abonnement Unibet Coolblue
pi_143719304


Dit topic gaat over genderdysforie. Dit is een discrepantie tussen het fysieke geslacht en het belevingsgeslacht. De bekendste vorm hiervan is transseksualiteit, waarbij mensen zich niet thuis voelen in het lichaam waarin ze geboren zijn, en daar vaak iets aan laten doen door middel van hormonen en operaties. Mensen kunnen ook androgyn zijn, waarbij ze zich mannelijk én vrouwelijk of juist geen van beide voelen. Op Wikipedia kun je terecht voor meer informatie.

Behandelcentra
Er zijn in Nederland twee genderteams. Eén in Amsterdam en één in Groningen. Voor de zuidelijke bewoners van Nederland kan het genderteam in het Vlaamse Gent ook nog een optie zijn.

Gent [BE]
Groningen [NL]
Amsterdam [NL]

Er is ook een alternatieve route, via de Psycho Informa Groep. Bij deze route moet er door de cliënt meer zelf geregeld worden als het om behandelingen en ingrepen gaat.

De verschillen
- Drag King = een vrouw die als een man verkleedt gaat en zich zo ook gedraagt, voor de show.
- Drag Queen = een man die als een vrouw verkleedt gaat en zich zo ook gedraagt, voor de show.
- Transgender = iemand die leeft als het andere geslacht, maar (nog) niet in behandeling is (geweest).
- Transseksueel = iemand die een geslachtsaanpassende behandeling ondergaan heeft en/of ermee bezig is.
- Travestiet = iemand die af en toe verkleed gaat als het andere geslacht, tegenwoordig wordt dat ook "Drag Queen" en "Drag King" genoemd.
- Cross dresser = iemand die zich in het dagelijks leven soms in de kleding van het andere geslacht hult, al dan niet voor seksuele bevrediging.


Termen en afkortingen
- Post-op = geopereerd.
- Non-op = kan of wil niet geopereerd worden.
- Pre-op = (nog) niet geopereerd.
- SRS = sex reassignment surgery (= geslachtsoperatie).
- Hesje/Binder = een top die de borsten plat maakt, vaak gemaakt van spandex.
- Packer = penisprothese, als broekvulling en/of STP (stand to pee) en/of voor seks.
- FFS = facial feminization surgery (operatie(s) om het gezicht vrouwelijker te maken).
- FtM = female to male, transmannen, mannen die met een vrouwenlichaam geboren zijn.
- MtF = male to female, transvrouwen, vrouwen die met een mannenlichaam geboren zijn.
- RLE = real life experience, de tijd waarin de persoon in kwestie in de sociale geslachtsrol leeft voor hij of zij groen licht krijgt voor de operatie(s).
- Transitie = het hele proces van geslachtsverandering inclusief psychologische begeleiding, de real life experience (RLE), hormoonbehandeling en (eventuele) operaties.
- Stealth = een transseksueel die volledig als zijn of haar gender door het leven gaat, diegene vertelt niet dat hij of zij van geslacht is veranderd en is dus volledig geïntegreerd in de samenleving.
- Ombouwen = dit woord dient niet gebruikt te worden om een transgender of de SRS aan te duiden omdat het als kwetsend ervaren wordt. Het woord "ombouwen" wordt gebruikt bij objecten of gebruiksvoorwerpen en niet bij personen.

Stappenplan naam en geslacht wijzigen met deskundigenverklaring
- Ga met een identiteitsbewijs en de deskundigenverklaring naar de burgerlijke stand van de gemeente waar je bent geboren. Hier mag je je voornaam (of meerdere) en geslacht veranderen. Dit is gratis! Let erop dat niet alle gemeentes hetzelfde proces hanteren. Sommige gemeentes doen het digitaal, kijk hiervoor op de site van jouw gemeente.
- Als je niet in de gemeente woont waar je bent geboren wordt het opgestuurd, waardoor het iets langer duurt.
- De verwerking duurt maximaal vier weken, afhankelijk van de grootte van de gemeente. Tot nu toe is het meeste binnen 1-2 weken afgerond.
- Nieuwsgierig of het al is veranderd? Je kunt het onder persoonsgegevens BRP zien op mijn.overheid.nl.
- Als het is veranderd kun je je nieuwe documenten aanvragen. Neem je oude id-kaart of paspoort mee en voor de zekerheid een kopie van de deskundigenverklaring of bevestiging dat jouw BRP is veranderd.

Links
Genderdysforie
Transman
COC Nederland
Transgendervereniging Nederland
pi_143719448
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 21:09 schreef wonderer het volgende:
De kleur boeit me niet zo, het gaat me vooral om hoe makkelijk hij in het gebruik is. Ik weet ook niet zeker of ik de RM zou vastlijmen of niet. Eerst maar wachten hoe duur hij is en of er goeie reviews komen.

Welke gebruik je nu eigenlijk? En heb je de Russische, van Stylish Flesh weleens gezien?
Een Emisil uncut, die verkopen ze officieel niet meer maar ze hebben het gewoon gemaakt na een mailtje. Helaas is de verflaag losgekomen door wrijving bij mijn huid, maar ik zie het toch niet. Stylish flesh? Eerste keer dat ik er van heb gehoord, vind ze er niet zo mooi uitzien maar dat kan ook komen door de vage kwaliteit :P

die pocket kontgat is wel interessant
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 22:12:08 #3
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_143721993
Oh, ik dacht dat je die ook niet (meer) tof vond.

Ik neig steeds meer naar een meta met prothese. Binnenkort eens met een chirurg overleggen.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_143728944
Nee dat is mijn emisil ER04, die heb ik ook nog steeds. Hij is tof maar te hard om mee te packen.
pi_143736043
Aan het rondkijken jongens? c_/ Ik heb....geen advies ^^
  zaterdag 23 augustus 2014 @ 14:29:18 #6
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_143740345
Ja, ik wil nog steeds een goeie piemel :P
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_143741943
Konden we maar ru....nee dat is fout, laat maar hehe :P

Hoop dat de de techniek/"aanbod" voor SRS bij transmannen wat verbeteren, volgens mij valt dat tegen he?
  zaterdag 23 augustus 2014 @ 16:07:54 #8
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_143742764
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 15:38 schreef Vivie het volgende:
Konden we maar ru....nee dat is fout, laat maar hehe :P

Hoop dat de de techniek/"aanbod" voor SRS bij transmannen wat verbeteren, volgens mij valt dat tegen he?
Volgens mij valt dat nog wel mee, qua resultaat, maar je moet er behoorlijk veel voor opgeven, IMO. Grote littekens, lange hersteltijd, meerdere operaties, grote kans op complicaties... Voor de phallo dan. De meta levert minder littekens op maar alsnog meerdere operatie, grote kans op complicaties, etc.

Maar goed, dat is natuurlijk logisch als je iets uit niets wilt maken.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_143743727
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 16:07 schreef wonderer het volgende:

[..]

Volgens mij valt dat nog wel mee, qua resultaat, maar je moet er behoorlijk veel voor opgeven, IMO. Grote littekens, lange hersteltijd, meerdere operaties, grote kans op complicaties... Voor de phallo dan. De meta levert minder littekens op maar alsnog meerdere operatie, grote kans op complicaties, etc.

Maar goed, dat is natuurlijk logisch als je iets uit niets wilt maken.
Meerdere operaties is niet meer van toepassing bij de meeste chirurgen voor meta en phallo. Is volgens mij ondertussen al zo'n twee jaar dat meerdere fases niet echt meer gedaan wordt (de goedkopere varianten zijn nog steeds twee of drie fases). In Gent is een phallo bijv. helemaal af na één operatie van 8 uur. Daar ligt de kans op complicaties nu op zo'n 25%, wat inclusief alle kleine complicaties is die voorkomen bij allerlei soorten operaties. De echt grote complicaties zoals de problemen met de urethra bij phallo is volgens mij zo'n 5%, maar dat kreeg ik een jaar geleden te horen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Nezhi op 23-08-2014 16:45:53 ]
  zaterdag 23 augustus 2014 @ 17:38:08 #10
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_143745264
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 16:40 schreef Nezhi het volgende:

[..]

Meerdere operaties is niet meer van toepassing bij de meeste chirurgen voor meta en phallo. Is volgens mij ondertussen al zo'n twee jaar dat meerdere fases niet echt meer gedaan wordt (de goedkopere varianten zijn nog steeds twee of drie fases). In Gent is een phallo bijv. helemaal af na één operatie van 8 uur. Daar ligt de kans op complicaties nu op zo'n 25%, wat inclusief alle kleine complicaties is die voorkomen bij allerlei soorten operaties. De echt grote complicaties zoals de problemen met de urethra bij phallo is volgens mij zo'n 5%, maar dat kreeg ik een jaar geleden te horen.
Ah, jij bent beter op de hoogte dan ik ;) Fijn om te horen.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_143745896
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 15:38 schreef Vivie het volgende:
Konden we maar ru....nee dat is fout, laat maar hehe :P

Tweedehands, van een oud jong vrouwtje geweest, altijd binnen gestaan, goed onderhouden, alleen op zondag.... :+
pi_143746661
Rofl

Hmm dagdromen over het magische toverstokje dat in 1 keer alles veranderd is toch wat verleidelijker :P
pi_143747293
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 17:38 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ah, jij bent beter op de hoogte dan ik ;) Fijn om te horen.
Had toentertijd "uitgebreid" onderzoek gedaan :P ik ga iig niet voor phallo...
  zondag 24 augustus 2014 @ 11:46:34 #14
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_143766312
  zondag 24 augustus 2014 @ 11:47:12 #15
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_143766329
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 18:30 schreef Vivie het volgende:
Rofl

Hmm dagdromen over het magische toverstokje dat in 1 keer alles veranderd is toch wat verleidelijker :P
Ja he... :z .

Jammer dat dat toverstokje niet bestaat :{ .
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 09:30:41 #16
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_143838530
Blaasontsteking (don't ask). Kuur van vijf dagen voorgeschreven gekregen. Ga ik het ophalen, zegt meneer de apotheker, nee, dat moet zeven dagen zijn, bij mannen is het altijd lastiger.

Heb ik weer, hoor, enige keer dat ik naar de dokter moet, is het iets waarbij mijn onderdelen wél van belang zijn :')

Overigens opgelost door te zeggen dat ik een speciaal geval ben en dat dat vijf dagen genoeg was.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_143839014
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 09:30 schreef wonderer het volgende:
Blaasontsteking (don't ask). Kuur van vijf dagen voorgeschreven gekregen. Ga ik het ophalen, zegt meneer de apotheker, nee, dat moet zeven dagen zijn, bij mannen is het altijd lastiger.

Heb ik weer, hoor, enige keer dat ik naar de dokter moet, is het iets waarbij mijn onderdelen wél van belang zijn :')

Overigens opgelost door te zeggen dat ik een speciaal geval ben en dat dat vijf dagen genoeg was.
Hahaha, had ik ook bij een blaasscan. :P
pi_143902793
Post van de NS klantenservice. Mijn gegevenswijzigen is geen probleem en gezien de aanhef op de brief al gedaan. Die nieuwe persoonlijke ov-chipkaart moet ik elders aanvragen. Maar daarvoor moet ik wel mijn oude kaar opsturen om met twee weken de nieuwe te krijgen. Komt er dus op neer dat ik twee weken niet met het openbaarvervoer mag. Of dat ik bovenop de 11 euro voor een nieuwe persoonlijke kaart ook nog 7 euro voor een tijdelijke anonieme moet neerleggen.
pi_143902906
Stond toch in mijn post al een tijdje geleden? Naja, het is binnen twee weken, dus het kan drie dagen duren maar ook wat langer.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 23:45:29 #20
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_143974075
Tijdens een VrijMiBo of hoe heet dat sprak ik met een collega van een andere afdeling (floor manangement of zo, weet ik het). Ik weet niet meer precies waar we het over hadden, maar op een gegeven moment zei ze iets van dat ik ook wel een en ander had meegemaakt en dat ik vast persoonlijk een stuk gegroeid was. Ik dacht eerst dat ze op mijn seksuele geaardheid doelde (ik ben out op mijn werk) en ging daarin mee, maar later haalde ze het stranduitje van vorige maand aan, waarbij ze aangaf dat het opviel dat ik als laatste mijn shirt uitdeed, maar ook als laatste weer aan, en dat ze het mooi vond om te zien hoe confident ik werd.

Ik weet nu dus echt niet of ze nou puur op de littekens doelde, of dat ze meer weet. Ze gaf eerder aan dat ze een relatiebemiddelingspraktijk en life coaching heeft gehad/gedaan, dus ik zou het niet vreemd vinden als ze van het concept transgender gehoord heeft, maar ik weet het dus niet.

En dat praat verdomde lastig :')
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_143974291
Kan het me voorstellen ...en er zijn heel soms mensen die lijkt het dwars door je heen kunnen kijken en aanvoelen wat er speelt/je achtergrond is, zelf een paar keer meegemaakt

Scheelt wel in wel stadium je van transitie bent en je passabel bent maar sommigen hebben er een neusje voor
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 00:02:58 #22
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_143974953
Ik ben zo passabel dat mensen die me in mijn onderbroek gezien hebben en weten van mijn hormoongebruik het nog niet doorhebben :{

Overigens vermoed ik niet dat ze gaat roddelen, als ze het denkt te weten. Dus ik maak me verder geen zorgen. Het was alleen een aparte gewaarwording.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_143975856
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 00:02 schreef wonderer het volgende:
Ik ben zo passabel dat mensen die me in mijn onderbroek gezien hebben en weten van mijn hormoongebruik het nog niet doorhebben :{
Totaal niet jaloers hehe ;P

Zal wel niet nee, als ze een beetje discretie kent
  zondag 31 augustus 2014 @ 03:29:21 #24
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_144012911
Heb een hele poos met Jos staan praten bij Vrolijk. Echt leuk. Gaat goed met het team nu :)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_144014587
Mooi!

Soms is de stress echt af te lezen aan ze. Hebben ze nu meer krachten/tijd op de poli sinds renovatie? Niet heel erg opgelet de laatste keer
  zondag 31 augustus 2014 @ 10:36:47 #26
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_144015042
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 10:01 schreef Vivie het volgende:
Mooi!

Soms is de stress echt af te lezen aan ze. Hebben ze nu meer krachten/tijd op de poli sinds renovatie? Niet heel erg opgelet de laatste keer
Zijn weer nieuwe mensen aangenomen en ze werken 's avonds door om alle nieuwe aanmeldingen te verwerken.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_144015957
Ik weet wel dat de telefonishe contacturen ruimer zijn geworden, ook prettig
pi_144094176
Even wachten tot de BRP aangepast is maar in ieder geval de geboorteakte met wijzigingen al meekregen vanochtend, happy :*
  dinsdag 2 september 2014 @ 13:00:20 #29
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_144095876
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 12:07 schreef Vivie het volgende:
Even wachten tot de BRP aangepast is maar in ieder geval de geboorteakte met wijzigingen al meekregen vanochtend, happy :*
Gefeliciteerd!
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_144096121
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 13:00 schreef wonderer het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!
Dank je! Krijg altijd een boost va die tastbare stapjes :D
  dinsdag 2 september 2014 @ 13:10:44 #31
296917 Abby79
Being myself!
pi_144096189
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 12:07 schreef Vivie het volgende:
Even wachten tot de BRP aangepast is maar in ieder geval de geboorteakte met wijzigingen al meekregen vanochtend, happy :*
Feli!

Ik ben morgen eindelijk klaar met de officiële documenten omzetten, kan morgen het nieuwe rijbewijs ophalen (en met een controle in Gent kan ik daar ook mijn ziekenhuispas omzetten en is mijn portemonnee dhr-vrij :))
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_144099899
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2014 13:10 schreef Abby79 het volgende:

[..]

Feli!

Ik ben morgen eindelijk klaar met de officiële documenten omzetten, kan morgen het nieuwe rijbewijs ophalen (en met een controle in Gent kan ik daar ook mijn ziekenhuispas omzetten en is mijn portemonnee dhr-vrij :))
Dat is mooi!

Hoe is het nu verder met je?
  dinsdag 2 september 2014 @ 17:59:11 #33
296917 Abby79
Being myself!
pi_144107027
Eigenlijk verrassend goed.

• Handen, polsen en been zijn nog steeds niet 100%, maar het is niet zo dat ik er dingen niet mee kan of niet doe vanwege dat.
• Energie is ook weer redelijk terug (nou ja, behalve afgelopen dagen dan, maar dat was omdat ik wat ziekjes was).
• Het daten wat ik hier een tijdje terug gemeld had is ondertussen ontwikkeld tot een leuke relatie.
• Controle vanmiddag van de diabetes ging zoals het hoort.
• Werk gaat goed, afgezien dan van het feit dat ik altijd meer loon en/of vakantiedagen wil :P

Dus het gaat :D.
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  dinsdag 2 september 2014 @ 20:03:33 #34
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_144111601
En ben je ook tevreden met het resultaat van de eigenlijke operatie? Ben je daar al aan gewend?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 2 september 2014 @ 21:49:42 #35
296917 Abby79
Being myself!
pi_144116490
Gewend wel, tevreden... hmm, niet helemaal.
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  woensdag 3 september 2014 @ 19:46:23 #36
296917 Abby79
Being myself!
pi_144146196
Vandaag bij de controle is besloten om toch nog een operatie te doen. Yay -O-

[ Bericht 30% gewijzigd door Abby79 op 03-09-2014 19:51:53 ]
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_144146900
Want daar had je er al niet genoeg van ofzo. -O-
  donderdag 4 september 2014 @ 08:25:33 #38
296917 Abby79
Being myself!
pi_144160239
Ik hoop alleen maar dat de schatting "een paar dagen ziekenhuis" klopt. Geen zin weer een maand daar te blijven! :P

En dat het resultaat wat beter is/blijft dan na de vorige keer, maar daar kan ik nu zelf ook een betere rol in spelen :) (er vanuit gaande dat ik niet weer met drophands uit de OK kom).
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_144163580
Spannend toch weer voor je, maar hopelijk met resultaat naar tevredenheid. Wel blij te horen dt de rest goed gaat wat dat was toch even allemaal best ernstig.

Wat tof dat je een leuke relatie hebt overgehouden aan dat daten.
pi_144164038
Veel succes alvast Abby

Goed dat een flink aantal dingen de goede kant op gaan en lekker lopen ;) O+
  donderdag 4 september 2014 @ 12:36:09 #41
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_144165197
Oké, blijkbaar hebben mijn depressies en problemen geen invloed op het traject. Het schijnt wel vaker voor te komen dat er andere problemen naar boven komen tijdens dit traject. Zolang ik maar eerlijk ben tegen ze en op mijn afspraken verschijn.
Dat is toch wel een geruststelling, want ik was er bang voor dat er misschien iets stopgezet zou worden. Maar dat gebeurt dus niet :) .
pi_144165690
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 12:36 schreef AdoraBelle het volgende:
Oké, blijkbaar hebben mijn depressies en problemen geen invloed op het traject. Het schijnt wel vaker voor te komen dat er andere problemen naar boven komen tijdens dit traject. Zolang ik maar eerlijk ben tegen ze en op mijn afspraken verschijn.
Dat is toch wel een geruststelling, want ik was er bang voor dat er misschien iets stopgezet zou worden. Maar dat gebeurt dus niet :) .
Ik heb geen depressies (meer) maar wel vaak en snel neerslachtig. Dat had niet heel invloed op de beslissing: wordt echt naar het totaal plaatje gekeken en ik had heel veel dingen die positief waren: VU stond al sneller op 'groen' dan ik. Toen ik uiteindelijk naar ze toe kwam met 'Ik wil nu, nu please!" schrokken ze wel even maar na extra gesprek waar ik uitleg en context gaf was alles zo geregeld
  donderdag 4 september 2014 @ 14:29:31 #44
296917 Abby79
Being myself!
pi_144168142
quote:
Maar, maar, Boer zoekt Vrouw heeft hun introductie uitzending!

:P

Ik ga proberen dit keer eens langs te komen, hangt nog een beetje van de planning van m'n vriendin af :).
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_144169194
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 14:29 schreef Abby79 het volgende:

[..]

Maar, maar, Boer zoekt Vrouw heeft hun introductie uitzending!

:P

Ik ga proberen dit keer eens langs te komen, hangt nog een beetje van de planning van m'n vriendin af :).
Weet je het zeker? Het is 'boer zoekt vrouw' dus ........
  donderdag 4 september 2014 @ 15:19:40 #46
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_144169464
Ik twijfel of ik kom. Ik heb op zich niks dan, maar ik vind het best wel eng, en weet niet of ik iemand mee kan nemen.
pi_144169467
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 14:29 schreef Abby79 het volgende:

[..]

Maar, maar, Boer zoekt Vrouw heeft hun introductie uitzending!

:P
Vergeet heel Holland bakt niet!
  donderdag 4 september 2014 @ 15:20:30 #48
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_144169488
Ik kom niet want het is mijn verjaardag :Y Misschien volgende maand :)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 4 september 2014 @ 15:25:10 #49
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_144169619
Onee, ik kan niet. Want ik heb geen benzinegeld :{ .
pi_144170393
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 14:29 schreef Abby79 het volgende:

[..]

Maar, maar, Boer zoekt Vrouw heeft hun introductie uitzending!

:P

Ja duh, die kun je ook via uitzending gemist kijken, doe ik ook.
pi_144170490
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 15:20 schreef wonderer het volgende:
Ik kom niet want het is mijn verjaardag :Y
Gelijk met een vriendin die ik al heb sinds begin jaren 80.
Hoe oud wordt je dan?

Houden julie trouwens twee verjaardagen?
  donderdag 4 september 2014 @ 15:53:05 #52
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_144170547
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 15:51 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Gelijk met een vriendin die ik al heb sinds begin jaren 80.
Hoe oud wordt je dan?

Houden julie trouwens twee verjaardagen?
Te oud.

En nee, ik weet niet goed welke dag ik anders moet kiezen. Eerste injectie? Naamswijziging? Sociale transitie? Operatie?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_144170869
Ik dacht aan officiele geslachtswijziging. Vieren dat je officieel erkend bent. Daarvoor met de transitie etc, was het alleen maar aanpassing aan je "binnen".
  donderdag 4 september 2014 @ 16:05:07 #54
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_144170960
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 16:02 schreef Alentejana het volgende:
Ik dacht aan officiele geslachtswijziging. Vieren dat je officieel erkend bent. Daarvoor met de transitie etc, was het alleen maar aanpassing aan je "binnen".
Misschien dat ik er volgend jaar even bij stil sta. Ik vind het maar gedoe, verjaardagen. Ik bedoel, ik vind het leuk als mensen aan me denken en me feliciteren, maar tegenwoordig met facebook kun je het bijna niet meer vergeten dus mja. Ik ga met mijn ouders wat eten zondag, overdag naar de uitmarkt in Utrecht en verder boeit het niet zo.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 4 september 2014 @ 16:15:13 #55
296917 Abby79
Being myself!
pi_144171321
Ik heb zoiets van 'ik ben maar 1x geboren'. Ga m'n andere 'eerste data' ook niet vieren :).
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_144172617
Ik vroeg het, omdat ik hier en daar het dus wel tegenkom dat mensen het wel herdenken.

En ja nu met Facebook vergeet je niet snel iemand, behalve die je niet op Facebook hebt.

Uitmarkt in Utrecht moet ik even opzoeken.

Ik vier het trouwens helemaal niet.

Mijn nederlandse ex was op dezelfde datum jarig dus ja, dan heb je ook zijn familie, maar soms gingen we dan gewoon een midweek weg ofzo.
  donderdag 4 september 2014 @ 16:53:40 #57
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_144172880
Ik "herdenk" wel bepaalde data (eerste shot, operatie etc) maar ik doe er verder niks mee. Alleen denken "oh ja, ik moet een nieuw filmpje maken".
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 4 september 2014 @ 17:58:40 #58
408239 kELAL
Jill of all trades
pi_144175056
Ik ben niet zo van het 'herdenken' :{
O.a. omdat ik vlak voor mijn verjaardag 'om' ging (vandaag precies 2 jaar geleden).
En m'n administratieve wijziging was op dezelfde dag als vlucht MH17 (en jezelf kELAL noemen - the irony) :')
Vechten tegen windmolens is kansloos: ze zijn veel te gewiekst!
  donderdag 4 september 2014 @ 18:23:18 #59
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_144175744
Ja, de mijne ook. Wel makkelijk onthouden ;)

Maar toch feli :) Voor vandaag.

Ik ben nooit officieel 'om' gegaan, us dat is ook niks.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_144175835
Ik heb wel twee verjaardagen. Maar geen van beide hebben veel om het lijf. Mijn reguliere verjaardag voor familie vieren probeer ik zoveel mogelijk te vermijden, ik heb zo'n Dutch Circle Party familie. Gelukkig is het meest nabije weekend meestal voorzien van een koopzondag, vaak laat ik mezelf gewoon inplannen. Hooguit dat ik mijn ouders uitnodig of met wat dierbare vrienden wat leuks doe.

Aan mijn 'onjaardag' besteedt ik wat meer aandacht. Vooral voor mezelf. Heb daar enigszins arbitrair de datum van start oestrogeen + 3 maanden voor geprikt. Dat geeft zo'n lekkere datum: 10-11-12. :P Echt vieren doe ik het ook niet.
  zondag 7 september 2014 @ 19:23:45 #61
408239 kELAL
Jill of all trades
pi_144281036
Ben ik de enige hier die Wonderer feliciteert? ;)
Vechten tegen windmolens is kansloos: ze zijn veel te gewiekst!
  zondag 7 september 2014 @ 20:18:35 #62
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_144284266
Nee, op Facebook waren wat mensen je voor ;) Maar bedankt :)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_144293820
Dag is bijna om, maar alsnog gefeliciteerd. Ik dacht vanmorgen even aan je toen ik die vriendin feliciteerde die gelijk met je jarig is.
pi_144296683
Heel snel nog even dan: Feliflapstaart! }) w/
  maandag 8 september 2014 @ 00:08:53 #65
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_144298822
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 19:23 schreef kELAL het volgende:
Ben ik de enige hier die Wonderer feliciteert? ;)
Ik heb hem op Facebook, dus dat was makkelijker voor me :) .
pi_144504339
Volgende week maar even naar VU bellen....ik heb zitten rekenen en heb 1 week tekort aan hormonen voordat ik op controle moet.

Vorige afspraak was op 17 juli....volgende op 23 oktober...zucht, dit is niet handig gedaan, voor 3 maanden meekrijgen en in de verkeerde week afspraak maken. Misschien had ik zelf even wat beter op moeten letten maar zij plannen de agenda toch?
pi_144504943
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 00:31 schreef Vivie het volgende:
Volgende week maar even naar VU bellen....ik heb zitten rekenen en heb 1 week tekort aan hormonen voordat ik op controle moet.

Vorige afspraak was op 17 juli....volgende op 23 oktober...zucht, dit is niet handig gedaan, voor 3 maanden meekrijgen en in de verkeerde week afspraak maken. Misschien had ik zelf even wat beter op moeten letten maar zij plannen de agenda toch?
Als het goed is krijg je gewoon een receptje wat je naar de apotheek kunt brengen :D Ik heb voor de zekerheid van de apotheek beneden in de VU een recept gekregen.

Ik had voor 2 weken tekort ( :') ) en deed gewoon om de dag hormonen op en merkte geen verschil, maar denk dat het anders is voor de vrouwen onder ons.
  zondag 14 september 2014 @ 10:06:53 #68
296917 Abby79
Being myself!
pi_144508812
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 00:52 schreef Nezhi het volgende:
Ik had voor 2 weken tekort ( :') ) en deed gewoon om de dag hormonen op en merkte geen verschil, maar denk dat het anders is voor de vrouwen onder ons.
Bij mij viel dat ook wel mee volgens mij, vorig jaar voor/na de operatie bijna twee maanden gestopt, echt heel veel verschil merkte ik niet :).

Nu weer gestopt (aangezien ik -hopelijk- maandag over een week terug moet), echt veel merk ik nu nog niet na een week. Maar ik slik ook geen anti-testosteron natuurlijk, dat scheelt vast :).
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_144508882
Je kan inderdaad bellen/mailen voor een herhaalrecept. Kan je gewoon bij de plaatselijke apotheek terecht. (Mijn apotheek moet het vaak bestellen, in elk geval de androcur).

Van een weekje zonder zul je niet zoveel merken. Maar ik merk wel dat ik geen androcur meer neem. Ik heb sinds mijn operatie weer last van puistjes. Terwijl ik op androcur een super zacht babyhuidje had. Toch eens aankaarten bij een volgend bezoek aan de endo, ik vond dat wel een fijne bijwerking namelijk.
pi_144512859
Ok bedankt voor de informatie, nieuw receptje aanvragen dan maar :) Beetje huiverig voor overslaan, al is het maar voor het idee .Ik ben nu 5 maanden bezig, emotioneel vrijwel geen verschil gemerkt met pre-HRT, je hoort soms van die horror verhalen over moodswings, labiliteit etc :X
pi_144672003
Ik ga dit weekend een weekendje naar Gent ( :) ), moet maandag om 7:00 in het ziekenhuis zijn ( ;( ), ik kom niet :P.
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  woensdag 24 september 2014 @ 16:04:58 #73
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_144858130
Aargh... wat is het toch vervelend om je te moeten scheren om voor vrouw door te kunnen gaan. Ik wil vandaag helemaal niet naar buiten en wil het liefste gewoon in bed blijven liggen. Maar ik moet toch even naar de apotheek om mijn medicijnen op te halen, want ik heb gisteren m'n laatste progynova geslikt. Ik weet dat het op zich niet zo erg is om het even niet te slikken, maar ik wil toch gewoon blijven slikken. En ik ga zoals ik er nu uitzie echt niet over straat. Dus ik moet wel, alleen ik vind het knap vervelend.
pi_144859321
Gesluierd gaan? :P

Wel een andere vorm van een bad hair day eigenlijk...
  woensdag 24 september 2014 @ 16:43:52 #75
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_144859927
Even in boymode gaan is ook geen optie, zeker?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 25 september 2014 @ 10:26:25 #76
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_144884959
Over medicijnen gesproken, de VU heeft het voor de zoveeeeeelste keer weer niet voor elkaar gekregen om een ruim op tijd aangevraagd herhaalrecept op te sturen. Hoe moeilijk kan dat nou zijn? Word er een beetje moe van dat ik er steeds achter aan moet blijven bellen :{
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  donderdag 25 september 2014 @ 11:20:28 #77
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_144886289
Kun je het niet via de huisarts laten lopen?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_144888974
Ik heb het vorige keer ook via de huisarts geregeld. Nu krijg ik het recept gewoon mee via al mijn andere medicatie van de internist.

En nog even laten weten, na een heerlijk weekend Gent maandag de nieuwe operatie gehad en afgelopen dinsdag alweer ontslagen. Na nog een nachtje met m'n vriendin in een B&B gisteren weer naar huis gekomen. En vandaag even langs de huisarts omdat er een hechting los zit, maar het bleek minder erg dan ik dacht :).
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_144889087
Haal je je hormonen bij de VU apotheek? Dan kun je daar gelijk vragen voor een herhaalrecept. Ik heb er nu ook een thuis liggen voor een extra maand.
  donderdag 25 september 2014 @ 13:06:46 #80
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_144889358
Ik kom nooit meer bij de VU :)

Het via de huisarts gaan regelen is misschien wel een goed idee...
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_144889516
Ohh, ik haalde je door de war met iemand anders :9
pi_144920188
Ik heb volgens mij nog voor ruim een half jaar herhaalrecepten in mijn agenda zitten. Geen idee hoe dat zo gegroeid is. Ik heb één keer tussendoor een recept per post gekregen, maar verder alleen bij de driemaandelijkse check-ups. Het wordt haast verleidelijk om een handeltje in androcur te gaan beginnen.
  vrijdag 26 september 2014 @ 13:37:30 #83
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_144922977
Verlopen die dingen niet? In Duitsland zijn ze maar een maand geldig.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 26 september 2014 @ 13:40:42 #84
296917 Abby79
Being myself!
pi_144923064
In Nederland zijn recepten volgens mij een jaar geldig
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  vrijdag 26 september 2014 @ 13:56:13 #85
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_144923437
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 16:30 schreef Alentejana het volgende:
Gesluierd gaan? :P

Wel een andere vorm van een bad hair day eigenlijk...
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 16:43 schreef wonderer het volgende:
Even in boymode gaan is ook geen optie, zeker?
Boymode is geen optie voor mij. Ik wil nooit meer als man over straat.
Maar het is me gelukt hoor. Ik ben toch nog netjes als vrouw naar de apotheek geweest om mijn hormoontjes op te halen :) .
  vrijdag 26 september 2014 @ 13:57:38 #86
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_144923476
^O^
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_144924099
Okee!
pi_145111687
Op 7 november heb ik een consult bij van Loenen ^O^ ik zit hard te twijfelen tussen combi of alleen de borstoperatie. Mijn voorkeur gaat naar het eerste, maar ik wil ook graag voor de zomer nog geopereerd worden en in die tijd moet ik ook mijn scriptie schrijven en moet ik rekening houden met een evt. bijbaantje...

Wel erg vroege consult trouwens, aangezien 7 februari pas mijn eerste T-verjaardag is, maar ik hoorde dat je daardoor sneller aan de beurt komt voor de echte operatie.
  donderdag 2 oktober 2014 @ 09:17:04 #90
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_145117536
Beter vroeg dan laat, met al die wachttijden en zo...

Ik heb net weer een nebido-injectie gehad. Geen centje pijn :o En ik heb de assistente nog even beter leren injecteren ;)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zondag 5 oktober 2014 @ 12:36:19 #91
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_145211504
http://www.buzzfeed.com/s(...)the-pitch-and#sswxwm

Voor de dames hier handig, misschien?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 6 oktober 2014 @ 00:45:31 #92
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_145242366
Een oud onderwerp staat trouwens weer op de agenda, vergoeding van borstconstructies bij transgenders. Kanniewaarzijn bestede er vrijdag een uitzending aan, en Henk van Gerven van de SP wil bij de behandeling van de rijksbegroting met een voorstel komen.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_145245500
Hoeveelste poging is dit? Twee jaar geleden haalde zo'n voorstel geen meerderheid. Wel goed dat er steeds aandacht voor blijft.
  maandag 6 oktober 2014 @ 19:04:41 #94
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_145264734
En nog een behulpzaam linkje misschien: make-up dat ervoor gemaakt is om baardschaduw (ook) te verbergen. http://www.xojane.com/beauty/unisex-makeup-enter-pronoun
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_145457427
Vorige week waren een kennis van vroeger en zijn partner bij me op bezoek omdat ze in Portugal waren.
Heel gezellig, maar op een gegeven moment ging het dan toch weer over relaties en het feit dat ik alleen woon. Dit zij vrijdenkende mensen dus ik heb verteld dat ik transgender ben en dat maakt het wat gecompliceerder om een partner te vinden en eerlijk gezegd ben ik niet op zoek.
  zondag 12 oktober 2014 @ 17:03:30 #96
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_145459827
En hoe reageerden ze?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_145466135
Heel relaxed, had ook niet anders verwacht. Heb het ook gehad over het feit dat ik vroeger wel aan operaties heb gedacht, maar dat de info gewoon heel beperkt was en daar ze van mijn generatie zijn, snapten ze dat ook. Ik zei dat ik nu een beetje had alsof ik de bus gemist heb, maar dat ik wel bij de huisarts gevraagd heb wat er mogelijk is en wat het traject is, en de parter zei dat ik dingen gewoon moest bekijken zoals het komt, over een paar jaar wil ik misschien wel meer doorzetten, of misschien niet.
Haar man had een café en kent mij uit mijn exentrieke tijd. Hij snapt nu wel waarom ik nooit verkering had.
De partner vroeg als ik dan man ben, of het dan niet moeilijk was om dan de vrouw uit te hangen en waarom ik dan juist zo exentriek als vrouw gekleed ging, maar ik zei dat het gewoon een rol was en er van genoot zolang ik mooi was. Pas toen ik mijn eerste relatie kreeg werd het een probleem.
Nog even gehad over of ik het mijn moeder wel of niet moet vertellen.
Leuk was dat ik zei dat ik niet wist hoe de omgeving zou reageren als ik wel in transitie zou gaan, maar de partner zei dat ik toch wel al een soort van stoer persoon had met best een manlijke kop, dus er zal niet veel verschil voor ze zijn. Nou ja, gewoon een gesprek gehad van minstens een half uur zonder geschokte reacties ofzo.
Partner zat wel even te overdenken hoe dat nou zat dat ik dan homo was, dat kostte haar even wat omdenken. Beetje dubbelop, he.
Maar ze snapte dat het dan lastig is om een partner te krijgen, want het zijn voorlopig heteros of meiden die op me vallen en ik zoek een leuke homo man...
Wat ik zeg, vrijdenkende mensen, daarom kon ik het ook wel vertellen.
Nu weet ik niet of het dan rondgaat onder mijn oude vrienden (ook van hen) uit het uitgaansleven, maar ik vind dat eigenlijk niet eens zo erg.
pi_145498399
Een van 'onze' locale beroemdheden, een zeer populaire radio DJ heeft deze week 'opgebiecht' dat hij transgender is. Hij stopte enkele maanden geleden opeens met radiomaken ( m'n favoriete ochtendshow... ;( ) ivm privéomstandigheden, en afgelopen week maakte hij bekend waarom. Hij, of eigenlijk zij is een tijd geleden begonnen met hormoonbehandelingen en heeft afgelopen week haar naam veranderd.

Interview waarin zij het vertelt op de radio (vanaf ongeveer 4 minuten, maar de eerste vier minuten geven ook wel weer waarom zij 't op de radio vertelt): http://www.bbc.co.uk/podcasts/series/5lnews

De support hier is overweldigend moet ik zeggen, en toen ik het zelf las/hoorde dacht ik "brace yourself for FB-trolls", en ondanks dat er wel een paar rotreacties zijn gepost is daar door de meerderheid ook weer met woede op gereageerd.

Het is de eerste keer dat ik zelf iemand zie die bekend is het proces start, toegeeft transgender te zijn.
Weet niet of jullie er in geïnteresseerd zijn om te te volgen/lezen, maargoed, ik dacht ik deel het even :) Ik vind het een mooi integer interview.
Ja doei.
pi_145501764
Ik ben het interview aan het luisteren. Mooi en herkenbaar, tot en met de angst van afwijzing (die er maar niet kwam) aan toe.

Dank je voor het delen!
pi_145502173
Ik weet dat veel van jullie het niet leuk gaan vinden, maar ik post hem toch maar.

http://www.rtlxl.nl/#!/31(...)44-b34b-981791a03352

Die presentator is wel zeer respectloos.
pi_145502741
Sowieso, waarom überhaupt meewerken aan zulke programma's? Het zijn programma's over "freaky dingen" en ze worden dan ook zo behandeld... Overigens:



na je de geslachtsverandering :')

[ Bericht 9% gewijzigd door Nezhi op 13-10-2014 19:34:32 ]
pi_145506920
Hoe je het wendt of keert, officieel is het een geslachtsverandering, anders hoefde je ook geen moeite te doen om dat op documenten te veranderen...

Ik heb toevallig vanmiddag via uitzending gemist de laatste 2 afleveringen gekeken. De andere had ik al eens eerder gekeken.
pi_145507487
Dat programma met Ewout de Jong? Ik kijk maar niet. Sinds mijn operatie heb ik niet meer de tolerantie die ik had voor dat soort chirurgen-tv. En gebaseerd op wat ik ervan gehoord heb ga ik me alleen maar ergeren aan de presentator en de sensatie beluste verslaggeving.

Dan ben ik een stuk blijer dat er een tweede seizoen Hij is een Zij gaat komen. Dat was goede begripbevorderende tv. Alleen een keertje extra proeflezen had geen kwaad gekund. Heb net de laatste aflevering van Southpark gezien (Seizoen 18 Episode 3 Cissy) en daar komt eigenlijk een heel respectvolle moraal over transgenders uit naar voren. Wel met typsiche southparkhumor, daar moet je tegen kunnen.
pi_145509163
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 20:54 schreef Alentejana het volgende:
Hoe je het wendt of keert, officieel is het een geslachtsverandering, anders hoefde je ook geen moeite te doen om dat op documenten te veranderen...
Daar gaat het niet om, de zin is gewoon verkeerd geschreven op een officiële posterding :P En je hoeft nu alleen nog maar groenlicht te hebben voor hormonen voordat je je documenten mag aanpassen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Nezhi op 13-10-2014 22:23:50 ]
pi_145516522
O "je de", zie het nu pas.

2 x notabene en het gewoon niet zien. Tijd om naar bed te gaan... :o
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 09:24:03 #106
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_145521825
Ik hoop dat er in dit seizoen meer transgenderpersonen uit andere minderheden komen. niet-hetero, andere etnische achtergrond, met mentale en/of fysieke handicaps etc.

Mijn leven is niet echt interessant anders zou ik misschien wel een mailtje sturen ;)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_145522689
Ik denk dat ze die wel zoeken maar dat het nou niet direct storm loopt met aanmeldingen.

Maar misschien helpt het dat men al een seizoen heeft kunnen zien hoe het programma in elkaar zit.

Ik denk niet dat je leven op zich interessant hoeft te zijn. Daar krijg je amper wat van te zien. Het gaat om je eigen proces en directe omgeving. Het feit dat je getrouwd bent geweest (toch?) is wel weer een nieuwe variatie. DUS.... ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Alentejana op 14-10-2014 21:36:49 ]
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 10:40:02 #108
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_145523511
Kan er allicht een mailtje aan wijden... ;)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_145527043
Ik heb er wel even over gedacht. Maar ik weet niet of ik me zo comfortabel voel met op primetime televisie zijn.
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 14:31:31 #110
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_145530651
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 12:42 schreef Fixers het volgende:
Ik heb er wel even over gedacht. Maar ik weet niet of ik me zo comfortabel voel met op primetime televisie zijn.
Met een beetje mazzel heeft het goede invloed op mijn boekverkoop ;)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_145535648
Handelaar die je bent. :D Ik moet ook maar eens na gaan denken of ik mijn Blog wil bewerken tot boek. Het is nu al vaak gevraagd of gesuggereerd om dat te doen. Vooral door mensen van buitenaf.
  woensdag 15 oktober 2014 @ 00:10:55 #112
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_145554425
Mail gestuurd. Afwachten maar.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_145561310
Spannend! :)
pi_145563831
Stoer! Ik ben benieuwd.

Had ik al verteld dat ik een heel correnspondentie met mijn zus had over het delen van LGBT berichten op Facebook?

"Als je dergelijke rotzooi blijft posten moet ik je ontvrienden want daar heb ik geen zin in, ik zit op Facebook voor mijn ontspanning".

Ze vind de gay pride ook een walgelijke vertoning.

We komen toch allemaal uit hetzelfde nest met dezelfde opvoeding, maar zij is de enige die LGBT´s abnormaal vindt, met uitzondering van de "part time vrouw" die ze kent. (Hij laat zich bij zijn eigen manlijke naam aanspreken en gaat zowel als man als vrouw door het leven.)
Ze vind ook dat de enige manier om ze te accepteren is dat je ze persoonlijk leert kennen.

Klinkt voor mij van "ik ben geen homofoob, ik heb homo´s in mijn vriendenkring"...

Maar ondertussen vindt ze dat ze niet hand in hand over straat mogen. Revisie #0 (origineel bericht) - ingevoerd op 15-10-2014 12:48
Stoer! Ik ben benieuwd.

Had ik al verteld dat ik een heel correnspondentie met mijn zus had over het delen van LGBT berichten op Facebook?

"Als je dergelijke rotzooi blijft posten moet ik je ontvrienden want daar heb ik geen zin in, ik zit op Facebook voor mijn ontspanning".

Ze vind de gay pride ook een walgelijke vertoning.

We komen toch allemaal uit hetzelfde nest met dezelfde opvoeding, maar zij is de enige die LGBT´s abnormaal vindt, met uitzondering van de "part time vrouw" die ze kent. (Hij laat zich bij zijn eigen manlijke naam aanspreken en gaat zowel als man als vrouw door het leven.)
Ze vind ook dat de enige manier om ze te accepteren is dat je ze persoonlijk leert kennen.

Klinkt voor mij van "ik ben geen homofoob, ik heb homo´s in mijn vriendenkring"...

Maar ondertussen vind ze dat ze niet hand in hand over straat mogen.

[ Bericht 50% gewijzigd door Snakey op 15-10-2014 17:39:41 ]
pi_145563975
Waarom is mijn post nu verdwenen na een edit? Verkeerde toets ofzo? Grr. Nou, laat maar dan.

Stoer, wonderer, ik ben benieuwd.
pi_145564013
Wtf. Ik kan 'm ook niet terugzetten....
Ja doei.
pi_145566006
Oke, 't lukt mij ook niet ;(
pi_145566364
Laat maar, ik herhaal het wel zodra ik meer tijd heb.
pi_145572099
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 19:04 schreef Fixers het volgende:
Ik ben het interview aan het luisteren. Mooi en herkenbaar, tot en met de angst van afwijzing (die er maar niet kwam) aan toe.
Dank je voor het delen!
Ze heeft vandaag voor 't eerst een foto online gezet, want ze is vandaag voor 't eerst naar een groot Radio Event geweest, landelijk, voor DJ's vanuit het hele land (soort geek-week voor DJs geloof ik):



Stralend! O+
Ja doei.
pi_145582314
HAPPY!
pi_145669961
Hallo mensen :W,

Dit forum volg ik een beetje en ik zou me graag willen aansluiten. Zelf ben ik ook transgender(ftm nog pre-t), maar het leek me wel leuk om met jullie mee te kunnen praten. De termen waren me nog niet allemaal bekend helaas, maar het zit er aan te komen.
Dusja welkom? :P
Smiley
pi_145670036
Halloooo :D
  zaterdag 18 oktober 2014 @ 18:37:13 #124
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_145672941
:W

Vuur rustig alle vragen af die je hebt, we bijten niet. Meestal ;)

Ben je uit de kast al?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zaterdag 18 oktober 2014 @ 18:43:55 #125
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_145673166
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 16:46 schreef VMonkey het volgende:
Hallo mensen :W,

Dit forum volg ik een beetje en ik zou me graag willen aansluiten. Zelf ben ik ook transgender(ftm nog pre-t), maar het leek me wel leuk om met jullie mee te kunnen praten. De termen waren me nog niet allemaal bekend helaas, maar het zit er aan te komen.
Dusja welkom? :P
Hallo :) .

Je bent welkom hier. En wat wonderer al zegt, je mag alles hier vragen.
pi_145694479
Ha, nog een man erbij!
pi_145694604
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 16:49 schreef Nezhi het volgende:
Halloooo :D
Hoi :D
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 18:37 schreef wonderer het volgende:
:W

Vuur rustig alle vragen af die je hebt, we bijten niet. Meestal ;)

Ben je uit de kast al?
Ugh ik heb veel vragen, maar kan er zo geen bedenken. Ik heb het mijn moeder een paar weken geleden verteld en mijn vrienden weten het nu ook(voor hun was het eigenlijk niks nieuws). Mijn klasgenoten weten het nog niet, ik ben van plan om het te vertellen als ik de transitie begin. En voor de rest laat ik het nu allemaal bezinken. Youtubefilmpjes van ftm's(TheSLOfox en ElectricDade zijn wel fijn om naar te luisteren, ken je die ook?) geven mij kriebels van
binnen. Een beginnende baardgroei als je de genen er voor hebt, jukbeenderen die scherper worden, lagere stem, bredere nek/schouders en vooral wat meer zelfvertrouwen. Echt geweldig om te zien. O+

Na een halfjaar mezelf daadwerkelijk te identificeren als (trans)man merk ik het ongeduld want dit wil ik ook. Maar het is een proces, rustig aan doen staat op nummer 1. Fijn dat jullie hier een forum voor gecreëerd hebben. Irl lijkt het me alleen wel saai om telkens weer dezelfde standaardvragen te krijgen, die je dan als een rondlopende Google moet beantwoorden(Vandaar dat ik het de klas ook niet verteld heb), nieuwsgierigheid kan mooi zijn maar toch :Z

quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 18:43 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Hallo :) .

Je bent welkom hier. En wat wonderer al zegt, je mag alles hier vragen.
Cool. Ik zat net door de vorige topics heen te scrollen en zag al veel interessante onderwerpen voorbij gaan ;(
Smiley
pi_145694759
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 12:03 schreef Alentejana het volgende:
Ha, nog een man erbij!
Hallo :9
Smiley
  zondag 19 oktober 2014 @ 13:41:20 #129
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_145697651
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 12:09 schreef VMonkey het volgende:

[..]

Hoi :D

[..]

Ugh ik heb veel vragen, maar kan er zo geen bedenken. Ik heb het mijn moeder een paar weken geleden verteld en mijn vrienden weten het nu ook(voor hun was het eigenlijk niks nieuws). Mijn klasgenoten weten het nog niet, ik ben van plan om het te vertellen als ik de transitie begin. En voor de rest laat ik het nu allemaal bezinken. Youtubefilmpjes van ftm's(TheSLOfox en ElectricDade zijn wel fijn om naar te luisteren, ken je die ook?) geven mij kriebels van
binnen. Een beginnende baardgroei als je de genen er voor hebt, jukbeenderen die scherper worden, lagere stem, bredere nek/schouders en vooral wat meer zelfvertrouwen. Echt geweldig om te zien. O+

Na een halfjaar mezelf daadwerkelijk te identificeren als (trans)man merk ik het ongeduld want dit wil ik ook. Maar het is een proces, rustig aan doen staat op nummer 1. Fijn dat jullie hier een forum voor gecreëerd hebben. Irl lijkt het me alleen wel saai om telkens weer dezelfde standaardvragen te krijgen, die je dan als een rondlopende Google moet beantwoorden(Vandaar dat ik het de klas ook niet verteld heb), nieuwsgierigheid kan mooi zijn maar toch :Z

[..]

Cool. Ik zat net door de vorige topics heen te scrollen en zag al veel interessante onderwerpen voorbij gaan ;(
theSLOfox volg ik, van ElectricDade heb ik weleens wat videos gezien. Youtube is echt van onschatbare waarde in het proces, dat was het ook voor mij.

Zeker hier vind ik het niet erg om vragen te beantwoorden (afhankelijk van de manier waarop en de reden waarom ze gesteld worden), dus leef je uit. Maar ik snap wel dat je het daarom nog niet aan je klasgenoten vertelt. Je moet wel de antwoorden op hun vragen kunnen hebben, dan nemen ze je veel sneller serieus.

Ben je al aangemeld bij het VU enzo?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_145706286
Hi VMonkey, welkom! :W :)
pi_145860082
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 13:41 schreef wonderer het volgende:

[..]

theSLOfox volg ik, van ElectricDade heb ik weleens wat videos gezien. Youtube is echt van onschatbare waarde in het proces, dat was het ook voor mij.

Zeker hier vind ik het niet erg om vragen te beantwoorden (afhankelijk van de manier waarop en de reden waarom ze gesteld worden), dus leef je uit. Maar ik snap wel dat je het daarom nog niet aan je klasgenoten vertelt. Je moet wel de antwoorden op hun vragen kunnen hebben, dan nemen ze je veel sneller serieus.

Ben je al aangemeld bij het VU enzo?
Dit is zeker belangrijk ja!

Nee nog niet, de folders had ik allemaal doorgenomen en het maakt me best zenuwachtig, wel op een goeie manier. Ik wil wachten tot mij twintigste(ben nu 19 jr.), dan kan ik me nu zonder zorgen op mijn studie concentreren en heb dan even de tijd me comfortabel te voelen als trans die momenteel pre-t is. Het wordt met de weken wel moeilijker heb ik gemerkt, maar zag op de folder dat het 1 maand duurt voor de screening en vervolgens 2 maanden start diagnostiek. Dat gaat dan weer te snel. Was de wachttijd wel te doen bij jullie? En het diagnostisch onderzoek is dat ook wat? (Lijkt me minder leuk eerlijk gezegd).

quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 18:28 schreef Vivie het volgende:
Hi VMonkey, welkom! :W :)
Hoihoi :Y
Smiley
pi_145862004
Ik zou me zo snel mogelijk aanmelden, want tijdens de diagnostiek gebeurt er echt niets behalve een keer in de maand praten met je psycholoog. Dat duurt ook minstens zo'n zes maanden, dus dan zou je al negen maanden hebben om er nog even over na te denken. Diagnostiek had bij mij iig geen invloed op mijn studie omdat je alleen maar een uurtje praat :P
pi_145864145
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 19:57 schreef Nezhi het volgende:
Ik zou me zo snel mogelijk aanmelden, want tijdens de diagnostiek gebeurt er echt niets behalve een keer in de maand praten met je psycholoog. Dat duurt ook minstens zo'n zes maanden, dus dan zou je al negen maanden hebben om er nog even over na te denken. Diagnostiek had bij mij iig geen invloed op mijn studie omdat je alleen maar een uurtje praat :P
:o Dat is waar! En na de diagnostiek mag je ook zelf bepalen wanneer je aan de hormoonbehandeling begint? Hmm scheelt wel dat het een dag reizen is, maargoed ben wel diep aan het nadenken |:(
Smiley
  donderdag 23 oktober 2014 @ 21:02:40 #134
296917 Abby79
Being myself!
pi_145865335
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 20:39 schreef VMonkey het volgende:

[..]

:o Dat is waar! En na de diagnostiek mag je ook zelf bepalen wanneer je aan de hormoonbehandeling begint? Hmm scheelt wel dat het een dag reizen is, maargoed ben wel diep aan het nadenken |:(
Ze zullen je nooit dwingen iets tegen je wil te doen hoor :).
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  donderdag 23 oktober 2014 @ 21:35:17 #135
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_145867038
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 20:39 schreef VMonkey het volgende:

[..]

:o Dat is waar! En na de diagnostiek mag je ook zelf bepalen wanneer je aan de hormoonbehandeling begint? Hmm scheelt wel dat het een dag reizen is, maargoed ben wel diep aan het nadenken |:(
Ik zou me aanmelden. Sowieso omdat het echt wel lang duurt (heb ik van horen zeggen, mijn eigen proces ging in het buitenland) en omdat ik wel uit ervaring weet dat als je die eerste stap gezet hebt (het voor jezelf toegeven), je sneller ongeduldig wordt.

Je kunt als je eenmaal groen licht hebt altijd nog besluiten of je wilt wachten, immers.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 09:41:54 #136
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_145879507
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 19:06 schreef VMonkey het volgende:
maar zag op de folder dat het 1 maand duurt voor de screening en vervolgens 2 maanden start diagnostiek.
Dat is wel snel, hebben ze de wachtlijsten al zo ver weten terug te dringen?
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 09:52:27 #137
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_145879732
Zou best kunnen, ze hebben hun team immers uitgebreid en alles.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_145908666
Hey! Ik ben ftm en ben nieuw op fok, dus ik dacht laat ik dit ook even meelezen.

Ben nu ongeveer een half jaar uit de kast en ben nu eigenlijk vooral super ongeduldig omdat ik wil beginnen met de hormonen. Heb een paar vragen, maar die zal ik een andere keer wel stellen :)
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 00:57:45 #139
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_145913931
Ook welkom :) Waarom wachten met je vragen? Ik ben nieuwsgierig! :D
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_145918797
Ja, brand los! ;) :P
pi_146117552
Gaat er iemand hier naartoe? Ben wel benieuwd of er nog een hand-out komt waarin dat allemaal staat....

http://www.vumc.nl/afdeli(...)ender/agenda/Publiek

quote:
De wetenschap achter genderdysforie: VUmc deelt nieuwste inzichten

6 november 2014 | Bijeenkomst

Onderzoekers van het genderteam zullen de belangrijkste bevindingen uit hun onderzoek presenteren. Zo willen wij de resultaten uit ons onderzoek delen met eenieder die wel eens deelgenomen heeft aan onderzoek bij het KZcG, maar ook met andere geïnteresseerden. U kunt zich aanmelden door het aanmeldingsformulier te mailen naar genderteam-poli@vumc.nl
Datum 6 november 2014
Tijd 19:00 tot 21:00
Locatie De Amstelzaal, VUmc
Kosten Geen
Contactpersoon Dhr. J. Megens
  donderdag 30 oktober 2014 @ 20:25:49 #143
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_146126686
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 16:47 schreef Onderweg het volgende:
Gaat er iemand hier naartoe? Ben wel benieuwd of er nog een hand-out komt waarin dat allemaal staat....

http://www.vumc.nl/afdeli(...)ender/agenda/Publiek

[..]

Het lijkt me op zich wel interessant, alleen ik weet niet of ik het er voor over heb om helemaal naar Amsterdam te rijden.
Misschien als er ook anderen gaan die ik ken.
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 22:54 schreef MisterJim het volgende:
Hey! Ik ben ftm en ben nieuw op fok, dus ik dacht laat ik dit ook even meelezen.

Ben nu ongeveer een half jaar uit de kast en ben nu eigenlijk vooral super ongeduldig omdat ik wil beginnen met de hormonen. Heb een paar vragen, maar die zal ik een andere keer wel stellen :)
Hallo :) .

Welkom! Wees maar niet bang, we bijten niet (de meesten van ons niet tenminste). Je kunt hier gerust je vragen stellen wanneer je dat wilt.
pi_146188349
Hey. Ja ik had toetsweek, en als ik dan weer begin met een site staat gelijk alle social media weer open dusja :)

Maar ik heb volgende week mijn derde echte gesprek bij het VU, maar tot nu toe moest mn moeder altijd mee omdat ik 16 ben, en ik vond het een beetje raar om te vragen waar ze bij zat. Maar mijn vader accepteert het wel, maar is er niet 'blij' ( ik weet niet hoe ik het anders moet omschrijven) mee. Zou het VU daarom kunnen beslissen dat ik meer gesprekken moet hebben? Zodat het langer duurt dat ik ooit aan de hormonen mag ofzo omdat mn vader daar nog niet 'klaar' voor is.
En dan ook maar gelijk, hoe kan ik er voor zorgen dat mijn vader zich er meer bij betrekt? Hij praat sowieso al niet graag dus dit is erg moeilijk om met hem over te praten. Ik heb hem filmpjes toegestuurd en dat soort dingen, maar hij kijkt ze niet en/of reageerd er gewoon niet op. Als ik praat over mn afspraak zegt hij ook niks. Iemand tips hoe ik dit kan aanpakken? :)
En ik woon nogal ver van Amsterdam, maar ik zou graag met andere jongeren die met hetzelfde zitten willen praten. Maarniet via internet maar gewoon in het echt. Maar zover ik weet doen ze dat alleen in Amsterdam ofzo. of weet iemand nog iets waar ze zoiets organiseren.

Alvast bedankt !
pi_146188885
Waar woon je Jim?

Weet dat ze in Rotterdam (mijn regio) nu net een jongerengroep (breed,tot 35) zijn gestart, over kleine 3 weken is de eerste bijeenkomst

Weet niet of ze ook een minimum leeftijd hebben, jongste mensen die ik heb ontmoet waren 18 of ouder
pi_146200319
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 16:48 schreef MisterJim het volgende:
Hey. Ja ik had toetsweek, en als ik dan weer begin met een site staat gelijk alle social media weer open dusja :)

Maar ik heb volgende week mijn derde echte gesprek bij het VU, maar tot nu toe moest mn moeder altijd mee omdat ik 16 ben, en ik vond het een beetje raar om te vragen waar ze bij zat. Maar mijn vader accepteert het wel, maar is er niet 'blij' ( ik weet niet hoe ik het anders moet omschrijven) mee. Zou het VU daarom kunnen beslissen dat ik meer gesprekken moet hebben? Zodat het langer duurt dat ik ooit aan de hormonen mag ofzo omdat mn vader daar nog niet 'klaar' voor is.
En dan ook maar gelijk, hoe kan ik er voor zorgen dat mijn vader zich er meer bij betrekt? Hij praat sowieso al niet graag dus dit is erg moeilijk om met hem over te praten. Ik heb hem filmpjes toegestuurd en dat soort dingen, maar hij kijkt ze niet en/of reageerd er gewoon niet op. Als ik praat over mn afspraak zegt hij ook niks. Iemand tips hoe ik dit kan aanpakken? :)
En ik woon nogal ver van Amsterdam, maar ik zou graag met andere jongeren die met hetzelfde zitten willen praten. Maarniet via internet maar gewoon in het echt. Maar zover ik weet doen ze dat alleen in Amsterdam ofzo. of weet iemand nog iets waar ze zoiets organiseren.

Alvast bedankt !
_O_
Bij mijn moeder was dat dus precies hetzelfde, zij accepteerde het maar was er ook niet blij mee. Geef hem de tijd, zelf probeerde ik in het begin de gesprekken over transgender zijn luchtig te houden, zodat ze kon wennen aan het idee. Nu boeit het d'r niet zo veel meer. Zijn je ouders religieus? Dat maakt alles natuurlijk zwaarder.

Zeer knap dat je dit alles al kan/wil nu, hopelijk zal het allemaal soepel verlopen in het VU :P Ben je al lang uit of..?

Zelf denk ik er toch mee te wachten, geen idee waarom, voelt beter zo.
Smiley
pi_146202060
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 17:10 schreef Vivie het volgende:
Waar woon je Jim?

Weet dat ze in Rotterdam (mijn regio) nu net een jongerengroep (breed,tot 35) zijn gestart, over kleine 3 weken is de eerste bijeenkomst

Weet niet of ze ook een minimum leeftijd hebben, jongste mensen die ik heb ontmoet waren 18 of ouder
Overijssel, Rotterdam is ook al te ver jammergenoeg.Maar bedankt voor het reageren :)

quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 23:03 schreef VMonkey het volgende:

[..]

_O_
Bij mijn moeder was dat dus precies hetzelfde, zij accepteerde het maar was er ook niet blij mee. Geef hem de tijd, zelf probeerde ik in het begin de gesprekken over transgender zijn luchtig te houden, zodat ze kon wennen aan het idee. Nu boeit het d'r niet zo veel meer. Zijn je ouders religieus? Dat maakt alles natuurlijk zwaarder.

Zeer knap dat je dit alles al kan/wil nu, hopelijk zal het allemaal soepel verlopen in het VU :P Ben je al lang uit of..?

Zelf denk ik er toch mee te wachten, geen idee waarom, voelt beter zo.
Nee ze zijn niet religieus, ze accepteren juist ook wel veel. Ik denk dat ze het gewoon totaal niet hadden verwacht. maar ben nu bijna al een jaar uit de kast dus ze hebben al wel aardig kunnen wennen aan het idee. Ik hoop dat het mijn ouders ooit ook niet meer zoveel boeit :) en bedankt voor je reactie !
pi_146203193
Ouders moeten wennen aan zo'n idee. Die van mij zijn nooit tegen me in gegaan toen ik uit de kast kwam maar ze hebben het er wel gewoon moeilijk mee gehad. Het is nogal wat als je kind dat je al vijfentwintig jaar kent als je zoon ineens zegt je dochter te zijn (of andersom). Gaandeweg konden ze het wel steeds beter accepteren gelukkig konden ze ook goed praten met hun eigen sociale netwerk, die er ook vooral positief tegenover staan. Zeker mijn vader had dat wel nodig, opvallend genoeg kon hij het beste terecht bij zijn collega's, ondanks dat hij in een behoorlijke machocultuur werkt.

Het is een lang proces van acceptatie. In mij geval is de band met mijn ouders en broer er wel beter op geworden. Maar daar is wel een paar jaar overheen gegaan.
  zondag 2 november 2014 @ 09:49:39 #149
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_146208443
Het is echt proces voor alle betrokkenen. Maar uiteindelijk doe je dit voor jezelf. Ik heb destijds te veel rekening gehouden met mijn toenmalige echtgenoot, wat het allemaal niet fijner maakte. Als je een eerlijke keuze hebt, kun je best wat rekening houden met je ouders, maar als je voelt dat dat ten koste gaat van je eigen gezondheid, gaat dat toch voor. Als je die noodzaak duidelijk kunt maken, ben je al een heel eind.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_146208826
Tip: ga er relaxed mee om. Ik hoor van iedereen om me heen dat ze dat als heel prettig hebben ervaren. Hoe open je bent moet je natuurlijk zelf bepalen, aan de hand waar je jezelf prettig bij voelt. Ik treed redelijk ver in detail als ik wat wordt gevraagd.

Relaxed ermee omgaan richting naasten kan ik echt aanbevelen
Ik heb bijvoorbeeld nooit een punt gemaakt als iemand zich versprak en mijn oude naam gebruiken of verkeerde voornaamwoorden. Er geen punt van maken scheelt voor jezelf ook veel frustratie.
  zondag 2 november 2014 @ 10:37:59 #151
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_146208938
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 10:29 schreef Fixers het volgende:
Tip: ga er relaxed mee om. Ik hoor van iedereen om me heen dat ze dat als heel prettig hebben ervaren. Hoe open je bent moet je natuurlijk zelf bepalen, aan de hand waar je jezelf prettig bij voelt. Ik treed redelijk ver in detail als ik wat wordt gevraagd.

Relaxed ermee omgaan richting naasten kan ik echt aanbevelen
Ik heb bijvoorbeeld nooit een punt gemaakt als iemand zich versprak en mijn oude naam gebruiken of verkeerde voornaamwoorden. Er geen punt van maken scheelt voor jezelf ook veel frustratie.
Ik heb eigenlijk niet de ervaring met mijn ouder gehad dat ze veel tijd nodig had. Ik denk dat ik daar dan wel geluk mee heb, want ik lees toch vaak andere dingen. Helaas kan ik daardoor geen advies geven over hoe je ermee om kunt gaan. Ik hoorde laatst dat m'n moeder eigenlijk altijd al de wens heeft gehad om een dochter te hebben. Dus misschien dat het daarom makkelijker voor haar was, want nu heeft ze een dochter.

Ik maak er ook nooit een probleem van als iemand me met m'n oude naam of in de verkeerde vorm aanspreekt. Maar ik verbeter ze altijd wel. M'n moeder noemt me inmiddels altijd Naomi en zij, daar ben ik wel blij om :) .

Btw: heb je gezien dat ik je op Facebook toegevoegd heb?
  zondag 2 november 2014 @ 15:16:12 #152
107792 Hexley
the Platypus
pi_146215751
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 23:53 schreef MisterJim het volgende:

[..]

Overijssel, Rotterdam is ook al te ver jammergenoeg.Maar bedankt voor het reageren :)
COC Twente had in het centrum van Hengelo eventjes een "transgendercafé" en daarna hebben ze een tijdje bij Nielz, vlak bij het station in Almelo gezeten. Niet speciaal voor jongeren, maar er zijn wel eens studenten geweest. Je zou ze evnt. kunnen mailen met de vraag of er nog toekomst plannen zijn, ...
pi_146235926
Mijn ouders zijn trouwens wel de laatsten die mijn nieuwe naam echt zijn gaan gebruiken. Dat was geen onwil maar gewoon wennen. Zij hebben me ook het langste bij mijn oude naam genoemd. Ik heb mijn nieuwe naam ook heel bewust gekozen dat de verkorte versie hetzelfde bleef als mijn jongensnaam. Ik voel me er prima bij om zo genoemd te worden, ik ben het ook gewend erop te reageren en het is gebruikelijk die vorm voor beide genders te gebruiken. Wat dat betreft heb ik met mijn voornaam wel geluk gehad.
pi_146406880
Heeft iemand hier ervaring met de buikoperatie / hysterectomie? En dan met name over het herstel.. hoe lang het duurde, pijn enzo. Zoals het er nu naar uitziet vind mijn operatie plaats in de tijd dat ik mijn scriptie moet schrijven.
  maandag 10 november 2014 @ 08:37:54 #155
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_146489862
Ik niet. Heb wel filmpjes gezien op YouTube daarover, maar weet uit mijn hoofd niet wat ze over de herstelperiode zeiden.

Heb je overigens de nieuwe reelmagik stp gezien? Hij is nu te bestellen...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_146500467
Transcafé 16 november 2014

[ Bericht 33% gewijzigd door Onderweg op 12-11-2014 15:24:46 ]
pi_146605140
@Nezhi Wat betreft hysterectomie, ik was binnen 5 dagen het ziekenhuis uit en had daarna eigenlijk weinig tot geen pijn, behalve bij het in en uit bed komen dat erg lastig was en aan- en uitkleden. En je mag een paar weken geen gewicht dragen.

Het litteken is onzichtbaar, maar ik maak in het algemeen gewoon erg mooie littekens. Eromheen blijft de huid lang ongevoelig.
Een klein stukje was ontstoken geraakt, maar toen de hechting daaruit was genas het snel. Alleen aan de zijkanten zaten hechtingen. De rest was geplakt.
Voor sex staat een herstelperiode van zes weken, maar toen ik op controle kwam vroeg ze of ik niet voorzichtig geprobeerd had, met andere woorden , er wordt niet altijd aan gehouden (ik was blij met de zes weken verplichte pause ervan).

Ik heb wel enorme last gehad, in het ziekenhuis, van opgehoopte gassen in mijn darmen, maar dat komt ook omdat ik niet gemakkelijk winden laat. Daar had ik eigenlijk veel meer pijn van.

Verder is pijnbeleving natuurlijk erg persoonlijk.

Maar ik denk dat een scriptie schrijven helemaal geen probleem hoeft te zijn. Ik schreef in die tijd nog beroepsmatig en dat ging gewoon door.
pi_146611140
Onder de ftm's hier. Vraagje, hoe zit het met jullie kont? Ik heb zelf een behoorlijk goeie kont, vroeger was ik dik nu mollig en heb er wat vetkwabben rond mijn heupen en kont op nagehouden. Geen tarwe en zo min mogelijk vet eten, heeft behoorlijk geholpen. Maar ik zou graag een wat minder vrouwlijke kont hebben. Enige tips qua oefeningen misschien?
Smiley
pi_146639527
Ik heb een fikse reet, maar ik ken geen persoon die daar iets tegen heeft bij mannen.
Mijn vader en broer hebben er precies zo een...
Ik zou me daar dus niet teveel zorgen over maken.

Nu bestaat de kont van de (biologische) vrouw wel meer uit vet en minder uit spier, dus met dieet zou je theoretisch iets resultaat kunnen krijgen.
Verder weet ik uit de tijd dat ik veel danste en hupste dat mijn kont en bovenbenen daardoor behoorlijk afvielen. Ik gebruikte toen ook een afslankgel op basis van algen ofzo, en haalde er een massage apparaat over, dat hielp best wat.

Verder heb ik het idee dat hormonen een flinke invloed op je bouw kunnen hebben, maar die neem ik niet. Misschien kan een ander dar iets over zeggen.
  vrijdag 14 november 2014 @ 13:34:40 #160
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_146643847
Squats doen. En andere oefeningen. Spieren kweken. Met hormonen gaat het vet een beetje op andere plaatsen zitten, maar verwacht daar geen wonderen van.

Maar heel veel mannen hebben een "vrouwelijke" kont, viel me op het naaktstrand op.

Gelukkig zie je je eigen kont niet zo vaak ;)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_146643892
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 11:20 schreef Alentejana het volgende:
@Nezhi Wat betreft hysterectomie, ik was binnen 5 dagen het ziekenhuis uit en had daarna eigenlijk weinig tot geen pijn, behalve bij het in en uit bed komen dat erg lastig was en aan- en uitkleden. En je mag een paar weken geen gewicht dragen.

Het litteken is onzichtbaar, maar ik maak in het algemeen gewoon erg mooie littekens. Eromheen blijft de huid lang ongevoelig.
Een klein stukje was ontstoken geraakt, maar toen de hechting daaruit was genas het snel. Alleen aan de zijkanten zaten hechtingen. De rest was geplakt.
Voor sex staat een herstelperiode van zes weken, maar toen ik op controle kwam vroeg ze of ik niet voorzichtig geprobeerd had, met andere woorden , er wordt niet altijd aan gehouden (ik was blij met de zes weken verplichte pause ervan).

Ik heb wel enorme last gehad, in het ziekenhuis, van opgehoopte gassen in mijn darmen, maar dat komt ook omdat ik niet gemakkelijk winden laat. Daar had ik eigenlijk veel meer pijn van.

Verder is pijnbeleving natuurlijk erg persoonlijk.

Maar ik denk dat een scriptie schrijven helemaal geen probleem hoeft te zijn. Ik schreef in die tijd nog beroepsmatig en dat ging gewoon door.
Dankje! Ik denk dat ik dna een combi ga doen, mits het in dezelfde periode zou zijn als de eerdere tijd die Van Loenen mij doorgaf. Zometeen maar het Slotervaart nog een keer bellen :P
  vrijdag 14 november 2014 @ 14:17:11 #162
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_146645486
Gaat een van de heren hier nog naar de voorlichtingsavond 24 november trouwens?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_146646861
Wil wel maar kan niet. Verplicht college van 14-17 en 18-21 :') Ga jij?
  vrijdag 14 november 2014 @ 15:00:21 #164
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_146647100
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 14:53 schreef Nezhi het volgende:
Wil wel maar kan niet. Verplicht college van 14-17 en 18-21 :') Ga jij?
Yep. Het is ongeveer 25 minuten vanaf mijn werk en ik mag wat eerder weg.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_146647199
Zou je misschien willen luisteren of ze iets vertellen over colpectomie + hysterectomie?
  vrijdag 14 november 2014 @ 15:07:31 #166
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_146647393
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 15:03 schreef Nezhi het volgende:
Zou je misschien willen luisteren of ze iets vertellen over colpectomie + hysterectomie?
Zeker weten, want dat wil ik zelf ook graag weten.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 20 november 2014 @ 16:13:45 #167
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_146844269
Vandaag is diversity day op het werk en op een lijstje met aandachtspunten stond onder andere dat je niet zomaar moet aannemen welk toilet een transgender werknemer gebruikt, maar dat even moet vragen.

Samen met alle andere dingen in dat lijstje geeft het wel een goed gevoel. Dat er uberhaupt aandacht aan besteed wordt, al.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_146883706
Op 27 februari heb ik mijn laatste psych gesprek voor mijn eerste operatie, maar ze gaan me alsnog in de eerste week van februari bespreken zodat ik in maart geopereerd kan worden :)
  vrijdag 21 november 2014 @ 23:04:02 #169
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_146886320
Whoo! Da's al snel :)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_146918595
Ik heb voor het laatst iets gepost in deel 44 (als kloon van een ander account). Wel veel gelurkt :) , maar ik ga ook weer wat actiever posten.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er zijn sinds bovenstaande post (13 oktober 2013) wat dingen veranderd. Eigenlijk gaat het slechter, maar dat is de reden dat ik toch wil kijken of het traject een optie is (kan me via PsyQ laten doorverwijzen).

Hoe het nu gaat:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zijn er dingen die ik alvast zou kunnen regelen, als ik me laat doorverwijzen? Hoe gaan de eerste paar gesprekken daar precies in hun werk?
pi_146976207
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 15:07 schreef wonderer het volgende:

[..]

Zeker weten, want dat wil ik zelf ook graag weten.
Hoe was het?
  dinsdag 25 november 2014 @ 00:29:39 #172
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_146976637
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 00:12 schreef Nezhi het volgende:

[..]

Hoe was het?
Nuttig.

VU biedt combinatie-operaties aan: buik+borst (nog niet zo veel, daarvoor kun je beter nog naar het Slotervaart) en buik+colpectomie. Dat doen ze in het Slotervaart niet. Op zich zijn de wachtlijsten niet zo heel lang op dit moment.

Wat wil je verder nog weten?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_146976840
Haha, naja dat wist ik wel al, maar wat over de resultaten? Hebben ze nog iets uitgebreiders verteld?
  dinsdag 25 november 2014 @ 00:46:35 #174
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_146976934
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 00:40 schreef Nezhi het volgende:
Haha, naja dat wist ik wel al, maar wat over de resultaten? Hebben ze nog iets uitgebreiders verteld?
Vrij weinig over de colpectomie zelf, alleen hoe het gedaan wordt en dat het een lastige operatie is, wat meer over de buikoperatie, dat het eigenlijk niet zo veel voorstelt. Paar sneetjes, robotding aan je bed en knippen maar.

Toevallig had de mannengroep in Amsterdam Van Loenen en Milo te gast zaterdag en Milo heeft heel wat meer verteld. Trotsenburg lijkt niet veel anders te werk te gaan (laparoscopisch). Milo lijkt een beter track record te hebben, maar die doet geen combi's.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_146976982
Hmh. Het wordt bij mij uiteindelijk toch de combi borst+buik deze zomervakantie. Heb mijn plannen aangepast.
  dinsdag 25 november 2014 @ 00:51:35 #176
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_146977026
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 00:49 schreef Nezhi het volgende:
Hmh. Het wordt bij mij uiteindelijk toch de combi borst+buik deze zomervakantie. Heb mijn plannen aangepast.
Volgens mij maakt het qua heeltijd niet veel uit. Voor elke operatie staat zes weken.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_147215107
Ja doei.
  dinsdag 2 december 2014 @ 13:22:33 #178
296917 Abby79
Being myself!
pi_147216054
Hahahaha, die is geweldig! ^O^

(Die 'Tidy your room' ook :P)
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  dinsdag 2 december 2014 @ 16:49:24 #179
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_147221749
Geniaal :D
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_147243289
Transcafé 7 december 2014

[ Bericht 33% gewijzigd door Onderweg op 03-12-2014 12:08:41 ]
pi_147320808
hallo allemaal :W
Vandaag vond ik dit topic (of nou ja, het topic van 5 jaar terug :P ) en heb me toen direct aangemeld. Sinds een maand of twee denk ik namelijk dat ik genderdysfoor ben.

Tsja wat kan ik nog meer zeggen.. ik ben biologisch een jongen (17 jaar), maar ik denk niet dat ik voor de rest helemaal een jongen ben. Het is best wel lastig allemaal en het slokt vrijwel constant mijn gedachten op, ik weet namelijk nog niet precies in welke mate ik genderdysfoor ben etc. Ik ben al naar mijn maatschappelijk werkster op school geweest, en mijn ouders weten sinds een paar dagen ook, ik kon gewoon voor hen niet meer verbergen waar ik de laatste tijd mee zit. Gelukkig reageerden ze heel positief. :) Verder weten mijn beste vriendinnen het inmiddels ook.

Trouwens nog een vraagje: is iedereen die twijfelt over zijn/haar genderidentiteit welkom in het Transcafé of is het eigenlijk alleen bedoeld voor mensen die al uit de kast zijn?
La fille qui dormait.
  zaterdag 6 december 2014 @ 08:42:36 #182
296917 Abby79
Being myself!
pi_147326977
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 22:03 schreef Himnariki het volgende:
hallo allemaal :W
Vandaag vond ik dit topic (of nou ja, het topic van 5 jaar terug :P ) en heb me toen direct aangemeld. Sinds een maand of twee denk ik namelijk dat ik genderdysfoor ben.

Tsja wat kan ik nog meer zeggen.. ik ben biologisch een jongen (17 jaar), maar ik denk niet dat ik voor de rest helemaal een jongen ben. Het is best wel lastig allemaal en het slokt vrijwel constant mijn gedachten op, ik weet namelijk nog niet precies in welke mate ik genderdysfoor ben etc. Ik ben al naar mijn maatschappelijk werkster op school geweest, en mijn ouders weten sinds een paar dagen ook, ik kon gewoon voor hen niet meer verbergen waar ik de laatste tijd mee zit. Gelukkig reageerden ze heel positief. :) Verder weten mijn beste vriendinnen het inmiddels ook.

Trouwens nog een vraagje: is iedereen die twijfelt over zijn/haar genderidentiteit welkom in het Transcafé of is het eigenlijk alleen bedoeld voor mensen die al uit de kast zijn?
Welkom :).

Goed om te horen dat je omgeving al op de hoogte is zeg. Zeker omdat je zelf nog je gedachten op een rijtje aan het zetten bent. Ik hoop dat ze daar mee kunnen helpen :). Heel fijn ook dat ze positief reageerden.

Over je vraag: ik ben zelf (nog steeds) niet geweest bij een Transcafé, maar volgens mij is iedereen welkom daar!
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_147332836
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 22:03 schreef Himnariki het volgende:
Trouwens nog een vraagje: is iedereen die twijfelt over zijn/haar genderidentiteit welkom in het Transcafé of is het eigenlijk alleen bedoeld voor mensen die al uit de kast zijn?
Iedereen is welkom, in welk stadium je je ook bevindt en hoe je je ook presenteert (in het 'oude' of 'nieuwe' geslacht).
pi_147334780
Even als aanvullende info:
quote:
De deur gaat om 17 uur weer open om iedereen te ontvangen!

Voor wie: Iedereen die te maken heeft met genderidentiteit maar ook familie, vrienden en andere sympathisanten. Nodig jouw vrienden ook uit en deel het evenement!

Waar: Schiedamsesingel 175 te Rotterdam

Vervoer: Nabij metrostations Beurs en Leuvehaven. In de omgeving betaald parkeren tot 23 uur (ook op zondag)

Kosten: Alleen de kosten van de eigen consumpties, géén pin automaat dus graag contant betalen

Wanneer: 7 december 2014, 17-21 uur
pi_147354506
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 december 2014 08:42 schreef Abby79 het volgende:

[..]

Welkom :).

Goed om te horen dat je omgeving al op de hoogte is zeg. Zeker omdat je zelf nog je gedachten op een rijtje aan het zetten bent. Ik hoop dat ze daar mee kunnen helpen :). Heel fijn ook dat ze positief reageerden.

Over je vraag: ik ben zelf (nog steeds) niet geweest bij een Transcafé, maar volgens mij is iedereen welkom daar!
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 16:23 schreef Onderweg het volgende:
Even als aanvullende info:

[..]

Dank je, ik hoop het ook :) Mijn maatschappelijk werkster heeft me trouwens doorverwezen naar Transvisie, maar het emailadres wat ik van haar kreeg werkt niet. :')

quote:
1s.gif Op zaterdag 6 december 2014 08:42 schreef Abby79 het volgende:

[..]

Welkom :).

Goed om te horen dat je omgeving al op de hoogte is zeg. Zeker omdat je zelf nog je gedachten op een rijtje aan het zetten bent. Ik hoop dat ze daar mee kunnen helpen :). Heel fijn ook dat ze positief reageerden.

Over je vraag: ik ben zelf (nog steeds) niet geweest bij een Transcafé, maar volgens mij is iedereen welkom daar!
Oh, dat Transcafé lijkt me dan zeker interessant. Misschien ga ik vanavond al, als ik dan alles voor school af heb :p
La fille qui dormait.
pi_147360584
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 11:08 schreef Himnariki het volgende:

[..]

[..]

Dank je, ik hoop het ook :) Mijn maatschappelijk werkster heeft me trouwens doorverwezen naar Transvisie, maar het emailadres wat ik van haar kreeg werkt niet. :')

[..]

Oh, dat Transcafé lijkt me dan zeker interessant. Misschien ga ik vanavond al, als ik dan alles voor school af heb :p
Ik heb ook (groeps)gesprekken bij Transvisie, hoop dat je er wat aan hebt! :)
pi_147456621
Vandaag bij de huisarts geweest die al op de hoogte was gebracht door PsyQ. Die heeft me doorverwezen naar de polikliniek gynaecologie van het UMCG. Tot mijn grote verbazing heb ik waarschijnlijk binnen twee à drie weken al een afspraak, dus dat is helemaal super!
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 22:03 schreef Himnariki het volgende:
hallo allemaal :W
Vandaag vond ik dit topic (of nou ja, het topic van 5 jaar terug :P ) en heb me toen direct aangemeld. Sinds een maand of twee denk ik namelijk dat ik genderdysfoor ben.

Tsja wat kan ik nog meer zeggen.. ik ben biologisch een jongen (17 jaar), maar ik denk niet dat ik voor de rest helemaal een jongen ben. Het is best wel lastig allemaal en het slokt vrijwel constant mijn gedachten op, ik weet namelijk nog niet precies in welke mate ik genderdysfoor ben etc. Ik ben al naar mijn maatschappelijk werkster op school geweest, en mijn ouders weten sinds een paar dagen ook, ik kon gewoon voor hen niet meer verbergen waar ik de laatste tijd mee zit. Gelukkig reageerden ze heel positief. :) Verder weten mijn beste vriendinnen het inmiddels ook.
Hoi en welkom! Fijn dat iedereen tot nu toe positief heeft gereageerd :). Hoelang heb je deze gevoelens al?
  woensdag 10 december 2014 @ 18:20:18 #188
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_147459717
Ik moet waarschijnlijk eerst 12 maanden real life fase door voor ik in aanmerking kom voor verdere operaties :')
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_147467313
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 16:23 schreef AutumnAndWinter het volgende:

[..]

Hoi en welkom! Fijn dat iedereen tot nu toe positief heeft gereageerd :). Hoelang heb je deze gevoelens al?
Dank je :) Deze gevoelens heb ik nu ongeveer twee maanden, maar ik denk dat ik ze daarvoor wel onbewust had. Onder andere jaloers zijn op meisjes enzo. Ook ben ik volgens mij al jaren geleden tot de conclusie gekomen dat als ik opnieuw geboren zou mogen worden, dat ik dan als meisje geboren zou willen worden.
La fille qui dormait.
pi_147467806
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 18:20 schreef wonderer het volgende:
Ik moet waarschijnlijk eerst 12 maanden real life fase door voor ik in aanmerking kom voor verdere operaties :')
Euh, hoelang leef je ook weer al man? :') Zijn ze nu echt zo vasthoudend aan dat soort regeltjes, kunnen ze dan niet op zijn minst je borstoperatie als startdatum nemen ofzo? 8)7
pi_147471815
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 18:20 schreef wonderer het volgende:
Ik moet waarschijnlijk eerst 12 maanden real life fase door voor ik in aanmerking kom voor verdere operaties :')
Waar slaat dat nou weer op?! :(

Hoop dat het zo'n "Oops , dossier niet goed ingelezen" geval is. Snap het niet
  donderdag 11 december 2014 @ 09:18:10 #192
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_147475629
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 21:54 schreef Fixers het volgende:

[..]

Euh, hoelang leef je ook weer al man? :') Zijn ze nu echt zo vasthoudend aan dat soort regeltjes, kunnen ze dan niet op zijn minst je borstoperatie als startdatum nemen ofzo? 8)7
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 23:44 schreef Vivie het volgende:

[..]

Waar slaat dat nou weer op?! :(

Hoop dat het zo'n "Oops , dossier niet goed ingelezen" geval is. Snap het niet
Trotsenburg vindt het ook belachelijk en gaat het tijdens de volgende vergadering in de groep gooien. Mocht daar niks uitkomen, kan ik het nog via Jos proberen.

Er werd me al eerder uitgelegd dat ze het anders niet eerlijk vinden, dat er dan mensen in het buitenland gaan starten en zich er dan tussenwurmen, of via een ander kanaal met de hormonen in plaats van via het VU, maar jezus, vijf jaar of vijf maanden hormonen is toch wel een verschil :')

Fingers crossed.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_147479816
Jij woonde toch ook een lange tijd in het buitenland? Als het gaat om mensen die op alternatieve manieren langs de wachtlijst heen proberen te sluipen, dan begrijp ik nog wel het idee van het genderteam.
pi_147482939
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 15:44 schreef Vivie het volgende:
Ik heb ook (groeps)gesprekken bij Transvisie, hoop dat je er wat aan hebt! :)
Hoe zijn die groepsgesprekken georganiseerd (qua opzet), en zijn het allemaal lotgenoten die ongeveer even 'ver' zijn of zit alles en iedereen gewoon bij elkaar?
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 21:45 schreef Himnariki het volgende:
Dank je :) Deze gevoelens heb ik nu ongeveer twee maanden, maar ik denk dat ik ze daarvoor wel onbewust had. Onder andere jaloers zijn op meisjes enzo. Ook ben ik volgens mij al jaren geleden tot de conclusie gekomen dat als ik opnieuw geboren zou mogen worden, dat ik dan als meisje geboren zou willen worden.
Oei, dat jaloers zijn klinkt wel bekend ja :P. Wat kan helpen (vooral als je later iets aan hulpverleners/psychologen/etc. moet uitleggen) is bij jezelf nagaan wanneer je in het verleden en in het heden bepaalde gevoelens of ideeën had/hebt die je aan genderdysforie zou kunnen linken, om ze vervolgens op te schrijven.
pi_147494791
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 14:29 schreef AutumnAndWinter het volgende:

[..]

Hoe zijn die groepsgesprekken georganiseerd (qua opzet), en zijn het allemaal lotgenoten die ongeveer even 'ver' zijn of zit alles en iedereen gewoon bij elkaar?

[..]

Oei, dat jaloers zijn klinkt wel bekend ja :P. Wat kan helpen (vooral als je later iets aan hulpverleners/psychologen/etc. moet uitleggen) is bij jezelf nagaan wanneer je in het verleden en in het heden bepaalde gevoelens of ideeën had/hebt die je aan genderdysforie zou kunnen linken, om ze vervolgens op te schrijven.
De groep waar ik naar toe ga is eigenlijk pas net begonnen (na intern kijken waar mensen behoefte aan hebben). Maandelijkse "Jongerengroep' waar je tot 35 welkom bent en je krijgt vooraf wel een mailtje met thema van de avond en welke tijden ( van 1900 tot ongeveer 21.30) .
Sommige mensen zitten echt pas net in de beginfase en zijn zoekende, anderen zijn al een tijdje aan de hormonen en een enkeling heeft operaties gehad, is 'klaar'. Voor veel mensen op een gegeven moment ook niet zo interessant meer als ze de transitie periode achter zich laten dus ja.

Ik weet niet waar je woont maar er zijn iig in Rotterdam (mijn regio) en Amsterdam dit soort bijeenkomsten. Heb je al een werkend email adres gevonden? Anders kan ik je er wel een via berichtje(DM) sturen
  donderdag 11 december 2014 @ 22:45:12 #196
408239 kELAL
Jill of all trades
pi_147499519
Ik denk dat Groningen iets minder ver is voor AutumnAndWinter [/educated guess]
Vechten tegen windmolens is kansloos: ze zijn veel te gewiekst!
pi_147509590
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 20:50 schreef Vivie het volgende:
Sommige mensen zitten echt pas net in de beginfase en zijn zoekende, anderen zijn al een tijdje aan de hormonen en een enkeling heeft operaties gehad, is 'klaar'. Voor veel mensen op een gegeven moment ook niet zo interessant meer als ze de transitie periode achter zich laten dus ja.
Misschien toch eens gaan kijken. Ik heb tot nu toe bewust geen lotgenoten opgezocht eigenlijk.
quote:
2s.gif Op donderdag 11 december 2014 22:45 schreef kELAL het volgende:
Ik denk dat Groningen iets minder ver is voor AutumnAndWinter [/educated guess]
Dat is inderdaad iets minder ver :P. Bedankt voor het linkje!
pi_147528649
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 14:29 schreef AutumnAndWinter het volgende:

[..]

Oei, dat jaloers zijn klinkt wel bekend ja :P. Wat kan helpen (vooral als je later iets aan hulpverleners/psychologen/etc. moet uitleggen) is bij jezelf nagaan wanneer je in het verleden en in het heden bepaalde gevoelens of ideeën had/hebt die je aan genderdysforie zou kunnen linken, om ze vervolgens op te schrijven.
Haha, opschrijven is inderdaad fijn. :) Sinds ik er over begon na te denken heb ik al best wel dingen opgeschreven, vaak kwamen er heel veel dingen in een keer in me op :)

quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 20:50 schreef Vivie het volgende:

Ik weet niet waar je woont maar er zijn iig in Rotterdam (mijn regio) en Amsterdam dit soort bijeenkomsten. Heb je al een werkend email adres gevonden? Anders kan ik je er wel een via berichtje(DM) sturen
Inmiddels heb ik al een werkend emailadres gevonden en waarschijnlijk al een afspraak, nog dit jaar :D Toch bedankt :)
La fille qui dormait.
pi_147564497
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 09:18 schreef wonderer het volgende:

[..]

[..]

Trotsenburg vindt het ook belachelijk en gaat het tijdens de volgende vergadering in de groep gooien. Mocht daar niks uitkomen, kan ik het nog via Jos proberen.

Er werd me al eerder uitgelegd dat ze het anders niet eerlijk vinden, dat er dan mensen in het buitenland gaan starten en zich er dan tussenwurmen, of via een ander kanaal met de hormonen in plaats van via het VU, maar jezus, vijf jaar of vijf maanden hormonen is toch wel een verschil :')

Fingers crossed.
Ik snap dat "eerlijke" niet. Als de regel is dat je een bepaalde periode real life experience moet hebben gehad, en het is aannemelijk, zelfs te bewijzen dat je die hebt gehad, dan moeten ze niet moeilijk gaan doen.
Tussenwurmen... alsof een ander erg heeft in volgorde. Er zal ook wel eens wat uitgesteld worden, al was je aan de beurt.
Klinkt trouwens erg alsof ze het alleenrecht willen hebben over het hele proces en geen rekening houden met wat op dat moment het beste is, was, of leek voor de client.
Lijkt mij dat juist dat elke stap die al in de goede richting genomen is, waar dan ook, alleen maar een pluspunt is? Dat je gewoon moet kunnen "instappen"? Ik vind dat geen tussenwurmen, maar het zal wel aan mij liggen.

In elk geval hoop ik met je mee op een gunstige afloop voor je.
  zondag 14 december 2014 @ 12:51:52 #200
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_147566359
Als er geen wachtlijsten of zo zouden zijn, was het ook een beetje onzinnig, maar als je een schaarste hebt, vind ik ook wel dat je het zo eerlijk mogelijk moet verdelen. Dat ze graag het alleenrecht zouden hebben, dat idee krijg ik ook wel.

Maar we zullen het wel merken volgend jaar.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zondag 14 december 2014 @ 16:52:31 #201
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_147572718
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 12:51 schreef wonderer het volgende:
Als er geen wachtlijsten of zo zouden zijn, was het ook een beetje onzinnig, maar als je een schaarste hebt, vind ik ook wel dat je het zo eerlijk mogelijk moet verdelen.
Bij een reallife test horen ook gesprekken met een psycholoog. Dat voert de wachtlijsten alleen maar onnodig op als je die al lang niet meer nodig hebt en is verspilling van zorggeld. Als je kunt aantonen al lang aan de eisen van een rlt te hebben voldaan horen ze je gewoon meteen op de wachtlijst voor een operatie te zetten. Als ik het me goed herinner bieden de standards of care daar ook ruimte voor (niet dat de VU zich veel van die standards aantrekt).
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  zondag 14 december 2014 @ 17:30:14 #202
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_147574111
Da's ook zo. Ik ga het ook zeker in mijn achterhoofd houden voor het geval het nodig mocht zijn.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_147878758
Rustig hier de laatste week, hoop dat het transcafe leuk was.

Al sinds dat ik jong ben doe ik zo nu en dan kleren aan dan wel van mijn moeder als wel van mijn zus. In mijn eerste langdurigd relatie heb ik dat verteld aan mijn toenmalige ex vrouw. Zei kon er goed mee omgaan en ik kon helemaal los. Heb zo af en toe dan ook als vrouw geleefd. Toch was het dat niet helemaal voor mij. In 2008 gescheiden maar niet om mijn genderdysforie reden.

Sinds 2010 heb ik nu een andere vriendin en op dat moment heb ik ook al mijn vrouwenkleren weggegooid. 3 jaar lang heb ik het volgehouden om niks met mijn gender gevoelens te doen. Het laatste jaar dus wel weer en op het moment stoort dat in het sexuele leven die wij hebben. Nou komt dus binnenkort het moment dat ik het dus moet vertellen. Vind dat zeer spannend en ook moeilijk maar goed. Hopen er maar het beste van want wil haar niet kwijt. Dit wou ik gewoon even kwijt hier en de uitkomst zal ik ook wel vertellen.
Advocatus diaboli aiunt, non semper.
pi_147882889
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 13:46 schreef Tikbalang het volgende:

Sinds 2010 heb ik nu een andere vriendin en op dat moment heb ik ook al mijn vrouwenkleren weggegooid. 3 jaar lang heb ik het volgehouden om niks met mijn gender gevoelens te doen. Het laatste jaar dus wel weer en op het moment stoort dat in het sexuele leven die wij hebben. Nou komt dus binnenkort het moment dat ik het dus moet vertellen. Vind dat zeer spannend en ook moeilijk maar goed. Hopen er maar het beste van want wil haar niet kwijt. Dit wou ik gewoon even kwijt hier en de uitkomst zal ik ook wel vertellen.
Ik hoop voor jou dat ze begrip heeft en er ook mee om kan gaan.
Fijn dat je ook zul vertellen hoe het verder loopt. Ik wens je veel sterkte!
  maandag 29 december 2014 @ 17:14:51 #207
408239 kELAL
Jill of all trades
pi_148101743
Hopelijk toch wel met bubbels? (zelf heb ik liever brut dan (demi)sec)
Vechten tegen windmolens is kansloos: ze zijn veel te gewiekst!
  donderdag 1 januari 2015 @ 16:42:30 #208
408239 kELAL
Jill of all trades
pi_148219492
maar verder ben ik niet veeleisend ;)
Vechten tegen windmolens is kansloos: ze zijn veel te gewiekst!
pi_148219934
Brut is een uitstekende keuze. :)

Heb ik eindelijk eens geen andere afspraken. Ben ik dit keer gewoon te vermoeid van de afgelopen maand.
  maandag 5 januari 2015 @ 23:43:52 #210
394975 Azorius
Momentje hoor
pi_148376804
Hey all :),

AutumnAndWinter hier. Geen zin meer om me verder achter een kloon te verschuilen. Als mensen die me kennen dit stuk van me ontdekken zal het me verder echt een worst wezen (en zo groot is die kans in de eerste instantie nou ook weer niet). Naast mijn ouders heb ik het ook mijn beste vriend verteld, en een paar dagen later ook mijn broertje en zusje. Iedereen die ik het tot nu toe heb verteld reageert begripvol. Heb met mam de afgelopen dagen een beetje gesproken over de praktische dingen (uiterlijk, reacties van anderen, etc.), omdat ik eindelijk mentaal het gevoel heb dat ik nu wel 100% ja kan zeggen tegen een transitie. Heb het gevoel dat ik sinds die verandering van mindset iets meer rust in mijn hoofd heb, weer emotioneel kan worden (eindelijk!) en minder vaak denk aan uit het leven stappen.

Ik ben vandaag langs de poli gynaecologie gegaan. Ik had eigenlijk al drie weken geleden een uitnodiging van de psychiater hebben moeten ontvangen voor het eerste gesprek, maar ook na een keer bellen lag de verwijsbrief van de huisarts nog op de verkeerde stapel... :X Nou ja, als het goed is heb ik binnen een week een brief in de bus en anders moest ik maar weer bellen volgens de assistente.

Zo, moest ik even van me afschrijven :P.
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 13:46 schreef Tikbalang het volgende:
Al sinds dat ik jong ben doe ik zo nu en dan kleren aan dan wel van mijn moeder als wel van mijn zus. In mijn eerste langdurigd relatie heb ik dat verteld aan mijn toenmalige ex vrouw. Zei kon er goed mee omgaan en ik kon helemaal los. Heb zo af en toe dan ook als vrouw geleefd. Toch was het dat niet helemaal voor mij. In 2008 gescheiden maar niet om mijn genderdysforie reden.

Sinds 2010 heb ik nu een andere vriendin en op dat moment heb ik ook al mijn vrouwenkleren weggegooid. 3 jaar lang heb ik het volgehouden om niks met mijn gender gevoelens te doen. Het laatste jaar dus wel weer en op het moment stoort dat in het sexuele leven die wij hebben. Nou komt dus binnenkort het moment dat ik het dus moet vertellen. Vind dat zeer spannend en ook moeilijk maar goed. Hopen er maar het beste van want wil haar niet kwijt. Dit wou ik gewoon even kwijt hier en de uitkomst zal ik ook wel vertellen.
Ben heel benieuwd hoe het gesprek zal lopen. Ik zal voor je duimen :). Heb je eerder in je leven hulp gehad bij je genderdysfore gevoelens?

[ Bericht 0% gewijzigd door Azorius op 06-01-2015 13:33:46 (woordje vergeten) ]
  dinsdag 6 januari 2015 @ 00:38:05 #211
394975 Azorius
Momentje hoor
pi_148378372
Ik had stiekem verwacht dat er wel een paar berichten aan Leelah Alcorn in dit topic zouden staan eigenlijk. Op facebook en internet komt haar naam echt om de paar berichten voorbij.
  dinsdag 6 januari 2015 @ 09:22:06 #212
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_148381469
Het gevaar van zo'n viraal verhaal is dat mensen die normaal niet stilstaan bij de problemen die transgender personen dagelijks hebben het delen, zich mentaal (onbewust) op de borst kloppen van kijk mij eens sociaal bezig zijn, en verder geen moer doen.

De zelfmoordcijfers van trans-personen ligt rond de 40%. En dat ligt niet (alleen) aan de ouders, maar aan de hele maatschappij, die ons met regelmaat laat weten dat we minderwaardig zijn en dat zelfmoord een goede oplossing is. Misschien moet dat eens viraal gaan.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 6 januari 2015 @ 14:17:09 #213
394975 Azorius
Momentje hoor
pi_148388693
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 09:22 schreef wonderer het volgende:
Het gevaar van zo'n viraal verhaal is dat mensen die normaal niet stilstaan bij de problemen die transgender personen dagelijks hebben het delen, zich mentaal (onbewust) op de borst kloppen van kijk mij eens sociaal bezig zijn, en verder geen moer doen.

De zelfmoordcijfers van trans-personen ligt rond de 40%. En dat ligt niet (alleen) aan de ouders, maar aan de hele maatschappij, die ons met regelmaat laat weten dat we minderwaardig zijn en dat zelfmoord een goede oplossing is. Misschien moet dat eens viraal gaan.
Ja, dat gevoel heb ik ook een beetje. Aan de andere kant is dat hele 'share-but-don't-really-care' verschijnsel iets wat een beetje bij deze tijd hoort en misschien wordt zo'n gedeelde post gelezen door iemand die zich er wel meer in verdiept of meer begrip (voor de situatie) toont in de praktijk.

Over oordelen over trans-mensen door de maatschappij kan ik nog niet heel veel zinnigs zeggen. Ik lees er af en toe wel iets over (positieve en negatieve verhalen), maar ik ga wat betreft het vormen van een mening liever af op eigen gevoel en ervaringen. Over persoonlijke versiersels als bloemetjessjaals en damesringen is in ieder geval nog niet moeilijk gedaan :P .

De enige negatieve ervaring was ooit op vakantie, maar dat was niet direct tegen mij bedoeld. Ik zat bij een kapper en die gebruikte het woord transgender als een negatieve term (net zoals veel mensen homo tegen elkaar roepen).
  dinsdag 6 januari 2015 @ 14:48:14 #214
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_148389667
Juist dat soort ongerichte negativiteit kan heel bepalend zijn, zeker als je er net achter bent. Als het voelt alsof de hele wereld tegen je is, ben je toch minder snel geneigd ermee in de openbaarheid te treden en dat is echt nodig voor een gezonde transitie (en hetzelfde geldt voor niet-heteroseksuele mensen).

En natuurlijk is dat verhaal van Leelah "goed" om het wat meer onder de aandacht te brengen, maar het echte probleem wordt tegelijk verdrongen.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_148392469
Ach, is het niet zo dat de meeste mensen extreem open minded zijn totdat het verschijnsel voor de deur staat? Pas toen mijn ex met het verschijnsel homo direct geconfronteerd werd merkte ik, hoe zij er over dacht. Volgens mij werkt dat via de sociale media (is immers lekker ver weg) ook zo. Al die opwinding over welk onderwerp dan ook (of het nou een natuurramp of een hlbt-er is) neem ik met een flink pak zout. Eerst zien, dan geloven.
  woensdag 7 januari 2015 @ 10:03:43 #216
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_148417981
Hm, er zijn net zo veel mensen die homo- en trans-mensen pas accepteren als ze er zelf een leren kennen.

Wat me wel enigszins vrolijk stemt is dat de artikelen die ik tot nu toe gelezen heb, allemaal naam en voornaamwoorden respecteren. Hopelijk is dat een trend die zich doorzet.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_148430461
Ik vraag ik me af in hoeverre de mensen bereikt worden die juist het probleem zijn.
Ik geloof zelf als je ertegen bent, je alleen maar fanatieker tegen bent als het "zo opgedrongen wordt". Ik kijk bv naar de felle reactie van mijn zus op mijn delen van LGBT dingen op Facebook. (Dat ik dus niet meer doe). Daar schrok ik echt van. En zij heeft een transgender in haar vriendenkring waar ze pal achter staat (echt steunt in het leven)en positief over spreekt (ze weet niet dat ik het ook ben) en heeft op zich niks tegen homoseksualiteit, maar wil er niet mee geconfronteerd worden.
Zij zegt ook letterlijk wat jij zegt, Wonderer, dat acceptatie gaat via het zelf leren kennen.

Ik denk wel dat Leelah nu een soort boegbeeld wordt en wie weet komt er nog wat uit voort, maar dan eerder op politiek niveau. Ik verwacht geen plotselinge warme omarming van de wereld.
pi_148457472
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 08:30 schreef C.Carrera het volgende:
Hallo allemaal,

ik zit al een aantal jaar met een probleem en ik weet niet waar het vandaan komt en wat ik er mee aanmoet: ik denk dat ik transgender ben en ik kom tegelijkertijd uit een redelijk conservatieve moslimfamilie.
Ik ben zelf niet echt gelovig maar de rest van vrijwel mijn hele familie wel.

Ik ben er een aantal jaren geleden achter gekomen dat ik gevoelens heb dat ik liever een vrouw wil zijn, vroeger in mijn kleuterjaren vond ik het al leuk om me te verkleden als meisje maar vertoonde voor de rest eigelijk vooral gedrag dat geassocieerd word met jongens zoals met auto's spelen en wilde spelletjes doen. Na mijn 8e heb ik hier eigenlijk nooit meer over nagedacht totdat ik een jaar of 14 werd en het leuk vond om mezelf op te maken en vrouwenkleding te dragen als in het geheim als m'n ouders op dat moment niet thuis waren. Dat bleef echter allemaal redelijk geheim totdat ik een keer de nagellak niet goed had verwijderd en het een klasgenoot opviel. Ik maakte er toen maar snel een grap over omdat de reacties niet echt positief te noemen waren, dit was echter een eenmalig iets. Toen ik op een gegeven moment mijn wenkbrauwen ging epileren werd het iets zichtbaarder en ik kreeg dan ook meteen een snauw van verschillende familieleden dat zoiets niet hoort bij mannen maar voor vrouwen is en daarom epileer ik inmiddels mijn wenkbrauwen ook niet meer. Dit waren echter allemaal redelijk oppervlakkige dingen en ik had toen ook niet echt het gevoel dat ik liever een vrouw wilde zijn. Vanaf mijn 17e was dat echter wel het geval toen ik hoorde over het transgender model genaamd Jenna Talackova, ik heb een beetje proberen te onderdrukken door er simpelweg niet aan te denken en dat ging soms maandenlang goed maar soms duiken n.a.v. iets kleins zomaar weer op. Ik worstel echter ook met de vraag of ik uberhaupt wel transgender ben aangezien ik het pas vanaf mijn 17e echt zo sterk voel en omdat ik mij niet alleen tot mannen voel aangetrokken, in tegendeel zelfs ik vind vrouwen vaak veel mooier en helemaal liever qua karakter. Is er iemand met vergelijkbare ervaringen die hier iets zinnigs over kan zeggen?

Dit is een serieus topic dus alstublieft alleen serieuze reacties want het is al moeilijk genoeg om met zulke gevoelens te zitten.
  donderdag 8 januari 2015 @ 09:31:06 #219
296917 Abby79
Being myself!
pi_148457806
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 08:30 schreef C.Carrera het volgende:
Hallo allemaal,

ik zit al een aantal jaar met een probleem en ik weet niet waar het vandaan komt en wat ik er mee aanmoet: ik denk dat ik transgender ben en ik kom tegelijkertijd uit een redelijk conservatieve moslimfamilie.

...

Ik worstel echter ook met de vraag of ik uberhaupt wel transgender ben aangezien ik het pas vanaf mijn 17e echt zo sterk voel en omdat ik mij niet alleen tot mannen voel aangetrokken, in tegendeel zelfs ik vind vrouwen vaak veel mooier en helemaal liever qua karakter. Is er iemand met vergelijkbare ervaringen die hier iets zinnigs over kan zeggen?
Ten eerste: Transgender zijn heeft niets te maken met je geloof of met je seksuele voorkeur. Natuurlijk, het is vanuit een moslimfamilie/omgeving (waarschijnlijk) veel lastiger er voor uit te komen vanwege de maatschappelijke druk, maar dat doet natuurlijk niets af aan het feit dat je het wel of niet zou zijn :).

En het niet vallen op mannen betekend ook niets, er zitten hier wel meerdere man->vrouw transgenders die lesbisch zijn (waaronder ikzelf). Ook het "ik merkte het pas vanaf m'n zeventiende" is geen opmerkelijk iets, dat gebeurd ook vaker. Mijn verhaal is denk ik redelijk vergelijkbaar qua leeftijd.

Bepalen of je echt transgender bent kunnen wij natuurlijk niet, maar misschien kun je eens met een professional praten? Huisarts of psycholoog of zo?

Aan de hand van dit verhaal zou ik het in ieder geval niet uitsluiten :).

Succes! En mocht je hulp nodig hebben, vraag gerust! :)

[ Bericht 14% gewijzigd door Abby79 op 08-01-2015 09:40:27 (Quote verkleinen :)) ]
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_148457959
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 09:31 schreef Abby79 het volgende:

[..]

Ten eerste: Transgender zijn heeft niets te maken met je geloof of met je seksuele voorkeur. Natuurlijk, het is vanuit een moslimfamilie/omgeving (waarschijnlijk) veel lastiger er voor uit te komen vanwege de maatschappelijke druk, maar dat doet natuurlijk niets af aan het feit dat je het wel of niet zou zijn :).

En het niet vallen op mannen betekend ook niets, er zitten hier wel meerdere man->vrouw transgenders die lesbisch zijn (waaronder ikzelf). Ook het "ik merkte het pas vanaf m'n zeventiende" is geen opmerkelijk iets, dat gebeurd ook vaker. Mijn verhaal is denk ik redelijk vergelijkbaar qua leeftijd.

Bepalen of je echt transgender bent kunnen wij natuurlijk niet, maar misschien kun je eens met een professional praten? Huisarts of psycholoog of zo?

Aan de hand van dit verhaal zou ik het in ieder geval niet uitsluiten :).

Succes! En mocht je hulp nodig hebben, vraag gerust! :)
Allereerst bedankt voor je reactie. :)

Wat mijn moslim zijn betreft, ik weet dat het uiteraard niet betekend dat ik geen transgender kan zijn, ik meldde het dan ook omdat ik daarmee wilde aangeven dat als ik transgender ben het wellicht nog moeilijker is om er voor uit te komen dan normaal.

Wat mannen betreft:
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 09:34 schreef C.Carrera het volgende:

[..]

Nouja ik gaf aan dat ik biseksueel ben maar ik vind alles aan vrouwen geweldig op seksueel vlak maar wat mannen betreft raak ik alleen opgewonden om orale seks te geven en gepeneteerd te worden, en zo moet ik er niet aan denken om gepijpt te worden door een man of een man te prenetreren maar gebeft worden lijkt me daarentegen weer fantastisch en het toppunt van vrouwelijke seksualiteit. Dat duid toch wel op enige relatie tussen seksuele oriëntatie en geslachtsidentiteit?
Praten met een psycholoog is wellicht iets dat ik moet doen, zijn er psychologen in Nederland die op enige wijze zijn gespecialiseerd in dit onderwerp?
  donderdag 8 januari 2015 @ 09:56:50 #221
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_148458306
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 09:41 schreef C.Carrera het volgende:

[..]
Praten met een psycholoog is wellicht iets dat ik moet doen, zijn er psychologen in Nederland die op enige wijze zijn gespecialiseerd in dit onderwerp?
Ja, het genderteam van het VUmc, van het UMCG en er is (dacht ik) nog een derde partij, PIG of zo, die niet bij een ziekenhuis horen en alleen het diagnostische traject doen. Kaart het aan bij je huisarts en vraag een verwijzing.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_148458351
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 09:56 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ja, het genderteam van het VUmc, van het UMCG en er is (dacht ik) nog een derde partij, PIG of zo, die niet bij een ziekenhuis horen en alleen het diagnostische traject doen. Kaart het aan bij je huisarts en vraag een verwijzing.
Ik wist van het bestaan af van de genderteams van het VUmc en UMCG maar kun je daar alleen terecht met een huisartsverwijzing en het zit dat met die derde partij? Ik wil het namelijk zo laagdrempelig mogelijk houden..
  donderdag 8 januari 2015 @ 10:01:47 #223
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_148458409
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 09:59 schreef C.Carrera het volgende:

[..]

Ik wist van het bestaan af van de genderteams van het VUmc en UMCG maar kun je daar alleen terecht met een huisartsverwijzing en het zit dat met die derde partij? Ik wil het namelijk zo laagdrempelig mogelijk houden..
Volgens mij wel. Het is "gewoon" specialistische medische zorg. Mijn huisarts was er vrij makkelijk in maar mijn situatie is niet helemaal doorsnee (in het buitenland begonnen). Maar ik kan me niet voorstellen dat wanneer jij naar een huisarts gaat en zegt "ik zit niet lekker in mijn vel, ik vraag me af of ik transgender ben, kunt u een verwijzing schrijven voor het genderteam" dat ze dan zeggen "nah, ga eerst maar even googelen" ;)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_148458594
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 10:01 schreef wonderer het volgende:

[..]

Volgens mij wel. Het is "gewoon" specialistische medische zorg. Mijn huisarts was er vrij makkelijk in maar mijn situatie is niet helemaal doorsnee (in het buitenland begonnen). Maar ik kan me niet voorstellen dat wanneer jij naar een huisarts gaat en zegt "ik zit niet lekker in mijn vel, ik vraag me af of ik transgender ben, kunt u een verwijzing schrijven voor het genderteam" dat ze dan zeggen "nah, ga eerst maar even googelen" ;)
Dat klopt maar ik ben niet alleen moslim maar woon daarnaast ook in een zeer klein dorp met een nogal bekrompen bevolking met maar 1 huisarts en waar iedereen elkaar kent en ik vind het gewoon zeer onprettig om nog terug te gaan naar die huisarts als ik geen transgender blijk te zijn.
  donderdag 8 januari 2015 @ 10:11:49 #225
296917 Abby79
Being myself!
pi_148458616
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 09:59 schreef C.Carrera het volgende:

[..]

Ik wist van het bestaan af van de genderteams van het VUmc en UMCG maar kun je daar alleen terecht met een huisartsverwijzing en het zit dat met die derde partij? Ik wil het namelijk zo laagdrempelig mogelijk houden..
Tegenwoordig heb je daar inderdaad een verwijzing van je HA voor nodig. Hoe dat met de andere psychologen zit, geen idee. Linkje daarnaar staat volgens mij wel in de OP.

En je kunt altijd een "random" eerste-lijns psycholoog proberen en daar een verwijzing van krijgen mocht deze je door willen sturen naar het VU/UMCG :).
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  vrijdag 9 januari 2015 @ 13:05:43 #227
408239 kELAL
Jill of all trades
pi_148502878
Ja.... Maar ik was al langer van mening dat het afbreken van het IJzeren Gordijn een historische vergissing was.
Vechten tegen windmolens is kansloos: ze zijn veel te gewiekst!
  vrijdag 9 januari 2015 @ 13:10:13 #228
296917 Abby79
Being myself!
pi_148503046
quote:
Ow good god...

Die is wel heel erg idioot zeg. Volgens mij ben ik juist beter gaan rijden na mijn transitie :P.
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  vrijdag 9 januari 2015 @ 21:06:53 #229
394975 Azorius
Momentje hoor
pi_148522875
quote:
Pfff... het gaat de laatste tijd wel lekker in Rusland wat betreft homogeweld en idiote regelgeving :X .

Ik ben nu officieel aangemeld bij het genderteam in Groningen, en in de brief van het UMCG staat dat ik twee weken voor de geplande datum een uitnodiging krijg voor een intakegesprek met de psychiater van het genderteam. Helaas staat er ook in de brief dat de wachtlijst momenteel meer dan een jaar bedraagt. De meeste dingen in het foldertje wist ik al wel; het enige wat ik eigenlijk nog niet wist was dat er ook bekkenbodemfysiotherapie in het traject zit.

Hoe zijn jullie die wachttijd doorgekomen :o ? Ik ben heel blij dat ik aangemeld ben, maar aan de andere kant heerst toch een gevoel van 'tja, wat nu?'. Dit jaar wilde ik sowieso mijn haar alvast laten groeien... zijn er nog andere dingen die ik voorzichtig zou kunnen doen of oefenen?
pi_148541323
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 21:06 schreef Azorius het volgende:

[..]

Pfff... het gaat de laatste tijd wel lekker in Rusland wat betreft homogeweld en idiote regelgeving :X .

Ik ben nu officieel aangemeld bij het genderteam in Groningen, en in de brief van het UMCG staat dat ik twee weken voor de geplande datum een uitnodiging krijg voor een intakegesprek met de psychiater van het genderteam. Helaas staat er ook in de brief dat de wachtlijst momenteel meer dan een jaar bedraagt. De meeste dingen in het foldertje wist ik al wel; het enige wat ik eigenlijk nog niet wist was dat er ook bekkenbodemfysiotherapie in het traject zit.

Hoe zijn jullie die wachttijd doorgekomen :o ? Ik ben heel blij dat ik aangemeld ben, maar aan de andere kant heerst toch een gevoel van 'tja, wat nu?'. Dit jaar wilde ik sowieso mijn haar alvast laten groeien... zijn er nog andere dingen die ik voorzichtig zou kunnen doen of oefenen?
In principe kan je alles doen wat je ook onder begeleiding van het genderteam doet. Er zijn er die al jaren in het wensgeslacht leven alvorens ze binnenkomen bij een genderteam. Probleem is de vergoeding vanuit de basisverzekering. Die krijg je pas (in de meeste gevallen) als je de GD diagnose hebt.

Ik heb 1,5 jaar gewacht op het eerste gesprek. Ik ben toen bij een andere gendertherapeute binnengelopen als eerstelijns zorg. Zij had toen nauwelijks wachttijd en kon ik vast wat dingen aanpakken die mijn route bij het VU zouden vertragen. Het kost je uiteraard wel geld omdat je voor eerstelijns zorg een aanvullende verzekering nodig hebt.
  zondag 11 januari 2015 @ 12:14:33 #231
394975 Azorius
Momentje hoor
pi_148562638
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 15:06 schreef Onderweg het volgende:
Ik heb 1,5 jaar gewacht op het eerste gesprek. Ik ben toen bij een andere gendertherapeute binnengelopen als eerstelijns zorg. Zij had toen nauwelijks wachttijd en kon ik vast wat dingen aanpakken die mijn route bij het VU zouden vertragen. Het kost je uiteraard wel geld omdat je voor eerstelijns zorg een aanvullende verzekering nodig hebt.
Ik heb wel een aanvullende verzekering geloof ik, maar ik ben niet echt thuis in die wereld en moet me er eigenlijk eens in verdiepen. Ik zit tot mijn 27e bij mijn ouders in het pakket. Loop nu wel bij een therapeut van PsyQ, maar die is niet gespecialiseerd in genderproblematiek (al heeft ze wel mensen geholpen die in hetzelfde schuitje zitten). Daar ga ik het komende jaar(?) sowieso nog één keer per maand heen.

Via google kon ik niet echt iets vinden over een eerstelijns gendertherapeut, of ik gebruik verkeerde zoektermen. Weet jij toevallig of er in het noorden van het land (of Twente) iemand zit?
  zondag 11 januari 2015 @ 12:43:29 #232
408239 kELAL
Jill of all trades
pi_148563480
Ik weet niet of Assen voor jou een beetje bereikbaar is.
Vechten tegen windmolens is kansloos: ze zijn veel te gewiekst!
  zondag 11 januari 2015 @ 19:17:41 #233
394975 Azorius
Momentje hoor
pi_148577510
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 12:43 schreef kELAL het volgende:
Ik weet niet of Assen voor jou een beetje bereikbaar is.
Daar kan ik zo met de trein heen :). Ik ga me eens even goed inlezen, bedankt voor je linkje!
  zondag 11 januari 2015 @ 19:24:46 #234
107792 Hexley
the Platypus
pi_148577771
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 15:06 schreef Onderweg het volgende:

[..]

Het kost je uiteraard wel geld omdat je voor eerstelijns zorg een aanvullende verzekering nodig hebt.
Tijden veranderen,...

Generalistische Basis GGZ (GB-GGZ) en Gespecialiseerde GGZ zitten in de basis (eigen risico ¤375), de Jeugd GGZ (18-) is voor de gemeente.

Edit:
Voor het bovenstaande heb je wel een verwijzing (met natuurlijk de reden) van huisarts, specialist of bedrijfsarts nodig.

[ Bericht 9% gewijzigd door Hexley op 11-01-2015 20:05:11 ]
  maandag 12 januari 2015 @ 02:50:04 #235
394975 Azorius
Momentje hoor
pi_148595334
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2015 19:24 schreef Hexley het volgende:

[..]

Tijden veranderen,...

Generalistische Basis GGZ (GB-GGZ) en Gespecialiseerde GGZ zitten in de basis (eigen risico ¤375), de Jeugd GGZ (18-) is voor de gemeente.

Edit:
Voor het bovenstaande heb je wel een verwijzing (met natuurlijk de reden) van huisarts, specialist of bedrijfsarts nodig.
Daar liggen misschien wel mogelijkheden dan :D. Ik ga eens bij mijn ouders navragen wat er wel en niet in mijn pakket zit, om vervolgens een afspraak te maken met de huisarts. Die verwijzing zou geen probleem moeten zijn (ze heeft me natuurlijk ook al naar het genderteam doorverwezen).
  maandag 12 januari 2015 @ 18:27:57 #237
107792 Hexley
the Platypus
pi_148613096
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 02:50 schreef Azorius het volgende:

[..]

Daar liggen misschien wel mogelijkheden dan :D. Ik ga eens bij mijn ouders navragen wat er wel en niet in mijn pakket zit, om vervolgens een afspraak te maken met de huisarts. Die verwijzing zou geen probleem moeten zijn (ze heeft me natuurlijk ook al naar het genderteam doorverwezen).
Nou ik heb een beetje lopen bladeren en kwam een post tegen, van iemand die liever niet naar de huisarts wil. ;)

Iets wat ik me wel afvraag is, waarom "of Twente"?
Mocht je Twente wonen, zou het VU dan niet veel logischer zijn?
  maandag 12 januari 2015 @ 19:28:48 #238
394975 Azorius
Momentje hoor
pi_148615821
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:27 schreef Hexley het volgende:

[..]

Nou ik heb een beetje lopen bladeren en kwam een post tegen, van iemand die liever niet naar de huisarts wil. ;)

Iets wat ik me wel afvraag is, waarom "of Twente"?
Mocht je Twente wonen, zou het VU dan niet veel logischer zijn?
Het is logischer dan het lijkt :P. Ik studeer in het noorden, maar mijn thuisthuis (students voor ouderlijk huis) is in Twente.
  dinsdag 13 januari 2015 @ 01:15:22 #239
262 Re
Kiss & Swallow
pi_148630451
Is transparant een leuke serie? Zag net de golden globes awards waar ze in de prijzen vielen
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 13 januari 2015 @ 09:26:35 #240
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_148632919
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 01:15 schreef Re het volgende:
Is transparant een leuke serie? Zag net de golden globes awards waar ze in de prijzen vielen
Wel een bepaald type humor (het type plaatsvervangende schaamte zoals in The Office) waar je tegen moet kunnen, maar verder is het wel een toffe show ja. Erg integer.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_148638251
Ik ken het heel niet. Vanavond maar eens opzoeken.
  dinsdag 13 januari 2015 @ 13:38:47 #242
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_148639198
't Is een amazon-productie geloof ik. Alleen online.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_148721043
Kent iemand deze leuke filmpjes al?


Ze maakt allemaal filmpes rondom sexualiteit, body image, gender, dat soort zaken

O+
Ja doei.
pi_148725554
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 18:57 schreef motorbloempje het volgende:
Kent iemand deze leuke filmpjes al?


Ze maakt allemaal filmpes rondom sexualiteit, body image, gender, dat soort zaken

O+
Laci Green! Die is tof. :Y Heeft zelfs een programma op MTV zelfs.
pi_148741960
Zo mijn ega is op de hoogte van mijn travestie/gender gedrag. Toch wel leuke reactie terug van "dan snap ik eindelijk waar dat vrouwelijke gedrag van jou vandaan komt". Ze keek er dus niet raar van op. Nou ze weet het nu, hoeft het eerst nog niet te zien, bang om iets teveel te lachen. In ieder geval lekker over kunnen praten en als afsluiter hele goeie sex gehad.

Wel meteen wat afspraken natuurlijk. Maar die zijn verder geen probleem. Uiteindelijk blijf ik ook gewoon een man die wil te kapre varen net als jan, piet, joris en corneel, want wat hebben die ??
Advocatus diaboli aiunt, non semper.
pi_148743296
Zo, dat is goed nieuws! Dat zal een opluchting zijn geweest, geen wonder dat je daarna spetterende seks hebt. ;)
  vrijdag 23 januari 2015 @ 23:06:03 #247
107792 Hexley
the Platypus
  vrijdag 23 januari 2015 @ 23:07:49 #248
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_148995915
Alweer? :D
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zondag 25 januari 2015 @ 02:54:24 #249
107792 Hexley
the Platypus
pi_149031695
Zaterdag eventjes pauze @ tankstation. Naast een koffieautomaat en wc's staat er ook zo'n krantenrek, waar je eventjes snel de koppen op de voorpagina's van oa. het (oude) nieuws kunt lezen.

Nou had de Volkskrant op de voorpagina, een wel heel erg opvallende:
De vaginakoning ... bla bla ... de Thaise chirurg die 4000 mannen ombouwde.
En dat noemt men dan een kwaliteitskrant,... :')
  zondag 25 januari 2015 @ 12:07:16 #250
408239 kELAL
Jill of all trades
pi_149035292
Ach, expreszo en onze eigen Fixers hebben er al wat woorden aan vuilgemaakt, maar de redactie blijft zich vooralsnog onverbeterlijk opstellen.
En ik heb een klein Godwinnetje richting de hoofdredacteur geslingerd, maar ook dat zal wel tegen dovenmansoren gericht zijn... :{
Vechten tegen windmolens is kansloos: ze zijn veel te gewiekst!
pi_149035297
Klinkt als de Trouw :{
pi_149039082
quote:
15s.gif Op zondag 25 januari 2015 12:07 schreef kELAL het volgende:
Ach, expreszo en onze eigen Fixers hebben er al wat woorden aan vuilgemaakt, maar de redactie blijft zich vooralsnog onverbeterlijk opstellen.
En ik heb een klein Godwinnetje richting de hoofdredacteur geslingerd, maar ook dat zal wel tegen dovenmansoren gericht zijn... :{
O+ :@

Zoals ik op mijn blog ook zeg: ik heb sterk de indruk dat de sensationele kop en de intro van het artikel afkomstig zijn van een redacteur en niet van de journalist zelf. Ik vind het artikel een beetje platvloers in taalgebruik, maar het ziet er verder integer uit. Er wordt belicht dat een operatie slechts een deel is van een langer proces, en behalve in de intro op en nog één andere plek gebruikt de schrijver netjes de juiste voornaamwoorden.
  zondag 25 januari 2015 @ 15:52:27 #253
107792 Hexley
the Platypus
pi_149043031
quote:
15s.gif Op zondag 25 januari 2015 12:07 schreef kELAL het volgende:
Ach, expreszo en onze eigen Fixers hebben er al wat woorden aan vuilgemaakt, maar de redactie blijft zich vooralsnog onverbeterlijk opstellen.
En ik heb een klein Godwinnetje richting de hoofdredacteur geslingerd, maar ook dat zal wel tegen dovenmansoren gericht zijn... :{
De Volkskrant gaat wel vaker de fout in. Maar ze luisteren wel, bijvoorbeeld naar de grotere Nederlandse bedrijven die ze voor de poten schoppen. De rest interesseert ze waarschijnlijk geen ene flikker, die kop en hun snelle afraffel artikelen zijn met het oog op verkoop gewoon van het niveau TeleGraag.

Zie het artikel in originele staat @ Embrace Pink:
Homo’s en lesbiennes slecht af op Nederlandse werkvloer

quote:
'Van oudsher zijn de rechten in dit land ook goed geregeld, maar werkgevers vergeten verder te kijken.' Zicht op de specifieke vragen waarmee iemand zit, is er daardoor nauwelijks. Bedrijven als ING, PostNL en Philips komen gemiddeld niet verder dan een 3,7 als rapportcijfer op criteria als de interne communicatie en het meten van resultaten. Internationaal ligt het gemiddelde op een 4,8. Daardoor zou nog steeds een kwart van de lhbt'ers richting collega's niet uit de kast komen. Ook zit een extreem groot deel van de transgenders, mensen die zich niet thuis voelen in het eigen lichaam, werkloos thuis.
En de aangepaste versie bij de Volkskrant:
Homo’s en lesbiennes slecht af op Nederlandse werkvloer

quote:
'Van oudsher zijn de rechten in dit land ook goed geregeld, maar werkgevers vergeten verder te kijken.' Zicht op de specifieke vragen waarmee iemand zit, is er daardoor nauwelijks. Nederlandse bedrijven komen gemiddeld niet verder dan een 3,7 als rapportcijfer op criteria als de interne communicatie en het meten van resultaten. Internationaal ligt het gemiddelde op een 4,8. Daardoor zou nog steeds een kwart van de lhbt'ers richting collega's niet uit de kast komen. Ook zit een extreem groot deel van de transgenders, mensen die zich niet thuis voelen in het eigen lichaam, werkloos thuis.


[ Bericht 0% gewijzigd door Hexley op 25-01-2015 16:16:39 ]
  zondag 25 januari 2015 @ 16:16:23 #254
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_149043806
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 12:07 schreef Vivie het volgende:
Klinkt als de Trouw :{
Dat is ook allemaal hetzelfde tegenwoordig.

Ik dien regelmatig klachten in als de media weer eens in de fout gaat, en meestal stuur ik dan die klacht zowel naar de redactie van Trouw, de Volkskrant en het Parool omdat ze allemaal exact op dezelfde wijze de fout in gaan. Overigens ligt de fout soms ook bij het ANP die vaak als bron gebruikt wordt, maar bij het ANP klachten indienen is vrijwel onmogelijk. De redactie is ook verantwoordelijk voor wat ze publiceren, dus laat hen de klachten maar doorspelen aan het ANP.

Overigens helpt het soms wel en soms niet. Een klacht over een foto van drag queens in een gay pride bij nieuws over de Transgenderwet werd gehonoreerd en leidde tot een betere foto bij het artikel (bij alle drie de kranten). Op een klacht over een foto van transgenders in hun ondergoed bij een bloedserieus onderwerp heb ik niet eens antwoord gekregen. Maar ik blijf het volhouden, als je niet van je laat horen komt die bewustwording er ook nooit bij die redacties. Dus ook deze keer gaat er weer een formele klacht richting de volkskrant.

Ben het trouwens met Fixers eens dat de fout waarschijnlijk bij de redactie ligt, en niet bij de journalist. Alhoewel het ook qua onderwerpkeuze een sensationeel onderwerp blijft dat het onderwerp transgender weer eens vernauwt tot die ene operatie.

Wat me vooral opvalt aan de reactie van de hoofdredacteur is dat het weer zo'n typische *ik* vind het niet kwetsend dus... reactie is. De eeuwige blinde vlek van mensen met privilege die niet in staat zijn om zich even in te leven in de ander...
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  maandag 26 januari 2015 @ 09:22:29 #255
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_149065549
Hoe stuur je de redactie een reactie? Ik kan zo gauw niks vinden. Oh wacht, ik heb een redactie mailadres gevonden. Vanavond even een mailtje sturen.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_149066259
Ik zou bij een klacht wel komen met een het aanreiken van alternatieven. Want het is gewoon vaak zo dat men het niet goed anders weet uit te drukken.

Bij de Thaise chirurg zou dat kunnen zijn dat hij zoveel transgenders op de tafel heeft gehad.
Bij een chirurg gaat het natuurlijk wel om opereren dus daar kun je niet omheen. Eerlijk gezegd zou ik het persoonlijk niet eens raar vinden als er wordt gezegd dat hij zoveel vaginas heeft geconstrueerd. Het gaat daar dan immers gewoon over zijn vakgebied.
  maandag 26 januari 2015 @ 18:11:41 #257
107792 Hexley
the Platypus
pi_149079944
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 10:06 schreef Alentejana het volgende:
Ik zou bij een klacht wel komen met een het aanreiken van alternatieven. Want het is gewoon vaak zo dat men het niet goed anders weet uit te drukken.
Ze weten donders goed hoe ze het moeten uitdrukken, maar dit is vooral met de losse verkoop in gedachten zo op de voorpagina gezet.

Zouden ze het echt niet weten en zou het qua woord gebruik ook iets heel normaals zijn, dan zouden we ook dingen zien zoals:
"Borstkanker ... in gesprek met Sanne over haar verbouwde/gerenoveerde/gesaneerde tieten".
  dinsdag 27 januari 2015 @ 16:46:07 #258
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_149109348
VU bellen. "Al onze medewerkers zijn in gesprek". Na drie kwartier is het waarschijnlijk meer "Al onze medewerkers hebben even pauze" :P
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 27 januari 2015 @ 20:39:17 #259
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_149116632
http://www.npo.nl/de-wandeling/26-01-2015/KN_1665817

Alex Bakker en Arie Boomsma bij de wandeling. Mooi, met kanttekening dat ie als vrouw het ziekenhuis in ging en er als man weer uit kwam. Geen woord over de hormonen :')
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_149119421
Net gekeken, mooi....setting is wel een beetje in het water gevallen :P
pi_149134262
Zag er een hoop herkenbare dingen in. Niet dat ik het zo erg heb maar toch.
Advocatus diaboli aiunt, non semper.
pi_149136153
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 20:39 schreef wonderer het volgende:
http://www.npo.nl/de-wandeling/26-01-2015/KN_1665817

Alex Bakker en Arie Boomsma bij de wandeling. Mooi, met kanttekening dat ie als vrouw het ziekenhuis in ging en er als man weer uit kwam. Geen woord over de hormonen :')
Zijn die absoluut noodzakelijk?
Ik begin daar nl liever niet aan.
Op mijn leeftijd lijkt me dat niet noodzakelijk (overgang).
Ik had het idee dat hormonen vooral nodig zijn als je werkende eierstokken of testikels hebt die het de hormonen (van het andere geslacht) aanmaken?

Kun je daar eens over uitwijden of heb je een link naar uitleg daarover?
  woensdag 28 januari 2015 @ 14:08:36 #263
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_149137544
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 13:15 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Zijn die absoluut noodzakelijk?
Ik begin daar nl liever niet aan.
Op mijn leeftijd lijkt me dat niet noodzakelijk (overgang).
Ik had het idee dat hormonen vooral nodig zijn als je werkende eierstokken of testikels hebt die het de hormonen (van het andere geslacht) aanmaken?

Kun je daar eens over uitwijden of heb je een link naar uitleg daarover?
Als je daar geen behoefte aan hebt, dan is dat niet zo erg toch?

Denk dat wonderer het meer qua taalgebruik bedoelt, het komt immers wel zo op televisie. Zou een verkeerd beeld kunnen schetsen.
(Correct me if I'm wrong!)
Kaleidoscopiklimax
pi_149137970
quote:
14s.gif Op woensdag 28 januari 2015 14:08 schreef RadioSlut het volgende:

[..]

Als je daar geen behoefte aan hebt, dan is dat niet zo erg toch?

Denk dat wonderer het meer qua taalgebruik bedoelt, het komt immers wel zo op televisie. Zou een verkeerd beeld kunnen schetsen.
(Correct me if I'm wrong!)
Ok.

Ik ben nu pas aan het kijken, dus ik zie het straks wel voorbij komen, maar over het algemeen vind ik details weglaten niet zo erg in van die algemene lichte programmas.
pi_149138584
Ik ben inmiddels wat verder.

Hij zegt toch echt dat door hormoongebruik dit en dat gebeurde...

Ik weet niet of ze 16 jaar geleden iemand verplichtten om aan de hormonen te gaan voordat ze geopereerd werden? Misschien is hij dat daarna gaan doen?
  woensdag 28 januari 2015 @ 15:31:52 #266
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_149140231
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 13:15 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Zijn die absoluut noodzakelijk?
Ik begin daar nl liever niet aan.
Op mijn leeftijd lijkt me dat niet noodzakelijk (overgang).
Ik had het idee dat hormonen vooral nodig zijn als je werkende eierstokken of testikels hebt die het de hormonen (van het andere geslacht) aanmaken?

Kun je daar eens over uitwijden of heb je een link naar uitleg daarover?
Het is pas sinds een paar jaar dat het VU schoorvoetend toestaat dat er wordt geopereerd zonder hormonen. De standaardprocedure is therapie-hormonen-real life fase-operaties. Daarvan afwijken is moeilijk.

Maar het ging me inderdaad om het beeld dat ze schetsen, dat het een kwestie is van even langs het ziekenhuis en je bent een man/vrouw.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_149140753
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 15:31 schreef wonderer het volgende:

[..]

Het is pas sinds een paar jaar dat het VU schoorvoetend toestaat dat er wordt geopereerd zonder hormonen. De standaardprocedure is therapie-hormonen-real life fase-operaties. Daarvan afwijken is moeilijk.

Maar het ging me inderdaad om het beeld dat ze schetsen, dat het een kwestie is van even langs het ziekenhuis en je bent een man/vrouw.
Dan is het toch therapie - real life fase - operaties, eventueel hormonen. Lijkt mij dat sommigen uit hun eigen al vrouwelijk dan wel mannelijk genoeg zijn uberhaupt voor er hormonen gebruikt worden.

In 25 minuten hoef je trouwens toch ook niet het hele transitie proces uit te leggen.
Advocatus diaboli aiunt, non semper.
pi_149143237
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 15:31 schreef wonderer het volgende:

[..]

Het is pas sinds een paar jaar dat het VU schoorvoetend toestaat dat er wordt geopereerd zonder hormonen. De standaardprocedure is therapie-hormonen-real life fase-operaties. Daarvan afwijken is moeilijk.

Maar het ging me inderdaad om het beeld dat ze schetsen, dat het een kwestie is van even langs het ziekenhuis en je bent een man/vrouw.
Zit je dan altijd aan de VU vast? Als jij met een zak met geld komt, zal een ander ziekenhuis dan geen geslachtsveranderende operatie kunnen doen?

Ik heb trouwens nu het programma bekeken inmiddels en wat de poster boven mij ook al zegt, is het natuurlijk wel zo dat een en ander in 25 minuten moet passen, dus als een en ander wordt weggelaten of heel summier besproken is op zich niet zo raar.

Verder kloppen de feiten wel wat betreft ziekenhuisbezoek. Hij ging er in met een vagina en borsten, dus als vrouw en kwam er uit zonder borsten en met een piemel, dus als man. Het ís uiteindelijk een geslachtsveranderende operatie....
Ze hadden kunnen zeggen met vrouwelijke kenmerken erin en met manlijke kenmerken eruit, maar op zich zie ik het zelf niet als iets heel fouts of storends in een nogmaals licht en algemeen programma. Ik had tenminste niet het idee dat het een voorlichtingsprogramma was. Meer een kennismaking met "zo´n persoon".

Ik denk dat jij meer bedoeld dat de hele aanloop, het begin van de transitie is weggelaten, maar ik denk dat het deels ook komt omdat er immers een boek bestaat dat hij heeft geschreven dat juist weer daar over gaat. Nu volstaan ze met "anderhalf jarige moeilijke peiode" waarvan hormoongebruik natuurlijk ook maar een onderdeel is. Er is ook niet over therapie of real life fase gesproken.

Gezien die feitelijk best korte periode tussen beslissen van ik moet er wat aan doen en de operatie heb ik wel een beetje het idee dat een en ander misschien niet exact zo liep als tegenwoordig of misschien waren er geen wachtlijsten nog....

Is het trouwens niet mogelijk dat hij in Berlijn is geopereerd?

[ Bericht 1% gewijzigd door Alentejana op 28-01-2015 17:20:20 ]
pi_149145235
Misschien is het tijd dat zoiets als genderdysforie niet in zo'n 'algemeen programma' gestopt wordt. Misschien is het tijd dat het niet samengepropt wordt in een 'piemel aannaaien' draaiboek. Misschien mag het wat minder gaan om wat regisseurs denken dat mensen willen zien en wat meer om wat het inhoudt. Het lijkt mij vrij duidelijk dat wij nooit voorbij vaginaslagers komen zolang mensen dat willen zien en programmamakers alleen maar maken wat mensen willen zien. Misschien mag het wat minder gaan om de onderbuik (woordspeling niet bedoeld) van de kijkers.
pi_149147018
Nou Onderweg, niet om het een of ander, maar het hoeft ook noet altijd meteen een urenlange documentaire met alle in en outs te zijn, waar vervolgens geen hond naar kijkt omdat het te ingewikkeld is of het moeten transgenders zelf zijn, die dan nog net niet zien wat zij wel of niet hebben gevoeld of gedaan, want het blijft allemaal persoonlijk.

Het feit dat er transfobie bestaat en men er zo weinig van weet en men er nog lacherig of lomp over doet komt vooral omdat er bijna nooit iets van getoond wordt op de manier die nu voorbij kwam. Dit programma vind ik een uitstekend kennismakingsprogramma wat dat betreft. Het is harstikke serieus en integer en ik vond het juist helemaal geen piemel aannaai draaiboek. Jezus Christus, dat hij in het ziekenhuis was geweest was juist maar letterlijk 1 hele seconde in het hele verhaal, dat vooral ging over een heel persoonlijk beleven van uiteindelijk toch nog gelukkig worden.
Het woord piemel of manlijke onderdelen is zelfs niet eens genoemd in het hele programma....

Het is gewoon genoemd als feit dat zijn geslacht operatief is aangepast. Ik zie niet wat daar fout aan is. Moet men het maar gaan verzwijgen dat sommige transgenders dat laten doen? Moet het maar de taboe sfeer ingegooid? Waarom kan het niet gewoon genoemd of een geslacht al of niet operatief is aangepast als de persoon in kwestie daar geen moeite mee heeft?

[ Bericht 7% gewijzigd door Alentejana op 28-01-2015 19:37:49 ]
  woensdag 28 januari 2015 @ 19:48:29 #271
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_149148158
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 17:13 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Zit je dan altijd aan de VU vast? Als jij met een zak met geld komt, zal een ander ziekenhuis dan geen geslachtsveranderende operatie kunnen doen?

Ik heb trouwens nu het programma bekeken inmiddels en wat de poster boven mij ook al zegt, is het natuurlijk wel zo dat een en ander in 25 minuten moet passen, dus als een en ander wordt weggelaten of heel summier besproken is op zich niet zo raar.

Verder kloppen de feiten wel wat betreft ziekenhuisbezoek. Hij ging er in met een vagina en borsten, dus als vrouw en kwam er uit zonder borsten en met een piemel, dus als man. Het ís uiteindelijk een geslachtsveranderende operatie....
Ze hadden kunnen zeggen met vrouwelijke kenmerken erin en met manlijke kenmerken eruit, maar op zich zie ik het zelf niet als iets heel fouts of storends in een nogmaals licht en algemeen programma. Ik had tenminste niet het idee dat het een voorlichtingsprogramma was. Meer een kennismaking met "zo´n persoon".

Ik denk dat jij meer bedoeld dat de hele aanloop, het begin van de transitie is weggelaten, maar ik denk dat het deels ook komt omdat er immers een boek bestaat dat hij heeft geschreven dat juist weer daar over gaat. Nu volstaan ze met "anderhalf jarige moeilijke peiode" waarvan hormoongebruik natuurlijk ook maar een onderdeel is. Er is ook niet over therapie of real life fase gesproken.

Gezien die feitelijk best korte periode tussen beslissen van ik moet er wat aan doen en de operatie heb ik wel een beetje het idee dat een en ander misschien niet exact zo liep als tegenwoordig of misschien waren er geen wachtlijsten nog....

Is het trouwens niet mogelijk dat hij in Berlijn is geopereerd?
Die operaties worden niet tegelijk uitgevoerd. Borst en buik, hooguit, hoewel ze dat ook pas een paar jaar doen bij de VU en hij is al vijftien jaar geleden begonnen.

En ja, andere landen doen het anders, met andere protocollen, maar het beeld wat ze hier schetsen, klopt niet, zelfs al zou het bij hem wel zo zijn gegaan. Je gaat niet als vrouw naar binnen en komt als man weer naar buiten. Dat is een zeer verkeerde, veel te makkelijke voorstelling van zaken en zou niet moeten worden voortgezet door de media.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_149148543
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 19:48 schreef wonderer het volgende:

[..]

Die operaties worden niet tegelijk uitgevoerd. Borst en buik, hooguit, hoewel ze dat ook pas een paar jaar doen bij de VU en hij is al vijftien jaar geleden begonnen.

En ja, andere landen doen het anders, met andere protocollen, maar het beeld wat ze hier schetsen, klopt niet, zelfs al zou het bij hem wel zo zijn gegaan. Je gaat niet als vrouw naar binnen en komt als man weer naar buiten. Dat is een zeer verkeerde, veel te makkelijke voorstelling van zaken en zou niet moeten worden voortgezet door de media.
Dat dus, daar krijg je Volkskranthoofdredacteuren van die niets denigrerends zien in 'ombouwen'. Die dan ook na een shitload aan kritiek niet eens de gevoelens van hen die ze kwetsen willen erkennen. Ik heb 'm er nog een paar keer aan herinnerd, hij heeft gezegd dat hij blijft bij zijn reactie op het stuk van de Expreszp. Die Remarque vindt gewoon dat ik me niet beledigd mag voelen. Ik heb nog nooit een sprekender voorbeeld van privilege meegemaakt, dat wordt nog een leuk blog dit weekend
pi_149150589
Die operaties worden niet tegelijk uitgevoerd. Borst en buik, hooguit, hoewel ze dat ook pas een paar jaar doen bij de VU en hij is al vijftien jaar geleden begonnen.

En ja, andere landen doen het anders, met andere protocollen, maar het beeld wat ze hier schetsen, klopt niet, zelfs al zou het bij hem wel zo zijn gegaan. Je gaat niet als vrouw naar binnen en komt als man weer naar buiten. Dat is een zeer verkeerde, veel te makkelijke voorstelling van zaken en zou niet moeten worden voortgezet door de media.
Ik snap je argument.
Er zijn helemaal geen details bij verteld, ik heb geen idee wat er wel of niet gebeurd is. Nogmaals ik zag het zelf gewoon als "het geslacht is op een gegeven moment aangepast" in het verhaal. Had je liever dat ze het weg hadden gelaten? Of een andere tekst bij dat ene beeld (want dat was het) "Er zijn een serie operaties uigevoerd om het geslacht uiterlijk aan te passen" of zoiets?
Zou Alex zelf trouwens nog inspraak hebben gehad?

Het ging hier totaal niet om operatie(s) maar om het verhaal van de persoon, dus ik kan me voorstellen dat ze dat deel dan ook maar niet te ingewikkeld brengen of veel aandacht aan besteden.

[ Bericht 50% gewijzigd door motorbloempje op 28-01-2015 22:38:56 ]
pi_149150932
Door edit weer verdwenen, hoop dat hij zo wordt teruggezet.

Ik eindigde trouwens met te zeggen dat het zo inderdaad natuurlijk wel makkelijk wordt om te denken dat er inderdaad even veranderd kan worden en "ombouwen" dan ook weer makkelijk de kop op steekt, dus ik snap jullie.
pi_149152243
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 19:19 schreef Alentejana het volgende:
Nou Onderweg, niet om het een of ander, maar het hoeft ook noet altijd meteen een urenlange documentaire met alle in en outs te zijn, waar vervolgens geen hond naar kijkt omdat het te ingewikkeld is of het moeten transgenders zelf zijn, die dan nog net niet zien wat zij wel of niet hebben gevoeld of gedaan, want het blijft allemaal persoonlijk.

Het feit dat er transfobie bestaat en men er zo weinig van weet en men er nog lacherig of lomp over doet komt vooral omdat er bijna nooit iets van getoond wordt op de manier die nu voorbij kwam. Dit programma vind ik een uitstekend kennismakingsprogramma wat dat betreft. Het is harstikke serieus en integer en ik vond het juist helemaal geen piemel aannaai draaiboek. Jezus Christus, dat hij in het ziekenhuis was geweest was juist maar letterlijk 1 hele seconde in het hele verhaal, dat vooral ging over een heel persoonlijk beleven van uiteindelijk toch nog gelukkig worden.
Het woord piemel of manlijke onderdelen is zelfs niet eens genoemd in het hele programma....

Het is gewoon genoemd als feit dat zijn geslacht operatief is aangepast. Ik zie niet wat daar fout aan is. Moet men het maar gaan verzwijgen dat sommige transgenders dat laten doen? Moet het maar de taboe sfeer ingegooid? Waarom kan het niet gewoon genoemd of een geslacht al of niet operatief is aangepast als de persoon in kwestie daar geen moeite mee heeft?
Het gaat niet om verzwijgen van een operatie. Dat snap je toch hopelijk wel?

Het gaat erom dat DE OPERATIE het enige is dat in beeld komt, en inderdaad, zoals je zelf zegt:
quote:
Nou Onderweg, niet om het een of ander, maar het hoeft ook noet altijd meteen een urenlange documentaire met alle in en outs te zijn, waar vervolgens geen hond naar kijkt omdat
Je bevestigt het zelf. Programma's worden gemaakt op basis van wat de kijkers willen zien. Case closed :)
pi_149154265
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 21:22 schreef Onderweg het volgende:
Het gaat erom dat DE OPERATIE het enige is dat in beeld komt, en inderdaad, zoals je zelf zegt:
Kwam totaal niet in beeld, een ziekenhuisverblijf kwam in beeld. ;)
En maar 1 seconde, dus ook niet het enige dat in beeld kwam, er kwam 25 minuten een persoon in beeld die over zijn leven vertelde, waar het uiteindelijk ook om draaide.

Ik heb al gezegd, en jammer dat de post nog niet teruggezet is, maar de toegevoegde edit heb ik apart nog eens herhaald, dat ik snap dat het jammer is dat het beeld in stand gehouden wordt dat het even kan in een ziekenhuis, maar dit programma was verder piekfijn in orde en ik hoop dat er nog veel meer van komen.

Programmas worden gemaakt op basis van wat men denkt dat aantrekkelijk is. Daar verander je niks aan.
Ik vind het een pluspunt dat transgenders in beeld worden gebracht met hun verhaal.

Men kan altijd achteraf in discussies dingen bespreken en ook zo´n programma maker aanschrijven dat er iets in anders zou moeten. Maar ik vind niet dat je in de kiem moet smoren dat er programma´s worden gemaakt met transgender verhalen erin of een heel programma moet afbreken op 1 seconde die niet naar wens is.
pi_149155441
It's magic!
Ja doei.
  woensdag 28 januari 2015 @ 22:47:26 #278
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_149155735
quote:
1s.gif Op woensdag 28 januari 2015 20:43 schreef Alentejana het volgende:
Die operaties worden niet tegelijk uitgevoerd. Borst en buik, hooguit, hoewel ze dat ook pas een paar jaar doen bij de VU en hij is al vijftien jaar geleden begonnen.

En ja, andere landen doen het anders, met andere protocollen, maar het beeld wat ze hier schetsen, klopt niet, zelfs al zou het bij hem wel zo zijn gegaan. Je gaat niet als vrouw naar binnen en komt als man weer naar buiten. Dat is een zeer verkeerde, veel te makkelijke voorstelling van zaken en zou niet moeten worden voortgezet door de media.
Ik snap je argument.
Er zijn helemaal geen details bij verteld, ik heb geen idee wat er wel of niet gebeurd is. Nogmaals ik zag het zelf gewoon als "het geslacht is op een gegeven moment aangepast" in het verhaal. Had je liever dat ze het weg hadden gelaten? Of een andere tekst bij dat ene beeld (want dat was het) "Er zijn een serie operaties uigevoerd om het geslacht uiterlijk aan te passen" of zoiets?
Zou Alex zelf trouwens nog inspraak hebben gehad?

Het ging hier totaal niet om operatie(s) maar om het verhaal van de persoon, dus ik kan me voorstellen dat ze dat deel dan ook maar niet te ingewikkeld brengen of veel aandacht aan besteden.
Het enige waar ik over viel was de frase "hij ging als vrouw de narcose in en kwam er als man weer uit".
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_149163283
Snap ik. En ik geef je gelijk dat het niet goed is dat gesuggereerd wordt dat het zo even kan, hoor.

Ik heb alleen het idee dat het niet zo letterlijk is gezegd dus ik ga nog een keer luisteren (het houdt me wel bezig :+ ).

Ik denk dat er naar fotos is gevraagd uit die periode en dat hij met die 2 kwam en dat daar tekst onder is gemaakt.

Los van alles Arie Boomsma is wel echt tóp.
  donderdag 29 januari 2015 @ 12:21:46 #280
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_149166922
quote:
1s.gif Op woensdag 28 januari 2015 15:48 schreef Tikbalang het volgende:

[..]

Dan is het toch therapie - real life fase - operaties, eventueel hormonen. Lijkt mij dat sommigen uit hun eigen al vrouwelijk dan wel mannelijk genoeg zijn uberhaupt voor er hormonen gebruikt worden.
Hormonen zijn bedoeld om de secundaire geslachtskenmerken die je wel wilt hebben bij je te introduceren en de secundaire geslachtskenmerken die je niet wilt hebben te onderdrukken. Er zijn maar weinig mensen die van nature een dusdanig afwijkende hormoonhuishouding hebben dat ze hiervoor geen hormoontherapie nodig hebben.

Daarnaast heeft hormoontherapie ook een psychologisch effect, steevast gaan transseksuelen zich psychisch beter voelen zodra ze met hormonen beginnen. Ook speelt het een rol in de diagnose, omdat mensen soms van gedachten veranderen zodra ze met hormoontherapie beginnen.

Vanouds speelt hormoontherapie dan ook een belangrijke rol in de behandeling. Geen operatie maar wel hormonen zal vele malen vaker voorkomen dan andersom. Mensen die doelbewust geen hormonen willen zullen in de meeste gevallen ook niet voor een operatie kiezen. Als mensen zich al zonder hormoontherapie laten opereren is dat meestal omdat ze om medische redenen geen hormoontherapie aankunnen. Tot niet zo heel lang geleden was dit zelfs de enige toegestane uitzondering om in aanmerking te komen voor operaties, een voorafgaande hormoontherapie was voor alle anderen verplicht.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_149167179
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 12:21 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Hormonen zijn bedoeld om de secundaire geslachtskenmerken die je wel wilt hebben bij je te introduceren en de secundaire geslachtskenmerken die je niet wilt hebben te onderdrukken. Er zijn maar weinig mensen die van nature een dusdanig afwijkende hormoonhuishouding hebben dat ze hiervoor geen hormoontherapie nodig hebben.

Daarnaast heeft hormoontherapie ook een psychologisch effect, steevast gaan transseksuelen zich psychisch beter voelen zodra ze met hormonen beginnen. Ook speelt het een rol in de diagnose, omdat mensen soms van gedachten veranderen zodra ze met hormoontherapie beginnen.

Vanouds speelt hormoontherapie dan ook een belangrijke rol in de behandeling. Geen operatie met hormonen zal vele malen vaker voorkomen dan andersom. Mensen die doelbewust geen hormonen willen zullen in de meeste gevallen ook niet voor een operatie kiezen. Als mensen zich al zonder hormoontherapie laten opereren is dat meestal omdat ze om medische redenen geen hormoontherapie aankunnen.
Dank je wel voor deze uitleg!
Maar Joane, ik ben in de overgang of daar voorbij en mijn hormoonhuishouding is dus best heel anders. De hoeveelheid testosteron neemt relatief gezien toe in de overgang en de productie van het vrouwelijk hormoon al af.
Mijn hormoonhuishouding is trouwens toch al niet normaal, nooit geweest, altijd veel manlijk hormoon gehad. Lijkt me stug dat ze bij mij bv hormoon behandeling zouden willen verplichten.

Ik neem aan dat een en ander eerst uitvoerig wordt getest en besproken en individueel beoordeeld?
  donderdag 29 januari 2015 @ 13:00:29 #282
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_149167912
Ik betwijfel of jouw testosteron in de male range valt. Dat is waar ze naar streven, een hormoonniveau dat normaal is voor het doelgeslacht. Tussen "verhoogd vrouwelijk testosteron" en "normaal mannelijk testosteron" zit nog een factor 10.

http://www.healthline.com(...)terone-levels-by-age
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_149168125
Dank je wel! Ik duik even in die link dan.

Even tussendoor: Het programma waaraan Alex meedeed staat te boek als "een wandeling op een mooie plek met een inspirerende gast". Het gaat dus helemaal niet om genderdysforie op zich of specifieke details daarvan, maar om de persoon, en die is wat mij betreft goed in beeld gebracht.
Ik zou niet weten waarom je Alex niet zou opnemen in een dergelijk programma.

Ik vond het grappig dat er een licht Amsterdams accent doorschemerde, het is maar waar je op let. :+ .

Nou, teruggeluisterd.
De letterlijke tekst luidt: (16.19) De moeilijkste anderhalf jaar van zijn leven breekt aan. Alex probeert te accepteren dat hij nooit een man zal zijn. Maar dat houdt hij niet lang vol. Op zijn dertigste is hij er echt klaar voor. Hij gaat naar het ziekenhuis en wordt daar geopereerd. Als man ontwaakt hij uit de narcose. (16.34)

Dat is inderdaad wel een romantische scheve voorstelling, maar hoeveel kun je in die 15 seconden stoppen?
"Op zijn dertigste is hij er echt klaar voor" kún je zien als toen was het voorproject afgelopen/zover dat hij aan operaties kon beginnen.
"wordt daar geopereerd" zegt verder niet hoe vaak.
"Als hij ontwaakt uit de narcose" kún je zien als uit de laatste narcose. :)

Maar ze hadden dat inderdaad beter wel duidelijker kunnen brengen met een paar woorden meer.
Dergelijke keuzes worden bij het in elkaar zetten gemaakt, ik snap wel hoe zo iets kan gebeuren.
Jammer, maar ik vind niet dat het afbreuk doet aan de hele wandeling.
  donderdag 29 januari 2015 @ 13:17:53 #284
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_149168402
Je trekt wel allerlei rare conclusies. Er heeft niemand gezegd dat zo'n programma iemand als Alex niet zou moeten opnemen, noch dat het afbreuk doet aan de hele wandeling. De huidige woordkeus in die scene zet een gevaarlijk incompleet beeld neer van de transitie. Dat is alles.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_149168649
Ja, wonderer, daar geef ik je ook gelijk in.

Het was een reactie op de post van Onderweg:
quote:
Misschien is het tijd dat zoiets als genderdysforie niet in zo'n 'algemeen programma' gestopt wordt. Misschien is het tijd dat het niet samengepropt wordt in een 'piemel aannaaien' draaiboek. Misschien mag het wat minder gaan om wat regisseurs denken dat mensen willen zien en wat meer om wat het inhoudt. Het lijkt mij vrij duidelijk dat wij nooit voorbij vaginaslagers komen zolang mensen dat willen zien en programmamakers alleen maar maken wat mensen willen zien. Misschien mag het wat minder gaan om de onderbuik (woordspeling niet bedoeld) van de kijkers.
Dus wel degelijk was er iemand die zei dat iemand als Alex er niet in zou moeten en dat het "om meer inhoud" zou moeten gaan. Er werd naar mijn beleving plenty inhoud getoond en het draaide helemaal niet om "een piemel aannaaien".
pi_149170072
De vreemde balans in mijn hormoonhuishouding had ik trouwens al door het pco syndroom. Daardoor heb ik bv ook manlijke haargroei, inclusief wat borstharen, treasure trail en een baard. Dat is dons, maar als ik zou scheren krijg ik zichtbare stoppels....
Het enige vreselijk vrouwelijke aan me is de dikke dijen die ik van mijn oma van vaders kant heb. Daar hoort een dikke kont bij, maar die hebben mijn vader en broer ook, dus dat zie ik niet als onmanljk. Ik heb goddank van nature geen zandloper figuur.
pi_149174074
Net aangemeld bij het genderteam van het VUmc. De dame aan de telefoon klonk alsof ze een inzinking had, en moest me telkens in de wacht zetten omdat "het ff niet meer lukte". Ik maak me zorgen. :o

En wat mezelf betreft: 10 februari intake/screening. Ben benieuwd.
P.s. Nog steeds is dit gewoon de Nederlandse SomethingAwful.com.
  donderdag 29 januari 2015 @ 16:54:20 #289
296917 Abby79
Being myself!
pi_149175130
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 16:23 schreef vrouwzoektnaam het volgende:
Net aangemeld bij het genderteam van het VUmc. De dame aan de telefoon klonk alsof ze een inzinking had, en moest me telkens in de wacht zetten omdat "het ff niet meer lukte". Ik maak me zorgen. :o

En wat mezelf betreft: 10 februari intake/screening. Ben benieuwd.
Het is een ziekenhuis, de kans is groot dat ze het over het computersysteem had waarmee het niet meer lukte :P.
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  donderdag 29 januari 2015 @ 16:57:08 #290
408239 kELAL
Jill of all trades
pi_149175209
Het is daar sowieso een eeuwige, functionele chaos ;)
Vechten tegen windmolens is kansloos: ze zijn veel te gewiekst!
pi_149175910
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 16:54 schreef Abby79 het volgende:

[..]

Het is een ziekenhuis, de kans is groot dat ze het over het computersysteem had waarmee het niet meer lukte :P.
Nou, ze klonk écht flink overstuur. Ik zat er nog aan te denken om er een mail over naar het VUmc te sturen, dat de dame waar ik mee aan de telefoon hing klonk alsof ze in blinde paniek was, maar ik wil d'r baan niet in gevaar brengen.
P.s. Nog steeds is dit gewoon de Nederlandse SomethingAwful.com.
pi_149176359
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 13:17 schreef wonderer het volgende:
Je trekt wel allerlei rare conclusies. Er heeft niemand gezegd dat zo'n programma iemand als Alex niet zou moeten opnemen, noch dat het afbreuk doet aan de hele wandeling. De huidige woordkeus in die scene zet een gevaarlijk incompleet beeld neer van de transitie. Dat is alles.
Maar dat is toch zo met een heleboel dingen op tv. Om echt het hele verhaal te vertellen over een transitie ben je aardig wat tijd nodig, hoeveel weet ik niet. Maar kijk eens naar een programma als How It's made, daar wordt van alles in elkaar gezet maar meeste wat je ziet is assemblage. Daar zie je nog steeds niet hoe de onderdelen gemaakt worden.
Advocatus diaboli aiunt, non semper.
pi_149177904
Nou het ging er hier meer om dat het niet eens niet echt duidelijk werd dat er diverse onderdelen een rol spelen bij transitie, het was van "hij was er klaar voor, ging het ziekenhuis in en tadá hij is een man."Dus ik snap het protest wat dat betreft wel.
Hormonen werden wel aangekaard, maar niet echt in een verband.
Maar goed, dat was maar weer een piepklein onderdeeltje van het hele programma dat in de verste verte niet ging over hoe aanpassing van geslacht tot stand komt. Dat was alleen een feitje in zijn levensverhaal.

Bij editing aan het einde moeten ze het tot zoveel minuten te krijgen. Daar moeten beslissingen genomen van wat blijft er in en wat gaat er uit. Hier nog een seconde knijpen, daar nog 2 en het moet toch een lopend verhaal blijven waarbij de essentie niet uit het oog wordt verloren. Ik snap die kant ook wel.
  donderdag 29 januari 2015 @ 19:18:50 #294
394975 Azorius
Momentje hoor
pi_149178959
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 16:23 schreef vrouwzoektnaam het volgende:
En wat mezelf betreft: 10 februari intake/screening. Ben benieuwd.
Damn. Dan is de wachtlijst van het VUmc korter dan die van UMCG... of word je na de intake bij het VUmc alsnog op een wachtlijst geplaatst?

Ik zag trouwens op je profiel dat je zo ongeveer even oud bent als ik. Hoe en wanneer kwam jij er eigenlijk achter? Vergeef me mijn nieuwsgierigheid, maar die houdt niet op, niet vanzelf :'(.
pi_149179868
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 19:18 schreef Azorius het volgende:
Damn. Dan is de wachtlijst van het VUmc korter dan die van UMCG... of word je na de intake bij het VUmc alsnog op een wachtlijst geplaatst?
http://www.vumc.nl/afdeli(...)q/wachttijden/322086

quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 19:18 schreef Azorius het volgende:
Ik zag trouwens op je profiel dat je zo ongeveer even oud bent als ik. Hoe en wanneer kwam jij er eigenlijk achter? Vergeef me mijn nieuwsgierigheid, maar die houdt niet op, niet vanzelf :'(.
Domestic violence grappen zijn grappig hier...? :V

Ik heb altijd zeer passief geleefd, en ben op m'n 18e uit huis gevlucht en op mezelf gaan wonen. Vanaf toen is het heel snel gegaan en heb ik een hoop geleerd over mezelf. Over hoe ik wil leven, seksualiteit, identiteit, etc.

In 2013 leerde ik dat een van m'n vrienden trans was, en het enige dat ik ervan wist toentertijd was "mensen laten zich weleens ombouwen". Ik heb haar toen een tijdje echt waardeloos behandeld (naar haar refereren als mannelijk, niet bij nieuwe naam noemen maar nog bij jongensnaam, en erg vijandig), en dat duurde ongeveer een half jaar voordat ik nog meer trans mensen leerde kennen erover leerde en eindelijk een helder momentje van zelfreflectie had. Namelijk: Hoe ik me gedroeg was transfobisch, en dat kwam voort uit jaloezie.

Vanaf toen duurde het nog een paar maanden voordat alle puzzelstukjes ineen vielen en in juni ging echt de knop om.

Nu weten mensen op m'n opleiding het, m'n vrienden, en m'n moeder, en blijft alleen maar vertrouwder en beter voelen. Het enige wat me nog een beetje terughoudt is het stigma, maar de angst voor wat anderen over me denken en van me vinden begin ik steeds meer los te laten.

Sorry voor de lange post, maar ik kon op die vraag geen kort antwoord geven. Het was namelijk een heel geleidelijk proces en niet echt 1 moment ofzo.
P.s. Nog steeds is dit gewoon de Nederlandse SomethingAwful.com.
pi_149186437
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 16:23 schreef vrouwzoektnaam het volgende:
En wat mezelf betreft: 10 februari intake/screening. Ben benieuwd.
Veel succes! :)
  vrijdag 30 januari 2015 @ 01:41:03 #297
394975 Azorius
Momentje hoor
pi_149198733
quote:
Wow, dat scheelt enorm vergeleken met het UMCG. Weer terug naar de huisarts dan maar :') .
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 19:46 schreef vrouwzoektnaam het volgende:
Sorry voor de lange post, maar ik kon op die vraag geen kort antwoord geven. Het was namelijk een heel geleidelijk proces en niet echt 1 moment ofzo.
Dapper dat je je verhaal hier zo durft neer te zetten! Die vlucht uit het ouderlijk huis komt me wel bekend voor. Ik moest echt weg van alles en iedereen in mijn oude omgeving. Is het contact met die oude trans vriend/vriendin (?) wel weer gezond geworden nadat je dat moment van zelfreflectie had?
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 19:46 schreef vrouwzoektnaam het volgende:
Nu weten mensen op m'n opleiding het, m'n vrienden, en m'n moeder, en blijft alleen maar vertrouwder en beter voelen. Het enige wat me nog een beetje terughoudt is het stigma, maar de angst voor wat anderen over me denken en van me vinden begin ik steeds meer los te laten.
In ieder geval fijn dat je het al een behoorlijk aantal mensen hebt verteld. Hoe reageren de mensen van je opleiding erop, nieuwsgierig? Hoe anderen over je (zullen gaan) denken schrikt best wel een af, maar andere kant; wat is er te verliezen? Bovendien zal er altijd wel iets over een random worden gedacht. Als het dit niet is dan is het wel een vreemde hobby, een typisch kledingstuk of de manier waarop je loopt ofzo.

Je naam is wel leuk trouwens haha :P, ik ben zelf ook een beetje zoekende.
pi_149198997
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 01:41 schreef Azorius het volgende:
In ieder geval fijn dat je het al een behoorlijk aantal mensen hebt verteld. Hoe reageren de mensen van je opleiding erop, nieuwsgierig? Hoe anderen over je (zullen gaan) denken schrikt best wel een af, maar andere kant; wat is er te verliezen? Bovendien zal er altijd wel iets over een random worden gedacht. Als het dit niet is dan is het wel een vreemde hobby, een typisch kledingstuk of de manier waarop je loopt ofzo.

Je naam is wel leuk trouwens haha :P, ik ben zelf ook een beetje zoekende.
Mensen op m'n opleiding... Ja... Erg grappig (en drugs-gerelateerd) verhaal hoe dat naar buiten is gekomen, en weet niet of dit de juiste plek is daarvoor. :P

En dankje! :)
P.s. Nog steeds is dit gewoon de Nederlandse SomethingAwful.com.
pi_149205205
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 02:17 schreef vrouwzoektnaam het volgende:

[..]

Mensen op m'n opleiding... Ja... Erg grappig (en drugs-gerelateerd) verhaal hoe dat naar buiten is gekomen, en weet niet of dit de juiste plek is daarvoor. :P

En dankje! :)
Grappige verhalen zijn er altijd wel natuurlijk.

Heb zelf 2-3 week geleden aan mijn vriendin verteld over mijn travestie/gender gebeuren/gevoelens. En zouden dat mooi binnenshuis houden, is zei dus gisteren aan het werk. Zou er s'avonds vriendin van ons langskomen om iets op te halen. Staat dus die vriendin (ze belde wel aan maar onze deur is altijd open) zo opeens in de woonkamer in de ochtend (eerder klaar met werken). Heb ik dus mooi jurkje aan, hakken het hele gebeuren.

Nou maar even gevraagd of het mooi stond, kreeg nog compliment ook dat ik beter op hakken loop dan zij. Ook meteen even verteld van hoe en wat natuurlijk.
Zij net als mijn vriendin keek er dus ook al niet raar van op.

Edit vanwege schrijffouten, zie quote , post beneden deze.

[ Bericht 2% gewijzigd door Tikbalang op 30-01-2015 13:20:04 ]
Advocatus diaboli aiunt, non semper.
  vrijdag 30 januari 2015 @ 12:52:03 #300
296917 Abby79
Being myself!
pi_149206484
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 12:09 schreef Tikbalang het volgende:

[..]

Grappige verhalen zijn er altijd wel natuurlijk.

Heb zelf 2-3 week geleden aan mijn vriendin verteld over mijn travestie/gender gebeuren/gevoelens. En zouden dat mooi binnenshuis houden, is zei dus gisteren aan het werk. Zou er s'avonds vriendin van ons langskomen om iets op te halen. Staat dus die vriendin (ze belde wel aan maar onze deur is altijd open) zo opeens in de woonkamer in de ochtend (eerder klaar met werken). Heb ik dus mooi jurkje aan, hakken het hele gebeuren.

Nou maar even gevraagd of het mooi stond, kreeg nog compliment ook dat ik beter op hakken loop dan zeiij. Ook meteen even verteld van hoe en wat natuurlijk.
Zeiij net als mijn vriendin keek er dus ook al niet raar van op.
Dat is wel leuk :). Heb ik zelf gehad terwijl ik er niet bij was. Had een buurvrouw gevraagd tijdens de vakantie op de katten te passen, me niet realiserende dat mijn damesschoenen gewoon bij de kapstok stonden toen ik weg ging. Toen wist zij het ook ineens :).
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  vrijdag 30 januari 2015 @ 14:10:34 #301
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_149208813
quote:
Kut, zes maanden voor de combo hysto + colpectomie. Dan kan ik april ook wel op mijn buik schrijven, zelfs al hoef ik dat jaar RLE niet te doen. :(
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')