quote:Op donderdag 28 augustus 2014 10:42 schreef Burdie het volgende:
[..]
Wil ze niet gewoon graag en e bordje pap?
Mijn kuiken heeft al sinds gisteren koorts, arm ding.
quote:Op donderdag 28 augustus 2014 10:43 schreef Chanty het volgende:
Zo ik ben weer bijgelezen
Nikki wat een toffe rolfoto van je twee kerelsEn coole shirtjes!
Blue![]()
Ligt er lekker bij! Mooi beest trouwens
![]()
En verder even eenvoor alles wat goed gaat en een
voor iedereen die het nodig heeft.
Spuitluiers: check! Hebben we hier sinds een paar dagen en aan de maat zal het niet liggen want zitten net in maat 3.
Burdie vroeg nog hoe het ging met werk zoeken. Nou… niet want er zijn geen passende vacatures. Zo weer even een rondje doen om te kijken of er de laatste dagen iets bij gekomen is. Wel een sollicitatie gedaan als docent Duits maar daar verwacht ik niks van want heb niet de juiste opleiding en ze wilden geen zij-instromers. Over iets meer dan 2 weken eindigt mijn verlof en het ziet ernaar uit dat ik nog even thuisblijfmama ben.
Ja, dat zal ik voortaan tegen mijn man zeggen als hij weer gaat glunderen bij "papapapapapapap"quote:Op donderdag 28 augustus 2014 10:42 schreef Burdie het volgende:
[..]
Wil ze niet gewoon graag en e bordje pap?
Mijn kuiken heeft al sinds gisteren koorts, arm ding.
Ik heb het idee dat ze er nu iets minder last van heeft gelukkig. Wat wel nog steeds speelt is de obstipatie. Dagenlang spaart ze het op (en krijgt ze steeds meer lastquote:Op donderdag 28 augustus 2014 10:25 schreef Sunshine1982 het volgende:
Nu heb ik honger LimoneGelukkig zijn deze week de kanjer-stroopwafels in de aanbieding bij de Bas, straks even een voorraadje aanbreken
![]()
Dyre, hoe gaat het met de krampjes?
quote:Op donderdag 28 augustus 2014 10:12 schreef Dyre het volgende:
L begint steeds vaker al haar flesjes helemaal leeg te drinken. Ik ben het een beetje aan het bijhouden en gemiddeld drinkt ze zo'n 600-700ml per dag. (7 voedingen en we maken altijd 90+3).
Als ik de 150ml per kilo aanhoud dan mag ze met 3,2 kilo 480ml per dag.
Hoe 'erg' is het dat ze nu zoveel meer krijgt per dag? (dat is anderhalve liter meer per week)
Ik kan moeilijk de fles halverwege uit haar mond trekken
En overstappen op 6 voedingen gaat écht nog niet, het is nog steeds iedere 3 uur hongerhongerhonger
Of is die 150ml echt een minimum? En is er dan ook een maximum of mag ik haar laten drinken tot ze een tonnetje is?
Ik ben daar niet voor gemaakt vrees ik. Volgens mij zou ik op termijn echt doodongelukkig wordenquote:Op donderdag 28 augustus 2014 10:59 schreef Burdie het volgende:
Balen Chanty van het solliciterenmaar thuisblijfmoeder is ook leuk
.
Dat doe ik alquote:Op donderdag 28 augustus 2014 11:40 schreef Sunshine1982 het volgende:
Fijn dat er tenminste iets wat helpt... Je zal het wrs al geprobeerd hebben, maar andere voeding?
Chanty, balen... Misschien ben je te vinden voor een paar uurtjes vrijwilligerswerk als de financiën en oppas het toelaten?
Héérlijk. Een baby die huilt terwijl ik koppijn hebHoe zit dat eigenlijk met bv als de moeder koorts/griep heeft?
Bedankt!quote:Op donderdag 28 augustus 2014 11:48 schreef _NIKKI_ het volgende:
Dyre ik zou me er niet te druk om maken, de voedingen. Veel baby's eindigen de kraamweek met 7*90/3. Het zit allemaal sowieso nog ruim onder de 30 schepjes en verder is de "regel" 150-180 ml per kilo per dag. Ik zou voeden bij honger, zo'n kleintje kan het allemaal prima zelf regelen.
Lees je eerste zin eens van deze postquote:Op donderdag 28 augustus 2014 11:18 schreef Franny_G het volgende:
Dyre, ik heb eigenlijk geen idee! En ik ben een geitenwollensok en heb de overtuiging dat een kind heel goed een eigen honger- en verzadigingsgevoel kan volgen. Anders even vragen bij cb?
Burdie, de verkoudheid is dus overgegaan in echt ziek zijn? Wat sneu zeg.
Nikki, wat lekker, even tijd met L. samen!.
Chanty, hopelijk komt er iets voorbij. Ik ben erg blij met de zeven maanden die ik met I heb gehad. Maar het scheelde natuurlijk wel dat ik zeker wist dat ik in september weer aan het werk zou gaan.
Dat mezelf met mama aanspreken, probeer ik wel te beperken maar het gaat gewoon vanzelf. Resistance is futile!.
En ik heb even een onzekerheid waarvan ik weet dat het onzin is, maar ik schrijf het maar eventjes van me af. Gisteren heb ik I zelf even gewogen en ze is nu precies 7 kilo. Maar als ik haar groeicurve zo bekijk, dan is ze de laatste drie maanden best onder de gemiddelde lijn gezakt, waar ze de eerste maanden zo keurig op zat. Het is geen dramatische terugval en op het cb vonden ze het de vorige keer ook prima, maar toch. Daarnaast weet ik dat het vaak zo gaat bij borstvoedingsbaby's en dat ze haar eigen lijntje aan het zoeken is.. en verder ben ik zelf ook altijd een mugje geweest dus het is allemaal vast normaal. Het gaat ook gewoon heel goed met haar. Ze drinkt op gezette tijden en is daar gelukkig mee. En toch... het zullen wel weer die overdreven moederzorggevoelens zijn die opduiken en dat je je meteen gaat afvragen of je kind niets tekort komt.
Het positieve nieuws is dat ik haar vanmorgen weer lachend achterliet op het kdv..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |