abonnement Unibet Coolblue
pi_143954801
En dit willen we natuurlijk ook niet missen.....

Filemon Wesselink op pad met Peter Jan Rens

Wesselink gaat in het nieuwe seizoen van De Week van Filemon onder meer op pad met Peter Jan Rens. Dat heeft BNN laten weten. Wesselink wil weten hoe de ‘voormalige kroonprins van de Nederlandse tv’ nu zijn centen verdient. “Filemon gaat onder meer mee naar zijn boekpresentatie en ontdekt hoe Meneer Kaktus op een recreatiepark woont en leeft met zijn 43 jaar jongere vriendin en hun baby. Ook zien we hoe Peter Jan zich probeert te wapenen tegen de media.“

De presentator heeft er zin in. “Het blijft boeiend om je zo erg in iemand anders leven te verdiepen. Een mooie manier om ook je eigen leven beter te leren begrijpen. Dit programma heeft nog nooit als werk gevoeld.”

Andere BN’ers met wie hij in het nieuwe seizoen meeloopt zijn onder meer Kim Holland, Albert Verlinde, René Froger en Peter Klashorst.

Chantal Janzen, die zich voor haar nieuwe programma Chantal Blijft Slapen liet inspireren door het tv-programma van Wesselink, heeft Rens ook in haar tv-show zitten.

De show van Wesselink begint op 1 september; Janzens programma gaat van start in oktober.

http://www.mediacourant.nl/?p=178009
pi_143959268
Zou PJ begrijpen dat hij in bovenstaande programma's wordt gebruikt als sensatievoer?
  † In Memoriam † vrijdag 29 augustus 2014 @ 18:55:19 #103
37843 lady-wrb
kortaf
pi_143960832
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 17:59 schreef Poesopstokje het volgende:
Zou PJ begrijpen dat hij in bovenstaande programma's wordt gebruikt als sensatievoer?
*O* *O* *O* alles voor de aandacht *O* *O* *O*
pi_143960854
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 18:55 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

*O* *O* *O* alles voor de aandacht *O* *O* *O*
Nee ik geloof echt dat PJ denkt dat hij weer beroemd en geliefd is.. Dat z'n carrière eindelijk nieuw leven wordt ingeblazen.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 19:12:05 #105
14505 OProg
A Life in Music
pi_143961344
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 17:59 schreef Poesopstokje het volgende:
Zou PJ begrijpen dat hij in bovenstaande programma's wordt gebruikt als sensatievoer?
Je moet er wat voor over hebben als je op het punt staat de mediarevolutie te ontketenen.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 21:30:19 #106
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_143967157
Vreselijk al die tv-programma's waarin BN'ers elkaars aars likken.
pi_143970797


kom deze net tegen in t rtl late night-topic _O-
pi_143972448
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 22:40 schreef JaneDoe het volgende:
[ afbeelding ]

kom deze net tegen in t rtl late night-topic _O-
Ja....hier doet hij 'Ollie' na. Ofwel maakt hij de man belachelijk op wiens leven zijn hersenspinsels gebaseerd zouden moeten zijn. Het was zo een plaatsvervangende-schaamte-moment :')

Theater gaat gewoon door. En dat voor iemand met het inlevingsvermogen van een tuinstoel. Diepzinnige artiest :N

Ik ben trouwens razend benieuwd naar een beetje ontwikkelde recensie van zijn potentieel 'bestsellertje'. Alleen al de samenvatting (het verkooppraatje bij het boek) van de pen van Peter, staat stijf van de grammaticale miskleunen en dodelijke interpunctie.
pi_143972530
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 23:13 schreef NothingHappened het volgende:

[..]

Ja....hier doet hij 'Ollie' na. Ofwel maakt hij de man belachelijk op wiens leven zijn hersenspinsels gebaseerd zouden moeten zijn. Het was zo een plaatsvervangende-schaamte-moment :')

Theater gaat gewoon door. En dat voor iemand met het inlevingsvermogen van een tuinstoel. Diepzinnige artiest :N

Ik ben trouwens razend benieuwd naar een beetje ontwikkelde recensie van zijn potentieel 'bestsellertje'. Alleen al de samenvatting (het verkooppraatje bij het boek) van de pen van Peter, staat stijf van de grammaticale miskleunen en dodelijke interpunctie.
hmmm misschien toch maar terug kijken dan
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 00:01:29 #110
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_143974881
Als Virginia die foto ziet dan moet ze toch zien dat het echt gewoon een oude man is?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_143990103
En weer een van Liesbeth ^O^

LIESBETH’S RARITEITENKABINET
PETER JAN RENS, DE BOEKPRESENTATIE


Jongens, afgelopen woensdag was een zeer bijzondere dag. Want na me weken verdiept te hebben in het wel en wee van Peter Jan Rens was woensdag het moment dat ik de beste man eindelijk in het echt mocht ontmoeten. De boekpresentatie van zijn roman Ollie vond namelijk plaats in Amsterdam en ik was er natúúrlijk bij.

Samen met twee andere PJR-fans hadden we al dagen enorme lol op Facebook en was de voorpret niet meer te houden. Het event begon om 15:30 en als ik m’n fiets parkeer en naar de winkel loop zie ik Woedende Bruid (Virginia) en Weerloze Baby (Djelisa) op het stoepje een sigaret roken. Virginia dan hè, Weerloze Baby rookt in deze fase van haar leven alleen nog maar mee. Afijn. Eenmaal binnen is er van het boek Ollie nog geen spoor te bekennen want wat blijkt, de boeken zijn er nog niet! “Ze zijn te laat uit Arnhem vertrokken” vertelt Monique Burger me, eigenaresse van De Nieuwe Boekhandel, de plek waar Het Spektakel zich afspeelde. Kijk dat begint al goed, een boekpresentatie zonder boeken.

Na even wachten komen er grote mannen de winkel ingestormd met hun handen vierkante dozen waar tadadadada de boeken in zitten. Ondertussen is Peter Jan Rens druk bezig met heel belangrijk doen. Hij poseert wat voor de camera maakt wat grapjes en doet vooral alsof 80% van de aanwezigen hier helemaal niet alleen maar is uit leedvermaak. Veel mensen zijn er trouwens niet, ik tel hooguit 10 echte fans, wat familie en verder redelijk wat pers.

En dan begint het officiële moment. Een bijzonder dikke man met grote baard en een driedelig pak waar ‘ie bijna uitbarst neemt de microfoon. Het blijkt geen rabbijn te zijn (wat we allemaal dachten) maar de uitgever van het boek. Juist. “Toen ik dit boek voor het eerst las was er één woord dat direct in me op kwam: emotie” [hij laat nu een betekenisvolle stilte vallen] “emotie en gevoel. Het is echt een prachtige roman, ik heb hem twee keer gelezen.” Dan nog wat loze blabla-woorden totdat Peter het woord neemt. Hij is heel trots hier te staan en benadrukt nog eens dat het boek, dat gebaseerd is op het leven van zijn spastische vriend Pieter, niet over zieligheid gaat. En dan wordt er een filmpje gestart waar we Peter samen met Pieter zien. In dat filmpje zien we dat PJ gebeld wordt door Humberto Tan (zo toevallig!) en dat is het moment om nog maar eens te bevestigen dat Virginia niet weer zwanger is, zoals De Telegraaf die ochtend beweerde. De zwaar spastische Pieter zit er loeiend bij en PJ roept nog 10 keer dat het echt een heel goede vent is, “ook al is hij zo spastisch als een deur.” Men kan zich afvragen hoe spastisch deuren doorgaans zijn, maar dit zal wel een metafoor zijn die alleen echte literair talenten begrijpen.

Na het filmpje vertelt hij dat iedereen met hem op de foto mag en dat hij het boek zal “eh, hoe het ook alweer, ohja signeren ofzo.” En dat doen we dan dus ook. Voor ¤14,95 koop ik een exemplaar en laat het signeren voor “Elisabeth” omdat ik bang ben voor wraak van zijn kamperbruid. Heel laf, ik weet het.

Verder wil het stel absoluut geen twijfel laten bestaan over dat Virginia écht niet zwanger is. Als de ploeg van Powned aankomt met een zwangerschapstest twijfelt Virginia geen moment en piest zo over het staafje heen waarna ze hem triomfantelijk omhoog houdt. Hup PJ ernaast of iedereen weer even kan opletten want dit is een fotomoment. Als ware het een Olympische medaille is houden ze samen die test omhoog, baby op de arm, poseren voor de camera’s. Het is een vreemd schouwspel.

Weet je, ik ben wel een beetje klaar met Peter Jan en Virginia. Het was leuk voor zolang het duurde maar toen ik daar stond en de treurnis van dichtbij zag gaf het me een beetje een vies gevoel. Vooral door Weerloze Baby, dat arme kind heeft er ook niet voor gekozen om in deze hysterische omstandigheden geboren te worden. Het boek is zo wanstaltig lelijk uitgegeven dat ik niet zeker weet of ik het ooit ga lezen, maar een poging zal ik zeker wagen.

Tot slot: Peter Jan, dank voor al het vermaak, we hebben het leuk met je gehad.

http://www.amayzine.com/n(...)-de-boekpresentatie/
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 15:50:23 #112
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_143990411
Die foto's erbij ook.... :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  † In Memoriam † zaterdag 30 augustus 2014 @ 16:18:26 #113
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_143991246
Ze beschrijft het mooi. Ik heb er ook een viezig gevoel bij en hoewel ik eigenlijk nooit medelijden met kinderen heb, ben ik om allerlei redenen ook wel een beetje klaar met hun. Tokkies die niks kunnen, niks willen en zich nergens om bekommeren.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  † In Memoriam † zaterdag 30 augustus 2014 @ 16:20:52 #114
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_143991335
Nou ja, ik verlaat deze reeks natuurlijk pas als er echt helemaal niks meer te melden is, en dat kan nog wel even duren, denk ik. Zeker nu die kneus mee gaat doen aan een aantal geforceerde inteeltprogramma's om ook een beetje BN-er wannabe te lijken. :7
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 16:23:22 #115
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_143991417
Het grappige is dat zijn blinde fans het nog als een soort erkenning zullen zien ook, want de publieke omroep zou toch niet zulke programma's maken met een oplichter?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  † In Memoriam † zaterdag 30 augustus 2014 @ 16:30:03 #116
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_143991670
Ik had de omroepen ook wel wat hoger ingeschat, maar de vijver is klein en wel zo'n beetje leeggevist.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_143992210
Lol, die Liesbeth is echt grappig. Gelijk al haar PJR stukjes eens gelezen.
Spoilers!
pi_143992311
Zijn er meer? Hmm :)
pi_143995380
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 16:48 schreef Deckard het volgende:
Zijn er meer? Hmm :)
Drie of vier volgens mij. En ook een over Dave Roelvink die ik erg leerzaam vond aangezien ik dat gebeuren gemist had ;)
Spoilers!
pi_143997672
quote:
99s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 16:20 schreef Cynix ® het volgende:
Nou ja, ik verlaat deze reeks natuurlijk pas als er echt helemaal niks meer te melden is, en dat kan nog wel even duren, denk ik. Zeker nu die kneus mee gaat doen aan een aantal geforceerde inteeltprogramma's om ook een beetje BN-er wannabe te lijken. :7
Dat gaat nog heeeeeeel lang duren. Ik voorzie nog veel smeuïgheid wat betreft het Amerika-avontuur en het aanstaande huwelijk. })
Die twee ontwikkelingen gaan elkaar op zeker beïnvloeden, tenzij het Amerika-verhaal bij voorbaat al compleet uit de duim van de grote meneer Kaktus komt uiteraard, maar dat zou jammer zijn.
pi_143999255
wie is liesbeth en waarom zit ze niet op fok!?
pi_144003185
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 20:37 schreef JaneDoe het volgende:
wie is liesbeth en waarom zit ze niet op fok!?
Ik vind dat ze een honorary memberschip moet krijgen.
Spoilers!
pi_144015959
Tijdens het graven in krantenartikelen voor iets anders kwam ik per ongeluk dit tegen (heus!). Ik wilde jullie toch wel even deelgenoot er van maken dat ook 29 jaar geleden de grootse plannen al waren die ook niet uit kwamen. En het is toch leuk dat hij in de telegraaf zijn eigen toekomst voorspeld heeft.

Telegraaf van 09-09-1985




  zondag 31 augustus 2014 @ 11:37:59 #124
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_144016303
Leuk artikel! Bedankt voor het plaatsen :)
NB: Die kinderen waar hij mee speelde zijn nu ouder dan zijn vriendin. Heel theoretisch kunnen die kinderen zelfs de moeder/vader zijn van zijn vriendin (uitgaande van hetzelfde milieu van Virginia waarbij je op je 14 al een kind hebt)

Hier komt de typische PJR techniek ook weer naar voren. Iets roepen in de media wat nog niet helemaal (of eigenlijk niet) zeker is en dan hopen dat het gebeurd, omdat het al naar buiten is gebracht :D
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  Moderator zondag 31 augustus 2014 @ 11:40:54 #125
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_144016375
Ik heb gisteren een oude aflevering Doet 'ie het of doet 'ie het niet gekeken van toen het nog bij de VARA zat. Wat een heelijke televisie heeft die man toch gemaakt. Zo zonde dat het nu is zoals het is.

Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')