quote:
quote:Op zondag 24 augustus 2014 12:21 schreef kanovinnie het volgende:
Haha ik ga over 2 weken backpacken in Australie. U jelly?
quote:
quote:
quote:
quote:
quote:Op zondag 24 augustus 2014 12:22 schreef pervertedhermit het volgende:
Tsja beter dan treintjes kijken op een station.![]()
Ik leef het ruige leven.quote:
Wat is hier precies mis mee. Wat je van een jaar niks doen leert is meer dan alle kennis die je in 1 jaar opdoet bij de universiteit of wat dan ook.quote:...Om zichzelf te leren kennen
...Om er een jaartje 'tussenuit' te zijn
...Om 'levenservaring' op te doen_!
Haha, inderdaad! Royal Sadnessquote:Op zondag 24 augustus 2014 12:23 schreef danos het volgende:
De meeste mensen gaan er heen om hun faceboekvriendenlijst te verdubbelen. Tien jaar geleden was Australie nog een avontuur, tegenwoordig is een weekendje in de Eemhof nog avontuurlijker.
Het in de OP genoemde verkapte gedrag van deze mensen in kwestie.quote:Op zondag 24 augustus 2014 12:25 schreef appelepent het volgende:
Wat is de klacht? Je geeft alleen je mening, waarom heb je er last van?
quote:Op zondag 24 augustus 2014 12:25 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Jij baalt zeker dat er geen trein van hier naar Australie gaat?
Waarom ga je met ze in gesprek, en lees je de blog?quote:Op zondag 24 augustus 2014 12:26 schreef Socios het volgende:
[..]
Het in de OP genoemde verkapte gedrag van deze mensen in kwestie.
Precies ik dronk gister nog een pilsje op het strand van Phuket, vanmiddag staat een cocktail op de Copacabana op het programma. Verwarming op 30, contrast op 90%, gordijnen dicht, zwembroek aan, insmeren en gaan!quote:Op zondag 24 augustus 2014 12:25 schreef voederbietel het volgende:
Ik snap dat ook niet, over heel de wereld staan gewoon webcams die je kan bekijken, dat is net zo goed.
Dan studeer je toch wel echt aan een pauperuni.quote:Op zondag 24 augustus 2014 12:24 schreef Karelnoord het volgende:
[..]
Wat is hier precies mis mee. Wat je van een jaar niks doen leert is meer dan alle kennis die je in 1 jaar opdoet bij de universiteit of wat dan ook.
En het land met de meest fucked up dieren ter wereld.quote:Op zondag 24 augustus 2014 12:30 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Lekker wild in Australië, een van de rijkste landen op de planeet?
Dit geldt voor elke universiteit in Nederland.quote:Op zondag 24 augustus 2014 12:30 schreef Rezania het volgende:
[..]
Dan studeer je toch wel echt aan een pauperuni.
Misschien als je communicatiewetenschappen studeert wel ja.quote:Op zondag 24 augustus 2014 12:32 schreef Karelnoord het volgende:
[..]
Dit geldt voor elke universiteit in Nederland.
Elke studie en elke universiteit.quote:Op zondag 24 augustus 2014 12:33 schreef Rezania het volgende:
[..]
Misschien als je communicatiewetenschappen studeert wel ja.Nederlandse uni's staan hartstikke goed aangeschreven wereldwijd.
Eensquote:Op zondag 24 augustus 2014 12:35 schreef Karelnoord het volgende:
[..]
Elke studie en elke universiteit.
quote:Op zondag 24 augustus 2014 12:35 schreef Karelnoord het volgende:
[..]
Elke studie en elke universiteit.
Ga toch lekker op treinen fappen man, daar bereik je wel veel mee in je leven hè.quote:
Exact.quote:Op zondag 24 augustus 2014 12:27 schreef Hexagon het volgende:
Het is onderhand wel onderdeel van de nieuwe burgerlijkheid geworden.
Ja.quote:Op zondag 24 augustus 2014 12:37 schreef Rezania het volgende:
[..]Studeer je überhaupt?
[..]
Ga toch lekker op treinen fappen man, daar bereik je wel veel mee in je leven hè.
Diep en verticaal anaal, ja?quote:Op zondag 24 augustus 2014 12:38 schreef Sapstengel het volgende:
Het zijn altijd sletten die gewoon een half jaar lang geneukt willen worden door surfers.
Ja. Dag.quote:Op zondag 24 augustus 2014 12:40 schreef Karelnoord het volgende:
[..]
Ja.
Heb jij überhaupt rondgereisd?
Oke, punt duidelijk. Doei hè.
Je vindt het vreemd dat mensen je autihobby bij dit soort autiklachten betrekken?quote:Op zondag 24 augustus 2014 12:35 schreef Socios het volgende:
Altijd maar weer treinspotten erbij halen! *zucht* Zo flauw! Alsof mensen die treinen spotten niet kunnen of mogen klagen!
Voorts ben ik allesbehalve jaloers.
Ik heb nog nooit 'gefapt' op treinen. De tweede bewering is dus irrelevant.quote:Op zondag 24 augustus 2014 12:37 schreef Rezania het volgende:
Ga toch lekker op treinen fappen man, daar bereik je wel veel mee in je leven hè.
Ja, kinderachtig is het zelfs.quote:Op zondag 24 augustus 2014 12:42 schreef Rezania het volgende:
[..]
Je vindt het vreemd dat mensen je autihobby bij dit soort autiklachten betrekken?
Het is wel degelijk relevant.quote:
Dit is nou een faire analyse i.p.v. zomaar wat roepen om een "backfire" te beginnen.quote:Op zondag 24 augustus 2014 12:47 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Het is wel degelijk relevant.
Niks mis zijn met het fan zijn van treinen, maar jij bent anti alles wat sociaal is, alles wat populair is, alles wat avontuurlijk is, eigenlijk bijna anti alles volgens mij. In combinatie met jouw fanatieke treinhobby geeft dit toch wel een beetje een beeld van jouw leventje.
Net zoals jouw gejank over zo'n beetje ieder normaal gedrag van mensen.quote:
Ik heb gereisd ja, en nu? Was leuk hoor, maar ik leer toch echt veel meer van een jaar studeren. Op reist heb je het niet zo vaak over genetische modificatie, fermentatie of celbiologie.quote:Op zondag 24 augustus 2014 12:42 schreef Karelnoord het volgende:
[..]![]()
Dit had je ook gewoon in één keer kunnen toegeven, had mij wat moeite bespaart.
in je kleinste kamer misschienquote:Op zondag 24 augustus 2014 12:51 schreef Mortaxx het volgende:
Waar moet ik anders mijzelf ontdekken?
In Nederlandquote:Op zondag 24 augustus 2014 12:51 schreef Mortaxx het volgende:
In de trein van Zwolle naar Amersfoort natuurlijk, net zoals TS.quote:Op zondag 24 augustus 2014 12:51 schreef Mortaxx het volgende:
Schiermonnikoog?quote:Op zondag 24 augustus 2014 12:51 schreef Mortaxx het volgende:
Jij bepaalt niet wat de norm is.quote:Op zondag 24 augustus 2014 12:52 schreef Rezania het volgende:
[..]
Net zoals jouw gejank over zo'n beetje ieder normaal gedrag van mensen.
Oh nu heb je ineens wel gereisd? Jij veranderd sneller van mening dan mening PVDA representantquote:Op zondag 24 augustus 2014 12:52 schreef Rezania het volgende:
[..]
Net zoals jouw gejank over zo'n beetje ieder normaal gedrag van mensen.
[..]
Ik heb gereisd ja, en nu? Was leuk hoor, maar ik leer toch echt veel meer van een jaar studeren. Op reist heb je het niet zo vaak over genetische modificatie, fermentatie of celbiologie.
De meerderheid wel.quote:
Ik zei ja op je vraag, dombo.quote:Op zondag 24 augustus 2014 12:53 schreef Karelnoord het volgende:
[..]
Oh nu heb je ineens wel gereisd? Jij veranderd sneller van mening dan mening PVDA representant.
Oh ja joh, nu is het mijn schuldquote:Op zondag 24 augustus 2014 12:55 schreef Rezania het volgende:
[..]
De meerderheid wel.
[..]
Ik zei ja op je vraag, dombo.
Niet mijn schuld dat jij niet kan begrijpend lezen.quote:Op zondag 24 augustus 2014 12:56 schreef Karelnoord het volgende:
[..]
Oh ja joh, nu is het mijn schuld. Woutertje..
HET IS DE SCHULD VAN DE RIJKEN!!!!
Is goed Wouter. De vliegtaks was inderdaad een goed idee.quote:Op zondag 24 augustus 2014 12:56 schreef Rezania het volgende:
[..]
Niet mijn schuld dat jij niet kan begrijpend lezen.
?quote:Op zondag 24 augustus 2014 12:57 schreef Karelnoord het volgende:
[..]
Is goed Wouter. De vliegtaks was inderdaad een goed idee.
Je moet ook niet je smartphone meenemen als je op reis gaat, gewoon een camera en een paupermobieltje.quote:Op zondag 24 augustus 2014 12:56 schreef WammesWaggel het volgende:
Onlangs vernam ik dat waar mensen tien jaar geleden in hostels nog nieuwe contacten maakte met mensen uit andere landen maar tegenwoordig voornamelijk daar dan zitten te surfen op Facebook im contact te onderhouden met vrienden en vroegere buren en aanverwanten
Niet van toepassingquote:Op zondag 24 augustus 2014 12:58 schreef roodborst het volgende:
[..]
Man, krijg een leven.Met je zeiktopics.
En zo heeft ieder z'n eigen voorkeuren waarbij het 1 niet per se beter of slechter hoeft te zijn dan het ander.quote:Op zondag 24 augustus 2014 12:51 schreef Nieuwe_Rotterdammer het volgende:
Laat mij maar 3 weken weg gaan met het vliegtuig en in een hotel o.i.d. zitten
Valt volgens mij reuze mee.quote:Op zondag 24 augustus 2014 12:56 schreef WammesWaggel het volgende:
Onlangs vernam ik dat waar mensen tien jaar geleden in hostels nog nieuwe contacten maakte met mensen uit andere landen maar tegenwoordig voornamelijk daar dan zitten te surfen op Facebook im contact te onderhouden met vrienden en vroegere buren en aanverwanten
In je broekquote:Op zondag 24 augustus 2014 12:51 schreef Mortaxx het volgende:
Ga toch lekker haxballenquote:Op zondag 24 augustus 2014 12:57 schreef Karelnoord het volgende:
[..]
Is goed Wouter. De vliegtaks was inderdaad een goed idee.
Of zelfs zonder mobiel.quote:Op zondag 24 augustus 2014 12:58 schreef Rezania het volgende:
Je moet ook niet je smartphone meenemen als je op reis gaat, gewoon een camera en een paupermobieltje.
Nou ja, lijkt me wel handig dat je kan bellen mocht er wat gebeuren.quote:
quote:Op zondag 24 augustus 2014 12:58 schreef Rezania het volgende:
[..]
Je moet ook niet je smartphone meenemen als je op reis gaat, gewoon een camera en een paupermobieltje.
Dus ik neem m'n smartphone gewoon meequote:Op zondag 24 augustus 2014 13:00 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
En zo heeft ieder z'n eigen voorkeuren waarbij het 1 niet per se beter of slechter hoeft te zijn dan het ander.
Het enige wat ik 'slecht' vind is als mensen niet doen wat ze zelf leuk vinden, puur omdat ze of bang zijn dat het afwijkt van de norm, of puur omdat ze bang zijn ook maar iets te ondernemen en dus voor maximale veiligheid kiezen, of omdat ze mee willen lopen met anderen, of omdat ze zichzelf volledig voor de gek houden...
...Om er dan later achter te komen dat er eigenlijk zoveel dingen waren die ze hadden willen doen, waarvan ze bijna niks hebben gedaan of op z'n minst hebben geprobeerd te doen. Om dan op 50+ volledig gefrustreerd een super chagrijning en/of gefrustreerd persoon te zijn dat als met een donkere regenwolk boven 't hoofd door het leven gaat, zijn of haar frustraties botvierend op de omgeving en uit jaloezie (figuurlijk) spugen op mensen die wel genieten van hun leven.
Omgekeerd is overigens ook niet goed. Mensen die alleen maar doen wat ze leuk vinden zonder aan hun toekomst te denken, om dan na een tijd een overlast te zijn voor de maatschappij, omdat hun middelen op zijn en ze ook niet hebben geinvesteerd in zichzelf...
quote:Op zondag 24 augustus 2014 12:32 schreef Rezania het volgende:
[..]
En het land met de meest fucked up dieren ter wereld.
Socios is de grootste troll in de geschiedenis van FOK!quote:Op zondag 24 augustus 2014 13:20 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Daar verblijf jij al je hele leven en je kent de echte socios niet. Wie is socios?
Als je de weg kwijt bent bv, in Panama.quote:Op zondag 24 augustus 2014 13:03 schreef Rezania het volgende:
[..]
Nou ja, lijkt me wel handig dat je kan bellen mocht er wat gebeuren.
Pertinent onwaar. Ik heb de filmpjes op je Youtube kanaal gezien. Dutchtrainmanseries was het dacht ikquote:Op zondag 24 augustus 2014 13:30 schreef Socios het volgende:
[..]
Socios is de grootste troll in de geschiedenis van FOK!
Het is in de afgelopen 8 jaar zelfs zó ver gegaan, dat er nu users zijn die deze bewering niet geloven en denken dat Socios echt iemand is die iedere dag treinen bestudeert.
Nu begint hij te beseffen wat voor autist het is en doet alsof hij een troll isquote:Op zondag 24 augustus 2014 13:38 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Pertinent onwaar. Ik heb de filmpjes op je Youtube kanaal gezien. Dutchtrainmanseries was het dacht ik
quote:
Zo'n opmerking steekt niet echt bij iemand die regelmatig een paar duizend euro binnenpokert..quote:
Doen alsof je een troll bent, dat is pas sneu. By the way: je hebt zelfs een UI van een trein.quote:Op zondag 24 augustus 2014 13:30 schreef Socios het volgende:
[..]
Socios is de grootste troll in de geschiedenis van FOK!
Het is in de afgelopen 8 jaar zelfs zó ver gegaan, dat er nu users zijn die deze bewering niet geloven en denken dat Socios echt iemand is die iedere dag treinen bestudeert.
quote:Op zondag 24 augustus 2014 12:20 schreef Socios het volgende:
Mensen die gaan 'backpacken' in Australië..
Dit klopt helemaal. Australie is vreselijk duur door de dollar welke sterker staat als de US dollar + het is niet eens meer backpacken, je belt en wordt overal opgehaald en de routes zijn zo standaard als maar kan.quote:Op zondag 24 augustus 2014 12:29 schreef dick_laurent het volgende:
Damn doet men dat nog steeds? Ik dacht dat aussi inmiddels niet meer 'hip' was en dat alle backpackerts nu naar laos en vietnam enzo gingen
Kangeroos en konijnen enzo.quote:Op zondag 24 augustus 2014 14:06 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Op wild boar met honden en een speer?
Dit. Heb TS eens op zo'n meet foto gezien, was de meest "normale" gozer.quote:
Dat is niet mijn YT-kanaal. Die heb ik sowieso niet (meer).quote:Op zondag 24 augustus 2014 13:38 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Pertinent onwaar. Ik heb de filmpjes op je Youtube kanaal gezien. Dutchtrainmanseries was het dacht ik
Haha, de echte Socios, ja.quote:Op zondag 24 augustus 2014 13:41 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Zo'n opmerking steekt niet echt bij iemand die regelmatig een paar duizend euro binnenpokert..
Maar wat doet 'de echte Socios' (toepasselijke nick) dan? Behalve 1000den euros binnenhalen met poker en klaagtopics openen op FOK!... Op welke manier geniet 'de echte Socios' van zijn leven?quote:
Wtf gast, jarloers op mensen die wel durven te leven?quote:Op zondag 24 augustus 2014 12:20 schreef Socios het volgende:
...Om zichzelf te leren kennen
Slapen in hostels met wildvreemden die zogenaamd allemaal vrienden worden
Per se naar de andere kant van de wereld moeten
Een blog bijhouden zodat 'het thuisfront' kan volgen wat er gebeurt
VOLSLAGEN IDIOOT EN NERGENS VOOR NODIG
Geenszinsquote:Op zondag 24 augustus 2014 21:57 schreef mtchel112 het volgende:
[..]
Wtf gast, jarloers op mensen die wel durven te leven?
Preciesquote:Op zondag 24 augustus 2014 18:35 schreef donald_dick het volgende:
En dan terugkomen en doen alsof ze de hele wereld hebben gezien
Zeker wanneer het een blog betreft word je absoluut niet gedwongen de blog te bekijken, dus ik zie het probleem niet zo eigenlijk. Leuk voor de liefhebbers.quote:Op zondag 24 augustus 2014 23:18 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Over dat bijhouden van zo'n blog en mensen die hun vakantie zo nodig op sociale media moeten delen is wel klacht waardig.
Jij hebt mij nog nooit gezien.quote:Op maandag 25 augustus 2014 00:27 schreef Cara het volgende:
Laat ze lekker. Jezus. Ik duw jou toch ook niet op de rails als ik je weer je leven zie vergooien op het station.
Ja leuk, allemaal insecten en reptielen welke je binnen twee seconden doden.quote:Op maandag 25 augustus 2014 22:27 schreef Le_Professeur het volgende:
Zou wel graag naar Australië willen, maar dan als reden om de natuur daar mee te maken.
Terechte klacht. Vaak ook van die huppelkutjes die Psychologie ofzo studeren.quote:Op zondag 24 augustus 2014 12:20 schreef Socios het volgende:
quote:Op maandag 25 augustus 2014 22:29 schreef JetLife het volgende:
[..]
Ja leuk, allemaal insecten en reptielen welke je binnen twee seconden doden.
quote:Op maandag 25 augustus 2014 00:27 schreef Cara het volgende:
Laat ze lekker. Jezus. Ik duw jou toch ook niet op de rails als ik je weer je leven zie vergooien op het station.
Want mensen die een ECHTE studie hebben gedaan doen tenminste niet of nauwelijks zulke onzinnige dingen!quote:Op maandag 25 augustus 2014 22:31 schreef Geralt het volgende:
[..]
Terechte klacht. Vaak ook van die huppelkutjes die Psychologie ofzo studeren.
Ik ken er wel heel erg veel die naar Zuid-Amerika gaan/zijn gegaanquote:Op zondag 24 augustus 2014 12:29 schreef dick_laurent het volgende:
Damn doet men dat nog steeds? Ik dacht dat aussi inmiddels niet meer 'hip' was en dat alle backpackerts nu naar laos en vietnam enzo gingen
Geloven in vooruitgangquote:Op zondag 24 augustus 2014 12:30 schreef MultiBanaan het volgende:
Nog altijd beter dan fappend op de ICE in slaap vallen terwijl je je bedenkt dat je het afgelopen jaar weer geen steek vooruit bent gekomen en dezelfde persoon van een jaar geleden bent
Sja, het hoeft niet per se vermeld te worden,maar het is natuurlijk wel gewoon levenservaring die je deelt.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 11:10 schreef Crocodi1e het volgende:
Dat ze het doen is nog het probleem niet zo, maar dat ze het er altijd over moeten hebben wel.
"Ja toen ik in AUSTRALIË was, dit dat zus zo! En toen ik in ETHIOPIË was dit dat zus zo" dat is soms wel een beetje irritant, dan doen ze er veel te interessant mee.
Tja. Het hoeft van mij ook niet. Maar ieder zijn ding.quote:Op zondag 24 augustus 2014 12:20 schreef Socios het volgende:
99,9% van de tijd is het gewoon interessantdoenerij. Jaren later zelfs nog.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 11:11 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Sja, het hoeft niet per se vermeld te worden,maar het is natuurlijk wel gewoon levenservaring die je deelt.
Waar ga jij altijd op reis heen dan? Rare autist.quote:Op zondag 24 augustus 2014 12:20 schreef Socios het volgende:
Dat wordt een jaar op zolder leven dus?quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 08:49 schreef EDMAN- het volgende:
Ik ga in 2016 een jaar weg.
Puur om een jaar niet te hoeven werken. En ik ga niet naar Australië.
Ik ken mezelf en heb al levenservaring genoeg.
Hmm, zo zou je het kunnen interpreteren ja. Een jaartje 'doppen' zoals ze hier in België zeggen. Misschien dat ik dat doe als ik terug ben. Prima ideequote:Op dinsdag 26 augustus 2014 11:47 schreef antfukker het volgende:
[..]
Dat wordt een jaar op zolder leven dus?
Hoe dronken was je als je jezelf in Australië terug vindt?quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 11:15 schreef Piebe het volgende:
[..]
Tja. Het hoeft van mij ook niet. Maar ieder zijn ding.
Die dooddoeners voor en na de tijd zijn wel klachtwaardig.
De ergste mist nog
Ik heb mezelf gevonden.
Ach ja, met een blog hoef je geen 23232334X je vakantiefoto's te laten zien..quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 12:59 schreef von_manstein het volgende:
Opzich is er niks mis mee om te backpacken in een land naar keus.
Of Australie het land van avontuur is laat ik effe in het midden. (Wil je spanning, sensatie en avontuur... vertrek dan naar Syrie)
Maar het "blog cq. twitter/Facebook (slowchat) gedeelte is wel klacht waardig.
Het ergste is als die verwachten dat anderen daarvoor gaan betalen!quote:Op zondag 24 augustus 2014 14:23 schreef amvrosios het volgende:
Bijna net zo erg als die mensen die jaar vrijwilligers werk in Afrika gaan doen, moet je jaren later nog over horen.... jakkie
Ik zie een geweldige comedyserie voor mequote:Op dinsdag 26 augustus 2014 13:24 schreef WammesWaggel het volgende:
Dus dan gaan zij een bv een rondje fietsen naar een dorpje drie uur verderop en dan mogen de vrienden en familie die toch sponsoren zodat de noeste wereldverbeteraar ergens in Afrika Starvin´ Marvin kan voeden overdag en in de nachtelijke uren in een witte Landcruiser met een wat oudere Britse expat door de bush kan racen om zich onder invloed van drank in een veld vol passerende olifanten met volle vaart in de schede te laten verwennen door de eerder genoemde Brit!
Want je mag alleen bloggen/twitteren/fb-en als je in eigen land zit?quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 12:59 schreef von_manstein het volgende:
Opzich is er niks mis mee om te backpacken in een land naar keus.
Of Australie het land van avontuur is laat ik effe in het midden. (Wil je spanning, sensatie en avontuur... vertrek dan naar Syrie)
Maar het "blog cq. twitter/Facebook (slowchat) gedeelte is wel klacht waardig.
Het is altijd boeiender en leerzamer dan 2 weken Chersonnisos lijkt me.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 16:01 schreef Stratotanker het volgende:
Backpacken, avontuur, couchsurfen, blabla. En dan vervolgens op iedere foto dezelfde mensen omdat het gewoon een groepsreis is.En dan vervolgens nog maaanden lang de verhalen aanhoren. Het valt me altijd op dat het bij jonge mensen altijd de mensen zijn met weinig interesses.
Waar ben jij allemaal naar toe geweest op vakantie?quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 16:01 schreef Stratotanker het volgende:
Backpacken, avontuur, couchsurfen, blabla. En dan vervolgens op iedere foto dezelfde mensen omdat het gewoon een groepsreis is.En dan vervolgens nog maaanden lang de verhalen aanhoren. Het valt me altijd op dat het bij jonge mensen altijd de mensen zijn met weinig interesses.
De parels van Nederland: de waddeneilanden.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 11:44 schreef erik013 het volgende:
[..]
Waar ga jij altijd op reis heen dan? Rare autist.
Dat kan natuurlijk ook gewoon jouw interpretatie zijn.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 11:22 schreef Crocodi1e het volgende:
[..]
99,9% van de tijd is het gewoon interessantdoenerij. Jaren later zelfs nog.
Wat een onzin. Mensen die verkondigen een dergelijke reis gemaakt te hebben doen dat sowieso om 'interessant' te doen. Het delen van de ervaringen is daarvan het bewijs.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 21:11 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Dat kan natuurlijk ook gewoon jouw interpretatie zijn.
En sommige mensen vertellen nu eenmaal vaker over hun belevenissen/avonturen dan anderen. Dat staat los van of deze bevelenis is het buitenland was of niet. Alleen wanneer het gaat om een avontuur van anderen wordt het door sommigen wellicht eerder gezien als interessantdoenerij.
En daarbij heb je mensen die uit het niets over hun avonturen waar dan ook beginnen te vertellen en mensen die dit doen naar aanleiding van een situatie. Soms kan het zelfs relevant zijn denk ik.
Jij deelt nooit ervaringen?quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 21:46 schreef Socios het volgende:
[..]
Wat een onzin. Mensen die verkondigen een dergelijke reis gemaakt te hebben doen dat sowieso om 'interessant' te doen. Het delen van de ervaringen is daarvan het bewijs.
In het zeldzame geval dat men het verzwijgt, zou men kunnen stellen dat men naar de andere kant van de wereld is gevlogen voor eigen gerief.
Dat was niet mijn vraag. Mijn vraag was of jij nooit ervaringen (wat voor dan ook) deelt.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 21:50 schreef Socios het volgende:
[..]
Niet van deze 'hipsterbackpackvliegreizen', simpelweg omdat ik ze niet maak.
Ik deel mijn klachtervaringen in KLB. En dan nog niet eens alle. Ik kan wel tien klachten per dag tegenkomen, maar het is veel te veel werk om deze ervaringen allemaal te delen.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 21:54 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Dat was niet mijn vraag. Mijn vraag was of jij nooit ervaringen (wat voor dan ook) deelt.
Dat ligt er maar net aan in welke situaties je terecht komt. Zelfs stom lazarus in het midden van de nacht zonder telefoon of geld aan de andere kant van het land stranden kan leerzamer zijn. Dat iemand zijn spul in een rugzak gooit betekend niet dat degene gaat backpacken.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 16:02 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Het is altijd boeiender en leerzamer dan 2 weken Chersonnisos lijkt me.
Alles is tegenwoordig al gedaan door de hele wereld, niets is meer echt uniek en bijzonder, maar dat wil niet zeggen dat een trip naar de andere kant van de wereld niet gewoon heel erg leuk is.
Waarom is backpacken het summum eigenlijkquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 22:09 schreef Stratotanker het volgende:
[..]
Dat ligt er maar net aan in welke situaties je terecht komt. Zelfs stom lazarus in het midden van de nacht zonder telefoon of geld aan de andere kant van het land stranden kan leerzamer zijn. Dat iemand zijn spul in een rugzak gooit betekend niet dat degene gaat backpacken.
Maar jij deelt ervaringen dus puur en alleen om interessant te doen begrijp ik?quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 22:04 schreef Socios het volgende:
[..]
Ik deel mijn klachtervaringen in KLB. En dan nog niet eens alle. Ik kan wel tien klachten per dag tegenkomen, maar het is veel te veel werk om deze ervaringen allemaal te delen.
Nee, dit zijn geen vliegreiservaringen!!!quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 22:14 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Maar jij deelt ervaringen dus puur en alleen om interessant te doen begrijp ik?
Dus alleen wanneer men ervaringen deelt die men heeft opgedaan in het buitenland dan doet men dit per definitie om interessant te doen, maar wanneer men andere (niet vliegreiservaringen) deelt, hoeft men dit niet per se te doen om interessant te doenquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 22:29 schreef Socios het volgende:
[..]
Nee, dit zijn geen vliegreiservaringen!!!
Zwaktebod, want het door mij genoemde raakt juist de kern van de klacht.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 22:35 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Dus alleen wanneer men ervaringen deelt die men heeft opgedaan in het buitenland dan doet men dit per definitie om interessant te doen, maar wanneer men andere (niet vliegreiservaringen) deelt, hoeft men dit niet per se te doen om interessant te doen![]()
Normaal gesproken reageer ik altijd serieus wanneer de post ook enigszins serieus van toon is, ongeacht of iemand trollt of niet. Maar ik denk dat ik het nu toch echt opgeef. Op zulke onzinargumenten / zo'n onzinnige redenatie kan ik gewoon niet serieus ingaan helaas.
quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 19:25 schreef Socios het volgende:
[..]
De parels van Nederland: de waddeneilanden.
REageer je nog op mij of is het allemaal zolderkamerkennis die je hier tentoonstelt?quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 22:09 schreef Stratotanker het volgende:
[..]
Dat ligt er maar net aan in welke situaties je terecht komt. Zelfs stom lazarus in het midden van de nacht zonder telefoon of geld aan de andere kant van het land stranden kan leerzamer zijn. Dat iemand zijn spul in een rugzak gooit betekend niet dat degene gaat backpacken.
Waarom Australië niet?quote:Op woensdag 27 augustus 2014 10:37 schreef misteriks het volgende:
terechte klacht ! alles behalve de backpackers naar Australie
maar met op stip de meest hatelijke toeristen zijn diegene die zich onder het mom van wereldverbeteraars laten fotograferen met kindertjes in Afrika.![]()
![]()
Reizen an sich is leuk, alleen jammer van die mensen die er zo'n ding van moeten maken. Mensen die op facebook bij hobby's "reizen" moeten vermelden en heel cool 20 lonely planets op de plank hebben staanquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 13:51 schreef blondetrien het volgende:
Reizen is gewoon hartstikke leuk en je doet er niemand kwaad mee. Stop met zeuren, als je er niks aan vind, er niks over wilt horen of het ze niet gunt dan moet je gewoon een keertje eerlijk worden en dat in het gezicht van je 'vrienden' zeggenBen je er misschien wel meteen vanaf, die vervelende verhalen en al die foto's op facebook.
Persoonlijk vind ik het juist heel tof om te kunnen zien wat mijn vrienden zoal meemaken als ze op reis zijn en bekijk ik graag de foto's als ze weer terug zijn, leuk toch!
A'fuckin'men. Hier heb ik ook een hekel aan. Meisje dat 2 weken naar Gambia is geweest en dan zo'n kutplaatje deelt van een giraffe met de tekst: travel as long as you can, as much as you can, as far as you can. Life's not meant to be lived in one place.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 11:16 schreef fathank het volgende:
[..]
Reizen an sich is leuk, alleen jammer van die mensen die er zo'n ding van moeten maken. Mensen die op facebook bij hobby's "reizen" moeten vermelden en heel cool 20 lonely planets op de plank hebben staanverder dan 3 weekjes thailand en een full moon party komen ze niet, maar oh zo avontuurlijk zijn ze. En bij terugkomst steevast een feest geven in Full Moon Party stijl supercool met buckets enzo
En mensen die altijd moeten vermelden "oh die heb ik ontmoet tijdens het reizen, echt een superchille gast blablabla". Pleur toch op man, iedereen is chill als ie ergens met 35 graden aan het strand ligt. Nee ik hoef dat soort neppe gasten niet te leren kennen. Een nep en gemaakt wereldje is het.
In dr eentje naar Gambia. Ik weet wel wat ze daar gedaan heeft.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:19 schreef EDMAN- het volgende:
[..]
A'fuckin'men. Hier heb ik ook een hekel aan. Meisje dat 2 weken naar Gambia is geweest en dan zo'n kutplaatje deelt van een giraffe met de tekst: travel as long as you can, as much as you can, as far as you can. Life's not meant to be lived in one place.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ze zat overigens ook elke godganse minuut op facebook. Anti-klacht: ze is smoking hot.
Staat inderdaad bekend om black mamba zoekende vrouwen.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:20 schreef fathank het volgende:
[..]
In dr eentje naar Gambia. Ik weet wel wat ze daar gedaan heeft.
Gedwongen op je eigen benen moeten staan is altijd leerzaam. Maar tegenwoordig wordt er nogal wat drama van gemaakt, terwijl het (vaak) cherso aan de andere kant van de wereld is.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 22:10 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Waarom is backpacken het summum eigenlijkEn waarom zou iets leerzaam moeten zijn
Ik zou dit zelf geschreven kunnen hebben. "Jaaa, is zo'n goeie vriend, veel meegemaakt, dit, dat." Asjeblieft zeg.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 11:16 schreef fathank het volgende:
En mensen die altijd moeten vermelden "oh die heb ik ontmoet tijdens het reizen, echt een superchille gast blablabla". Pleur toch op man, iedereen is chill als ie ergens met 35 graden aan het strand ligt.
Niet per definitie natuurlijk, je kan ook nog gewoon echt avontuurlijk backpacken.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:42 schreef Stratotanker het volgende:
[..]
Gedwongen op je eigen benen moeten staan is altijd leerzaam. Maar tegenwoordig wordt er nogal wat drama van gemaakt, terwijl het gewoon cherso aan de andere kant van de wereld is.
[..]
Ik zou dit zelf geschreven kunnen hebben. "Jaaa, is zo'n goeie vriend, veel meegemaakt, dit, dat." Asjeblieft zeg.
Soms is reizen gewoon meer dan iets dat je 1x per jaar doet, een hobby dus. En als iets je hobby is heb je er soms ook wel eens boeken van. En soms zet je zelfs een mooie reisfoto op Facebook. Of hou je een blog erover bij. Gek hé..quote:Op woensdag 27 augustus 2014 11:16 schreef fathank het volgende:
[..]
Reizen an sich is leuk, alleen jammer van die mensen die er zo'n ding van moeten maken. Mensen die op facebook bij hobby's "reizen" moeten vermelden en heel cool 20 lonely planets op de plank hebben staan
Reismeisje gespot.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 16:16 schreef Noordsestern het volgende:
[..]
Soms is reizen gewoon meer dan iets dat je 1x per jaar doet, een hobby dus. En als iets je hobby is heb je er soms ook wel eens boeken van. En soms zet je zelfs een mooie reisfoto op Facebook. Of hou je een blog erover bij. Gek hé..
Dat dit kan in Nederland.
Nee reismeisjes an sich niet, maar de hele interessantdoenerij eromheen dat vind ik een beetje (heel erg) sneu.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 16:18 schreef Noordsestern het volgende:
[..]
Ja kennelijk is dat triest of zo. Nou ja, het zal wel. Heb veel plezier met mijn hobby.
Ach ja, wat is interessantdoenerij...dat je het op Facebook zet? Dat is de dia-avond van de 21ste eeuw. Als je gave dingen gedaan hebt wil je dat graag delen...quote:Op woensdag 27 augustus 2014 16:21 schreef fathank het volgende:
[..]
Nee reismeisjes an sich niet, maar de hele interessantdoenerij eromheen dat vind ik een beetje (heel erg) sneu.
De interessantdoenerij die ik meldde in m'n eerste post hier. 3 weekjes backpacken in Thailand en dan denken ze de hele wereld te hebben gezien. En ze hebben oh zulke toffe mensen ontmoet tijdens het reizen die kom je hier echt niet tegen blablabla. Het is 9/10 keer een hoop blabla terwijl ze niet verder komen dan het standaard voorgeschreven hostel uit de Lonely Planet en betast door een Ladyboy. Nou woehoehoe echt super uniek en interessant. "Oh de locals zijn echt zo superaardig, die mensen zijn echt altijd vrolijk daar kunnen wij westerlingen nog wat van leren" Ja tuurlijk worden ze vrolijk, dat word ik ook als ik een wandelende portemonnee zie die ik leeg kan trekkenquote:Op woensdag 27 augustus 2014 16:27 schreef Noordsestern het volgende:
[..]
Ach ja, wat is interessantdoenerij...dat je het op Facebook zet? Dat is de dia-avond van de 21ste eeuw. Als je gave dingen gedaan hebt wil je dat graag delen...
Merk ook dat mensen er echt om vroegen, om foto's en verslagen van mijn reis. Daarom ben ik ook een blog begonnen. En ik ben niet eens naar Thailand gegaan
Ja, domme dozen heb je altijd.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 16:30 schreef fathank het volgende:
[..]
De interessantdoenerij die ik meldde in m'n eerste post hier. 3 weekjes backpacken in Thailand en dan denken ze de hele wereld te hebben gezien. En ze hebben oh zulke toffe mensen ontmoet tijdens het reizen die kom je hier echt niet tegen blablabla. Het is 9/10 keer een hoop blabla terwijl ze niet verder komen dan het standaard voorgeschreven hostel uit de Lonely Planet en betast door een Ladyboy. Nou woehoehoe echt super uniek en interessant. "Oh de locals zijn echt zo superaardig, die mensen zijn echt altijd vrolijk daar kunnen wij westerlingen nog wat van leren" Ja tuurlijk worden ze vrolijk, dat word ik ook als ik een wandelende portemonnee zie die ik leeg kan trekken
Ik heb niet de illusie dat ik wat unieks doe als ik op reis ben dus als ze verslagen willen lezen doen ze dat maar van een ander. En boeken verdwijnen in de doos als ik ze niet meer nodig heb.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 16:36 schreef Noordsestern het volgende:
[..]
Ja, domme dozen heb je altijd.
Neemt niet weg dat er niks mis is met reizen als hobby, reisboeken op je boekenplank , en verslag doen van je reizen.
Ik ben ook niet uniek, maar ik merk wel dat mensen het interessant vinden om mijn verslagen te lezen. Dus post ik hier en daar een verslagje. En boeken laat ik lekker in de kast staan.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 16:42 schreef fathank het volgende:
[..]
Ik heb niet de illusie dat ik wat unieks doe als ik op reis ben dus als ze verslagen willen lezen doen ze dat maar van een ander. En boeken verdwijnen in de doos als ik ze niet meer nodig heb.
Nee joh, je mag alleen dingen posten over je familie en werkquote:Op woensdag 27 augustus 2014 16:27 schreef Noordsestern het volgende:
[..]
Ach ja, wat is interessantdoenerij...dat je het op Facebook zet? Dat is de dia-avond van de 21ste eeuw. Als je gave dingen gedaan hebt wil je dat graag delen...
Merk ook dat mensen er echt om vroegen, om foto's en verslagen van mijn reis. Daarom ben ik ook een blog begonnen. En ik ben niet eens naar Thailand gegaan
Nouja, iedereen mag toch 'hobbies' hebben, als je graag leest zet je dat in de lijst, als je graag reist zet je dat in de lijst. Lekker boeiend? En waarom raak jij geïrriteerd als iemand anders een bepaald soort boek op de plank heeft staan? Jullie lijken je echt druk te maken om niks... als je niet om wil gaan met mensen die reizen, doe het dan niet, hoef je je ook niet aan hun boekenplank of ervaringen te ergeren. Ik zie echt nog steeds het probleem niet.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 11:16 schreef fathank het volgende:
[..]
Reizen an sich is leuk, alleen jammer van die mensen die er zo'n ding van moeten maken. Mensen die op facebook bij hobby's "reizen" moeten vermelden en heel cool 20 lonely planets op de plank hebben staanverder dan 3 weekjes thailand en een full moon party komen ze niet, maar oh zo avontuurlijk zijn ze. En bij terugkomst steevast een feest geven in Full Moon Party stijl supercool met buckets enzo
En mensen die altijd moeten vermelden "oh die heb ik ontmoet tijdens het reizen, echt een superchille gast blablabla". Pleur toch op man, iedereen is chill als ie ergens met 35 graden aan het strand ligt. Nee ik hoef dat soort neppe gasten niet te leren kennen. Een nep en gemaakt wereldje is het.
Maar alleen als het werk oninteressant is en de familie niet tof. Anders ben je aan het opscheppen natuurlijk.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 16:45 schreef blondetrien het volgende:
[..]
Nee joh, je mag alleen dingen posten over je familie en werkLiefst zo oninteressant mogelijk, anders is het interessant-doenerij.
=
Het gaat niet om 1 specifiek ding maar om het totaalplaatje. Vaak zijn het van die lui die ieder gesprek binnen 5 minuten naar zich toe proberen te trekken met de opening "Maar toen ik in [insert standaard backpackbestemming] was, toen [insert 'spannend super uniek' kutverhaal]. Maar als je niet snapt wat ik bedoel dan ben je er waarschijnlijk zelf ook zo een.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 16:45 schreef blondetrien het volgende:
[..]
Nee joh, je mag alleen dingen posten over je familie en werkLiefst zo oninteressant mogelijk, anders is het interessant-doenerij. Gekkie. Zeg dat blog dus maar weer op.
Mensen, voor de geinteresseerden... over het algemeen houden mensen met blogs van schrijven en hebben ze daarom een blog.Verder zegt hoe jij een berichtje op facebook opvat meer over je eigen blik op de wereld dan over de ander.
[..]
Nouja, iedereen mag toch 'hobbies' hebben, als je graag leest zet je dat in de lijst, als je graag reist zet je dat in de lijst. Lekker boeiend? En waarom raak jij geïrriteerd als iemand anders een bepaald soort boek op de plank heeft staan? Jullie lijken je echt druk te maken om niks... als je niet om wil gaan met mensen die reizen, doe het dan niet, hoef je je ook niet aan hun boekenplank of ervaringen te ergeren. Ik zie echt nog steeds het probleem niet.Jullie creëren je eigen ergernis door met dit soort mensen om te gaan en ze toe te voegen op facebook (en ze intussen achter hun rug om zwart te maken, doe het dan ook in het gezicht
).
Snelle leerling! Goed zo! Snel aan de slag. Ik ben nu een blog aan het schrijven over de aardappels die ik aan het koken ben voor mijn lunch.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 16:47 schreef Noordsestern het volgende:
[..]
Maar alleen als het werk oninteressant is en de familie niet tof. Anders ben je aan het opscheppen natuurlijk.
Maar dan ben je juist weer zo'n 'Zet iedere scheet op Twitter' '#oninteressant#-doos, en dat kan ook niet.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 16:51 schreef blondetrien het volgende:
[..]
Snelle leerling! Goed zo! Snel aan de slag. Ik ben nu een blog aan het schrijven over de aardappels die ik aan het koken ben voor mijn lunch.
quote:Op woensdag 27 augustus 2014 16:48 schreef fathank het volgende:
[..]
Het gaat niet om 1 specifiek ding maar om het totaalplaatje. Vaak zijn het van die lui die ieder gesprek binnen 5 minuten naar zich toe proberen te trekken met de opening "Maar toen ik in [insert standaard backpackbestemming] was, toen [insert 'spannend super uniek' kutverhaal]. Maar als je niet snapt wat ik bedoel dan ben je er waarschijnlijk zelf ook zo een.
Ja vooral die facebookupdates zitten me dwars. Ik heb niet eens facebookquote:Op woensdag 27 augustus 2014 16:54 schreef blondetrien het volgende:
[..]Als je echt niet meer weet hoe je kunt discussiëren kun je ook dat soort stellingen erbij halen ja. Maar waarom ga je dan met dit soort mensen om en heb je ze op facebook? Zoals ik al zei, is toch makkelijk opgelost?
En net ging het helemaal niet om het totaalplaatje, het ging je om de facebookupdates, het delen via blogs en de boekenkast in de vorige post. Vandaar mijn opmerking; laat mensen lekker en negeer het, probleem opgelost.
Snap je het?quote:Op woensdag 27 augustus 2014 16:21 schreef fathank het volgende:
[..]
Nee reismeisjes an sich niet, maar de hele interessantdoenerij eromheen dat vind ik een beetje (heel erg) sneu.
Nee klopt. Dit is waarschijnlijk hetzelfde volk dat daarover zou gaan klagen, puur omdat ze graag het negatieve in anderen zien. Een beetje het verhaal van de man, de zoon en de ezel... wat je ook doet, het is nooit goed, dus doe gewoon waar je zin in hebt. Dan heb jij het in ieder geval naar je zin.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 16:53 schreef Noordsestern het volgende:
[..]
Maar dan ben je juist weer zo'n 'Zet iedere scheet op Twitter' '#oninteressant#-doos, en dat kan ook niet.
Oww, dat had je niet moeten zeggen, interessantdoenerijquote:Op woensdag 27 augustus 2014 16:57 schreef blondetrien het volgende:
Vriend van mij zit nu ook in het buitenland en ik kijk juist elke zoveel dagen even of hij al nieuwe foto's erop heeft gezet omdat ik graag wil weten wat hij meemaakt.
Zo, jij komt wel heel geïrriteerd over. Wat heb ik je misdaan. :pquote:Op woensdag 27 augustus 2014 16:56 schreef fathank het volgende:
[..]
Ja vooral die facebookupdates zitten me dwars. Ik heb niet eens facebook. En voor de rest ga ik niet met zulke mensen om, maar je komt ze nog wel eens tegen in het wild. Je weet wel buiten, waar je nog wel eens nieuwe mensen ontmoet.
[..]
Snap je het?
Haha, woon zelf buiten Nederland, dus ik ben sowieso al niet meer te redden vrees ik...quote:Op woensdag 27 augustus 2014 16:59 schreef Noordsestern het volgende:
[..]
Oww, dat had je niet moeten zeggen, interessantdoenerij
Je ziet niet van de buitenkant direct dat 't zulke lui zijn he. en midden in een gesprek weglopen is ook een beetje onbeschoft. Daarom zeg ik altijd dat ik ieder jaar 4 weken op de camping in Ommen sta en het me geen fuck interesseert wat die spleetogen eten. Staan ze je raar aan te kijkenquote:Op woensdag 27 augustus 2014 17:00 schreef blondetrien het volgende:
[..]
Zo, jij komt wel heel geïrriteerd over. Wat heb ik je misdaan. :p
Maar ik snap je, prima, ik snap alleen niet dat je je eraan ergert als je ze in het wild ontmoet want je hoeft er niet mee te praten. Maar misschien ben ik daar wel heel simpel in, ik erger me sowieso niet zo snel.
Waarom haal je dan zelf facebook erbijquote:Op woensdag 27 augustus 2014 16:56 schreef fathank het volgende:
[..]
Ja vooral die facebookupdates zitten me dwars. Ik heb niet eens facebook.
quote:Op woensdag 27 augustus 2014 17:02 schreef blondetrien het volgende:
[..]
Haha, woon zelf buiten Nederland, dus ik ben sowieso al niet meer te redden vrees ik...
Een statement dat iedereen wel begrijpt in deze tijd.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 17:02 schreef blondetrien het volgende:
[..]
Waarom haal je dan zelf facebook erbij
m.a.w: mensen die reizen zijn beter dan de mensen die niet reizenquote:Op woensdag 27 augustus 2014 16:28 schreef Stratotanker het volgende:
"The World Is a Book and Those Who Do Not Travel Read Only One Page"![]()
![]()
Zonde om zo'n mooie hobby te misbruiken om op anderen neer te kunnen kijkenquote:Op woensdag 27 augustus 2014 17:13 schreef Ypmaha het volgende:
[..]
m.a.w: mensen die reizen zijn beter dan de mensen die niet reizen
Kan ook zijn dat je het een slecht boek vond en die ene pagina wel weer genoeg wasquote:Op woensdag 27 augustus 2014 17:13 schreef Ypmaha het volgende:
[..]
m.a.w: mensen die reizen zijn beter dan de mensen die niet reizen
bronquote:De vrienden van de 23-jarige backpacker Rosalie Geertsema uit Laren zijn dolenthousiast over het weblog dat zij bijhoudt over haar reis door Zuidoost-Azië. Sinds ze twee maanden geleden vertrok, schrijft Rosalie dagelijks een verslag van haar belevenissen.
Studiegenoot Daniël Mol (21): “Zo’n reis door Zuidoost-Azië, dat is maar weinigen gegeven. Echt iets voor Rosalie om zoiets geks te doen. Elke dag rond lunchtijd zit ik op waarbenjij.nu te F5’en tot haar nieuwe verslag verschijnt. Het leuke is dat ze haar dagen echt tot in detail beschrijft, zodat je er lekker lang van kunt genieten. Zo is het net of wij ook in Thailand zitten.”
Daniël noemt het ‘onwijs vet’ om te lezen dat Rosalie Choeung Ek indrukwekkend vond en dat ze zulke grappige Australische surfdudes heeft ontmoet in Phuket en nu een maand overtijd is. “Die foto waarin ze allemaal proosten met wodka-Red Bull is geweldig. Daardoor besef ik echt dat de wereld niet ophoudt bij Nederland.”
Rosalie vindt schrijven ‘best chill’, maar doet het vooral voor haar vrienden. “Door die Boeddhabeelden in Bangkok en de Full Moon Party heb ik heel veel geleerd, bijvoorbeeld dat wij in het Westen veel te rationeel zijn. De mensen hier zijn eigenlijk veel rijker. Ik hoop dat ze thuis nu begrijpen waar het echt om gaat in het leven.”
Treffend jaquote:Op woensdag 27 augustus 2014 17:18 schreef Ypmaha het volgende:
Speld vat het nog even samen:
[..]
bron
quote:Op woensdag 27 augustus 2014 17:18 schreef Ypmaha het volgende:
[..]
bron
Je klinkt bijna alsof je het zelf echt gelooftquote:Op woensdag 27 augustus 2014 03:25 schreef Socios het volgende:
[..]
Zwaktebod, want het door mij genoemde raakt juist de kern van de klacht.
Zeer terechtquote:Op woensdag 27 augustus 2014 19:18 schreef Socios het volgende:
[..]
Allesbehalve, nooit geweest zeker?
Werelderfgoed, en terecht.
enige zure persoon hier is sociosquote:
Wat voor aardappelen ?quote:Op woensdag 27 augustus 2014 16:51 schreef blondetrien het volgende:
[..]
Snelle leerling! Goed zo! Snel aan de slag. Ik ben nu een blog aan het schrijven over de aardappels die ik aan het koken ben voor mijn lunch.
Prachtige veelzeggende tekst, daarom heb ik dit op m'n arm laten tatoeëren tijdens m'n reis door Thailand.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 16:28 schreef Stratotanker het volgende:
![]()
Normale oninteressante vastkokende, geen bijzonderhedenquote:
quote:Op donderdag 28 augustus 2014 01:27 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Prachtige veelzeggende tekst, daarom heb ik dit op m'n arm laten tatoeëren tijdens m'n reis door Thailand.
Taai.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 05:17 schreef niels0 het volgende:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe kangoeroe smaakt.
Wel zonder spelfouten hoop ik?quote:Op donderdag 28 augustus 2014 01:27 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Prachtige veelzeggende tekst, daarom heb ik dit op m'n arm laten tatoeëren tijdens m'n reis door Thailand.
Daar hoef je niet voor naar Australië. Dat kun je checken in zo'n beetje elk steakhouse. Die hebben allemaal kangoeroe of struisvogelbiefstuk op de kaart staan, als 'originele' specialiteitquote:Op donderdag 28 augustus 2014 05:17 schreef niels0 het volgende:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe kangoeroe smaakt.
Oeeh ook mooi, ik heb Carpe Diemquote:Op donderdag 28 augustus 2014 01:27 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Yup, het zegt vooral veel over degene die het aanhaalt zoals Ypmaha al zegt.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 01:27 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Geld verdienen terwijl je op reis bent, geniaal toch? Ben een beetje een hoertje op dat gebied, maar ik zou er zo voor tekenen.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 12:28 schreef Stratotanker het volgende:
Ik las laatst een stukje van een BN-er die gescheiden was en zichzelf helemaal terug gevonden heeft door alles de-boel-de-boel te laten en direct op wereldreis te gaan en daarna over haar ervaringen een boek te schrijven.
TWEE WEKEN THAILAND![]()
![]()
quote:Op woensdag 27 augustus 2014 17:18 schreef Ypmaha het volgende:
[..]
bron
Roadtrains zijn zo ultiem bazig. Zou best wel een keer op een trip meewillen.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 13:05 schreef Dr.Jan-Itor het volgende:
In de Aus of stralië hebben ze roadtrains, wilde je die graag zien?
Idd zeg. Echt van die types volgens mij die na hun studie direct aan het werk gaan en nooit hun kutdorp/stad meer uitkomen...quote:
Dus door zulke mensen (want ondanks dat dit van De Speld is bestaan die types echt ja) laat je je zelf er maar van weerhouden om zoiets te gaan doen?quote:Op woensdag 27 augustus 2014 17:18 schreef Ypmaha het volgende:
[..]
bron
Surprise buttsex ontvangen zekerquote:Op donderdag 28 augustus 2014 18:44 schreef WammesWaggel het volgende:
Het ergste zijn de mannen die op vakantie gaan naar Thailand en bij terugkomst zweren dat zij noooit meer voor een Hollandse vrouw gaan en slechts nog voor Asians gaan![]()
En dan ook nog verklaren in Thailand nimmer te hebben gelapt voor een wipje
nee natuurlijk niet, maar je hebt van die momenten dat je erachter komt dat een goeie vriend of vriendin er zo eentje is die het wel doet, en helaas moet je daar dan plichtmatig elk contact mee verbreken. Wij als Fok!kers zijn namelijk beter dan datquote:Op donderdag 28 augustus 2014 18:27 schreef erik013 het volgende:
[..]
Dus door zulke mensen (want ondanks dat dit van De Speld is bestaan die types echt ja) laat je je zelf er maar van weerhouden om zoiets te gaan doen?
Je HOEFT geen blog op waarbenjij.nu bij te houden als je naar Australië gaat of elk uur je status op Facebook te updaten en vreselijke cliché-uitspraken te doen.
Zelfs als die vergelijking al opgaat, genoeg boeken die ik niet hoef te lezenquote:Op woensdag 27 augustus 2014 16:28 schreef Stratotanker het volgende:
![]()
Pure onzinquote:Op woensdag 27 augustus 2014 19:58 schreef mergbot het volgende:
[..]
enige zure persoon hier is socios
En dan gaan samenwonen, kinderen krijgen en trouwen.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 18:19 schreef fathank het volgende:
[..]
Roadtrains zijn zo ultiem bazig. Zou best wel een keer op een trip meewillen.
Voor de rest, niks mis met reizen. Maar doe aub niet alsof je zoiets unieks doet. Honderdmiljoenmiljard mensen zijn je voorgegaan en hebben precies hetzelfde meegemaakt.
Vaak zijn het van die kutten uit de klei getrokken in Schubbekutveen, op kamers in Amsterdam voor een jaartje en dan met de rugzak naar Azië. Komen ze terug wanen ze zich een ware cosmopoliet.
Ik ga naar een bruiloft daar. Hoeveel backpackers doen dat?quote:Op donderdag 28 augustus 2014 18:19 schreef fathank het volgende:
[..]
Roadtrains zijn zo ultiem bazig. Zou best wel een keer op een trip meewillen.
Voor de rest, niks mis met reizen. Maar doe aub niet alsof je zoiets unieks doet. Honderdmiljoenmiljard mensen zijn je voorgegaan en hebben precies hetzelfde meegemaakt.
Vaak zijn het van die kutten uit de klei getrokken in Schubbekutveen, op kamers in Amsterdam voor een jaartje en dan met de rugzak naar Azië. Komen ze terug wanen ze zich een ware cosmopoliet.
Dat noem je jaloezie. En nu inb4 dat ze beweren van niet.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 21:42 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik snap werkelijk jullie probleem niet, als die kids de wereld willen zien, is toch hun zaak? Dat gezeik, ga zelf wat doen met je leven
Iets van de wereld zien is juist heel goed, en het is avontuurlijk.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 21:42 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik snap werkelijk jullie probleem niet, als die kids de wereld willen zien, is toch hun zaak? Dat gezeik, ga zelf wat doen met je leven
Nogmaals; daar is ook niks mis mee. Maar het misplaatste superioriteitsgevoel dat sommigen etaleren omdat ze een paar weken de lonely planet achterna gereisd hebben daar kots ik op. 'kijk mij eens wereldwijs zijn omdat ik 3x in een TukTuk heb gezeten'quote:Op donderdag 28 augustus 2014 21:35 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik ga naar een bruiloft daar. Hoeveel backpackers doen dat?
Deze unieke ervaring zet ik op m'n cv denk ik.
Dat misplaatste superioriteitsgevoel dat sommigen etaleren omdat ze zelf nooit van hun zolderkamer af durven komenquote:Op donderdag 28 augustus 2014 21:46 schreef fathank het volgende:
[..]
Nogmaals; daar is ook niks mis mee. Maar het misplaatste superioriteitsgevoel dat sommigen etaleren omdat ze een paar weken de lonely planet achterna gereisd hebben daar kots ik op. 'kijk mij eens wereldwijs zijn omdat ik 3x in een TukTuk heb gezeten'
Ben ik met je eens hoor. Natuurlijk zijn er ook zat mensen (zoals hopelijk ik) die gewoon een chille tijd hebben. Beetje opscheppen met een fototje hier en daar en een mooi verhaal achteraf hoort erbij. Net als alle andere dingen die mensen doen en waar ze trots op zijn.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 21:46 schreef fathank het volgende:
[..]
Nogmaals; daar is ook niks mis mee. Maar het misplaatste superioriteitsgevoel dat sommigen etaleren omdat ze een paar weken de lonely planet achterna gereisd hebben daar kots ik op. 'kijk mij eens wereldwijs zijn omdat ik 3x in een TukTuk heb gezeten'
Haha wat leuk, je vind deze discussie niet leuk dus gebruik je het woord kibbelen in combi met kankerhomo's. Wat uniek. Maar weten je moeder en de juf wel dat je dit soort woorden gebruikt?quote:Op donderdag 28 augustus 2014 21:48 schreef Calcio het volgende:
wat een kibbelende kankerhomo's hier zeg
Weet jouw juf wel dat 24/7 aan het slijmen bent bij Yvonne?quote:Op donderdag 28 augustus 2014 21:52 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ben ik met je eens hoor. Natuurlijk zijn er ook zat mensen (zoals hopelijk ik) die gewoon een chille tijd hebben. Beetje opscheppen met een fototje hier en daar en een mooi verhaal achteraf hoort erbij. Net als alle andere dingen die mensen doen en waar ze trots op zijn.
[..]
Haha wat leuk, je vind deze discussie niet leuk dus gebruik je het woord kibbelen in combi met kankerhomo's. Wat uniek. Maar weten je moeder en de juf wel dat je dit soort woorden gebruikt?
Hoe origineel. Ik weet niks meer dus ik trek de zolderksmer-kaart maarquote:Op donderdag 28 augustus 2014 21:51 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat misplaatste superioriteitsgevoel dat sommigen etaleren omdat ze zelf nooit van hun zolderkamer af durven komen
's nachts slaap ik gewoon hoorquote:Op donderdag 28 augustus 2014 21:54 schreef Calcio het volgende:
[..]
Weet jouw juf wel dat 24/7 aan het slijmen bent bij Yvonne?
Gelukkig neemt ze jou niet serieus, dat scheelt.
Kan ik ook niet met je oneens zijnquote:Op donderdag 28 augustus 2014 21:54 schreef fathank het volgende:
[..]
Hoe origineel. Ik weet niks meer dus ik trek de zolderksmer-kaart maar
Nee?quote:Op donderdag 28 augustus 2014 18:27 schreef erik013 het volgende:
Je HOEFT geen blog op waarbenjij.nu bij te houden als je naar Australië gaat of elk uur je status op Facebook te updaten en vreselijke cliché-uitspraken te doen.
Ware het niet dat in een aantal reacties de suggestie wordt gewekt dat bijna iedereen die reist het doet om interessant te doen.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 21:46 schreef fathank het volgende:
[..]
Hij maakt filmpjes van treinen in Venlo.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 21:42 schreef Pietverdriet het volgende:
Hij?quote:Op donderdag 28 augustus 2014 22:40 schreef MrSalazar het volgende:
[..]
Hij maakt filmpjes van treinen in Venlo. [ afbeelding ]
En jij bent een homo rotflmaoquote:
Ook niet het stukje waar in ik 'mezelf vond' en ontdekte 'dat we nog heel veel te leren hebben van de mensen daar, die zijn tevreden met niks en hier draait alles om status'?quote:Op donderdag 28 augustus 2014 22:33 schreef broodnodig.brood.nodig. het volgende:
[..]
Heb je blog niet gelezen; te lang.
Veel mensen hier doen een beetje alsof dat onzin is, omdat het zo enorm cliché klinkt.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 11:13 schreef Noordsestern het volgende:
[..]
Ook niet het stukje waar in ik 'mezelf vond' en ontdekte 'dat we nog heel veel te leren hebben van de mensen daar, die zijn tevreden met niks en hier draait alles om status'?
Nou ja, ik geloof er zelf ook niet zo in, dat 'mijzelf vinden'.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 14:59 schreef erik013 het volgende:
[..]
Veel mensen hier doen een beetje alsof dat onzin is, omdat het zo enorm cliché klinkt.
Slaat nergens op natuurlijk.
Nou ja, het is nogal een vage term. Maar van zo'n half jaar op jezelf in Australië word je idd snel volwassener en wijzer.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 15:13 schreef Noordsestern het volgende:
[..]
Nou ja, ik geloof er zelf ook niet zo in, dat 'mijzelf vinden'.
Ik denk niet dat er 1 ding is dat ik kan omschrijven als de 'essentie' van mijzelf.. en helemaal niet dat ik die essentie dan ineens zou vinden op reis in een ver land.
Maar je doet wel ervaring op tijdens het reizen, je leert dingen, en ja, ook over jezelf.
Niets maakt je zo snel volwassen en wijs als een zwaar geval van Donovanosisquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 15:17 schreef erik013 het volgende:
[..]
Nou ja, het is nogal een vage term. Maar van zo'n half jaar op jezelf in Australië word je idd snel volwassener en wijzer.
Ja je leert heel veel tijdens een reis. Hoe je bijvoorbeeld in potentieel gevaarlijke situaties handelt, waar je grens qua vermoeidheid ligt, of je die kan verplaatsen, hoe het voelt om echt op jezelf aangewezen te zijn, en hoeveel van de comfortabele wereld je achter je kan laten.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 15:17 schreef erik013 het volgende:
[..]
Nou ja, het is nogal een vage term. Maar van zo'n half jaar op jezelf in Australië word je idd snel volwassener en wijzer.
Erger nog, ze lijken hun eigenwaarde te ontlenen aan het afkraken van alles wat in hun ogen minder is, waarbij ze, wellicht om het zelfvertrouwen wat op te krikken, heel erg hun best lijken te doen alles wat niet aan hun simpele wereldbeeld voldoet als minder te portretteren.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 14:59 schreef erik013 het volgende:
[..]
Maar dat is idd beter dan die types hier die hun hele eigenwaarde aan een zo hoog mogelijk diploma ophangen.
Dat hangt er dus helemaal vanaf waar je naartoe gaat, hoe je rondreist, wat je allemaal onderneemt, etc.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 15:23 schreef Noordsestern het volgende:
[..]
Ja je leert heel veel tijdens een reis. Hoe je bijvoorbeeld in potentieel gevaarlijke situaties handelt, waar je grens qua vermoeidheid ligt, of je die kan verplaatsen, hoe het voelt om echt op jezelf aangewezen te zijn, en hoeveel van de comfortabele wereld je achter je kan laten.
Ja, tijdens 2 weken cherso verken je weer andere grenzen inderdaadquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 15:30 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Dat hangt er dus helemaal vanaf waar je naartoe gaat, hoe je rondreist, wat je allemaal onderneemt, etc.
Ik doelde niet niet op een normale zuipvakantie. Ik doelde op wat velen verstaan onder 'op reis gaan', het 'backpacken' zeg maar... Ook daar heb je totaal verschillende varianten op...quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 15:31 schreef Noordsestern het volgende:
[..]
Ja, tijdens 2 weken cherso verken je weer andere grenzen inderdaad
Bhutan.quote:Op zondag 24 augustus 2014 12:51 schreef Mortaxx het volgende:
In de meeste landen zijn er gewoon telefooncellen en kan je makkelijk en vrijwel overal bellen. Helaas alleen in Nederland en Fryslan is dit lastig.quote:Op zondag 24 augustus 2014 13:03 schreef Rezania het volgende:
[..]
Nou ja, lijkt me wel handig dat je kan bellen mocht er wat gebeuren.
Ja klopt. Hoe toeristisch en verwesterd sommige plekken in Thailand ook zijn, je bent nog steeds in Thailand, en niet meer in Purmerend. En dat is toch een bijzondere ervaring.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 15:36 schreef KreKkeR het volgende:
Ook wanneer je naar Australie gaat en veilig in de stad blijft, op een relatief luxe locatie verblijft, etc, is het weer totaal anders dan wanneer je de natuur in gaat en daar weken in een hutje verblijft, of naar landen gaat waar je de taal niet spreekt, waar de cultuur veel meer afwijkt van wat je gewend bent, waar je tussen locals leeft, etc.
Ik zou een keer een treinreis doen naar Wit-Rusland en dan via Rusland (bazenlandquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 19:25 schreef Socios het volgende:
[..]
De parels van Nederland: de waddeneilanden.
Verder een mooie reis per ICE door (met name) Duitsland.
Voorts ben ik níet raar en géén autist.
In mijn post zat geen waardeoordeel over wat beter/slechter is. Ik gaf alleen aan dat er verschillende manieren zijn van 'op reis gaan'. Iedereen moet lekker doen waar hij/zij van geniet.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 15:44 schreef Noordsestern het volgende:
[..]
Ja klopt. Hoe toeristisch en verwesterd sommige plekken in Thailand ook zijn, je bent nog steeds in Thailand, en niet meer in Purmerend. En dat is toch een bijzondere ervaring.
Bovendien, wat is 'echt'? Alles wat nog niet is aangetast door de westerse beschaving en toerisme? Plekken met alleen locals die nog 100% traditioneel leven? Volgens mij ben je dan meer op zoek naar tijden van vroeger..
Ik zou niet willen zeggen dat het Thailand van 40 jaar geleden (dat je op sommige plekken vast nog wel kan aantreffen) het échte' Thailand is en het Thailand van nu niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |