abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 januari 2015 @ 07:55:33 #76
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_148380570
Kunnen die Amerikanen er eens mee kappen onze sneeuw elk jaar te jatten? Alvast bedankt.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_148382420
In a weather pattern common for January, waves of arctic air will flow from the Midwest to the Northeast and South into the coming weekend.
The waves of arctic air coming in this week will be painful for those who have to spend time outdoors, unless properly dressed. In addition to the below-average temperatures forecast, AccuWeather.com RealFeel® Temperatures will be 15-30 degrees lower than the actual temperature at times.

dinsdag 6 januari 2015 @ 10:29:26 #79
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_148382702
quote:
In New Mexico tenslotte zijn de winters koel maar niet extreem koud.
Het kan echt wel verschrikkelijk koud worden in New Mexico. Zelf heb ik daar gesnowboard in Taos en Santa Fe.
reset
pi_148382960
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 10:29 schreef Individual het volgende:

[..]

Het kan echt wel verschrikkelijk koud worden in New Mexico. Zelf heb ik daar gesnowboard in Taos en Santa Fe.
Komt zelfs sneeuw voor in Mexico.
pi_148390457
Nieuw luchtdruk record voor de VS.

A sprawling dome of high pressure is on track to spill from Canada across most of the eastern United States over the next several days, bringing sharp winds and some of the coldest air of the season to many locations. While the cold will certainly make its presence known, the truly remarkable aspect of this blast will be the strength of the high pressure itself. In some locations, barometric high pressure readings may reach levels never before observed in January, and one or more all-time records can't be ruled out.

Most high-pressure records east of the Rockies occur during the winter months, as darkness and snow cover allow frigid, dense cold air masses to develop and surge southward. Many all-time pressure records across the plains were established during the memorable cold wave of late December 1983, which sent temperatures down to 9°F as far south as San Antonio and kept Omaha lodged below 0°F for more than a solid week. On December 24 of that year, sea level pressure [SLP] soared to 1064 mb [31.42"] at Miles City, Montana. That value remains the highest sea-level-adjusted pressure on record for the contiguous United States.

[img]http://img.photobucket.com/albums/v628/halloa/Mobile%20Uploads/mslp-1983_zpsrz2ipnaa.png[/img]

A few monthly SLP records appear to be within reach this week, especially as the core of high pressure moves across the Northern and Central Plains on Wednesday. Models are projecting SLP to peak above 1050 mb [about 31.01"] across a relatively large area. Weather Underground historian Chris Burt has a comprehensive site listing all-time high-pressure records for many U.S. cities, and NOAA's David Roth has produced maps (in millibars, or mb) depicting the highest January and highest all-time values at many U.S. locations, typically going back to the 1890s (see this map showing the period of record at each site). Among the spots to watch

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 06-01-2015 15:17:54 ]
pi_148394128
quote:
13s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 07:55 schreef SpecialK het volgende:
Kunnen die Amerikanen er eens mee kappen onze sneeuw elk jaar te jatten? Alvast bedankt.
Vanochtend;

Van mij mag je het hebben. Troep dat het is. Overal weer stapvoets vandaag. En dan daalt 't woensdagnacht ook nog eens tot -20 Celsius. En we krijgen nog meer sneeuw als 't goed is.

Ik vind sneeuw best tof. Maar eigenlijk alleen als ik binnen zit en nergens heen hoef. :P.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_148399513
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 17:00 schreef OMG het volgende:
En dan daalt 't woensdagnacht ook nog eens tot -20 Celsius
Watje haha! Hier was het rond de -36 (gevoelstemp) vanochtend en vanacht wordt het -32 met een gevoelstemp van -41.

Sfeerbeelden van de kou hier:
pi_148399659
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 19:27 schreef jeroen1976 het volgende:

[..]

Watje haha!
:P. 't is meer dat de verwarming dan de hele nacht op emergency heat staat te loeien omdat de heat pump buiten niks uithaalt, en dat ik niet uitkijk naar een elektriciteitsrekening die meer dan het dubbele is dan dat 't de kou is.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_148399706
Ik woon trouwens hier ongeveer, voor wie zich dat afvragen :)

pi_148399842
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 19:32 schreef OMG het volgende:

[..]

:P. 't is meer dat de verwarming dan de hele nacht op emergency heat staat te loeien omdat de heat pump buiten niks uithaalt, en dat ik niet uitkijk naar een elektriciteitsrekening die meer dan het dubbele is dan dat 't de kou is.
Lol ok je woont dus vrij zuidelijk neem ik aan! Wij hebben hier geen electrische heatpumps.
pi_148400534
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 19:36 schreef jeroen1976 het volgende:

[..]

Lol ok je woont dus vrij zuidelijk neem ik aan! Wij hebben hier geen electrische heatpumps.
Ik woon in Indianapolis. Vrij zuidelijk vanuit Canada gezien. :P. Het rode stipje op de middelste pijl;

Moderator donderdag 8 januari 2015 @ 08:43:59 #88
8781 crew  Frutsel
pi_148457102
quote:
VS maken zich op voor extreme koude
Na ongewoon milde winterweken moeten miljoenen Amerikanen zich schrap zetten voor extreme koude.
Zowat vijftig miljoen Amerikanen in 24 van de 50 staten staan de koudste temperaturen sinds lange tijd te wachten, zei meteorologe Karen Maginnis tegen nieuwszender CNN. In delen van Wisconsin, Minnesota en North Dakota kunnen door de ijzige wind gevoelstemperaturen tot minstens 45 graden opduiken. Maginnis waarschuwde ervoor dat dergelijke kou dodelijk en gevaarlijk kan zijn.

Op een berg in New Hampshire is reeds een gevoelstemperatuur van min 56 graden waargenomen, meldde de nationale weerdienst op Twitter. Aan de oostelijke kusten was er reeds sneeuwval die zal afnemen of in regenbuien zal veranderen.
pi_148474078
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 08:43 schreef Frutsel het volgende:
Minnesota en North Dakota
Da's toch niet ongebruikelijk voor deze staten in deze tijd van het jaar...maar wel koud natuurlijk :{

Gelukkig gaat het volgende week naar een temperatuur die warmer dan het jaar gemiddelde is! Voorspelling is -4 in mijn gebied, da's 40 graden warmer dan een paar dagen geleden.
  donderdag 8 januari 2015 @ 18:55:29 #90
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_148477312
Weer bijna hetzelfde als vorig jaar. Het is daar lang koud en hier lang winderig en nat met temperaturen die niet bij winter horen
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
pi_148479454
Recordkou legt deel Verenigde Staten plat

IJskoude wind teistert het oosten en midwesten van de Verenigde Staten. Scholen bleven vandaag gesloten, treinen liepen vertraging op en vluchten moesten worden afgelast. In het noorden van de staat New York valt donderdag een sneeuwpak van minstens een meter. In de rest van het land is het droog maar ijskoud, meldde het nationale weerinstituut.

Het koudste plekje in de VS was Estcourt Station, het noordelijkste puntje van de staat Maine, waar het kwik daalde tot min 39 graden Celsius. In het hele land sneuvelden weerrecords.

Het weerinstituut raadt de Amerikanen aan binnen te blijven, omdat binnen een kwartier lichaamsdelen kunnen bevriezen.

http://www.trouw.nl/tr/nl(...)de-Staten-plat.dhtml
pi_148480232
Brrrrr, al voor het tweede jaar op rij. Koning Winter gunt ons weinig helaas....
pi_148532398
Hier in Colorado is ditmaal weinig te merken van de kou, overdag dooi, 's nachts lichte vorst. 10 dagen terug nog wel de -30 aangetikt trouwens. Het resultaat is nu wel dat het fantastisch weer is op de pistes :)
pi_150526441
Blizzard warning voor Hawaï... ~:)
http://forecast.weather.g(...)a=blizzard%20warning
pi_150554894
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 01:34 schreef Sjouveur het volgende:
Hier in Colorado is ditmaal weinig te merken van de kou, overdag dooi, 's nachts lichte vorst. 10 dagen terug nog wel de -30 aangetikt trouwens. Het resultaat is nu wel dat het fantastisch weer is op de pistes :)
Hier ook zoiets; vorige week maandag nog een -42 windchill en komend weekend wordt er 18 graden voorspeld, lekker 60 graden verschil in twee weekjes! Alles begint nu wel lekker te smelten, al staan veel straten blank dus is het eventjes moelijk lopen.
  Moderator maandag 16 maart 2015 @ 13:55:48 #97
8781 crew  Frutsel
pi_150695590
quote:
Weer sneeuwrecord voor Boston

In de Amerikaanse stad Boston is sinds de start van de metingen nog nooit zoveel sneeuw gevallen als de afgelopen maanden. Volgens het Amerikaanse nationale weerinstituut is het oude record zondagavond verbroken. Er viel 7,5 centimeter sneeuw, waardoor er over de hele winter 275,8 centimeter is gevallen, ruim twee centimeter meer dan in de winter van 1995-1996.

In de Amerikaanse stad Boston is sinds de start van de metingen nog nooit zoveel sneeuw gevallen als de afgelopen maanden, ook afgelopen zondag was het weer raak en viel er de nodige sneeuw.

„Boston, jullie hebben de winter met de meeste sneeuw overleefd”, schreef het weerinstituut op Facebook. Dat het de meest sneeuwachtige winter ooit zou worden, zat er al even aan te komen. Eerder sneuvelden al de records voor meeste sneeuw in twee weken en meeste sneeuw in een maand.

In Boston en omgeving viel vooral in januari en februari veel sneeuw. In februari werd daardoor de noodtoestand uitgeroepen. Meer dan 100 gebouwen in de stad in het noordoosten van de Verenigde Staten zijn de afgelopen maanden ingestort, omdat de daken de hevige sneeuwval niet aan konden.
  Moderator donderdag 19 maart 2015 @ 13:33:40 #98
8781 crew  Frutsel
pi_150810653

nog meer sneeuw voor de VS....
pi_150812399
Loop ik zonder mijn jas gezellig in het zonnetje naar de bus, krijg ik een weerswaarschuwing voor sneeuw morgen idd :( Hoopte dat het onderhand wel eens lente zou worden...
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_150814080
Echt, he. Van de week lekker met een t-shirt aan en de ramen open naar huis gereden, want 't was bijna 70F. De laatste paar dagen heb ik m'n winterjas weer aan moeten doen, want 't is high 30s / low 40s 's ochtends.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')