Alsof we die koppies nog niet kennen
Lekker slapen wordt er gezegd en er beweegt iets in het hok. Dan:
Reclame...
Annet verlaat het geitenhok en Cindy komt achter haar aan. Ze moet lachen, praat wat tegen de geit. En ze gaat naar binnen. Cindy hangt een beetje rond bij de keukendeur. Ze mekkert wat. En we zoomen in op Cindy.
Wordt een rustig nachtje als ze alleen de tuin laten zien...
[Dit bericht is gewijzigd door Qt op 25-10-2000 00:21]
23.47
hieke en robin aan het broeden
gaan het BB lied nog maar eens zingen
ferdie komt erbij
ferdie: zijn jullie verliefd op elkaar of zo
robin: ze is helemaal in love met haar man
verder met het BB lied niet helemaal ekst vast meer
ferdie weer weg
22.51
Robin gaat meteen door met stemmetjes
Hieke: ik zou wel goed kunnen zingen
robin: waarom zing je niet
hieke: ik zing alles mee wat ik draai
robin: hoe gaat die van hans de booy ook al weer
zingen allebei annabel
robin: je durft gewoon niet te zingen als ik niet zing en zingt verder annabel
als hieke alleen zingt is het erg zacht
robin: jeetje je kan toch wel gewoon zingen
hieke: zoals je zit te kijken dan kan ik toch niet zingen
hieke: hoe kom jij aan die wimpers man
robin: jij hebt ze toch ook
hieke: zo mooi en zo lang dat zou ik wel willen hebben
robin: hoe kom ik eraan hoe kom ik eraf
gaan weer verder met zingen: slaapliedje over kabouters
robin: gaan we bambi kijken
hieke: kleine doerak, springt gewoon in de ijskoude zee
weer zingen: 99 luftbalonn
robin; ik wil nog wel een keer met jou zitten de tijd gaat lekker snel
hieke ik ook wel met jou jij doet ook lekker mee
robin: anders dan met desiree ik weet haar interesses niet
zingen: iets uit een film
robin; lekker hard rijden met muziek aan ik heb een vrend die heeft een opel ascona, een goed geluid en boxen. Ik hoop dat mijn auto door de keuring komt, ik heb net 1200 piek aan uitgegeven koppakking,koppeling ik doe veel zelf
kim komt roepen dat het klaar is
stem van redaktie: de eizit dag zit er op
[Dit bericht is gewijzigd door Thee op 25-10-2000 00:19]
Koos loopt ook langs. Dees zegt dat ze bijna klaar is.
Dees en Georgie in de badkamer de was aan het doen.
Ze zijn bijna klaar.
Koos komt binnen, die gaat naar bed.
(ik trek 't ff niet meer; voor the others veel succes en van Cartman!)
In de badkamer zie ik Annet en Kim de tanden poetsen. Dan ook Robin en ik hoor Hieke.
Kim en Hieke hebben het over het wekken om 9 uur. Ze zijn niet in beeld.
Dees voegt zich bij Robin in de badkamer. Annet komt van het toilet. Er wordt heel vreemd gelachen. Wie doet dat paard na, is het Kim?
kim: het is koud hier
annet: ja die ventilator op onze kamer staat ook hard
hieke: ik ga een beetje op tijd eruit dan kan ik nog douchen morgen
robin komt er ook bij gegiegel en gelach met monden vol tandpasta (is dat nou een tandpasta-lach?)
annet: welterusten allemaal
dees: moet ik morgen weer mijn haren wassen gadverdamme
badkamer loopt zachtjesaan leeg
dees: ik sta hier heel moeilijk te doen, dat ei
georgie: DEESIE sexie deesie
robin en dees aan het puzzelen met het ei
robin; je kunt hem toch gewoon in je eierdop leggen, je draait je om of ferdie ligt ertegenaan
dees: ja dat kan
robin; nou doe dat dan
dees: om 9.00 uur moet ik hem in dat dopje zien te frotten
robin: nou en
robin is zijn bed aan het opmaken
dees: aan het zingen -> kissing in the backrow
ferdie: japie japie japie is oke ole ole japie lik mijn snee ole ole
robin:dat ding waar hij nu in zit moet je zien als een draagzak
ferdie:here you go baby
robin: ga slapen , je bent helemaal getikt
dees: jij slaat er mischien met je dekbed tegenaan vannacht
robin; lekker belangrijk
[Dit bericht is gewijzigd door Thee op 25-10-2000 00:55]
We horen Dees op de achtergrond. Ferdi komt langs met Georgie. Ferdi vraagt Dees of ze sexy gaat doen. Dat is het startsein voor gejoel en gefluit:'Sexy Dees (..) Tietuh!!'
Reclame...
Ferdi en Georgie poetsen hun tanden. Dan gaan we naar Dees en Robin in de slaapkamer. Dees geeft Robin advies over hoe hij iets moet doen. Hij vindt het zo perfect. Dees vindt toch dat het anders moet en Robin gaat er lekker tegenin. Het gaat over waar het ei moet staan 's nachts zodat het heel blijft.
Geluid weg
Robin maakt zijn bed op, doet het licht uit en gaat lekker liggen. Er wordt welterusten gezegd door hem en Dees. De streams staan beide op Robin en het lege bed van Ed.
Geluid weg
Ferdi dolt nog wat met Dees. Veel gekreun. Dan gaat het over Doe Maar en 'De Bom'. Er wordt gezongen nu. Ferdi en Dees dollen op de achtergrond over de ruimte die Ferdi en Dees in bed hebben. Over de lust die Dees heeft van het in bed liggen met Ferdi. Wel geven niet nemen zegt Ferdi. Dees lacht wat en sputtert wat.
Robin heeft al welterusten gezegd en vraagt nu of het stil kan worden. Robin moet er als 1e uit. Ze grappen nog wat. Robin noemt Ferdi een pisnicht met lang haar, Ferdi noemt Robin een schaamlip.
Dees vraagt heel serieus aan Ferdi of hij het geven en nemen in bed kan uitleggen. Robin zegt dat hij dat zelfs snapt. Dees zegt dat ze dan wel erg dom zal zijn, maar ze begrijpt het niet. Ferdi zegt dat ze er maar een nachtje over moet slapen en als ze het dan nog niet weet, vraagt ze het maar weer.
Ze gaan slapen.
Over naar de keuken. Daar zit Ed aan tafel te knutselen.
Ineens geluid uit de slaapkamer. Ze zitten nog steeds Dees een beetje op stang te jagen. Dan geluid terug bij Ed.
Ed gaat eten maken. Staat te malen. Heeft een bekken op tafel staan, een kookboek en wat ingredienten... Is het pasta Hij draait als een bezetene aan het molentje.
Het lijkt niet op een pastamachine. Misschien een vleesmolen
[Dit bericht is gewijzigd door Qt op 25-10-2000 01:11]
Zo te zien is hij uitgemalen Hij controleert of de achetrdeur op slot zit, loopt wat rond en begeeft zich dan richting badkamer.
Ed is lekker aan het rommelen in de keuken. Klaar met het molentje. Doet iets met de koelkast en loopt naar de badkamer.
Dan terug naar de woonkamer. Hij rommelt iets vlak bij de buitendeur en gaat dan naar de woonkamer. Pfff sta ff stil man!
En dan staat Ed na vele omzwervingen weer in de keuken. Wij zien hem vanaf een afstand op zijn rug. Gissen dus wat ie doet daar. Er klinkt geritsel. Hij gooit wat weg. Stromend water. Hij drinkt iets.
Gaat dan zijn tanden poetsen in de badkamer.
Niques, jij zag die muesli ook zo scherp, wie was dat?
Reclame en BBspy loopt vast...
Hij kruipt zijn bedje in en praat met Robin.
Robin vraagt of Ed het gevoel heeft dat ie bekeken wordt. hij mompelt een antwoord terug ala "nog 2 daagjes" ofzoiets. Dees lacht erom.
De: Denk je?
Ed: We zullen zien. Dan hoef ik niet meer te sporten.
D: En als het nu niet zo is, wat dan....
...
Ed: Als het niet zo is? Is simpel; brood bakkuh eh pingpongen eh beetje naar Hieke kijken
De: Nou weer Hieke, gisterren was het nog Annet
Mijn geluid valt steeds weg
Ferdi:'Ja, een beetje verliefd Ed?'
Ed:'Een heel klein beetje'
Ed vindt verliefd worden iets raars. Ferdi beaamt dat. Dees lacht wat.
Geluid weg
Ferdi en Dees grappen wat over een geplet ei. Er wordt gelachen en welterusten gezegd. Ferdi lacht zo hard om zijn eigen grapjes dat Robin ook nog wel wakker zal zijn.
Dan over de weekopdracht. Annet zat naast Ed toen haar ei brak. Nog geen halve minuut, hij keek naar het ei en het brak. Ferdi zegt dat het misschien een voorteken was en iets over het ei van Georgie en breken.
Ed stond net muesli te maken zegt Dees. Robin hoorde nix. Ferdi zegt dat je niets kan doen in het huis zonder dat iemand het weet. Dees hoorde hem het graan malen.
Robin vindt het superlekker. Had het niet voordat Ed kwam, maar het is wel superlekker. Ed vertelt dat je er allerlei lekkere dingen in kan stoppen die ze niet hebben in BB. Zuidvruchten enzo.
Geluid weg
Iets over Bi en de marine. Dees op een schamper toontje:' Ja daar zit ze al 10 jaar niet meer in...'
Ed zegt dat Bi alleen maar naar de bobbel in Robin z'n broek zit te kijken. Ze heeft er iets over gezegd vanmiddag in de tuin.
Geluid weg
Robin doet een de Boertje na.
Johan Kruyff is ook aanwezig in de slaapkamer.
(Ik kan helaas op dit moment helaas niet de verhaallijn verslagen)
QT,je antwoord op de vraag van daarnet staat in de commetaren Succes Vinsie & Qt!!!
[Dit bericht is gewijzigd door Niques op 25-10-2000 01:37]
Bianca komt geloof ik langslopen. Robin vertelt dat ze altijd over de rooie gaat als hij iets schunnigs tegen haar zegt. Dat lokt een nieuw gesprek uit. Ed weer iets over geile Bianca. En de anderen zeggen dat Ed zijn vrouw en andere bekenden wel op zullen kijken van alles dat Ed uitkraamt in BB. Robin:'Of ze roepen voor de buis:'Kom op Ed, neuk ze allemaal'
Ed begint over stille wateren diepe gronden. Zoals Dees zegt hij. Ze blijft angstvallig stil. Robin doet stemmetjes, iets over masten. Doet waarschijnlijk Ruud na. Ze leggen Ed uit wat Ruud deed in BB. Masten onder het bed. Bart kotste onder het bed. Ed is vol verwondering.
Reclame...
Zou me dood schamen trouwens wat F betreft
Robin zegt dat hij het zich nog steeds niet kan voorstellen dat hij hier zit. Ferdi ook niet, dattie elke dag op tv is, ongeloofelijk gaaf. Ze herhalen dit een paar keer, steeds iets enthousiaster en harder.
Dees zegt iets op de achtergrond en Ferdi begint weer met zijn WOMANNN.
Reclame als Ferdi uit gaat leggen wattie met Dees wil doen.
Terug zegt Ferdi:'Ik zeg het nog 1x..... welterusten!'
Het wordt stil.
*Qt wacht het niet af en gaat naar bed
(moet er weer vandoor)
A. : ik ben hier altijd warm, dat had ik eerder niet.
A. : toen ik nog samenwoonde met een vriend zat hij altijd in een hempje of ontbloot bovenlijf, en ik had het dan koud.
A. : met dat ei ; ik had teveel in m'n handen.
B. : ik vind mezelf hier niet druk.
A. : ik vind dat wel, maar positief hoor !
A. : ik ben altijd vroeg op en altijd druk.
B. : ben ik ook wel een beetje hoor ; ik geef liever dan dat je neemt.
A. : soms heb ik aan dingen geen zin, en toch laat ik het doorgaan. Wat is dan wijsheid ?
A. : ik heb hier veel geleerd, jij niet ?
B. : het is hier heel confronterend. Net dat gesprek met R. , dat vind ik prachtig !
B. : thuis benaderen ze me anders. Hier kun je kijken hoe je op ze reageerd. We zijn nog bezig elkaar te leren kennen. Dat is zo leerzaam !
B. : hier werden me dingen kwalijk genomen.
B. : ik vraag niet zo gauw, ik doe !
B. : ik ben niet bewust aan het veranderen.
A. : Koos zei ook dat hij aan jou moest wennen.
B. : iedereen bestiert een eigen huishouden.
B. : toen E. binnen kwam zei niemand er wat van. R. vond het prachtig.
B. : ik zie troep en ruim het op.
B. : misschien zeg ik nu wat dingen taktvoller.
B. : ik weet precies hoe ik daar stond. Jij ook, en Kim en Georgie...
B. : met E. , al in het begin , reageer jij anders.
A. : hij neemt van mij ook niet wat aan. B.v. met dat hout. Zei, E. je kan het beter zo doen !
B. : met R. ook. Het is alleen maar goed dat hij op mij reageert.
B. : E. is hier heel aanwezig, en bij sommigen ligt hij goed.
A. : dat iemand zo'n impact kan hebben.
B. : ik denk persoonlijk dat E. er uit gaat donderdag.
B. : het is net wat je toe laat.
B. : deze week was moeilijk voor je. Ik zie het aan je. Poepie !
Ze knuffelen even, en houden elkaars handen vast.
A. : ik denk dat mensen worden beinvloed door E.
A. : ik ben nog niet klaar om te gaan.
B. : als donderdag voorbij is...
B. : F. wakker maken ?
[Dit bericht is gewijzigd door Harry op 25-10-2000 13:02]
Weer A. en B.
A. : ik heb gelukkig gisteren goede gesprekken gehad met Kim en D.
A. : de kop d'r veur !
B. : nait soesen !
A. : E. heeft als nieuwkomer mij wel 2 punten gegeven. Dat telt wel.
B. : G. ligt bij Kim in het stapelbed in de dubbelklapper.
Koos maakt iets klaar in het keukentje.
Koos : ging bijna in de fout met dat ei toen ik een t-shirt wilde wisselen.
Koos : je moet wakker blijven hoor met dat ei.
A. : kan ik wat uit de groententuin halen voor vanavond ?
Ze praten over de verveling en klaverjassen.
Koos : ik ben gisteren hartstikke druk geweest.
Stem : F. wil je je zender om doen ?
B. : ze vindt je leuk !
Koos : heb jij mazzel.
Koos en F. mopperen wat op elkaar.
F. : het is jouw weekopdracht he !
D. : ligt G. ook nog in bed, en Kim.
Reclame
Koos en F. gaan nu ei-zitten.
E. : met degene met wie je hebt gezeten mag je een dutje doen.
Er wordt lacherig op gereageerd.
E. : mag ik na de koffie een plasje doen Annet ?
H. : ik ga zo lekker koezen.
H. : zie ik net G. en Kim daar boven liggen. Dat is ook eng.
E. : goedemorgen D.
D. : goedemorgen E.
E. : ben je nog wakker geworden van mij ?
Kim verschijnt nu ook.
Kim : goedemorgen !
G. is nu ook bij de eettafel verschenen.
Ze verbazen zich hoe ze konden zien dat F. met dat blikje onder de dekens lag.
Ze hebben het over de crew.
Miranda, Katja, Marijke.
>Pauze<
Ed: poppopopopopapopopopopopaoaaa
en verder een heel verhaal.
Hieke: je hebt op een gegeven moment niets meer te vertellen, daarom zit ik hier ook, dat gewone ...(zucht)
Weet je wat Farried altijd zegt [geluid valt weg ]
Op een gegeven moment heb je wel eens iets van pfffffff (zucht dus)
12:51
Ed probeert Georgie nog steeds te overtuigen dat een kind hebben toch echt niet zo makkelijk is. Georgie verweert zich dat ie het wel red.
Hieke tegen Georgie: als het je eigen is dan spreek ik je nog wel...
[Dit bericht is gewijzigd door Num op 25-10-2000 12:53]
Annet, Hieke,Kim, Ed en Georgie daar.
Hebben het over het hebben van kinderen.
G. zegt dat hij makkelijk kinderen zou hebben, en zich niet zou vervelen.
E. : dat valt je tegen. Alleen al de taken.
H. vult E. aan.
Voorbeelden als de was doen, een ziek kind...
G. : lekker wandelen, bij oma langs en met mooi weer naar het strand.
G. : ik moet minimaal 2 dagen werken in het weekend.
E. : dan wordt het anders, maar het wordt wel afzien hoor !
G. : ik heb er echt geen moeite mee.
G. : als een kind huilt ga ik niet gelijk rennen.
Annet en Kim zeggen niets.
Daarna hebben ze het over snoepjes en over hoe ze het hun kinderen (en zichzelf) afleren om stiekem snoepjes te pakken in de winkel.
Hieke's dochter had eens stiekem wat snoepjes gepakt. Toen moest ze van Hieke de snoepjes weer terugbrengen. Was een goede les voor haar dochtertje geloof ik.
Dan groeien ze nog verder op en krijgen je kinderen kinderen. Georgie: ik heb nog bij m'n overgrootvader op schoot gezeten!
En dan nu het volgende onderwerp gestart door Hieke: stel dat je geen kinderen kan krijgen, dat lijkt me erg. Oplossing van weeshuis wordt aangedragen. En afgekraakt.
[Dit bericht is gewijzigd door Num op 25-10-2000 13:23]
Niet echt nieuws...
D. moest daarnet naar de DK.
D. terug : ik kreeg een ei-check !
D. : die had ik in m'n hand
Koos zit aan de eettafel te schrijven.
Wie er nu ei-zitten weet / hoor ik niet.
[Dit bericht is gewijzigd door Harry op 25-10-2000 15:08]
[Dit bericht is gewijzigd door acinom op 25-10-2000 16:21]
>Niets van het ei-zitten te zien / horen ; kijk hiervoor even bij de 'commentaren' voor verdere info.<
Bianca vertelt over haar eerste verliefdheid. Was bij de marine
B: echt bakvis-verliefd weet je. Ik zat in de softbar op hem te wachten
F: de wat
B: Softbar, dat noemden we zo omdat je daar softijs kon kopen. Ook wel bier hoor. Anyway
die jongen raakte mijn knie aan en ik stond helemaal in vuur en vlam. Ik dacht dat ik flauw viel.
B: Later ben ik nog verliefd geweest op een marinier die al getrouwd was. Is. Maar hij had mij veroverd hoor, ik niet hem.
Robin komt er bij en gaat 'bokken' met de geit. Bianca gilt het uit van plezier: 'moet je die oren zien, die gaan dan helemaal omhoog staan!'
Robin: wow af en toe kannie best een stoot geven met z'n harse hoor.
F: Annet doet het met 'r hoofd, die krijgt echt nog eens een stoot voor d'r kop.
Robin loopt naar binnen. George komt eraan.
F: Sjors zou jij iemand vermoorden als hij jou wil vermoorden, of zou je zeggen dan ik maar.
G: ik zou hem aangeven
F: nee dat kan niet
G: 'Je bedoelt in de woestijn of zo, dat iemand tegen mij zegt ik ga jou opeten '... G pakt bijl. Dit zou ik dan doen. Zwaait woest met bijl. 'Hier pak aan met je opeten.'
F: zo wat een agressieve bek, die gozer is de laatste dagen agressief!!
Er wordt weer flink geschreeuwd door mensen buiten het complex. Fen G gillen terug. 'Sukkels. Fuckkeers!!!' 'Hebbie niet wat beters te doen!!'
Maar elke keer als ze denken hun naam te horen worden ze wildenthousiast.
Op een gegeven moment wordt Bianca's naam geroepen. Dit vindt ze erg leuk want het is de 1e keer zegt ze.
18:00
Wisseling van de wacht. Ed en Desiree gaan Ei-zitten. Georgie en Ferdi hangen ook buiten.
De heren beginnen onbeschaamd over vrouwen te praten. D. zit er maar een beetje bij.
Ed: Hee, stel je voor dat Tara vanavond over de schutting kwam: jongens Playboy heeft nog een tonnetje meer geboden als ik jullie een avondje kom verwennen, er komt ook een fotograaf geeft niet hè! F en G wildenthousiast.
E: Niet te ver hè, gewoon een beetje spelen.
G: Ja, lekker lapdansen..
E: tot het streepje
F: tot het streepje?
E: heb je die playboy niet gezien, ze heeft een heel mooi streepje.
G: ik vind die foto lekker dat ze zo achterover op d'r ellebogen in een zwembad leunt.
E: Tara heeft echt een prachtlijf. En ze heeft zo'n lekker ordinaire stem. Daar moet je helemaal geen sex mee hebben. Een avond in een goed restaurant, en zij dan praten met die ordinaire stem van d'r. Lekker, dan heb ik een wereldavond.
G: Oh breng haar daarna maar naar mij dan!
[Dit bericht is gewijzigd door Gert op 25-10-2000 18:31]
Er wordt nu heftig berekend door iedereen wat ze kunnen kopen.
Annet is wel geinteresseerd in het eetbare ondergoed.
Bianca lacht; 'wat moet jij daar nou mee?'
Koos: stelletje pubers..
Bianca vind de henna wel leuk; een ander kleurtje voor een paar dagen.
Georgie wil al afrekenen, weet (nog) niet wat hij gaat kopen. Hij wil wel weten wie nog meer muziek wil huren.
Dees is aan het ei-zitten maar de dames hebben een mooi behaatje voor haar gezien, cup A.
Koos wil een ceedeetje van Boudewijn de Groot.
Annet heeft een beha cup D gevonden; Kim wil haar dit wel geven
Dees en Hieke verlaten de badkamer. Denk aan je ei wordt er gezegd. Dan komt Annet in badjas de douche uit. Ze gaat naar de woonkamer en overlegt met de dames over de aanschaf.
Bianca vertelt dat je 1 kadootje gratis mag geven aan iemand.
Ze vinden het eten allemaal erg lekker. Ik zie Kim, Ferdi, Bianca, Robin, Koos, Annet, Hieke en Georgie aan tafel.
Robin heeft echt superlekker gegeten. Dat zegt hij tegen Hieke, ik denk dat zij gekookt heeft.
Bianca vindt het bouwpakket van Robin echt mooi. Hieke vraagt wattie gaat bouwen. Een porsche.
Reclame...
Val dan in een gesprek van de heren. Ze zitten nog aan tafel en vinden 'het' niet lekker zo los... Hebben het denk ik over boxershorts. Iemand zocht zijn of haar jas. Het is Koos, hij heeft zijn jas aangetrokken en gaat naar buiten. Het regent.
Bianca vindt het jammer dat je niet mag overleggen over de kadootjes, dan zou ze het wel weten. Annet en Bianca eten nog, Robin staat al af te ruimen. Hieke is opgestaan van tafel en naar buiten.
Georgie vraagt waar Kimmie zijn centjes heeft gelaten. Bianca zgt nog steeds:'mmmmmm' Het smaakt duidelijk erg lekker allemaal. Ze dollen wat met Kim over lezen. Ondertussen komt Ed binnen. Hij heeft het met Ferdi over hoe het met de oven moet.
Ferdi heeft het over de laatste sterke drank opdrinken. En dan z'n schotse rok aan.
Annet heeft het met Bianca over de lingerie. Nu snapt ze wat Bi net bedoelde. Veel halve zinnen. Iets over het slipje van Hieke. Alles ging zo snel net, plus ze was aan het koken. Koos riep haar, alles tegelijk...
Bi vertelt Ed waar zijn eten staat. Annet gaat verder over de lingerie. Annet heeft in de haast ergens ja op gezegd terwijl ze daar nu dus spijt van heeft. Bianca zegt, we verzinnen wel wat joh. Er zijn ook maar weinig dingen over om kado te geven zegt ze. De bewoners hebben veel gekocht.
Georgie staat zijn geld te tellen, gaat zo afrekenen in de DBK. Annet zegt tegen Bi dat ze ook iets terug kan leggen en dan wat voor Koos kan uitzoeken. Georgie moet 6,25 hebben. Hij telt en telt en jahoor eindelijk hij heeft het uitgeteld. Dan zegt ie dat ie 'dit' kado geeft aan Kim. Kan het niet zien, maar hij zegt dat het is om Kimmie wat spannender te maken. Kim staat te schrijven met de veer en vraagt of het alleen daarvoor is. Ja, alleen daarvoor.
Bianca en Robin staan ook te rekenen in de woonkamer. Buiten zitten Koos en Hieke. Het geluid is daar erg zacht en we schakelen steeds snel terug naar de woonkamer.
Ed zit in zijn eentje aan tafel en zegt smakelijk eten. Gaat dan eten terwijl de rest zich druk maakt over prijzen en zakgeld.
Dees voegt zich bij Ed en neemt wat rijst. Ze haalt de tijd nog wel in die ze nu verloren heeft. Dees heeft iets gekocht. Dat heb je maar mooi weer binnen zegt Ed. Hij heeft niets gekocht, zag er niets bij.
Ed zegt dat hij het knap vindt dat ze met weinig middelen zo'n kipkerrie kunnen maken.
Georgie heeft in de DBK betaald en hij hoefde niet uit te leggen waarom hij voor Kim juist dat kado had gekocht. Hij (BBmeneer) begreep het wel waarom G dat had uitgezocht.
Ferdi in de DBK. Hij kiest shampoo als kado. Hij weet nog niet aan wie hij het wil geven. Waarschijnlijk degene die z'n shampoo het eerst op is. DBKstem: 'Je kan toch wel een leuk meisje verzinnen' Ferdi zegt dattie wel weet welke kant ze op willen, hij is malle pietje niet. Hij is in staat weg te lopen ipv dit te doen zo. Hij geeft het wel aan Dees, nee toch niet dat slaat nergens op. Dan geeft ie het aan... Hij aarzelt wat, komt weer uit bij Dees en het beeld gaat naar de woonkamer.
Ferdi komt uit de DBK en vertelt aan de rest wat ik net al typte. Lekker belangrijk zegt hij nog. Het wordt me niet duidelijk aan wie hij het gaat geven.
Annet heeft een 80D nodig. Ze bekijken de lingerie weer. Het slipje van Bi is mooi, maar daar zit geen bh bij. Dees vindt dit mooi, Annet vindt dat mooi... Kim vindt weer iets anders leuk.
Annet heeft een boek, een maskertje en...
Dees vraagt waar de eetbare slips zijn en:
Reclame...
[Dit bericht is gewijzigd door Qt op 25-10-2000 20:04]
Daar is Koos, hij heeft Annet een torselet cadeau gedaan(Zo heet dat toch, Qt ?)
Koos heeft het niet gezien, maar Dees zei dat het heel mooi stond.
Koos moet nu zitten, samen met Hieke.
Koos vertelt dat Hieke afgelopen nacht droomde en zei: o, lieveling.
Hieke vind dit erg grappig.
Koos begint weer over het dure kratje bier.
K: het was weer een lekker maaltje Hieke.
Mijn koppijn zakt langzaam weg. Ik ben geen hoofdpijn-mens maar hier al een paar keer.
H: ik ben nog zo verkouden; voor ik hier heen ging heb ik een paar keer voorhoofdsholte-ontsteking gehad. Ik was er zo zat van.
K: ik ben allergisch voor huisstofmijt en graspollen. Het laatste jaar gaat het beter, daarvoor was ik altijd verkouden. Ik heb hier nog maar 2 keer hoeven sprayen.
H: het was zo mooi om Indy borstvoeding te geven.
K: Bij mijn vrouw was het toen 1 grote lijdensweg; tepelkloven.
Ze praten nog wat over afkolven en babyverzorging.
Bianca vraagt Hieke of ze belang heeft bij wierook; Robin had wat geld over. Hieke zegt dat Bi maar een lekker geurtje moet uitzoeken.
H: ik ben na de geboorte echt plat geworden, maar met zo'n kindje kan je dat niets schelen.Ik was wel 25 kilo aangekomen, kon me aldoor wel volvreten.
K: ik koop in de winkel wel eens chocola en dan reken ik alleen de wikkel af, kon ik me niet beheersen.
K: ik vind het zo knap dat je hier zit met een kleine van 2,5 jaar.
H: het valt ook niet mee. Ik heb het heel goed afgewogen; ik weet dat ze zo goed zit en het later niet eens meer weet.
moet ff eten
Intussen in de DBK:
F: 'Ja, aan wie zou ik dit geven. Wie zou je nou badschuim geven. Ik geef het aan Desiree want, ... , nee ik geef het ook niet aan Desiree.'
F: 'Als ik het aan iemand geef, denken ze meteen dat ik denk dat ze stinken.'
BB: 'Zo diep moet je niet denken hoor.'
<< beeld gaat naar woonkamer >>
Buiten:
K: M'n moeder keek vorig jaar helemaal niet naar BB. Vond er niks aan. Had er natuurlijk wel van gehoord, je kon het vorig jaar niet missen.
K: Ik weet dat mijn familie het helemaal niks vinden.
H: 'Toch goed dat je dan toch het huis bent ingegaan.'
K: Mijn moeder vertelde het pas later aan een paar zorgvuldig uitgekozen mensen, waarvan je weet dat ze enthousiast reageren, en daardoor werd m'n moeder weer enthousiast.
Koos zegt dat hij een ?jarig bruiloftsfeest gaat missen van z'n broer. Geeft een groot 2daags feest in Drenthe.
Hieke zegt dat ze de bruiloft gaat missen van haar beste vriendin, op 1 december. Tenminste als ze dan nog in BB zit.
[Dit bericht is gewijzigd door LionHeart op 25-10-2000 20:17]
Desiree komt storen om te vragen over de discman.
We gaan ff naar Hieke en Koos buiten. Dan weer naar binnen. Het is me niet geheel duidelijk waar het over gaat. Ed zegt dat iemand een goeroe wil zijn. Dees zegt dat iets heet wordt als je erover wrijft. Ze bekijken alle spulletjes nog eens, stinkthee en jeukpoeder. Annet wordt vertelt dat maat large wel erg groot is. Wierook is door Bi gekocht. Ze hebben het nu over een uurtje muziek luisteren. Georgie vindt het jammer dat de cd's niet zo leuk zijn. Hij zegt tegen Annet of Dees dat ze lekker Frans Bauer mag gaan luisteren, gaat hij een boek lezen. Het is 2 gulden per uur. Dees wil wel, maar weet niet wanneer ze dan moet luisteren. Ze proberen haar uit te leggen dat je dat zelf mag bepalen, Dees snapt het niet.
Georgie wordt naar de DBK geroepen. Ze doen net of we dat mogen zien en schakelen dan snel over naar de woonkamer. Robin zingt 'Sexbom'.
Buiten loopt Cindy bij de keukendeur en zitten Koos en Hieke bij hun ei. Geen geluid daar.
Robin zingt Stevie Wonder.
Ik mis ff wat
Georgie is terug uit de DBK. De stem vertelt dat als de muziek wordt gekocht, iedereen ernaar mag luisteren. Georgie zegt dat hij daarvoor moest komen. Ze praten erover verder maar Bi en Robin zingen er hard doorheen met 'Sexbom'
Ik ben weer een tijdje weg...
H: Hoe gaat het eigenlijk dit jaar, met z'n 5en tot eind december?
K: Ja, klopt.
A: vijf???? Drie toch dacht ik?
K: Ja, vorig jaar, maar dit jaar vijf. Want we begonnen ook met 12.
[Dit bericht is gewijzigd door LionHeart op 25-10-2000 21:00]
Kim wil dat Georgie iets verteld.
G: ik heb aan een misterverkiezing in Noordwijk meegedaan , strippen tot op de onderbroek.
Hij had gewonnen en 300 gulden verdiend.
K: en dat vind jij leuk.
G: lachen jonge.
Als je lekker getraind bent en je ziet er goed uit. Een stel meiden hadden me uitgedaagd.
K: eerst lekker oefenen thuis zeker? Voor de spiegel.
G: vrouwen werden helemaal gek.
Ik kreeg 100 gulden om mee te doen en gratis drinken. Ik werd dus Mister Champ.
G tegen Ferdi: jij had ook meegedaan.
K: zou ik dus nooit aan meedoen.
Vind je jezelf dan niet ordinair?
G: ik heb ook wel eens gestript op een feestje van een vriendin. Echt lache, is gewoon leuk.
Kim snapt het niet.
G: ik zou het zo weer doen, als ze je vragen.
K: omdat je een ego hebt.
G: nee. Is toch leuk als ze je vragen.
K: ik zou zeggen Doei.
Ik heb hele andere principes.
G: raar doen is zo leuk, net als Ferdi in de sloot.
K: is heel wat anders.
G: vind ik niet.
Kim geeft hem gelijk op een toon van: laten we er maar over ophouden.
G: meningen verschillen daarom vind ik jou zo leuk.
Ed: wat een schoon terrasje weer!
G: je zal me nooit horen zeggen hoe goed ik eruit zie enzo.
K: dat vind je dus wel anders deed je zulke dingen niet.
Je weet het zelf ook wel maar...ach ik weet niet. Je moet wel op een bepaalde manier over jezelf denken als je jou werk doet. Ze weten echt wel wie ze daar neer zetten.Ik zou mezelf niet af laten likken bij een miss-verkiezing.
G: ik denk en praat er gewoon makkelijk over.
K: ik moet steeds langer nadenken of ik wel met jou naar Engeland wil!
Dat idee had ik ook al Kimmie
K: we zijn zo andersdenkend.
G: we hoeven toch niet hetzelfde zijn, is toch leuk?
Geluid
G: ik kan er niet tegen als je met vooroordelen komt.
K: heb ik die dan? misschien soms.
het wordt weer te interessant, streams op Robin en Ed
Ferdi komt er bij. G: Kim denkt dat ze alles al weet; wat wil ze nou, ze is nog maar 20 jaar!
Ferdi helpt Georgie natuurlijk en Georgie slaakt een triomfantelijke brul.
Kim legt haar zienswijze uit aan Ferdi, dat ze het niet nodig vind om je achter een masker te verschuilen. Zoals Robin met je stemmetjes, zo ben jij in de bar.
G: ik heb het over dingen die ik tegen vrouwen durf te zeggen.
K: dit is een onzinnig gesprek, je zegt aldoor hetzelfde maar ik wil een redenatie horen en die hoor ik niet.
Dat kimmie Bimmie
Georgie is zeer luidruchtig, kan een confrontatie duidelijk niet aan.
Nu met Ferdi erbij is het 2 tegen 1 en voelt Georgie zich weer stukken zekerder.
G: denk je dat Kimmie alleen bij me ligt voor de koude voetjes? NO WAY!
Ik stop hier, de denigrerende manier waarop Georgie tegen Kim tekeergaat: ik kan niet meer neutraal blijven
WEG GELUID
F**K VOO!
Aan tafel spelen ze kaart en Kim legt uit dat zij en Georgie net een verschil van mening hadden. Het gesprek bloedt snel dood. En stream 1&2 laten klaverjassen in het Big Bejaardenhuis zien
*Qt komt nog wel ff langs na het kaarten
Ed loopt langs en vertelt dat BB vindt dat ze te nonchalant omgaan met de spullen. Ze laten de zenders opeten door de geit. Ze raken de lampen van het plafond aan, terwijl dat niet macht. Ed zegt dat het hele BB hem de keel uit begint te hangen. Hij is boos. Als er iets kapot gaat, dan maakt hij het wel heeft ie gezegd.
De rest is wat verbaasd dat Ed zich er zo druk over maakt. Ed draait het nu zo dat hij een spelletje ganzebord eerlijker vindt dan dit. Hij heeft geen eerlijke kans bij BB. Iedereen heeft hem genomineerd. De rest zegt:'Maar niet omdat je nieuw bent'
Toch wel blijkt ff later, want Hieke zegt ook dat ze daarom nooit op de reservelijst wil staan. Lekker makkelijk vindt Ed.
Ed zegt dat hij baalt van de mensen van de redaktie. Heb je wel eens geprobeerd daarmee te praten. Hij wil zeggen dat je als nieuweling geen kans krijgt. Ook al gaat hij er morgen misschien niet uit, hij wil het gezegd hebben. Ed zegt dat hij gewoon wil dat het eerlijk gaat. Het spel lokt het uit, maar hij voelde na 2 dagen al dat hij genomineerd zou worden omdat hij nieuw was.
Bianca legt uit dat het bij Miranda en Rex ook rot was. Ed vraagt je bent het dus met me eens. Beetje geharrewar. Ed heeft een harde stem. Bi:'Sorry hoor dat ik je niet meteen begrijp, doe maar ff rustig' Ed:'Ik ben rustig'
Iedereen bemoeit zich ermee. Hieke legt uit dat ze Ed nu beter kennen dan toen. Koos zegt dat zijn reden om Ed te nomineren niet was dat Ed nieuw was. Ed zegt dat hij boos is op BB en hij wil geen ruzie erover met de bewoners. Dan staat hij op en loopt naar buiten.
Dees flipt een beetje. Wat een zielig gedoe vindt ze. Koos zegt dat ze zich niet moet laten meeslepen. 'Wat is dit, een spel?' vraagt Bianca. Koos vindt het theater.
Ze gaan allemaal door elkaar verder. Annet zegt dat BB dit juist wil dit soort gesprekken. Dees zegt dat je niet weet wat Ed nu buiten zegt. Koos zegt dat Ed dit nooit bij Georgie zou doen. Dees is boos dat Ed zoiets zegt en dan wegloopt.
Bi wil weer gaan kaarten. Ze gaan toch door. Verontwaardigd. Hier kunnen ze niet tegen. Koos is bang dat ze Ed nu zielig gaan vinden. Juist niet zeggen ze. Hij gooit zijn eigen glazen in zo. Koos denkt dat Ed hem knijpt en zich morgen nog ff wil profileren op tv. Bianca vraagt zich af wat ze tegen Ed hebben gezegd in de DBK.
Uiteindelijk gaan ze verder met het spelletje kaart. Ze vinden Ed een raar vruchtje. O, daar beginnen ze weer over Ed...
[Dit bericht is gewijzigd door Qt op 25-10-2000 23:05]
Cartman is heel benieuwd
Ed is terug, ik versta de helft maar ze waren geloof ik boos over iets wat kapot is gegaan. En dat ze bij de cadeautjes niet de borstel voor Cindy hadden gekozen.
Ed is in ieder geval echt heel boos, zat van BB.
Hij vind dat hij geen eerlijke kans heeft gekregen, ik ben eerlijk en verwacht dat van anderen ook.
Hebben jullie wel eens met die mensen in de DBK gepraat? Tjongejonge.
Ik hou niet lekker mijn mond dicht; ik wilde dit zeggen voor er iemand uit moet.
Ik vind dat ze er beter niemand bij in hadden moeten zetten.
Bianca: dat is wel het spel. Miranda begreep het ook wel. Ik vond het ook wel wreed maar het is wel het spel.
Ed; het is oneerlijk.
Hieke: je weet waar je aan begint.
Ed: het gaat me niet om jullie afspraken.
Rest word nu kwaad op Ed, Volgens Koos maakt hij theater en moeten ze zich niet mee laten slepen.
Bianca: ik snap hier niks van, is dit een spel? We zijn klaar, het spijt me echt hoor.
Annet: dat hoeft zeker niet.
Ed is nu buiten bij Georgie en Robin met z'n verhaal over geen eerlijke kans.
E: ik was echt een beetje pissig.
We mochten niet meer aan de lichten enzo komen en we moesten beter op cindy letten met de draden.
Toen werd ik kwaad, thuis gaat ook wel eens wat kapot.
Hummie vond dat hij te agressief reageerde.
Toen heb ik gezegd dat ze het spel moeten veranderen. Ik heb het vergeleken met ganzenborden. Ik wilde het gezegd hebben, het is oneerlijk.
Hummie: we kunnen jou dus niet naar de DBK roepen.
Dan kom je bij de meiden en Koos, nou de meiden snappen mij gewoon niet.
Robin: ik ben het ook niet met je eens maar vertel verder.
E: ik ben waanzinnig pissed.
Koos en de andere kaarters hebben het dus over Edje. Dat Ferdi en Georgie aan Ed hadden verteld dat ze hem genomineerd hadden. Iets over zeuren over de nominaties. Koos:'Maar echt,... heb je mij ooit horen zeuren over wie mij genomineerd heeft? Ik zeur nooit over wie mij nomineerd!' Hieke en Bianca bevestigen het.
Ze gaan weer kaarten.
Reclame...
Ed probeert nog eens uit te leggen waarom het oneerlijk is.
Ed spuid zijn irritaties, zoals de discussies vanaf de briefjes van BB.
Vind het shoppen ook nergens op slaan.
Robin vind het afleiding en leuk. Georgie ook.
Ed vind het van z'n vrouw wel leuk omdat hij het van haar krijgt. Hij wil het niet van BB.
Robin deelt zijn mening niet;als je er zo nodig bij wil weet je dat je er na 2 week weer uit kan zijn.
Iemand zegt dat hij dat dan met BB moet overleggen in de DBK.
Ed: Heb je wel eens met die mensen gepraat? Daar word ik nou echt pissig van"
Hij zegt dat de anderen het misschien met hem eens zijn maar ondertussen is het "sorry Ed maar we nomineren je wel".
Hij vraagt of B het met hem eens is en er is wat onduidelijkheid over wat Ed nou precies bedoelt. B roept dat E rustig moet blijven, E zegt rustig "ik ben rustig". E staat op loopt even naar huiskamer en komt weer terug.
E: Ik wil hier met jullie geen ruzie om" en hij loopt naar buiten.
D: dat krijg je ook niet (bedoelt:lukt je ook niet).
D: sjongejongejonge
K: Ik vind wel dat hij theater aan het maken is hoor nu
H zegt iets dat hij even wat kwijt moet, dat morgen hem hoog zit.
Er wordt behoorlijk negatief op de actie van Ed gereageerd. Men vindt het overdreven en hij wist toch waar hij aan begon?
B zegt dat het voor hunzelf precies hetzelfde was de eerste week, toen hadden ze even weinig kans omdat niemand elkaar nog kende
D valt iedereen hartgrondig bij die ioets negatiefs over Ed zegt.
Even later doen een paar mensen hun best Ed te begrijpen, hij zal wel bang zijn dat hij er morgen uit moet enz.
Koos zegt nu dat hij bang is dat de anderen nu medelijden met Ed zullen krijgen
Kim denkt dat Ed gewoon gefrustreerd is, hij wil er niet uit aan de ene kant. Ed staat buiten een heel spektakel te maken. Kan ik niet zien of horen. Kim vertelt Koos dat Ed zich in een hoekje gedrukt voelt. Hieke bevestigd Koos dat Ed hen net makke schapen noemde. Ze worden weer kwaaier op Ed. Hieke:'Sommigen willen nou eenmaal dat je haren overeind gaan staan...' Koos:'Ruiten' Hij wil dus duidelijk verder kaarten.
We switchen over naar Dees en Annet in de woonkamer. Ze hebben het denk ik over Robin. Dees vertelt dat hij niet echt aansluiting vindt bij de mannen. Niet zoals Ferdi en Georgie. Annet begint een heel verhaal met allerlei oninteressante anekdotes waarin de Robin complimenteert met zijn uiterlijk. Ze vindt hem zo leuk... 'Ja, ja daaa was leuk!!' zegt Dees vol vuur.
Annet begint te roddelen over Ali en zegt dat ze nooit over iemand zou roddelen maar... Midden in haar verhaal is ze vergeten wat ze wil zeggen. Dan hoort ze Ed buiten schreeuwen en ze luisteren. Dees zegt:'Whoe, je moet vooral Robin nog bozer maken'
Georgie zegt nix buiten merkt ons Deesje op. Annet denkt dat Ed misschien wel weg wil, zoiets zei hij. Robin zegt buiten kennelijk tegen Ed dat hij het zo voor zichzelf verpest. Annet en Dees gaan verder over Robin:'Hij is eerlijk he, zegt alles tegen je ook al is hij je beste vriend'
Dat brengt Annet weer bij Ali en wat ze net vergeten was. Nix belangrijks, gouwen gozer en ze draagt zijn ring. Dan nog wat gekeuvel over hoe leuk Robin is.
Dees zegt dat Ed op Rex gaat lijken. Had ze ook zo'n raar gesprek gehad. Ze vindt dat Ed dom bezig is. Het spel is zo, je weet het vantevoren. Ze weten waar ze aan beginnen. Ik voel me geen mak schaap als ik naar de DBK wordt geroepen en ik ga.
Annet zegt dat ze al een week niet zichzelf is door Ed. Dees zegt dat ze dat de 1e week had. Hij doet nu heel dom vindt ze. Ze gaan er nog ff over door.
De 3 proberen Ed te overtuigen maar hij is niet voor rede vatbaar.
R: jij begrijpt ons niet?
E: ik wil alleen dat jullie het met me eens zijn dat het oneerlijk is.
Dat zijn ze wel.
E: mijn zoon zit nou te kijken en ziet dat ik oneerlijk behandeld word.
Als ik straks thuiszit denk ik lekker belangrijk.
Ik ben in die DBK behandeld als een kleine jongen. Zij(Hummie) werd wel erg link en daar kan ik niet tegen. Dat ging helemaal fout. Ik weet niet of dit mijn laatste avond is maar bereid me er wel op voor.
Ed vertelt weer over de verplichte discussies en dat vond'ie belachelijk.
Ed: ze moeten me geen cadeautjes geven als ze niet naar me willen luisteren. En die meisjes vinden het weer allemaal geweldig(op negatieve toon).
In de DBK vonden ze Ed's reactie erg vreemd, bleven rustig zeggen dat dit het spel en dit de regels zijn.Het gesprek eindigde met stilte en toen is Ed maar weggelopen. Hij is blij dat 'ie zijn hart heeft kunnen luchten.
Bij die meiden.... Begrippen als intelligentie...ze dansen wat om elkaar heen.
E: wie denken ze dat ze zijn?
F: BB. En jij kiest daarvoor.
E: ik was toch heel rustig vanavond? Maar als ze zo beginnen.Zij gaan mij zeggen dat ik er niet zo onverschillig moet doen.
De jongens hadden het graag willen zien en vragen zich af of ze het gaan uitzenden.
Ed exit naar binnen( Qt,jij? )
G: hij kan wel zorgen dat er volgend jaar wat wordt veranderd.
F: ach, daar verandert 1 of anders 10 niks aan.
R: hij is wel zijn ei kwijt (lachen )
Zij zijn de baas en bepalen de regels.
G: wij zijn wat nuchterder.
F: was wel weer leuk, sensatie. Mag ik wel.
Annet:'Als ze het over mij gaan hebben en onwaarheden vertellen, dan kennen ze me nog niet' Dees:'Mij ook niet'
Dees:'Moet je hem horen, hij zegt dattie weet wat er uitgezonden wordt...'
Annet zegt dat ze hoopt dat dit niet tegen haar gaat werken. Dees zegt 'Welnee, je weet toch wat er met Darius is gebeurd... De mensen kunnen nog 24 uur bellen.'
Dan zegt ze dat Ed zo binnen komt. De kaarters gaan rustig door. Ed gaat naar de badkamer. Gaat ff zitten, drinkt wat en zegt dan dattie moet kotsen' De kaarters horen het. Hieke wordt er beroerd van zegt ze.
Dees gaat naar Ed in de badkamer. Ze zegt dat Ed helemaal gelijk heeft, maar daar hoeft ie toch niet van te kotsen? Ze begrijpt dat het niet eerlijk is, dat hij overstuur raakt. Dat geeft toch nix...
Ed gaat uitleggen dat hij niet tegen oneerlijkheid kan. Hij heeft het eigenlijk allemaal al gezegd. Ja zegt Dees ik snap het wel. Ed vertelt een Ali verhaal over niet tegen zwervers voor een mooi paleis kunnen.
Dees is heeeeeel begrijpend. Ed zegt dat het in de DBK erg hoog opliep, dat gaan ze vast niet uitzenden. Hij vertelt dat zijn zoontje ook gezien heeft dat Georgie zegt dat Ed een wereldgozer is maar dattie hem toch gaat nomineren. Hij vertelt over de DBK en dat hij daar gezegd heeft dat de regels niet kloppen. Niet voor Ed, maar voor alle nieuwkomers. Hij zegt tegen dees dat zijn overleden opa bij hem was toen hij de DBK verliet. Zijn opa vertelde dat Ed de winnaar was, BB kon Ed niet uitleggen waarom ze niet eerlijk waren. Dus Ed is de morele winnaar, ook al deden ze in de DBK of hij de verliezer was. Hij voelde zijn opa heel sterk.
Dees zegt steeds op een zalvend toontje:'Als jij dat zo voelt.....'
Ed vertelt verder over een spelletje ganzebord. Drie stappen vooruit, drie achteruit maar je kan wel winnen. Dees is het helemaal met Ed eens, het is niet eerlijk. Zij voelt zich ook al een winnaar. Ed gaat het nog wat beter uitleggen en dan:
Reclame...
Hij vertelt dat Ferdi vindt dat Ed met zijn kop tegen een betonnen plaat aanloopt. Ed zegt dattie dat dan nu gevoeld heeft, maar hij blijft het proberen. Dees vraagt of hij daar zijn energie wel in wil steken.
Ed begint daarop een verhaal over een man van 33 met een vrouw van 21 in de duinen. De clou is, dat zij nog niet toe is aan dezelfde dingen als die man en dan ga je voorzichtig verder om haar niet af te schrikken. Wazig verhaal, maar Dees zegt steeds: 'Ik snap het wel, ik snap wel hoe het werkt in je hoofd'
Ed:'Misschien ga ik strax wel met Georgie weg.' Dees: 'Dat zou me nix verbazen' Ze komen op Leo. Of hij ook om dit soort redenen is weggegaan. Dat zou best kunnen zegt Dees. Leo heeft het niet uitdrukkelijk gezegd. Ed gaat vertellen dat Leo heel onvriendelijk deed tegen BB toen hij eruit kwam. Dat mag Ed eigenlijk niet zeggen, maar hij doet het toch zegt ie. Dees staat ervan te kijken. Ze was wel de enige die er niet verbaasd van stond dat Leo wegging.
Ed zegt dat dit niet gaat over of hij zijn familie mist. Dees snapt het. Zij had ook ruzie met Annet kunnen krijgen door de insinuaties in de DBK.
Ed begint weer een wazig verhaal dattie zich verbonden voelt met de hele wereld, met alle zielige mensen, met alle ambtenaren.. Net zoals zonet met zijn opa. Ik snap er nix van, maar Dees begrijpt hem volkomen. Ed voelt het dat Dees het begrijpt.
Ze denkt dat Ed zijn energie wel beter kan besteden. Ed:'Dat zegt Ferdi ook.'
Ze lopen ondertussen naar de keuken. Dees loopt terug naar Annet denk ik. Ed neemt iets te drinken en gaat op zijn hruken in de badkamer zitten.
De kaarters gaan vrolijk door zonder geluid.
Ed snuift en kucht wat.
Ed zegt dat ie zoveel power voelt nu... Is Annet aan het klaverjassen? Nee, dat kan ze niet. Kom ff zitten dan zegt Ed.
Ze denkt dat hij zich druk maakt om nix. Ed:'Om nix!!! Dan begrijp jij het echt niet!'
Hij gaat het haar uitleggen. Dat je niet langs oneerlijkheid moet lopen. Zo is Annet ook niet. Hij vertelt weer dat ze hem in de DBK vertelt hebben dat ze onzorgvuldig met de spullen omgaan.
Bi komt ondertussen langs en vraagt of het veilig is (Om naar het toilet te gaan - Red.) Ed vertelt door over het DBK incident. Hij ging misschien te ver ging misschien, dat hij ze beledigde misschien. Maar hij moest stoom afblazen. Voelde zich steeds beter hoe kwaaier hij werd. Toen stopte BB de discussie. Dat was wat zijn respect voor BB weghaalde. Dat doet hij ook niet met zijn zoontje van 7.
Ondertussen zegt 'De Stem' dat ze batterijen moeten wisselen. Ed gaat gewoon door tegen Annet. De rest gaat batterijen wisselen. Ed begint over de kracht die hij voelde toen hij de DBK verliet. Hij voelde de kracht in zichzelf, het is hetzelfde verhaal als net tegen Dees. Alleen laat hij zijn overleden opa eruit. Annet begrijpt het helemaal, net als Dees eerder.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |