Die zet het huis op funda, taxeert het, geeft de eerste rondleiding, begeleidt de verkoper bij de onderhandeling, heeft een portfolio van huizen etc.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 22:27 schreef Goejedag het volgende:
Wat is dan nog de taak van de makelaar?
Persoonlijk zou ik wel graag willen weten van wie ik het koop, ja. Uiteraard willen die mensen een goede prijs, maar dat is een kwestie van onderhandelen.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 22:36 schreef eleusis het volgende:
Zou je er wat aan hebben? Die eigenaars hebben toch het belang om het zo mooi mogelijk voor te schotelen. Bij een vorig lustobject zijn we in de straat bij anderen gaan aanbellen hoe het zat met overlast (regelmatig), hangjongeren (veel) en isolatie (niet al te best), toen waren we snel genezen
Edit: kan ook zijn dat die buurtgenoten ons niet in de straat wilden natuurlijk...
Ok. Bedankt. Het zou dus ook netjes zijn om bij een bezichtiging gewoon aan de makelaar te vragen of hij (of de eigenaar) er problemen mee heeft als dit gebeurt. De makelaar blijft natuurlijk altijd bij de verkoop betrokken.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 22:45 schreef Innisdemon het volgende:
BIj mijn eerste bezichtiging was de eigenaar aanwezig. Er werd meteen aangegeven dat ik zeker contact met hem op mocht zoeken, ivm een verbouwing die ik voor ogen had. (wilde offerte's aanvragen, zodat ik wist of het financieel mogelijk was).
Makelaar vond dat geen probleem.
Ik denk dat het heel erg van de makelaar in kwestie afhangt. Persoonlijk zou ik de eigenaar gewoon een belletje doen, en vragen of hij daar problemen mee heeft.
Inderdaad netjes.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 22:48 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ok. Bedankt. Het zou dus ook netjes zijn om bij een bezichtiging gewoon aan de makelaar te vragen of hij (of de eigenaar) er problemen mee heeft als dit gebeurt. De makelaar blijft natuurlijk altijd bij de verkoop betrokken.
Verder staat het je sowieso natuurlijk vrij om contact te zoeken met wie je wil. Het hangt denk ik ook sterk van de verkoper af.quote:
Ik wil eigenlijk in het voortraject gewoon een keer met die mensen spreken. Gewoon hoe zij het wonen daar ervaren hebben, over het huis zelf, etc.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 23:05 schreef k_man het volgende:
Ik ben destijds twee keer op bezoek geweest bij de vorige eigenaren van mijn hut, maar dat was toen we 'er al uit waren'. Ze hebben mij benaderd om te komen praten over wat ik wel of niet over wilde nemen en ik heb hun een keer benaderd met de vraag of ik wat dingen op zou mogen meten, in verband met aan te schaffen meubels.
Gewoon een keer aanbellen. Vragen stellen over het huis moet kunnen, lijkt me. Ik zou het onderhandelen dan alleen ter sprake laten komen als zij erover gaan beginnen. Dan weet je of zij de makelaar buiten spel willen zetten.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 23:10 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik wil eigenlijk in het voortraject gewoon een keer met die mensen spreken. Gewoon hoe zij het wonen daar ervaren hebben, over het huis zelf, etc.
Ik wil de makelaar helemaal niet buiten spel zetten. Daar is het me niet om te doen. Ik wil die mensen leren kennen.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 23:21 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Gewoon een keer aanbellen. Vragen stellen over het huis moet kunnen, lijkt me. Ik zou het onderhandelen dan alleen ter sprake laten komen als zij erover gaan beginnen. Dan weet je of zij de makelaar buiten spel willen zetten.
Dan kan je toch helemaal bij die mensen aanbellen? Gewoon zeggen dat je twijfelt ofzo en graag nog meer over het huis etc wilt weten voordat je het echt gaat kopen. Sommige mensen bellen zelfs bij de buren aan (die hebben immers niks te verkopen, dus geen belangen, hoewel je misschien een politiek-correct antwoord zal kunnen krijgen - maar dan moet je slimme vragen stellen waardoor ze eerlijker gaan antwoordenquote:Op donderdag 21 augustus 2014 23:25 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik wil de makelaar helemaal niet buiten spel zetten. Daar is het me niet om te doen. Ik wil die mensen leren kennen.
Het gaat hier over de verkoopmakelaar.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 08:08 schreef pijltjegooien het volgende:
Ik heb helemaal geen aankoopmakelaar gehad. Ik zou niet weten wat daar tegenwoordig de toegevoegde waarde van is.
Nope, ook als verkoper niet.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 23:10 schreef LXIV het volgende:
Iemand die wel contact met de verkopers gehad heeft voordat de koop rond was?
Dat moet jou niks interesseren.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 22:25 schreef LXIV het volgende:
Wat vinden makelaars daarvan? Houden die liever de touwtjes in handen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |