Ja mijn huidige is ook door mijn werkgever toen betaald maar ik werk niet meer bij dat bedrijf.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 16:00 schreef Tja..1986 het volgende:
Die 150,- wordt nee ik aan toch wel door een eventuele werkgever betaald? Of denk je je kans te verhogen als je het zelf doet?
Of hij vermeld niet in de brief dat de adviesdatum verlopen is en geeft in een gesprek aan de kosten voor zijn rekening te willen nemen als ze hem aannemen. Zorgt er voor dat hij geen onnodige kosten maakt.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 16:04 schreef mvdejong het volgende:
Het certificaat is door de ARBO verplicht gesteld, en een potentieel werkgever zal je dus niet zomaar in dienst willen nemen.
Aangezien ik verwacht dat er in dit vakgebied voldoende kandidaten te vinden zijn, zal een werkgever een extra uitgave van EUR 150 om je weer te mogen laten rijden kunnen doen besluiten om je toch maar in de eerste schifting buiten de selectie te zetten.
Ofwel : ik zou die kosten maar slikken, ik denk dat het je kans op de arbeidsmarkt aanmerkelijk vergroot. Je zou nog kunnen kijken of het UWV wil bijschieten om de kans te vergroten je van hun lijstje af te kunnen voeren.
Die termijn staat toch op je certificaat?quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 16:08 schreef Dibble het volgende:
Maar is er een wettelijke termijn vastgesteld dan waarin je een hercursus moet doen?
Hang er uberhaupt een verjaringstermijn aan vast?
Voorzover ik het zie is het een advies termijn want er staat 'advies' voor.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 16:13 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Die termijn staat toch op je certificaat?
Maar de geldigheidsduur kan van van alles afhangen, geloof ik. Een verzekeraar die eist dat werknemers om de x tijd een herhalingscursus doen en zo
Ik heb hem ook alleen zit ik met de vermelde zogenaamde geldigheidsduur in de knoop en voor een werkloze is 150 euro nogal wat dus waarom betalen voor iets wat misschien helemaal niet hoeft.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 16:16 schreef DonJames het volgende:
Wat boeit het? Die bedrijven eisen immers een certificaat, dus als je die baan wil zal je hem moeten hebben..
Dat zal allemaal best, maar is volstrekt niet boeiend. Als de werkgever dat wil, en jij hebt geen (geldig) certificaat, wat wil je dan gaan doen? Bij het sollicitatiegesprek gaan schreeuwen dat het toch vooral niet zo zou moeten mogen zijn? Veel succes..quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 16:19 schreef Dibble het volgende:
[..]
Ik heb hem ook alleen zit ik met de vermelde zogenaamde geldigheidsduur in de knoop en voor een werkloze is 150 euro nogal wat dus waarom betalen voor iets wat misschien helemaal niet hoeft.
Hier staat ook iets
http://arbo.startpagina.n(...)heftruck-certificaat
Hij wil alleen maar weten of horen dat het nadat de geldigheidsduur is verstreken nog geldig isquote:Op vrijdag 22 augustus 2014 16:29 schreef DonJames het volgende:
[..]
Dat zal allemaal best, maar is volstrekt niet boeiend. Als de werkgever dat wil, en jij hebt geen (geldig) certificaat, wat wil je dan gaan doen? Bij het sollicitatiegesprek gaan schreeuwen dat het toch vooral niet zo zou moeten mogen zijn? Veel succes..
Vooral dat ja.. Doorgaans is iets immers niet meer geldig nadat de geldigheidsduur is verstreken. Dat is zo'n beetje hét punt van die termijn..quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 16:54 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Hij wil alleen maar weten of horen dat het nadat geldigheidsduur is verstreken nog geldig is
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |