abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143851403
BlackBerry Passport

quote:
The BlackBerry Passport is set to be fully unveiled in September, 2014 at a launch event to be held in London. The device will feature a physical keyboard, a 4.5" 1440x1440 LCD display and a 3450mAh battery. The rumored capacitive touch keyboard will allow users to perform gestures on the actual keys — for deleting words, predictive text or scrolling the browser, for example. Inside the Passport is 3GB RAM with Adreno 330 OpenGL and quad-core Snapdragon MSM8974 processor.

Pre-release review

Foto's en video genomen met het toestel: http://crackberry.com/bla(...)as-its-camera-tested.

:9~. :9~. :9~. :9~. :9~.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 30-09-2014 11:43:18 ]
pi_143851513
Ik zit er echt op te wachten! Heb ervaring met een Z10, vind het OS (BlackBerry 10) heerlijk werken. Draait ook nog eens Android-apps, dus ik zal niets missen. :9.

Dat scherm is omnomnom.

Topic kan eventueel dienen als een verzameltopic voor het OS, dus voor toestellen zoals de Z3, Z10, Z30, Q10, Classic.
pi_143851631

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 26-08-2014 17:07:01 ]
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 17:10:02 #4
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_143852069
Het formaat lijkt me flink onhandig voor bijvoorbeeld je broekzak of met vasthouden aan je oor (bij kleine handen), maar dat scherm i.c.m. toetsenbord is wel echt héél nice.
pi_143852138
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 17:10 schreef BigSmurf het volgende:
Het formaat lijkt me flink onhandig voor bijvoorbeeld je broekzak of met vasthouden aan je oor (bij kleine handen), maar dat scherm i.c.m. toetsenbord is wel echt héél nice.
Video onderaan de OP bekeken? Toetsenbord is aanraakgevoelig, je kunt er o.a. mee scrollen. Formaat is inderdaad onhandig voor een aantal zaken, met één hand het toestel gebruiken zal wel moeilijk gaan.

Past gelukkig nog wel in een broekzak, maar je zal 'm inderdaad sneller voelen denk ik.

pi_143855417
Zeker een mooi apparaat. Hoop voor ze dat het een succes wordt. Ze moeten snel moet toestellen komen, want ze raken steeds meer positie kwijt in de zakelijke wereld. Ik heb nog een Blackberry (oude 9000-serie), maar mijn volgende toestel wordt een Windows Phone :(

Voor ons is het dus te laat. Ik gebruik privé ondermeer een Z10 en had graag een Blackberry voor mijn werk gebruikt. Maar helaas, de beslissing voor een switch is al gemaakt...
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_143867441
Draait dat ding ook alle Android apps? Via de Google playstore? Want zo ja is dit toch wel een flinke kans hebben als volgende telefoon!

Ben helemaal weg van het fysieke toetsenbord!
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende:
Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
pi_143868307
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 23:20 schreef Thaboel het volgende:
Draait dat ding ook alle Android apps? Via de Google playstore? Want zo ja is dit toch wel een flinke kans hebben als volgende telefoon!

Ben helemaal weg van het fysieke toetsenbord!
- Je kunt Android-apps installeren zonder Play Store, met de app 'Snap'. http://crackberry.com/how(...)ll-android-apk-files.

Niet alles werkt, apps die Google Play Services vereisen werken niet. Meer info: http://crackberry.com/app(...)ces-error-blackberry.

- De Passport wordt geleverd met de Amazon Appstore. Dit is een appstore met Android-apps (240.000+ stuks).

- Volgens berichten en foto's schalen apps netjes mee:

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 26-08-2014 23:51:35 ]
pi_143868390
BlackBerry heeft voor mij in ieder geval één groot voordeel boven Android: BlackBerry Link.

Gemakkelijk je toestel beheren met een programma op de pc. Met Android is het altijd geklungel, je kunt niet eens een volledige back-up maken zonder te rooten.

Verder komt BlackBerry naar wat het schijnt met BlackBerry Blend. Met dit programma kun je op je pc de hub (centraal punt voor al je communicatie) kunt beheren.

vrijdag 29 augustus 2014 @ 14:23:05 #10
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_143952115
Blackberry Z10 gebruiker meldt zich. Ik blijf sowieso bij Blackberry. De Hub werkt zo ideaal, daar kan geen IOS of Android tegenop. De Passport is zeker een kanshebber om m'n Z10 op te volgen. Deze draad blijf ik volgen.

Blackberry Blend ziet er goed uit. Ben benieuwd of ook andere apps die in de hub geïntegreerd worden uitgelezen kunnen worden en je ook berichten kan sturen.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_143952984
Het zou prachtig zijn als BB de prijzen 'agressief' prijst, zodat het meer klanten trekt en dus meer telefoons verkoopt. Keerzijde is dat de winst per toestel omlaag gaat, maar je moet wat opofferen om wat meer marktaandeel te krijgen.

Chen richt zich vooral op de zakelijke/enterprise markt, waar een iets hogere prijs niet zo raar is. Vraag me dus af wat de strategie zal worden... Mocht het toestel 700 euro kosten, schat ik de kansen laag in. Ik ga dan niet eens riskeren om er een te kopen, zul je net zien dat de prijzen halveren na een half jaar (zoals bij de Z10/Z30). Rond de 500 euro zou heel mooi zijn, maar dat zie ik niet zo gebeuren.

Wel jammer dat BlackBerry qua marketing niets voorstelt. We weten alleen dat-ie in september getoond zal worden, maar wanneer en (nog belangrijker) waar het verkocht zal worden weten we niet. Hngg.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 14:57:50 #12
157922 fathank
pi_143953321
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 14:47 schreef zarGon het volgende:
Het zou prachtig zijn als BB de prijzen 'agressief' prijst, zodat het meer klanten trekt en dus meer telefoons verkoopt. Keerzijde is dat de winst per toestel omlaag gaat, maar je moet wat opofferen om wat meer marktaandeel te krijgen.

Chen richt zich vooral op de zakelijke/enterprise markt, waar een iets hogere prijs niet zo raar is. Vraag me dus af wat de strategie zal worden... Mocht het toestel 700 euro kosten, schat ik de kansen laag in. Ik ga dan niet eens riskeren om er een te kopen, zul je net zien dat de prijzen halveren na een half jaar (zoals bij de Z10/Z30). Rond de 500 euro zou heel mooi zijn, maar dat zie ik niet zo gebeuren.

Wel jammer dat BlackBerry qua marketing niets voorstelt. We weten alleen dat-ie in september getoond zal worden, maar wanneer en (nog belangrijker) waar het verkocht zal worden weten we niet. Hngg.
De Z10 was gewoon veel te duur bij z'n introductie. Kwam later wel een 64 GB micro SD kaart bij via een actie. Later heb je ook nog de 100 euro cashback actie gehad, anderhalve week nadat ik m'n 2e kocht. Brief gestuurd, mail verstuurd maar 0 op het rekest helaas.
pi_143953495
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 14:57 schreef fathank het volgende:

[..]

De Z10 was gewoon veel te duur bij z'n introductie. Kwam later wel een 64 GB micro SD kaart bij via een actie. Later heb je ook nog de 100 euro cashback actie gehad, anderhalve week nadat ik m'n 2e kocht. Brief gestuurd, mail verstuurd maar 0 op het rekest helaas.
Ik heb de Z10 gehaald tijdens die cashback-actie. 250 euro (losse toestelprijs) - 100 euro (cashback) - 70 euro (Bol.com-bonnen) = Z10 voor 80 euro.

Prachttoestel, maar schiet op sommige punten tekort. Wel een voorkeur voor BB OS gekregen (boven Android).

Kan niet wachten eigenlijk tot de release van Passport.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 29-08-2014 15:03:22 ]
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 15:04:25 #14
157922 fathank
pi_143953543
Waarin schiet te kort jou inziens? Enige minpunt die ik me zo kan bedenken is dat m'n speaker gaar is, maar dat is mn eigen schuld :@.
pi_143954301
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 15:04 schreef fathank het volgende:
Waarin schiet te kort jou inziens? Enige minpunt die ik me zo kan bedenken is dat m'n speaker gaar is, maar dat is mn eigen schuld :@.
- Browser is nog te basic en functies zitten weggestopt in menu's. Zo moet je echt een aantal keer klikken voordat je kunt switchen van desktop-weergave naar mobiele weergave.
- App aanbod (ook Nederlandse) is niet al te best, maar dat spreekt inmiddels voor zich. Er mist bijvoorbeeld een native YouTube-app.
- Alhoewel Android-apps geïnstalleerd kunnen worden, merk je dat het niet native is. Voorbeeldje: Instragram heeft nog geen officiële BB-app, en alhoewel de Android-app meestal goed werkt merk je soms toch wel dat het hapert. Beetje traagjes soms.
- Batterijduur mocht wel wat beter.
- Opstarten duurt soms wel lang.
(- BlackBerry World is een rotzooi.)

En de speaker van de Z30 kan harder, klopt dat?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 29-08-2014 15:28:19 ]
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 15:33:45 #16
157922 fathank
pi_143954510
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 15:27 schreef zarGon het volgende:

[..]

- Browser is nog te basic en functies zitten weggestopt in menu's. Zo moet je echt een aantal keer klikken voordat je kunt switchen van desktop-weergave naar mobiele weergave.
- App aanbod (ook Nederlandse) is niet al te best, maar dat spreekt inmiddels voor zich. Er mist bijvoorbeeld een native YouTube-app.
- Alhoewel Android-apps geïnstalleerd kunnen worden, merk je dat het niet native is. Voorbeeldje: Instragram heeft nog geen officiële BB-app, en alhoewel de Android-app meestal goed werkt merk je soms toch wel dat het hapert. Beetje traagjes soms.
- Batterijduur mocht wel wat beter.
- Opstarten duurt soms wel lang.
(- BlackBerry World is een rotzooi.)

En de speaker van de Z30 kan harder, klopt dat?
Ja dat switchen zit idd weggestopt, maar dat was ook op Android de laatste keer dat ik keek :P. Geen idee hoe dat tegenwoordig zit.

Apps gebruik ik amper dus daar kan ik niet over meepraten. Soundcloud, ING, whatsapp, NOS Teletekst, NOS, Dumpert, Flitsmeister, Buienradar, NU. Zijn de apps die ik gebruik, geen idee meer welke native zijn en welke niet maar ze werken prima. Youtube opent ie de mobiele layout, dat deed mn vorige android ook. En die werkt pima imho. Batterijduur is beetje afhankelijk van de softwareversie, zit nogal wat verschil in tussen versies.

Geen idee of de speaker van de Z30 harder kan, die heb ik nog niet in m'n handen gehad. De Q5 wel, dat toetsenbord werkt toch ook wel lekker.
pi_143955099
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 15:33 schreef fathank het volgende:

[..]

Ja dat switchen zit idd weggestopt, maar dat was ook op Android de laatste keer dat ik keek :P. Geen idee hoe dat tegenwoordig zit.
Android heeft verschillende browsers. In Chrome staat-ie onder het menu-knopje (effectief tweemaal klikken).

quote:
Apps gebruik ik amper dus daar kan ik niet over meepraten. Soundcloud, ING, whatsapp, NOS Teletekst, NOS, Dumpert, Flitsmeister, Buienradar, NU. Zijn de apps die ik gebruik, geen idee meer welke native zijn en welke niet maar ze werken prima.
Nooit last gehad van lag? Gaat meestal goed hoor, en ben al blij dat het op zo'n manier Android-apps kan draaien, erbij. Petje af.

quote:
Youtube opent ie de mobiele layout, dat deed mn vorige android ook. En die werkt pima imho. Batterijduur is beetje afhankelijk van de softwareversie, zit nogal wat verschil in tussen versies.
Welke Android heb jij gehad dan? :D. Er is al eeuwen een YouTube-app.

quote:
Geen idee of de speaker van de Z30 harder kan, die heb ik nog niet in m'n handen gehad. De Q5 wel, dat toetsenbord werkt toch ook wel lekker.
Hmhmm.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 15:55:34 #18
157922 fathank
pi_143955177
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 15:52 schreef zarGon het volgende:

[..]

Android heeft verschillende browsers. In Chrome staat-ie onder het menu-knopje (effectief tweemaal klikken).

[..]

Nooit last gehad van lag? Gaat meestal goed hoor, en ben al blij dat het op zo'n manier Android-apps kan draaien, erbij. Petje af.

[..]

Welke Android heb jij gehad dan? :D. Er is al eeuwen een YouTube-app.

[..]

Hmhmm.
Enige keren wanneer ik last heb van lag is als ik op dm.fok.nl probeer te typen, dat is echt niet te doen :P.

Android 4.1 op een Motorola Razr. Had wel een leuk youtube icoontje bij m'n apps maar die opende gewoon de browser met de lay-out. Maakt me verder ook niet uit, die lay-out werkt prima :P.

Ik ben verder niet zo'n app-hoer. Dat ding moet bellen en berichten versturen. En FOK!ken natuurlijk. Voor de rest doe ik er vrij weinig mee :P.
pi_143957044
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 15:27 schreef zarGon het volgende:

Supertube is er toch?
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_144124650
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 16:49 schreef Kenju het volgende:

[..]

Supertube is er toch?
Bedoelde native van RIM/BlackBerry zelf. :P.
pi_144124655
BlackBerry Passport launch events to be hosted on Sept 24th.

Duurt lang. :(.

quote:
This is correct in respect to the information I have. N4BB also reported this and I confirmed it locally with a Wireless Wave rep. Of course, it is all still speculation at this point but so far my estimates and the information I gathered have been more or less spot-on.

Europe and Asia gets it first, late October, then availability expands to North America, mid to late November.
Een reactie onder het bovenstaand bericht... Hm.

[ Bericht 34% gewijzigd door #ANONIEM op 03-09-2014 02:23:23 ]
pi_144134942
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 02:20 schreef zarGon het volgende:

[..]

Bedoelde native van RIM/BlackBerry zelf. :P.
O, dacht dat die native was. Ik heb hem zelf nooit geprobeerd en dus niet gelet op het 'built for BlackBerry'-labeltje Maar dat is dus een Android-port?
Hoe dan ook, het werkt als het goed is wel, in tegenstelling tot apps als PVStar+ en de officiële Youtube-app.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_144383973
Oostenrijk:

http://haym.info/produkte(...)f&o&d&q&ref=overview.

Helaas, te duur voor mij. De kans dat de prijs snel daalt is (te) groot.

Z10:

Z30:

Voor 550 euro zou ik 'm meteen halen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 10-09-2014 11:51:28 ]
pi_144435741
quote:
BlackBerry Passport to be Released on 1 October

BlackBerry's upcoming premium smartphone known as BlackBerry Passport will see a market roll-out as early as next month.

Last week, the Canadian mobile manufacturer has sent out invite for an event that is scheduled to be held on 24 September in three different locations such as Toronto, London and Dubai.

The invite does not reveal the details of the product expected at the event but the headline of the invite, which reads, "See The Bigger Picture" hints the launch of BlackBerry Passport.

BlackBerry OS now claims to have received information about the release of the Passport, which will be available on 1 October to stores in Canada, Europe and the UAE. This will be followed by the US release, which will be delayed for a week to two weeks. Besides, Vodafone Germany is also expected to stock the Passport, sometime around the first week of October.

In terms of pricing, the handset will reportedly carry a suggested retail price of $800 (approximately £497).

As for the specifications, the Passport has been recently rumoured to support 4K video recording capability along with BlackBerry OS 1.0.3.1.

Among other rumoured features are the 4.5in screen with resolution at 1440 x 1440 pixels, 3450mAh battery, 2.2GHz Snapdragon 800 quad-core processor, 3GB RAM and 13 megapixel rear camera with five optical elements, maximum aperature of f/20 and recording capability of 60fps full HD video.

$800... |:(. |:(. |:(.

Hij staat in ieder geval al op PDAShop (Coolblue), zonder een prijs though.
pi_144435860
Als dit waar is, wordt mijn volgende toestel helaas weer een Android. :/.

Ik ga niet meer dan 550 euro uitgeven aan de Passport, het liefst nog 500. Als ik 620 euro (800 dollar)/650 euro zou uitgeven, koop ik nog liever een iPhone 5s/c.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-09-2014 21:26:11 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')