Nou, dat is allemaal niet zo spannend. Het gaat me puur om de functionaliteit, ik ben een volledige leek, maar ik kan me voorstellen dat:quote:Op maandag 25 augustus 2014 11:46 schreef DroogDok het volgende:
Waarom zou het niet kunnen? Convectoren hebben ook gewoon een aanvoer- en retourleiding voor het water.
Meeste werk zal erin gaan zitten om de leidingen naar gewenste plek in de hal te brengen, als die er nog niet zitten.
Goed punt en geen idee eigenlijk. De cv ketel blijft warm water leveren totdat de ruimte waar de thermostaat hangt op temperatuur is, als dat al heel snel is door heel efficiënte convectoren kan het best dat de hal dan wat achter blijft in warmte.quote:Op maandag 25 augustus 2014 11:54 schreef koffielepel het volgende:
- Maar omdat de radiator zo'n wezenlijk andere werking heeft vraag ik me af of het feilloos gaat werken. Deze heeft natuurlijk heel veel volume qua water, waarbij mijn convectoren allemaal low-h2o zijn en dus véél sneller opwarmen
Dit dus.quote:Op maandag 25 augustus 2014 17:28 schreef robber57 het volgende:
Die jaga convectoren hebben een heel groot oppervlak waardoor de capaciteit ook bij een lage water temperatuur voldoende is, het voordeel is dan dus dat je met hele lage retour temperatur kunt werken en zo het rendement van je installatie zo hoog mogelijk kan houden.
Voor een nog hoger rendement kunnen die jaga's zelf worden uitgerust met een optionele ventilator waardoor het rendement nog hoger word en ze ook bruikbaar zijn met een grond warmtepomp.
Die gietijzeren radiator heeft een relatief klein oppervlak, met een lage water temperatuur zal die gietijzeren radiator dus feitelijk weinig warmte leveren, gietijzeren radiatoren zijn bedoelt voor een verwarming systeem op 70 tot 90 graden, jij gaat stoken op hooguit 50 graden en het liefst zelfs nog lager..
Hij zal het wel doen maar er zal niet veel warmte uit komen.