quote:Winterstorm Bozeman forecast
Winter Storm Bozeman is poised to deliver a swath of snow from parts of Oregon and Washington to parts of Idaho, northern Nevada, Utah, Wyoming and Colorado through Saturday.
In fact, this may be one of the earliest snowfalls on record in the Portland, Oregon metro area
A storm system began moving into the Pacific Northwest on Wednesday night. It is transporting mild, moist Pacific air over the shallow, cold air mass near the ground. This will result in an unusually early spell of winterlike weather for the region. In fact, winter storm watches, warnings and advisories have already been issued for much of the Oregon, Idaho, and southern Washington state area. In addition, due to the threat of extremely gusty winds as well as wind-blown snow, blizzard warnings have been issued for the western Columbia River Gorge.
Particularly in the crosshairs of Winter Storm Bozeman is Portland, Oregon and the northern Willamette Valley. The outcome will hinge on how cold it is when precipitation begins. It could be cold enough for several hours of snow, freezing rain and/or sleet -- enough to cause treacherous road conditions for Thursday's commutes, and in a worst-case scenario, more power outages due to ice, snow accumulation and lingering strong wind gusts out of the Columbia Gorge.
Parts of northwest Oregon and extreme southwest Washington could pick up one-quarter of an inch of ice or more.
mooi uitzichtquote:Op donderdag 13 november 2014 23:07 schreef Sjouveur het volgende:
Het levert wel mooie plaatjes op, deze foto heb ik vanochtend gemaakt nabij Denver:
[ afbeelding ]
Nu dus nog een volgende storm op komst, ditmaal wel met warmere lucht.
Heerlijke stad, mooi plaatje. Vind het nog steeds jammer dat we er toen nooit naar toe zijn verhuisdquote:Op donderdag 13 november 2014 23:07 schreef Sjouveur het volgende:
Het levert wel mooie plaatjes op, deze foto heb ik vanochtend gemaakt nabij Denver:
[ afbeelding ]
Nu dus nog een volgende storm op komst, ditmaal wel met warmere lucht.
Frisjesquote:Op maandag 17 november 2014 17:58 schreef jeroen1976 het volgende:
Hier ook eindelijk sneeuw en kou!
Vanuit mijn huis lekker naar buiten kijken, het is -25...
[ afbeelding ]
Ja, de verdamping van grote hoeveelheden water tijdens de sneeuwstorm van de afgelopen dagen onttrekt behoorlijk wat energie aan het water zodat het in combinatie met de lage temperaturen kan bevriezenquote:Op donderdag 20 november 2014 09:04 schreef aloa het volgende:
De Hudsonbaai begint ook dicht te vriezen.
Niks bijzonders uiteraard, de Hudsonbaai vriest elke winter dicht. Ik kan me vergissen, maar volgens mij ligt er langer wel dan geen ijs.quote:Op donderdag 20 november 2014 09:43 schreef cynicus het volgende:
[..]
Ja, de verdamping van grote hoeveelheden water tijdens de sneeuwstorm van de afgelopen dagen onttrekt behoorlijk wat energie aan het water zodat het in combinatie met de lage temperaturen kan bevriezen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |