Leg dan nog eens verder uit waarom je dat niet kan/wil?quote:Op maandag 1 september 2014 14:36 schreef knoblaucha6 het volgende:
Eigenlijk is de TT hartstikke verkeerd, de vraag zou eerder moeten zijn:
Hoe ga je om met de bewuste keuze geen hond(je) meer te willen/kunnen nemen?
Ja, geen kinderen, broers/zussen, eigenlijk dus niks en niemendal en al peinzen wij niet meer over een andere hond na Lotje, het zou niet logisch zijn want niemand die paraat staat om voor de hond te zorgen áls.quote:Op maandag 1 september 2014 14:36 schreef Tja..1986 het volgende:
Met 'gevolg' doel je op kinderen?
Hoe oud zijn jullie dan dat je nu geen hond meer neemt?
Het is natuurlijk wel iets dat je weet als je aan een huisdier begint he, dat je hem waarschijnlijk gaat overleven. Dat is voor mij op dit moment één van de redenen om er niet aan te beginnen. Ik ben dan ook stiekem een beetje een mietje.
Serieus, de kamer staat volquote:Op maandag 1 september 2014 14:37 schreef HostiMeister het volgende:
Hebben jullie bloemen en kaartjes gekregen omdat jullie hond dood is gegaan?
Bijzonder. Altijd kut natuurlijk als je hond doodgaat, maarre... dit had ik nog nooit eerder gehoord.quote:
Hoe oud zijn jullie dan dat je de kans groot acht dat jullie alle 2 binnen 20 jaar overlijden? Ik vind het nogal overdreven.quote:Op maandag 1 september 2014 14:41 schreef knoblaucha6 het volgende:
[..]
Ja, geen kinderen, broers/zussen, eigenlijk dus niks en niemendal en al peinzen wij niet meer over een andere hond na Lotje, het zou niet logisch zijn want niemand die paraat staat om voor de hond te zorgen áls.
We liepen er met Lot ook al tegen aan, wie had voor haar gezorgd als ons iets overkomen was? Niemand! Mensen beloven veel maar als puntje bij paaltje komt is er niemand die dat doet.
Daarom dus onze zeer bewuste keus het niet te doen, nooit meer. Vanuit de zorg voor het hondje, niet vanuit onszelf
Tsja.. na mij de zondvloed hoor.. ze zoeken het maar uit.. en beestjes blijven wel leven.. ook nadat jij dood bent..quote:Op maandag 1 september 2014 14:41 schreef knoblaucha6 het volgende:
[..]
Ja, geen kinderen, broers/zussen, eigenlijk dus niks en niemendal en al peinzen wij niet meer over een andere hond na Lotje, het zou niet logisch zijn want niemand die paraat staat om voor de hond te zorgen áls.
We liepen er met Lot ook al tegen aan, wie had voor haar gezorgd als ons iets overkomen was? Niemand! Mensen beloven veel maar als puntje bij paaltje komt is er niemand die dat doet.
Daarom dus onze zeer bewuste keus het niet te doen, nooit meer. Vanuit de zorg voor het hondje, niet vanuit onszelf
Ik heb zelden zó achter die keuze gestaan. Lotje en ook ons vorig hondje zijn ons min of meer opgedrongen en we namen ze met meer dat liefde aan, hielden enorm tot ons bot van Pepper en Lotje en zorgden voor ze met alles wat in ons zat. Maar als je dat verliest en je bedenkt dat er kind nog kraai was om bijvoorbeeld voor Lot te hebben gezorgd áls ons iets overkomen was dan vraag je je toch af hoe dat dan gegaan was.quote:Op maandag 1 september 2014 14:37 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Leg dan nog eens verder uit waarom je dat niet kan/wil?
Als je die reden echt belangrijker vindt dan het hebben van een hond lijkt het mij niet al te moeilijk. Focus op die reden. Maar misschien sta je stiekem toch niet helemaal achter die keuze?
quote:Op maandag 1 september 2014 14:44 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Bijzonder. Altijd kut natuurlijk als je hond doodgaat, maarre... dit had ik nog nooit eerder gehoord.
Mijn hond is doodgegaan nadat ie 17 jaar mijn maatje was, dagje of wat flink beroerd van geweest. Maar dan houdt het ook op. Kaartjes krijgen omdat je huisdier dood is, nee dat gaat me echt een stap te ver. Kan er ook bijster weinig bij voorstellen.quote:Op maandag 1 september 2014 14:49 schreef oh-oh het volgende:
[..]Mijnes van 16.5 is twee weken geleden gestorven en ik krijg nog steeds kaarten, zit denk ik over de 40 al of zo
![]()
Anyway, hier komt er geen hond meer bij, en wij genieten gewoon.
Chico was oud en op, het einde zat er al zo lang aan te komen.
Ik mis hem, maar oh wat geniet ik van alle dingen die nu zonder nadenken weer kunnen zonder hem, en van het nieuwe tempo waarin ik leef, alles gaat weer op standje turbo ipv op standje hoogbejaard
En toch gebeurd dat, ik moest zelfs vazen lenen omdat ik tekort kwamquote:Op maandag 1 september 2014 14:54 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Mijn hond is doodgegaan nadat ie 17 jaar mijn maatje was, dagje of wat flink beroerd van geweest. Maar dan houdt het ook op. Kaartjes krijgen omdat je huisdier dood is, nee dat gaat me echt een stap te ver. Kan er ook bijster weinig bij voorstellen.
Ik ben er dit keer ook maar 1 dag goed van slag van geweest. Ik had met alle liefde in mijn lijf hem nog vijf jaar meegedragen, op zijn tempo gelopen, altijd alert geweest etc. Maar nu mogen we ook wel weer eens volop genieten van een nieuw tempo, ik voel me er niet schuldig over of wat dan ook.quote:Op maandag 1 september 2014 14:54 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Mijn hond is doodgegaan nadat ie 17 jaar mijn maatje was, dagje of wat flink beroerd van geweest. Maar dan houdt het ook op. Kaartjes krijgen omdat je huisdier dood is, nee dat gaat me echt een stap te ver. Kan er ook bijster weinig bij voorstellen.
Nou, zo ongeveer Lot's vorig "baasjes", die boeide het allemaal niet, al had Lot daar nooit in een schuur gezeten maar het boeide ze gewoon niet zo hoe het met Lot ging. En ik kende Lot dus al, samen met toen mijn Pepper nog, die 2 waren vriendjes dus ging mijn hart al uit naar Lotje. Daarom is mijn liefje dan ook 9 jaar geleden, vlak na het overlijden van Peppertje naar ons mogen komen, en hoezee, ons boeide het wel. Van een zielig. angstig en totaal niet sociaal schlemielig hondje naar dat prachtige en zelfverzekerde o zo sociale heerlijke Lotje even laterquote:Op maandag 1 september 2014 15:25 schreef oh-oh het volgende:
Oh well, Chico zijn vorige bazin, waar ie 4 jaar lang in een fucking bench in een fucking schuur heeft gezeten, die schept overal op dat ie zo oud geworden is. Niet dankzij haar hoor
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |