Rogge gebruiken we pas sinds kort, maar dat is echt fijn meel, zeg. Geeft hele mooie resultaten en smaakt ook erg lekker.quote:Op maandag 1 september 2014 12:58 schreef Pietverdriet het volgende:
Als je roggemeel icm zuurdesems gebruikt blijft je brood sowieso langer houdbaar dan tarwe icm gist.
Misschien openen we over een paar jaar een filiaal in jouw woonplaats.quote:Op maandag 1 september 2014 13:09 schreef Tamashii het volgende:
Wat ongelofelijk tof! Jammer dat het in rdam is ;9
Jammer! Maar wel begrijpelijk dat het dan te ver isquote:Op maandag 1 september 2014 10:54 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Nee, sorry.We doen dat allemaal op een scootertje en Dordt is echt net wat te ver.
[..]
Ons brood bevat echt alleen maar meel, water, zout, desemcultuur. Er zit niets in om het langer houdbaar te houden. Maar het blijft zeker langer lekker dan een brood uit de broodbakmachine, want een brood uit de broodbakmachine heeft geen goede korst. Onaangesneden kun je het zeker drie, vier dagen bewaren (zou het dan wel even 'oppiepen' in de oven voor consumptie). Aangesneden kun je er de tweede en de derde dag nog goed van eten mits op de juiste manier bewaard (liefst op de snijkant neerzetten met een theedoek eroverheen o.i.d.). Vierde en vijfde dag is het nog goed te roosteren voor bruschetta e.d. Of tosti's.
Ik vind het verrassend dat ons brood helemaal niet zo gauw beschimmelt. We maken ons paard vaak blij met restjes uitgedroogd brood.
Van andere bakkers die op dezelfde manier brood bakken? Die zijn er natuurlijk niet zoveel.quote:Op maandag 1 september 2014 16:45 schreef Klaploper het volgende:
Is er trouwens iets dat jullie onderscheidt van andere bakkers? Bedoel ik niet als een aanval hoor, iemand die een brood bakt zoals jullie staat mijlenver boven de standaard afbakkers in Nederland.
Ik ben geen kenner maar dit is ook in hetzelfde straatje of niet? www.broodt.nlquote:Op maandag 1 september 2014 17:45 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Van andere bakkers die op dezelfde manier brood bakken? Die zijn er natuurlijk niet zoveel.
Ik ken er maar eentje persoonlijk, Luc van Tilburg Sourdough. Die heeft een werkwijze die grotendeels gelijk is aan wat wij doen, maar maakt toch echt weer andere broden dan die van ons. We hebben wel onze eigen stijl en we proberen ook te zoeken naar producten die echt uniek zijn voor ons, zoals bijvoorbeeld dat rommelbroodje. Dat is eigen recept.
Rogge is inderdaad heel fijn. Ik bakte regelmatig een norwich sourdough, heel fijn smakelijk brood.quote:Op maandag 1 september 2014 13:37 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Rogge gebruiken we pas sinds kort, maar dat is echt fijn meel, zeg. Geeft hele mooie resultaten en smaakt ook erg lekker.
Jammer van de rommelige site.quote:Op woensdag 3 september 2014 09:17 schreef Helly het volgende:
[..]
Ik ben geen kenner maar dit is ook in hetzelfde straatje of niet? www.broodt.nl
Wel lekker imo daar in elk geval.
Hoeveel trappen moet-ie op?quote:Op woensdag 3 september 2014 18:22 schreef Isegrim het volgende:
Bij mijn werkt 'ie ook gewoon.
Gezien de toegenomen productie maar eens wat 25kg-zakken meel besteld. Komt gewoon via PostNL, de pakketjesjongen is blij met ons.
Ziet er erg goed uitquote:Op maandag 1 september 2014 09:55 schreef Isegrim het volgende:
5 broden voor een feestje, zojuist gebakken, zometeen afleveren:
[ afbeelding ]
Gaat-ie vast leuk vinden met 25kg meelquote:
Bij het schoonmaken ontdek ik net dat we ineens 2 stenen hebben. Toch niet zo heel erg warmtebestendig....quote:Op maandag 25 augustus 2014 17:02 schreef Pietverdriet het volgende:
Ah, ook maar eens een granieten plaat halen dus
extra fooi met kerst/oud en nieuwquote:Op woensdag 3 september 2014 18:22 schreef Isegrim het volgende:
Bij mijn werkt 'ie ook gewoon.
Gezien de toegenomen productie maar eens wat 25kg-zakken meel besteld. Komt gewoon via PostNL, de pakketjesjongen is blij met ons.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |