abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143944706
*wordt

Hallo mensen.

Ik ben in een long distance relationship met mijn vriendin in Zweden, wij hebben elkaar ontmoet op een videogame bijna een jaar geleden nu. Ik ben deze vakantie bij haar op bezoek geweest maar dat doet er op het moment niet toe, onze relatie is goed en we praten elke dag/nacht met elkaar.
Het probeem is een beetje dat ze een hartprobleem heeft, dat weet ik en ze heeft daarvoor ook een pacemaker.
Ze had me dat al snel verteld in onze relatie zodat ik er van op de hoogte was maar na 5 maanden was er nog niets gebeurd (gelukkig).
Maar toen gebeurde het wel, ik belde met haar en ze ging eventjes weg van haar computer en toen na behoorlijk wat drama in het Zweeds bleek het dus dat ze een hartaanval had gehad, na 4 uur kreeg ik toen bericht dat het gebeurd was. Op die momenten is het toch wel echt een erg lastige situatie dat dit gebeurd.
Nu, op dit moment is het weer gebeurd.
Ze was op weg naar school en kreeg dus weer een hartaanval (er zit hier ongeveer 3 maanden tussen de incidenten) Ze heeft me net een berichtje gestuurd en ik probeer haar te steunen maar ik heb daar nogal moeite mee omdat ze natuurlijk niet constant op haar telefoon naar mij kan zitten sms'en.
Het is misschien niet dat ik hier om advies vraag maar meer om het eventjes van mijn lijf af te gooien en misschien wat tips op kan pakken hoe ik hier het beste mee om kan gaan, want ik zit mijzelf nu achter de computer op te vreten van de zenuwen.
pi_143944805
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 10:23 schreef torbornon2 het volgende:
Ze heeft me net een berichtje gestuurd en ik probeer haar te steunen maar ik heb daar nogal moeite mee omdat ze natuurlijk niet constant op haar telefoon naar mij kan zitten sms'en.

Maar als het om haar steunen gaat dan maakt het toch niet uit dat ze niet continue kan smsen? Of heb jij die smsjes nodig?

Ga iets voor jezelf doen. Stukje hardlopen of zo. In ieder geval iets actiefs
Ik weet niet hoe risicovol deze aanvallen zijn (gezien het feit dat ze wel een dinges heeft) maar als ze nu in goede handen is kun je vanaf een afstand toch niets doen. Ze heeft meer aan je als je een beetje rationeel blijft.
Spreek af dat je haar op een gezette tijd belt, dat werkt beter dan whatsappen en zo. En geef het aan als je even niet bereikbaar bent omdat je gaat lopen of zo
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_143944847
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 10:27 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Maar als het om haar steunen gaat dan maakt het toch niet uit dat ze niet continue kan smsen? Of heb jij die smsjes nodig?

Ga iets voor jezelf doen. Stukje hardlopen of zo. In ieder geval iets actiefs
Ik weet niet hoe risicovol deze aanvallen zijn (gezien het feit dat ze wel een dinges heeft) maar als ze nu in goede handen is kun je vanaf een afstand toch niets doen. Ze heeft meer aan je als je een beetje rationeel blijft.
Spreek af dat je haar op een gezette tijd belt, dat werkt beter dan whatsappen en zo. En geef het aan als je even niet bereikbaar bent omdat je gaat lopen of zo
Dat is een beetje het probleem, ik heb het gevoel dat ik paraat moet zitten om haar op elk moment steun te kunnen bieden.
pi_143944851
Wat ontzettend naar is dit. En meer dan berichten sturen, bellen en dergelijke kun je niet doen. Je doet je best en tja... Die afstand wordt er niet kleiner van...

Sterkte ermee
pi_143944939
Wow wat heftig TS. :{ Ik kan je helaas niet helpen maar ik wens jou en je vriendin veel sterkte :* O+
pi_143945040
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 10:28 schreef torbornon2 het volgende:

[..]

Dat is een beetje het probleem, ik heb het gevoel dat ik paraat moet zitten om haar op elk moment steun te kunnen bieden.
Maar dat gaat niet, dus dan ga jij de hele dag in een soort limbo zone zitten tot zij appt. Ondertussen vreet je jezelf op
Overleg het anders met haar? Je kunt vast wel even een uurtje weg terwijl zij onderzoeken heeft/haar ouders bij haar zijn etc
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_143945166
Kan je er niet op korte termijn heen?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_143945269
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 10:40 schreef DroogDok het volgende:
Kan je er niet op korte termijn heen?
Ik zou graag willen, elke dag wel maar dat gaat niet zo makkelijk met school/werk.
pi_143945354
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 10:43 schreef torbornon2 het volgende:

[..]

Ik zou graag willen, elke dag wel maar dat gaat niet zo makkelijk met school/werk.
Logisch, maar een weekend geeft misschien ook al wel wat rust.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_143946159
Wie er wat om geeft.

Ze heeft me zojuist gebeld en het gaat goed met haar, ze moet wat testen ondergaan met haar pacemaker etc maar het gaat goed met haar alleen een schaafplek op haar knie van het vallen.
Iedereen bedankt die een reactie had gegeven :).
pi_143946489
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 11:16 schreef torbornon2 het volgende:
Wie er wat om geeft.

Ze heeft me zojuist gebeld en het gaat goed met haar, ze moet wat testen ondergaan met haar pacemaker etc maar het gaat goed met haar alleen een schaafplek op haar knie van het vallen.
Iedereen bedankt die een reactie had gegeven :).
Dat is fijn om te horen
Kunnen ze haar niet op een manier helpen dat dit niet telkens gebeurt? Dit is een best enge situatie
pi_143946683
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 11:27 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Dat is fijn om te horen
Kunnen ze haar niet op een manier helpen dat dit niet telkens gebeurt? Dit is een best enge situatie
Dat is een beetje het probleem, het voorkomen er van is moeilijk omdat ze niet zeker weten of het haar hart wel is, daarom moet ze ook regelmatig voor tests naar het ziekenhuis maar de pacemaker doet wel dergelijk iets. Als ik meer van haar hoor zometeen zal ik het wel even vertellen er worden nu namelijk ook allemaal tests gedaan.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 11:44:08 #13
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143946972
Herkenbaar, mijn vriend in Denemarken had het dan niet ernstig aan zijn hart maar een gecompliceerde breuk in zijn hand en een hernia, het is een heel erg machteloos gevoel als je niks kan doen.

Hoe er mee om gaan? Laten weten dat je aan haar denkt, je kan bv ook iets leuks en simpels opsturen naar haar, vaak zijn die cliche dingen als een beterschaps beer in dit soort gevallen wel leuk, het gaat namelijk om het idee.
Verders toch proberen het los te laten, het is nu eenmaal zo, je kan nu niks doen verders dus probeer je gedachte op andere dingen te zetten.
Ga Zweeds leren op babbel.com ofzo. ;)

Heel veel sterkte! Fijn om te lezen dat het beter gaat met haar.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_143947117
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 11:34 schreef torbornon2 het volgende:

[..]

Dat is een beetje het probleem, het voorkomen er van is moeilijk omdat ze niet zeker weten of het haar hart wel is, daarom moet ze ook regelmatig voor tests naar het ziekenhuis maar de pacemaker doet wel dergelijk iets. Als ik meer van haar hoor zometeen zal ik het wel even vertellen er worden nu namelijk ook allemaal tests gedaan.
Spannende tijden dus :( Veel contact houden en gewoon elkaar zo vaak mogelijk zien. Meer kun je helaas niet doen :*
pi_143947860
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 11:44 schreef snakelady het volgende:
Herkenbaar, mijn vriend in Denemarken had het dan niet ernstig aan zijn hart maar een gecompliceerde breuk in zijn hand en een hernia, het is een heel erg machteloos gevoel als je niks kan doen.

Hoe er mee om gaan? Laten weten dat je aan haar denkt, je kan bv ook iets leuks en simpels opsturen naar haar, vaak zijn die cliche dingen als een beterschaps beer in dit soort gevallen wel leuk, het gaat namelijk om het idee.
Verders toch proberen het los te laten, het is nu eenmaal zo, je kan nu niks doen verders dus probeer je gedachte op andere dingen te zetten.
Ga Zweeds leren op babbel.com ofzo. ;)

Heel veel sterkte! Fijn om te lezen dat het beter gaat met haar.
Dit is inderdaad wat ik op het moment aan het doen ben, zoveel mogelijk haar laten weten dat ik aan haar denk en dat ik haar zo snel weer kom opzoeken. En we wisselen altijd een doos uit, waar we dan weer eens wat leuks in stoppen en terug sturen.

Dit babbel.com ziet er wel leuk en interessant uit, kan ik hier gewoon volledig de taal leren?
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 11:49 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Spannende tijden dus :( Veel contact houden en gewoon elkaar zo vaak mogelijk zien. Meer kun je helaas niet doen :*
Ik ga mijn best doen :) bedankt voor de steun.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 12:34:05 #16
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143948369
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 12:15 schreef torbornon2 het volgende:

[..]

Dit is inderdaad wat ik op het moment aan het doen ben, zoveel mogelijk haar laten weten dat ik aan haar denk en dat ik haar zo snel weer kom opzoeken. En we wisselen altijd een doos uit, waar we dan weer eens wat leuks in stoppen en terug sturen.

Dit babbel.com ziet er wel leuk en interessant uit, kan ik hier gewoon volledig de taal leren?

Ik leer er nu Deens mee en dat gaat goed. Een Noorse vriendin heeft er Nederlands mee geleerd.
Het zal niet zo zijn dat je het uiteindelijk vloeiend kan spreken, maar de basis leer je wel, ik kan simpele gesprekken in het Deens houden en ik ben pas bij deel 2 van de beginners cursus.

Is overigens niet vanuit het Nederlands, ik doe het vanuit het Engels dus je moet wel Engels of een van de andere talen machtig zijn.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_143948571
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 12:34 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik leer er nu Deens mee en dat gaat goed. Een Noorse vriendin heeft er Nederlands mee geleerd.
Het zal niet zo zijn dat je het uiteindelijk vloeiend kan spreken, maar de basis leer je wel, ik kan simpele gesprekken in het Deens houden en ik ben pas bij deel 2 van de beginners cursus.

Is overigens niet vanuit het Nederlands, ik doe het vanuit het Engels dus je moet wel Engels of een van de andere talen machtig zijn.
Dat zal geen probleem zijn.

Bedankt!
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 12:42:31 #18
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143948592
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 12:41 schreef torbornon2 het volgende:

[..]

Dat zal geen probleem zijn.

Bedankt!
Graag gedaan!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')