis was moeten uitleggen dat haar harige vriendinnetje er niet meer is. Dus ik vertellen dat Lotje in de hemel is en zij zegt zo strak en nuchter: : oh, is ze dood dan?
Kinderen...maar ze was zo erg verdrietig dus heb haar net een mooie foto van Lot gegeven met achterop een lief verhaaltje dat zij zo dol op Lot was en Lot haar zo heel erg lief vond en daar was ze zo blij mee al moest ze even huilen O+ Och, dan breek je toch een beetje, zo'n meisje wat van vakantie komt en meteen naar je hondje (hoi, hoe is het met mijn vriendinnetje Lotje?) komt vragen :'(

[ Bericht 4% gewijzigd door knoblaucha6 op 01-09-2014 15:54:42 ]
pi_144065594
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 15:25 schreef oh-oh het volgende:
Oh well, Chico zijn vorige bazin, waar ie 4 jaar lang in een fucking bench in een fucking schuur heeft gezeten, die schept overal op dat ie zo oud geworden is. Niet dankzij haar hoor :P
Nou, zo ongeveer Lot's vorig "baasjes", die boeide het allemaal niet, al had Lot daar nooit in een schuur gezeten maar het boeide ze gewoon niet zo hoe het met Lot ging. En ik kende Lot dus al, samen met toen mijn Pepper nog, die 2 waren vriendjes dus ging mijn hart al uit naar Lotje. Daarom is mijn liefje dan ook 9 jaar geleden, vlak na het overlijden van Peppertje naar ons mogen komen, en hoezee, ons boeide het wel. Van een zielig. angstig en totaal niet sociaal schlemielig hondje naar dat prachtige en zelfverzekerde o zo sociale heerlijke Lotje even later O+
God wat missen we haar

En ja, meteen weer op zich best aardige kennissen die meteen ook zeiden: Zo rot voor jullie maar we kennen een hondje dat........(vul maar in..)
De tering groeten. punt 1 zitten we nog midden in het zo grote verdriet en punt 2: we-beginnen-er-niet-meer-aan.
Maar het schijnt moeilijk te zijn dat te snappen, zo onkies om meteen al aan de deur te staan met het aanbod van een zielig geval.
No way. Never en dat is gewoon definitief .
En dat nou precies waar het om gaat. Man en ik willen het niet meer.

[ Bericht 3% gewijzigd door knoblaucha6 op 01-09-2014 16:28:56 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')