abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zaterdag 1 november 2014 @ 09:03:33 #276
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_146179392
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2014 09:00 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Pas doen als je echt op stoom bent
Mede daarom willen we eerst een paar maanden proefdraaien, bijvoorbeeld alleen op vrijdag en zaterdag open, gewoon om te kijken hoe het gaat. Misschien zelfs de eerste paar keer zonder het aan te kondigen ofzo.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  zaterdag 1 november 2014 @ 09:08:16 #277
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_146179441
http://www.nu.nl/nuzakeli(...)ds-minder-brood.html

Zou dat komen doordat het brood dat de meeste bakkers bakken, niet lekkerder is dan het brood van de supermarkt?

Ik ga trouwens zometeen eventjes brood kopen bij de concurrentie (dat winkeltje dat hier verderop net geopend is en waarvan ik de naam verder niet ga noemen omdat ik geen reclame voor ze ga maken :P ). Je moet wel weten wat de concurrentie verkoopt. :Y
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_146179454
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 09:08 schreef Isegrim het volgende:
http://www.nu.nl/nuzakeli(...)ds-minder-brood.html

Zou dat komen doordat het brood dat de meeste bakkers bakken, niet lekkerder is dan het brood van de supermarkt?

Ik ga trouwens zometeen eventjes brood kopen bij de concurrentie (dat winkeltje dat hier verderop net geopend is en waarvan ik de naam verder niet ga noemen omdat ik geen reclame voor ze ga maken :P ). Je moet wel weten wat de concurrentie verkoopt. :Y
Pruik en zonnebril op? 8-)
  zaterdag 1 november 2014 @ 09:13:38 #279
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_146179497
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2014 09:09 schreef computergirl het volgende:

[..]

Pruik en zonnebril op? 8-)
En verborgen camera mee, zodat ik het kan opnemen als ik ze vraag wat er in hun brood zit. 8-) })

Nah, ik ga gewoon ff wat samplen zodat ik straks kan vertellen waarom ons brood beter is. :6
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  zaterdag 1 november 2014 @ 09:16:27 #280
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_146179536
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 09:13 schreef Isegrim het volgende:

[..]

En verborgen camera mee, zodat ik het kan opnemen als ik ze vraag wat er in hun brood zit. 8-) })

Nah, ik ga gewoon ff wat samplen zodat ik straks kan vertellen waarom ons brood beter is. :6
Precies, je kunt altijd nog muizen loslaten in hun bakkerij :7
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_146180133
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 09:08 schreef Isegrim het volgende:
http://www.nu.nl/nuzakeli(...)ds-minder-brood.html

Zou dat komen doordat het brood dat de meeste bakkers bakken, niet lekkerder is dan het brood van de supermarkt?

Ik ga trouwens zometeen eventjes brood kopen bij de concurrentie (dat winkeltje dat hier verderop net geopend is en waarvan ik de naam verder niet ga noemen omdat ik geen reclame voor ze ga maken :P ). Je moet wel weten wat de concurrentie verkoopt. :Y
Styling van die zaak is leuk, maar de broden en producten leken erg 13 in een dozijn. Broden vond ik niet heel aanlokkelijk op de foto's.
pi_146180190
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 07:34 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Dan zouden we ze thuis moeten bereiden, we willen geen frituurpan in de zaak (ivm omzeilen vetputplicht). Maar ik wilde binnenkort ook eens met donuts experimenteren dus dan kunnen de nonnevotten er ook wel bij.
*O*
pi_146180320
Ik blijf erbij dat jullie naam beter is gekozen. Nu zocht ik de site/fb vande concurrent... Ik weet de naam en lokatie maar alle bakkers in de stad verkopen "brood" dus google vind hun niet.
Terwijl ik jullie echt direct kan vinden.
  zaterdag 1 november 2014 @ 10:24:49 #284
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_146180372
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 10:20 schreef Elleska het volgende:
Ik blijf erbij dat jullie naam beter is gekozen. Nu zocht ik de site/fb vande concurrent... Ik weet de naam en lokatie maar alle bakkers in de stad verkopen "brood" dus google vind hun niet.
Terwijl ik jullie echt direct kan vinden.
Ja, dat vonden wij nerds ook al, dat het geen slimme naam is qua vindbaarheid. :D
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_146180760
Mijn bakker verkoopt heel lekkere broden maar heeft vaak om 12 uur alleen nog een paar tarwe liggen. Daar hou ik niet van dus meestal ga ik het niet eens proberen. Fantastisch voor hem hoor dat hij blijkbaar op die manier al jaren zijn zaak draaiende kan houden maar ik moet ondertussen naar Klootwijk terwijl ik veel liever zijn brood heb en ook graag de kleine ondernemer steun.
Spoilers!
  zaterdag 1 november 2014 @ 10:57:35 #286
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_146180864
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 10:50 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mijn bakker verkoopt heel lekkere broden maar heeft vaak om 12 uur alleen nog een paar tarwe liggen. Daar hou ik niet van dus meestal ga ik het niet eens proberen. Fantastisch voor hem hoor dat hij blijkbaar op die manier al jaren zijn zaak draaiende kan houden maar ik moet ondertussen naar Klootwijk terwijl ik veel liever zijn brood heb en ook graag de kleine ondernemer steun.
Dan bel je 's ochtends ff en houden we een brood voor je apart? :) Sowieso willen we kijken of het lukt om eens per week te blijven bezorgen.

Wat we in elk geval niet willen, is brood weggooien. Dus liever iets eerder uitverkocht dan met spul blijven zitten. Maar bestellen moet gewoon kunnen. :Y
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_146180929
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 09:08 schreef Isegrim het volgende:
http://www.nu.nl/nuzakeli(...)ds-minder-brood.html

Zou dat komen doordat het brood dat de meeste bakkers bakken, niet lekkerder is dan het brood van de supermarkt?
bij een standaard bakker is het brood wel iets lekkerder dan supermarkt. maar het is niet zoveel beter dat het de veel hogere prijs waard is.
hier in de buurt zit niet eens een echte bakker (bakkerij bart :') )
  zaterdag 1 november 2014 @ 11:05:44 #288
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_146180986
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2014 08:40 schreef computergirl het volgende:
Maar is dat zwarte brood dan ook lekker? De gemiddelde klant van een goede bakker is denk ik toch nog steeds huiverig voor verkoold uitziend brood.
Het smaakt wel lekker, mits de houtskool goed fijn gemalen is.
Ik heb het ook weleens in een restaurant gehad in de vorm van mini broodjes en soepstengels, die laatste vond ik de lekkerste manier, omdat ik er minder de verbrand brood associatie mee had. Daar was verder voor de smaak inktvisinkt door gedaan, waardoor het licht vissig smaakte.
Ik vond dat een grappige en lekkere manier om er kennis mee te maken (en blijft ook langer goed).
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_146181301
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2014 10:57 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Dan bel je 's ochtends ff en houden we een brood voor je apart? :) Sowieso willen we kijken of het lukt om eens per week te blijven bezorgen.

Wat we in elk geval niet willen, is brood weggooien. Dus liever iets eerder uitverkocht dan met spul blijven zitten. Maar bestellen moet gewoon kunnen. :Y
Ik ben zeker van plan om vanuit Dordt met enige regelmaat naar jullie toe te komen :Y En dan op de terugweg langs de scharrelslager in Hendrik Ido Ambacht :9

Het lijkt me heel lastig om een bakkerij te hebben qua voorraad. Je wilt inderdaad ook niets overhouden.
Spoilers!
  zaterdag 1 november 2014 @ 11:51:43 #290
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_146181842
Zeker met dit soort brood. Er zit zķveel werk (& liefde & aandacht) in, dat is echt zonde om weg te gooien.

Nou zouden we eventueel overschot denk ik gewoon naar de Pauluskerk brengen ofzo hoor. Echt weggooien zeker niet.

Momenteel is ons paard de dankbare ontvanger van restjes.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_146183082
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 11:51 schreef Isegrim het volgende:
Zeker met dit soort brood. Er zit zķveel werk (& liefde & aandacht) in, dat is echt zonde om weg te gooien.

Nou zouden we eventueel overschot denk ik gewoon naar de Pauluskerk brengen ofzo hoor. Echt weggooien zeker niet.

Momenteel is ons paard de dankbare ontvanger van restjes.
Tussen 15 en 16 uur een happy-hour introduceren. Al het brood dat er nog ligt, 2 voor de prijs van 1.
Kom je er ook wel af toch?
dag
  zaterdag 1 november 2014 @ 12:56:04 #292
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_146183195
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 12:50 schreef Peter het volgende:

[..]

Tussen 15 en 16 uur een happy-hour introduceren. Al het brood dat er nog ligt, 2 voor de prijs van 1.
Kom je er ook wel af toch?
Was ook een idee idd. Of zoals in Amerika: day-old-bread voor bijna niks. :D
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  zaterdag 1 november 2014 @ 12:58:01 #293
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_146183237
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 11:51 schreef Isegrim het volgende:
Zeker met dit soort brood. Er zit zķveel werk (& liefde & aandacht) in, dat is echt zonde om weg te gooien.

Nou zouden we eventueel overschot denk ik gewoon naar de Pauluskerk brengen ofzo hoor. Echt weggooien zeker niet.

Momenteel is ons paard de dankbare ontvanger van restjes.
Je kunt ook overwegen om het brood te doneren aan een voedselbank :Y Nog altijd beter dan weggooien :)
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  zaterdag 1 november 2014 @ 12:58:59 #294
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_146183253
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 12:58 schreef Maraca het volgende:

[..]

Je kunt ook overwegen om het brood te doneren aan een voedselbank :Y Nog altijd beter dan weggooien :)
Pauluskerk is beter dan de voedselbank
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 1 november 2014 @ 13:01:20 #295
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_146183288
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 12:58 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Pauluskerk is beter dan de voedselbank
Al was het maar omdat het bij de Voedselbank niet direct gebruikt wordt. En ik 'heb' meer met de Pauluskerk.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  zaterdag 8 november 2014 @ 09:21:31 #296
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_146425989
Vorige week kwam het er uiteindelijk niet van, maar zojuist ben ik even bij de concurrent broodjes wezen halen. :D

Zaak is inderdaad erg leuk ingericht. :Y

Ik kocht een wit desembrood, twee gewone croissants, twee kaascroissants en twee stukjes cheesecake.

Het desembrood was nog warm en dat hebben we even geproefd. Er zit zonder meer desem in, maar de smaak is niet erg uitgesproken. De korst is zeer dun (wij bakken juist dikke, keiharde korsten). De smaak was op zich goed, het is een lekker brood. Het brood is van binnen iets vochtiger dan het onze en het kruim wat opener. Ik weet niet of er enkel gebruik is gemaakt van desem of dat het een 'hybride' brood is. We vonden de vorm niet zo mooi.

Ze verkopen veel standaard busbroden.

Ik denk niet dat ze de croissants e.d. from scratch zelf maken (alleen al gezien de vrij beperkte werkruimte). En dingen als pecannotenbroodjes liggen gewoon overal dus ik vermoed dat dat wellicht gewoon prefab is.

De croissants waren ok, maar lang zo lekker niet als bijvoorbeeld die van Specker. Ze waren ook 'vettig' op een manier dat echt goede croissants dat niet zijn. Croissants moeten wij zelf nog mee gaan stoeien. Is wel te doen met puur desem, maar wel vrij lastig naar het schijnt. Tilburg Sourdough maakt de croissants hybride (desem & gist).

Er wordt gebakken met heteluchtovens (Bakermat Mastermind). Dat zijn bake-off ovens aldus de website van de producent.

De cheesecake moet nog geproefd worden.

We merken bij onze bakgang van vandaag duidelijk dat het nu echt kouder aan het worden is (ons huis is vrij koud doordat we geen centrale verwarming hebben). Het brood heeft echt meer tijd nodig. De broden voor Bodega zijn niet zoveel omhoog gekomen als dat je graag zou willen. -O- Volgende week dus vroeger opstaan. :P
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_146427795
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 09:21 schreef Isegrim het volgende:
Vorige week kwam het er uiteindelijk niet van, maar zojuist ben ik even bij de concurrent broodjes wezen halen. :D

Zaak is inderdaad erg leuk ingericht. :Y

Ik kocht een wit desembrood, twee gewone croissants, twee kaascroissants en twee stukjes cheesecake.

Het desembrood was nog warm en dat hebben we even geproefd. Er zit zonder meer desem in, maar de smaak is niet erg uitgesproken. De korst is zeer dun (wij bakken juist dikke, keiharde korsten). De smaak was op zich goed, het is een lekker brood. Het brood is van binnen iets vochtiger dan het onze en het kruim wat opener. Ik weet niet of er enkel gebruik is gemaakt van desem of dat het een 'hybride' brood is. We vonden de vorm niet zo mooi.

Ze verkopen veel standaard busbroden.

Ik denk niet dat ze de croissants e.d. from scratch zelf maken (alleen al gezien de vrij beperkte werkruimte). En dingen als pecannotenbroodjes liggen gewoon overal dus ik vermoed dat dat wellicht gewoon prefab is.

De croissants waren ok, maar lang zo lekker niet als bijvoorbeeld die van Specker. Ze waren ook 'vettig' op een manier dat echt goede croissants dat niet zijn. Croissants moeten wij zelf nog mee gaan stoeien. Is wel te doen met puur desem, maar wel vrij lastig naar het schijnt. Tilburg Sourdough maakt de croissants hybride (desem & gist).

Er wordt gebakken met heteluchtovens (Bakermat Mastermind). Dat zijn bake-off ovens aldus de website van de producent.

De cheesecake moet nog geproefd worden.

We merken bij onze bakgang van vandaag duidelijk dat het nu echt kouder aan het worden is (ons huis is vrij koud doordat we geen centrale verwarming hebben). Het brood heeft echt meer tijd nodig. De broden voor Bodega zijn niet zoveel omhoog gekomen als dat je graag zou willen. -O- Volgende week dus vroeger opstaan. :P
rijskisten maken, isoleren met stro ofzo...
  zaterdag 8 november 2014 @ 11:39:26 #298
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_146427910
Of gewoon een rijskast. Of de kachel wat eerder aan gooien. :Y
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_146427993
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 11:39 schreef Isegrim het volgende:
Of gewoon een rijskast. Of de kachel wat eerder aan gooien. :Y
Of zoiets, inderdaad! Ik zet tegenwoordig deeg vaak op onze slaapkamer neer, ipv in de koelkast. Net een beetje kouder, en veel meer plaats!
  zaterdag 8 november 2014 @ 11:48:13 #300
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_146428036
Dat hoop ik wel, dat daar meer plaats is. :D

De cheesecake was vooral heel erg zoet. Wmb te zoet voor cheesecake.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')