Ik pak ff een zak chips erbijquote:Op zaterdag 30 augustus 2014 23:56 schreef Syntos het volgende:
[..]
Pareltje die pohi van TS als je even doorspit.
Ik had vroeger een vriendinnetje in de straat wonen. Zwaar gelovig gezin. Ik weet nog goed dat het dertig graden was en er mocht geen ijsje worden gekocht. Het was namelijk zondag.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 23:46 schreef agter het volgende:
[..]
Niet iedere Moslim is hetzelfde. Net zoiets als al die christelijke stromingen. Ze zijn allemaal softer of harder in de leer.
Het gaat er haar wsl ook om dat het oog van haar dochter al die 'halfnaakte' jongens ziet.
Je zult daar om lachen. Maar vergeet niet dat gemengd zwemmen (gymmen zelfs) in NL 40 jaar geleden ook not done was. Hell, je weet zelf ook wel dat christelijke/reformatorische scholen ook niet gemengd zwemmen. Er zijn zelfs scholen die meisjes in een broek naar huis stuurden, niet zo lang geleden.
Ik begrijp dat mensen het daar niet mee eens zijn, maar dat is wel de situatie in NL, met haar bijzonder onderwijs. Waarom TS gebashed moeten worden als Moslim, terwijl ze met dezelfde issues aankomt als waar gereformeerden mee te maken hebben, ontgaat mij.
Voor TS is het jammer dat Islamitische scholen het zo slecht doen. Want wat ze vraagt is niet anders dan de praktijk op gereformeerde scholen.
Maar terug komend op TS: past dit onderwijs wel bij je dochter? Klinkt alsof de school niet aansluit op jullie opvoedsituatie.
Leuk dat jij kinderen zo gaat opvoeden, ze zullen vast hetzelfde doen.quote:Op zondag 31 augustus 2014 00:05 schreef admiraal_anaal het volgende:
@TS: Ik zal vast wel weer reageren op een troll, maar als je haar wil afzonderen van "normale" kinderen....waarom gaat ze niet naar een islamitische basisschool? Dan heb je het probleem niet en krijgt ze de geloofsleer die jij haar wil opdringen zodat ze in de pubertijd alles stiekem doet en anaal zodat ze wel bloed tijdens de gearrangeerde huwelijksnacht met haar oom?
Ja. Zo is het precies. En wat jij beschrijft, dat is er nog steeds in NL onder bepaalde gereformeerden. Ik ken ze.quote:Op zondag 31 augustus 2014 00:00 schreef nikky het volgende:
[..]
Ik had vroeger een vriendinnetje in de straat wonen. Zwaar gelovig gezin. Ik weet nog goed dat het dertig graden was en er mocht geen ijsje worden gekocht. Het was namelijk zondag.
Ik weet nog hoe belachelijk ik dat vond (ik was tien). Ik heb twee ijsjes gekocht. Voor haar dus ook, ik was immers niet gelovig.
Ze mocht ook niet mee zwemmen op zondag.
Ik vond het stom en zag haar verdriet.
En nu? Ze heeft het geloof de rug toegekeerd, werkt, zwemt, koopt en meer op zondag.
Haar ouders hebben spijt dat ze zo streng zijn geweest. Ze zeggen ook: andere tijden. En dat klopt ook. Tegenwoordig is het grotendeels verandert.
Het gebeurt niet vaak geloof ik dat men het geloof de rug toekeert, maar ik kan mij in dit geval heel goed voorstellen dat het is gebeurt.
Maar waarom gaat je dochter niet naar een islamitische basisschool?quote:Op zondag 31 augustus 2014 00:11 schreef selen het volgende:
[..]
Leuk dat jij kinderen zo gaat opvoeden, ze zullen vast hetzelfde doen.
Omdat ik haar multicultureel wil opvoeden, dat ze ook andere geloven en culturen leert, later wederzijdse respect heeft.quote:Op zondag 31 augustus 2014 00:13 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Maar waarom gaat je dochter niet naar een islamitische basisschool?
Maar aan het multiculturele gedeelte mag ze niet meedoenquote:Op zondag 31 augustus 2014 00:15 schreef selen het volgende:
[..]
Omdat ik haar multicultureel wil opvoeden, dat ze ook andere geloven en culturen leert, later wederzijdse respect heeft.
Spreek je jezelf nu niet een beetje heel erg tegen?quote:Op zondag 31 augustus 2014 00:15 schreef selen het volgende:
[..]
Omdat ik haar multicultureel wil opvoeden, dat ze ook andere geloven en culturen leert, later wederzijdse respect heeft.
En dat doe je door haar te scheiden van andere culturen? Knap hoor.quote:Op zondag 31 augustus 2014 00:15 schreef selen het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, maar binnen de kaders van het eigen cultuur en geloofquote:Op zondag 31 augustus 2014 00:16 schreef nikky het volgende:
[..]
Maar aan het multiculturele gedeelte mag ze niet meedoen
Klinkt als dat jullie tweede generatie in NL zijn?quote:Op zondag 31 augustus 2014 00:19 schreef selen het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, maar binnen de kaders het eigen cultuur en geloof
Oftewel, alles wat anders is is fout. Jaaa, zo leert ze die andere culturen wel kennen. You go girl!quote:Op zondag 31 augustus 2014 00:19 schreef selen het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, maar binnen de kaders van het eigen cultuur en geloof
nou, dan zijn we uitgekletst wat mij betreft. Dus er gaat een slot op.quote:Op zondag 31 augustus 2014 00:19 schreef selen het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, maar binnen de kaders van het eigen cultuur en geloof
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |