Het kan echt wel verschrikkelijk koud worden in New Mexico. Zelf heb ik daar gesnowboard in Taos en Santa Fe.quote:In New Mexico tenslotte zijn de winters koel maar niet extreem koud.
Komt zelfs sneeuw voor in Mexico.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 10:29 schreef Individual het volgende:
[..]
Het kan echt wel verschrikkelijk koud worden in New Mexico. Zelf heb ik daar gesnowboard in Taos en Santa Fe.
Vanochtend;quote:Op dinsdag 6 januari 2015 07:55 schreef SpecialK het volgende:
Kunnen die Amerikanen er eens mee kappen onze sneeuw elk jaar te jatten? Alvast bedankt.
Watje haha! Hier was het rond de -36 (gevoelstemp) vanochtend en vanacht wordt het -32 met een gevoelstemp van -41.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 17:00 schreef OMG het volgende:
En dan daalt 't woensdagnacht ook nog eens tot -20 Celsius
. 't is meer dat de verwarming dan de hele nacht op emergency heat staat te loeien omdat de heat pump buiten niks uithaalt, en dat ik niet uitkijk naar een elektriciteitsrekening die meer dan het dubbele is dan dat 't de kou is.quote:
Lol ok je woont dus vrij zuidelijk neem ik aan! Wij hebben hier geen electrische heatpumps.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 19:32 schreef OMG het volgende:
[..]
. 't is meer dat de verwarming dan de hele nacht op emergency heat staat te loeien omdat de heat pump buiten niks uithaalt, en dat ik niet uitkijk naar een elektriciteitsrekening die meer dan het dubbele is dan dat 't de kou is.
Ik woon in Indianapolis. Vrij zuidelijk vanuit Canada gezien. . Het rode stipje op de middelste pijl;quote:Op dinsdag 6 januari 2015 19:36 schreef jeroen1976 het volgende:
[..]
Lol ok je woont dus vrij zuidelijk neem ik aan! Wij hebben hier geen electrische heatpumps.
quote:VS maken zich op voor extreme koude
Na ongewoon milde winterweken moeten miljoenen Amerikanen zich schrap zetten voor extreme koude.
Zowat vijftig miljoen Amerikanen in 24 van de 50 staten staan de koudste temperaturen sinds lange tijd te wachten, zei meteorologe Karen Maginnis tegen nieuwszender CNN. In delen van Wisconsin, Minnesota en North Dakota kunnen door de ijzige wind gevoelstemperaturen tot minstens 45 graden opduiken. Maginnis waarschuwde ervoor dat dergelijke kou dodelijk en gevaarlijk kan zijn.
Op een berg in New Hampshire is reeds een gevoelstemperatuur van min 56 graden waargenomen, meldde de nationale weerdienst op Twitter. Aan de oostelijke kusten was er reeds sneeuwval die zal afnemen of in regenbuien zal veranderen.
Da's toch niet ongebruikelijk voor deze staten in deze tijd van het jaar...maar wel koud natuurlijkquote:
Hier ook zoiets; vorige week maandag nog een -42 windchill en komend weekend wordt er 18 graden voorspeld, lekker 60 graden verschil in twee weekjes! Alles begint nu wel lekker te smelten, al staan veel straten blank dus is het eventjes moelijk lopen.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 01:34 schreef Sjouveur het volgende:
Hier in Colorado is ditmaal weinig te merken van de kou, overdag dooi, 's nachts lichte vorst. 10 dagen terug nog wel de -30 aangetikt trouwens. Het resultaat is nu wel dat het fantastisch weer is op de pistes
quote:Weer sneeuwrecord voor Boston
In de Amerikaanse stad Boston is sinds de start van de metingen nog nooit zoveel sneeuw gevallen als de afgelopen maanden. Volgens het Amerikaanse nationale weerinstituut is het oude record zondagavond verbroken. Er viel 7,5 centimeter sneeuw, waardoor er over de hele winter 275,8 centimeter is gevallen, ruim twee centimeter meer dan in de winter van 1995-1996.
In de Amerikaanse stad Boston is sinds de start van de metingen nog nooit zoveel sneeuw gevallen als de afgelopen maanden, ook afgelopen zondag was het weer raak en viel er de nodige sneeuw.
„Boston, jullie hebben de winter met de meeste sneeuw overleefd”, schreef het weerinstituut op Facebook. Dat het de meest sneeuwachtige winter ooit zou worden, zat er al even aan te komen. Eerder sneuvelden al de records voor meeste sneeuw in twee weken en meeste sneeuw in een maand.
In Boston en omgeving viel vooral in januari en februari veel sneeuw. In februari werd daardoor de noodtoestand uitgeroepen. Meer dan 100 gebouwen in de stad in het noordoosten van de Verenigde Staten zijn de afgelopen maanden ingestort, omdat de daken de hevige sneeuwval niet aan konden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |