Een nieuwe woning, twee trappen met knaloranje tapijt EN een stel langharige katten... Dat leek me niet zo'n goed idee. Dus we zijn aan de slag gegaan met een complete trapmakeover!
Het tapijt is er ondertussen af, net als de lijm (wat een klus... maar dankzij cola en Alabastine tapijtlijmverwijderaar gelukt), de treden zijn geschuurd en behandeld met ammoniak om ze te ontvetten. Om de deuken en gaten op te vullen zijn we aan de slag gegaan met Super Sterk Vuller van Alabastine: tweecomponentenvuller.
Nu komt het probleem: bij onze bovenste trap wil er IETS maar niet goed gaan. Waar bij de onderste trap de Alabastine mooi hard opgedroogd is blijven de treden van de bovenste trap plakkerig. De Alabastine is er bijna met een nagel af te krabben, ook na een nacht opdrogen. Ik heb alle zooi er weer af gehaald, de boel geschuurd en opnieuw behandeld met de supersterkvuller, maar ook nu... zacht en er simpel met de nagels af te halen. Mijn schuurpapier loopt vol als ik dat probeer te gebruiken en met een verfkrabber haal ik de laag er met gemak weer vanaf... lijkt me niet een goede ondergrond voor de Sigma primer
Ik ben bijna in staat die hele rottrap maar onbehandeld te laten, maar na al die tijd die er in is gaan zitten gaat dat mijn trots te boven, dus... Heeft er iemand tips?
Toch maar proberen er overheen te schilderen en kijken hoe het zich houdt, alles voor de derde keer schuren en proberen te vullen, een ander product gebruiken of...?