abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6459651
Ey mensen,

Ik ga in januari mijn diploma halen (hbo geo-informatica) en ik heb besloten direct ergens aan deslag te willen. Ik heb reeds eens aantal vacatures gevonden die ik wel interresant vind.

Maar ik vraag me nu af wat ik het beste kan doen, direct een sollicitatie + cv opsturen of eerst eens wat extra info vragen (is nogsteeds vrijblijvend, maar je naam is wel al eens gevallen bij het bedrijf)..

Wat doen jullie meestal eerst?

I know I was born, And I know I will die.
The inbetween is mine, I am mine
We have a blog! http://beurdy.xs4all.nl/blog
pi_6459746
Eerst op internet etc. rondzoeken naar info over het bedrijf, hebben ze dat duidelijk en in een mooi jasje gestoken, en heb ik er een gevoel bij van: "dat zou het wel eens kunnen zijn", dan solliciteer ik direct.

En waarom?

1. banen liggen op het moment niet voor het oprapen, juist niet voor afgestudeerde hbo-ers en academici.
2. een sollicitatie is vrijblijvend. Meestal krijg je op het moment dat je uitgenodigd wordt voor een gesprek wel een infomap of iets dergelijks. En 1 van de belangrijke dingen van een sollicitatie is: niet alleen leren zij jou kennen, maar dat geldt ook andersom.

Succes ...

pi_6460564
quote:
Op vrijdag 25 oktober 2002 10:23 schreef _o_ het volgende:

1. banen liggen op het moment niet voor het oprapen, juist niet voor afgestudeerde hbo-ers en academici.

[offtopic]
Niet in alle sectoren en vakkgebieden, maar in de accountancy staan ze nog steeds te springen om mensen.
[/offtopic]

Maar het is verstandig om eerst info aan te vragen en je te verdiepen in een bedrijf. Of het internet een door te snuffelen.
Het spreekt mensen namelijk aan dat jij je interesseert in hun bedrijf.
Dan heb je sowieso al een streepje voor op sollicitanten die gewoon zo snel mogelijk een baan willen.

pi_7057759
Nog maar een vervolgje dan:

Ik ben aan het solliciteren geslaagt, en heb zo om 16.00u een (tweede) gesprek.. En werd zojuist uitgenodigt voor een 2e gesprek (bij een ander bedrijf uiteraard)...

Over of het een voordeel of nadeel is als je net afgestudeert bent:
Ik weet het eigelijk niet zo. Het heeft beide voordelen (en nadelen) als je ervaring hebt... Ik zou er als baas zijnde niet zo erg de nadruk op leggen denk ik..

I know I was born, And I know I will die.
The inbetween is mine, I am mine
We have a blog! http://beurdy.xs4all.nl/blog
  vrijdag 29 november 2002 @ 16:13:51 #5
22456 zrski
schildpadje...
pi_7061954
Ik zou zelf zoveel mogelijk informatie over dat bedrijf proberen te verzamelen (zonder hen daar expliciet om te vragen) en tijdens je eerste contact (de sollicitatie) goed door laten schemeren dat je je in hun bedrijf verdiept hebt.

Waarvoor? Als je om informatie vraagt vinden ze het wel leuk, als je al onwijs veel weet dan zijn ze onder de indruk. Zo kom je er ook zelf achter of het een bedrijf is waarvoor je zou willen zweten.

Er is maar 1 actief discussieforum in Nederland voor ondernemers! http://www.higherlevel.nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')