abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143828655
Goed, lang en kinderachtig verhaal:

We hebben hier een 120 mbit/s verbinding van UPC. Mijn huisgenoot M. en ik zitten op één kabel via een splitter naar onze kamers. S. heeft een kamer naast M. en maakt draadloos verbinding met het modem.

Ik zit alleen boven, S. en M. zitten op de middenverdieping en L. bezet de begane grond, ze is tevens de dochter van de huisbaas.

Nu klagen S. en L. regelmatig over dat zij geen internet hebben. M. en ik hebben dat ook maar wij zijn van mening dat dit een probleem bij UPC is en zodoende regelmatig DNS/modem niet werkt. Anyway, wij klagen nooit bij de huisbaas omdat wij vermoeden dat het probleem bij UPC ligt.

Anyway, S. heeft gezegd dat hij alleen fatsoenlijk kan internetten als M. weg is, dus de huisbaas legt de schuld bij mij en M. Wij gamen wel eens, dus nu is het modem zodanig ingesteld dat wij geen verbinding meer kunnen maken met gameservers. In dit geval is voor mij poort 9000-9004 gesloten (deze worden gebruikt voor Far Cry 2).

Wat kan ik hieraan doen? Ik ben van mening dat ik recht op vrijheid heb op het internet en dat deze nu danig beperkt wordt door mijn huisbaas. Kan ik ergens een klacht neerleggen?

Mijn huisbaas gaat morgen UPC bellen en vragen of gameverkeer een beperking kan vormen voor andere internetgebruikers op een 120 mbit/s verbinding. Verder heeft hij 0 verstand van internetverkeer, dus ik heb daar weinig vertrouwen in.
pi_143828801
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 21:49 schreef Amoeba het volgende:
wij vermoeden dat het probleem bij UPC ligt.

Anyway, S. heeft gezegd dat hij alleen fatsoenlijk kan internetten als M. weg is
Dan ligt het probleem dus niet bij UPC.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_143828838
Draaien jullie torrent clients ?
pi_143828951
Wie heeft die blokkades geregeld dan? (aangezien je zegt dat de huurbaas geen kennis heeft). Daarnaast, is het probleem sindsdien opgelost?
pi_143828988
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 21:53 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Dan ligt het probleem dus niet bij UPC.
Ik probeerde het zo objectief mogelijk te vertellen, maar wij claimen dat dit onzin is. We hebben regelmatig dat de DNS server niet reageert, internet tragisch wegvalt. Iedereen heeft problemen met de verbinding zo nu en dan.

quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 21:54 schreef Scorpie het volgende:
Draaien jullie torrent clients ?
Deze staan alleen aan als we daadwerkelijk iets downloaden. Ik studeer wiskunde en hij ICT, dus we bezitten voldoende computerkennis (claimen we) om te weten waar we over praten.
pi_143829092
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 21:56 schreef Diemux het volgende:
Wie heeft die blokkades geregeld dan? (aangezien je zegt dat de huurbaas geen kennis heeft). Daarnaast, is het probleem sindsdien opgelost?
Volgens mij niet. Ik had bijvoorbeeld vanmiddag (net als L., S. en M.) geen internet.
S. claimt dat het allemaal prima is maar voor het gemak negeert hij dat hij geen verbinding kon maken toen ik op zijn laptop keek. Dat was vanmiddag, zie mijn vorige post.

Een 'kennis' van hem. Zijn zoon B. kwam pas sinds kort in het spel. S. en M. is de huur opgezegd (niet geheel wettig, maar dat terzijde), die kwam letterlijk vermelden dat hij in de resterende 3 maanden maar iets anders moest gaan doen in plaats van gamen, hij suggereerde het serieus besteden van zijn tijd.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 25-08-2014 22:01:09 ]
pi_143829140
Het lijkt me dat dit in eerste instantie meer iets is voor DIG dan voor WGR.
Het hele "beperkt recht van internetvrijheid" is nogal ver gezocht, imho.
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_143829211
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 22:01 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik vind het meer een juridische kwestie. Ik betaal hier 600 euro per maand en plots beslist mijn huurbaas dat ik geen spelletjes (alsin Far Cry 2, Battlefield, Call of Duty etc.) mag spelen omdat dit 'al het internet gebruikt' zoals hij dat in lekentaal verwoordt. Ik ga daar niet mee akkoord.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 25-08-2014 22:03:12 ]
pi_143829257
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 22:01 schreef spijkerbroek het volgende:
Of niet, als je betaald (in je huur) voor internet, behoor je gewoon internet zonder restricties te krijgen..
pi_143829268
quote:
2s.gif Op maandag 25 augustus 2014 22:02 schreef Amoeba het volgende:
Ik vind het meer een juridische kwestie. Ik betaal hier 600 euro per maand en plots beslist mijn huurbaas dat ik geen spelletjes (alsin Far Cry 2, Battlefield, Call of Duty etc.) mag spelen omdat dit 'al het internet gebruikt' zoals hij dat in lekentaal verwoordt. Ik ga daar niet mee akkoord.
Anderen hebben ook recht op internet, en het is (nog) niet uitgesloten dat het probleem niet bij jullie ligt.
Ga eerst dus eens testen en kijken wanneer wat wel en wanneer wat niet werkt.
pi_143829468
Schrijf hem een aangetekende brief dat je per direct 100 euro minder huur betaald omdat je woongenot danig wordt beperkt.
pi_143829553
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 22:10 schreef Alfje het volgende:
Schrijf hem een aangetekende brief dat je per direct 100 euro minder huur betaald omdat je woongenot danig wordt beperkt.
Ja, vooral doen.. :{
pi_143829727
Sommige modems blokkeren al het overige verkeer als iemand torrents aan het downloaden is.

Als het weer eens is die iemand geen internet heeft, kijk dan gewoon eens bij iedereen wat ze aan het doen zijn.
pi_143829862
En, is het probleem nu over met de blokkade?
En staat de i-netverbinding in je huurcontract?
dag
pi_143831051
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 22:21 schreef Peter het volgende:
En, is het probleem nu over met de blokkade?
En staat de i-netverbinding in je huurcontract?
Nee. Zo te zien zijn poorten 9000-9004 nog steeds gesloten welke ik normaal gebruik voor Far Cry 2. Deze zijn bij de fabrieksinstellingen van de router geopend of vormen normaliter geen probleem. Punt is dat ik niet in kan loggen op de multiplayersectie van het spel wat voorheen geen probleem vormde. Vorm ik een directe verbinding met mijn telefoon als modem (dus via 3G/4G) dan is inloggen geen probleem, m.a.w. lokale settings in het modem verbieden verbinding te maken en de gameservers zijn operationeel.

W.b. het huurcontract heb ik de relevante secties eruit geplukt:

3.3 Verhuurder is gehouden op verlangen van huurder gebreken aan het gehuurde of de daarin
aanwezige voorzieningen te verhelpen, tenzij dit onmogelijk is of uitgaven vereist die in de
gegeven omstandigheden redelijkerwijs niet van verhuurder zijn te vergen. De eventueel
noodzakelijke werkzaamheden zullen door verhuurder uitsluitend op basis van de
standaarduitvoering van het gehuurde worden uitgevoerd.

2.1 De betalingsverplichting van huurder bedraagt per maand ¤ 325.00 en bestaat- uit:
a. De maandelijkse huurprijs voor het gebruik van het gehuurde en
b. De vergoeding voor de bijkomende leveringen en diensten (= servicekosten).
c. De borgsom eenmalig

2.2 De huurprijs voor het enkele gebruik van het gehuurde bedraagt ¤ 275.00 per maand.
Indien de Minister belast met de zorg voor de Volkshuisvesting een afwijkende huurprijs
vaststelt, treedt die huurprijs in met ingang van de daarvoor vastgestelde datum in de
plaats van de huurprijs die in deze overeenkomst wordt genoemd.

Lijkt mij dat onder het dikgedrukte ook internet valt. Mijn huisgenoot betaalt zelfs 3 euro extra voor een snellere internetverbinding, dat was toen een mondelinge overeenkomst tussen M. en de huurbaas. Het lijkt mij dus dat de 'standaard internetverbinding' in de huurprijs zat inbegrepen.
pi_143833028
quote:
2s.gif Op maandag 25 augustus 2014 22:48 schreef Amoeba het volgende:

W.b. het huurcontract heb ik de relevante secties eruit geplukt:

Had al het niet relevante gerust weggelaten ^O^

Nergens staat dat je een werkende i-netverbinding krijgt voor dat geld.
pi_143833262
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 23:30 schreef Queller het volgende:

[..]

Dit dus... helaas kan de huisbaas het ook als extra aanbieden..
dag
pi_143833330
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 23:30 schreef Queller het volgende:

[..]

Dat lijkt mij vanzelfsprekend. Ik woon hier nu een jaar en ineens zou internet niet meer in de huurprijs zitten? Het lijkt mij dat ik dan recht heb op korting op mijn huurprijs wegens beperkt woongenot. Daarnaast betaalt mijn huisgenoot 3 euro extra voor een verbeterde internetverbinding en ja er zijn getuigen van. Die overeenkomst is namelijk tussen 3 personen (M., een oude huurder en de huisbaas) gesloten.
pi_143833435
quote:
2s.gif Op maandag 25 augustus 2014 23:37 schreef Amoeba het volgende:

Dat lijkt mij vanzelfsprekend. Ik woon hier nu een jaar en ineens zou internet niet meer in de huurprijs zitten? Het lijkt mij dat ik dan recht heb op korting op mijn huurprijs wegens beperkt woongenot. Daarnaast betaalt mijn huisgenoot 3 euro extra voor een verbeterde internetverbinding en ja er zijn getuigen van. Die overeenkomst is namelijk tussen 3 personen (M., een oude huurder en de huisbaas) gesloten.
Het kan jou best vanzelfsprekend lijken, maar dat is het niet.

Hier, de Rijksoverheid heeft zelfs een pagina gemaakt over wat er onder 'servicekosten' valt.
pi_143833674
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 23:40 schreef Queller het volgende:

[..]

Het kan jou best vanzelfsprekend lijken, maar dat is het niet.

Hier, de Rijksoverheid heeft zelfs een pagina gemaakt over wat er onder 'servicekosten' valt.
Mag dit nu dan zomaar gewijzigd worden?

Mijn huisgenoot heeft opzich wel een sterke positie. Zijn huur is compleet onwettig opgezegd, dus hij zou nog een partij moeilijk kunnen gaan doen. Zijn medehuisgenoot wil vertrekken dus dat zou de verhuurder een schadepost van 370 euro opleveren, daar staat dan enige compensatie tegenover voor een verminderde GWL rekening maar dat is verder niet belangrijk.

De verhuurder wil van de middenverdieping één appartement maken om te verhuren, dus als hij er dan weer een nieuwe huurder in laat trekken schiet hij ook zichzelf opnieuw in de voet. Dat is allemaal extreem kinderachtig maar dat is het sluiten van een serie poorten ook. Plus daar vind ik echt wel iets op. Ik heb even verderop in de straat wel wat mensen wonen die ik ken en waarmee ik kan connecten.
pi_143833814
Ik zie hier verschillende WGR-onderwerpen, die niet bar veel met elkaar te maken hebben.
pi_143834873
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 23:48 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik zie hier verschillende WGR-onderwerpen, die niet bar veel met elkaar te maken hebben.
Het gaat iig over onze rechten mbt gamen.
pi_143835064
quote:
13s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 00:16 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Router snel in fabrieksherstel gooien en zelfde SSID en wachtwoord geven geen optie?
pi_143835118
quote:
13s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 00:16 schreef Amoeba het volgende:
Als jullie gamen het volledige internet bij jullie thuis blokkeert, dan lijkt het mij dat het terecht is dat jullie het gamen wordt ontzegd.
Wat is de oorzaak van de connectivityproblemen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')