Ja soms wel, omdat ik dan e-mails verstuur en later zie dat er hier en daar wat mist. Maar gelukkig neemt men het tegenwoordig minder nauw met kleine spelfoutjes.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 12:23 schreef Amaris-Airlie het volgende:
Slordigheid en snelheidsfoutjes. Omdat je sneller denkt dan dat je schrijft/typt kan dat gebeuren. Zou op zich niet echt een probleem moeten zijn. Heb je er erge last van?
Heb wel soms dat als ik gewoon een gesprek voer, ik soms niet op (simpele) woorden kan komen, en dan zelf woorden verzin.
Om er dan een paar seconden later achter te komen dat ik onbegrijpelijk praat en me weer het woord herinner
Als je een formele brief moet schrijven is dat wel belangrijk hoor dus onderschat het niet. Mail naar vrienden is dan weer niet zo erg.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 12:33 schreef cjan het volgende:
[..]
Ja soms wel, omdat ik dan e-mails verstuur en later zie dat er hier en daar wat mist. Maar gelukkig neemt men het tegenwoordig minder nauw met kleine spelfoutjes.
Woorden verzinnen heb ik dan weer niet.
Dan spreek je echt van een schrijfstoornis.quote:
Neh. Je vergeet gewoon te snel waar je aan dachtquote:Op vrijdag 22 augustus 2014 13:27 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Sneller typen dan je denkt eerder, anders klinkt het te positief
Volgens mij heb jij een schrijfstoornis, met je 'ik vindt'..quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 12:46 schreef cjan het volgende:
[..]
Dan spreek je echt van een schrijfstoornis.
Ik vindt sneller denken dan je typt wel een acceptabele verklaring.
Pas als je de tekst die je hebt geschreven later terugleest, kom je erachter dat er iets niet klopt, bijvoorbeeld omdat woorden ontbreken. Kennelijk zit je dan weer in een soort "nulstand".quote:Vlgones een oznrdeeok op een Eglnese uvinretsiet mkaat het neit uit in wlkee vloogdre de ltteers in een wrood saatn. Het einge wat blegnaijrk is is dat de eretse en de ltaatse ltteer op de jiutse patals saatn. De rset van de ltteers mgoen wllikueirg gpletaast wdoren en je knut vrelvogens gwoeon lzeen wat er saatt. Dit kmot odmat we neit ekle ltteer op zcih lzeen maar het wrood als gheeel.
Waar jij het over hebt, is de verwerking van taal. De vraag van TS gaat over de productie.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 14:06 schreef UncleFunk het volgende:
Volgens mij is dit een heel normaal verschijnsel waar maar weinig mensen geen last van hebben. Het komt door de werking van je hersenen. Je hersenen zijn erin getraind om er een logisch en samenhangend geheel van te maken. Kennelijk worden ontbrekende woorden dus ook gewoon aangevuld, net zoals letters die niet op de juiste plek staan worden gecorrigeerd.
Denk maar aan het volgende bekende voorbeeld:
[..]
Pas als je de tekst die je hebt geschreven later terugleest, kom je erachter dat er iets niet klopt, bijvoorbeeld omdat woorden ontbreken. Kennelijk zit je dan weer in een soort "nulstand".
Maar de verwerking is toch in feite onderdeel van de productie? Je zet de zin op het scherm, leest hem na, maar je hersenen vullen hem aan als je een woord vergeten bent.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 14:14 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Waar jij het over hebt, is de verwerking van taal. De vraag van TS gaat over de productie.
Het gaat er niet om of je in tweede instantie wel of niet ziet dat je een woord hebt overgeslagen, maar waarom je het woord in eerste instantie - bij de productie - bent vergeten.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 14:16 schreef UncleFunk het volgende:
[..]
Maar de verwerking is toch in feite onderdeel van de productie? Je zet de zin op het scherm, leest hem na, maar je hersenen vullen hem aan als je een woord vergeten bent.
Point taken.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 14:19 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het gaat er niet om of je in tweede instantie wel of niet ziet dat je een woord hebt overgeslagen, maar waarom je het woord in eerste instantie - bij de productie - bent vergeten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |