Dan ligt het probleem dus niet bij UPC.quote:Op maandag 25 augustus 2014 21:49 schreef Amoeba het volgende:
wij vermoeden dat het probleem bij UPC ligt.
Anyway, S. heeft gezegd dat hij alleen fatsoenlijk kan internetten als M. weg is
Ik probeerde het zo objectief mogelijk te vertellen, maar wij claimen dat dit onzin is. We hebben regelmatig dat de DNS server niet reageert, internet tragisch wegvalt. Iedereen heeft problemen met de verbinding zo nu en dan.quote:Op maandag 25 augustus 2014 21:53 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dan ligt het probleem dus niet bij UPC.
Deze staan alleen aan als we daadwerkelijk iets downloaden. Ik studeer wiskunde en hij ICT, dus we bezitten voldoende computerkennis (claimen we) om te weten waar we over praten.quote:
Volgens mij niet. Ik had bijvoorbeeld vanmiddag (net als L., S. en M.) geen internet.quote:Op maandag 25 augustus 2014 21:56 schreef Diemux het volgende:
Wie heeft die blokkades geregeld dan? (aangezien je zegt dat de huurbaas geen kennis heeft). Daarnaast, is het probleem sindsdien opgelost?
Ik vind het meer een juridische kwestie. Ik betaal hier 600 euro per maand en plots beslist mijn huurbaas dat ik geen spelletjes (alsin Far Cry 2, Battlefield, Call of Duty etc.) mag spelen omdat dit 'al het internet gebruikt' zoals hij dat in lekentaal verwoordt. Ik ga daar niet mee akkoord.quote:Op maandag 25 augustus 2014 22:01 schreef spijkerbroek het volgende:
Het lijkt me dat dit in eerste instantie meer iets is voor DIG dan voor WGR.
Het hele "beperkt recht van internetvrijheid" is nogal ver gezocht, imho.
Of niet, als je betaald (in je huur) voor internet, behoor je gewoon internet zonder restricties te krijgen..quote:Op maandag 25 augustus 2014 22:01 schreef spijkerbroek het volgende:
Het lijkt me dat dit in eerste instantie meer iets is voor DIG dan voor WGR.
Het hele "beperkt recht van internetvrijheid" is nogal ver gezocht, imho.
Anderen hebben ook recht op internet, en het is (nog) niet uitgesloten dat het probleem niet bij jullie ligt.quote:Op maandag 25 augustus 2014 22:02 schreef Amoeba het volgende:
Ik vind het meer een juridische kwestie. Ik betaal hier 600 euro per maand en plots beslist mijn huurbaas dat ik geen spelletjes (alsin Far Cry 2, Battlefield, Call of Duty etc.) mag spelen omdat dit 'al het internet gebruikt' zoals hij dat in lekentaal verwoordt. Ik ga daar niet mee akkoord.
Ja, vooral doen..quote:Op maandag 25 augustus 2014 22:10 schreef Alfje het volgende:
Schrijf hem een aangetekende brief dat je per direct 100 euro minder huur betaald omdat je woongenot danig wordt beperkt.
Nee. Zo te zien zijn poorten 9000-9004 nog steeds gesloten welke ik normaal gebruik voor Far Cry 2. Deze zijn bij de fabrieksinstellingen van de router geopend of vormen normaliter geen probleem. Punt is dat ik niet in kan loggen op de multiplayersectie van het spel wat voorheen geen probleem vormde. Vorm ik een directe verbinding met mijn telefoon als modem (dus via 3G/4G) dan is inloggen geen probleem, m.a.w. lokale settings in het modem verbieden verbinding te maken en de gameservers zijn operationeel.quote:Op maandag 25 augustus 2014 22:21 schreef Peter het volgende:
En, is het probleem nu over met de blokkade?
En staat de i-netverbinding in je huurcontract?
Had al het niet relevante gerust weggelatenquote:Op maandag 25 augustus 2014 22:48 schreef Amoeba het volgende:
W.b. het huurcontract heb ik de relevante secties eruit geplukt:
Dit dus... helaas kan de huisbaas het ook als extra aanbieden..quote:Op maandag 25 augustus 2014 23:30 schreef Queller het volgende:
[..]
Had al het niet relevante gerust weggelaten
Nergens staat dat je een werkende i-netverbinding krijgt voor dat geld.
Dat lijkt mij vanzelfsprekend. Ik woon hier nu een jaar en ineens zou internet niet meer in de huurprijs zitten? Het lijkt mij dat ik dan recht heb op korting op mijn huurprijs wegens beperkt woongenot. Daarnaast betaalt mijn huisgenoot 3 euro extra voor een verbeterde internetverbinding en ja er zijn getuigen van. Die overeenkomst is namelijk tussen 3 personen (M., een oude huurder en de huisbaas) gesloten.quote:Op maandag 25 augustus 2014 23:30 schreef Queller het volgende:
[..]
Had al het niet relevante gerust weggelaten
Nergens staat dat je een werkende i-netverbinding krijgt voor dat geld.
Het kan jou best vanzelfsprekend lijken, maar dat is het niet.quote:Op maandag 25 augustus 2014 23:37 schreef Amoeba het volgende:
Dat lijkt mij vanzelfsprekend. Ik woon hier nu een jaar en ineens zou internet niet meer in de huurprijs zitten? Het lijkt mij dat ik dan recht heb op korting op mijn huurprijs wegens beperkt woongenot. Daarnaast betaalt mijn huisgenoot 3 euro extra voor een verbeterde internetverbinding en ja er zijn getuigen van. Die overeenkomst is namelijk tussen 3 personen (M., een oude huurder en de huisbaas) gesloten.
Mag dit nu dan zomaar gewijzigd worden?quote:Op maandag 25 augustus 2014 23:40 schreef Queller het volgende:
[..]
Het kan jou best vanzelfsprekend lijken, maar dat is het niet.
Hier, de Rijksoverheid heeft zelfs een pagina gemaakt over wat er onder 'servicekosten' valt.
Het gaat iig over onze rechten mbt gamen.quote:Op maandag 25 augustus 2014 23:48 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik zie hier verschillende WGR-onderwerpen, die niet bar veel met elkaar te maken hebben.
Router snel in fabrieksherstel gooien en zelfde SSID en wachtwoord geven geen optie?quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 00:16 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Het gaat iig over onze rechten mbt gamen.
Als jullie gamen het volledige internet bij jullie thuis blokkeert, dan lijkt het mij dat het terecht is dat jullie het gamen wordt ontzegd.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 00:16 schreef Amoeba het volgende:
Het gaat iig over onze rechten mbt gamen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |