Bron: NOS.quote:De organisatie Pro Patria wil volgende maand alsnog demonstreren in Den Haag. Het protest zou eerst in de Schilderswijk zijn, maar burgemeester Van Aartsen heeft alle demonstraties daar voorlopig verboden.
Pro Patria wil de demonstratie verplaatsen naar de naastgelegen wijk Transvaal. "Op deze wijk rust namelijk geen veto van de burgemeester en dit is een van de twee wijken waar de ISIS-aanhang sterk aanwezig is", schrijft de organisatie op Facebook. "Voor ons dus een acceptabel alternatief."
De gemeente Den Haag bevestigt dat Pro Patria het protest heeft aangemeld. Er zal nog met de organisatie worden gesproken over de voorwaarden, zegt een woordvoerder. "De demonstratie zal worden behandeld zoals alle demonstraties."
Verbod
Pro Patria protesteert tegen moslimextremisme. Vorige week zondag kwam het tot ongeregeldheden tussen de betogers en moslims. Hierop besloot Van Aartsen alle demonstraties in de Schilderswijk te verbieden.
De extreem-rechtse Nederlandse Volks Unie (NVU) wil zich niet houden aan het verbod van burgemeester Van Aartsen en is wel van plan te demonstreren in de Schilderswijk. De NVU stapt naar de rechter om dat voor elkaar te krijgen.
Eens. Rust in de Schilderswijk/Transvaal. Ga maar lekker heibel maken voor je eigen huis.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 23:32 schreef Yasmin23 het volgende:
Hoop dat ze allemaal niet door mogen gaan !
Jeps , in je eigen wijkquote:Op dinsdag 19 augustus 2014 23:33 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Eens. Rust in de Schilderswijk/Transvaal. Ga maar lekker heibel maken voor je eigen huis.
Oh, dat weet ik ook wel, vind het alleen erg leuk om de burkameester te zien spinnen.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 23:19 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Wat je er ook van vindt. Ik denk dat je feestje niet doorgaat
Ze willen geen rellen, dat zijn degenen die rellen.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 23:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Zeker als je gaat zeggen dat de wijkbewoners maar op vakantie moeten zodat zij er door heen kunnen lopen. Wat denk je dan wel niet ?
quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 23:37 schreef Kanjer het volgende:
Maakt verder niet uit hoor, ik zei het al eerder en ik zeg het nog een keer, niet komen huilen als kleinere groepjes ipv demo's, want verboden, het recht in eigen handen gaan nemen, want daar sturen we nu op af.
Carefull what you wish for.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 23:32 schreef Yasmin23 het volgende:
Hoop dat ze allemaal niet door mogen gaan !
Je kan wel doorgaan. Maar je krijgt je zin niet ! Zo simpel is het. En ipv dat je een andere plek zoekt die wel kan ga je zeuren over dat het niet mag. Echt te kansloos.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 23:37 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Oh, dat weet ik ook wel, vind het alleen erg leuk om de burkameester te zien spinnen.
Hetzelfde als hier, paar dagen geleden al de menig gevraagd over een rondje OM de schilderswijk, nagenoeg niemand durfde antwoord te geven, waarom niet? Omdat ze dan "nee, mag niet" zouden moeten antwoorden.
De schilderswijk tot non demo gebied verklaren is wettelijk al een no go, nu ook transvaal? En een rondje OM transvaal? Ook niet?
Om den haag dan? Ook niet?
Zuid-holland?
Nederland dan?
En kom niet met het zwakke inhoudsloze excuus: nee, want kaalkopjes.
Ten eerste is dat pertinent niet waar, ten tweede, zou het wel zo zijn hebben ze net zoveel rechten of je het nu leuk vind of niet.
Alles uit de kast om de moslims uit de wind te houden, lafbekken.
Maakt verder niet uit hoor, ik zei het al eerder en ik zeg het nog een keer, niet komen huilen als kleinere groepjes ipv demo's, want verboden, het recht in eigen handen gaan nemen, want daar sturen we nu op af.
De booslimpjes zitten allemaal verstopt in de burka van van aartsen.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 23:38 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Daar hebben we nou de ME voor. Bring it on.
Sinds wanneer maak jij uit wie wel of niet zijn zin krijgt?quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 23:39 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Je kan wel doorgaan. Maar je krijgt je zin niet ! Zo simpel is het. En ipv dat je een andere plek zoekt die wel kan ga je zeuren over dat het niet mag. Echt te kansloos.
Ja, nu is het niet leuk meer he?quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 23:40 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik hoop idd dat deze demo's niet doorgaan. Allemaal ! Gezeur dit.
Lul toch niet zo dom man. Zoek naar een oplossing die wel kan ipv van dat kinderachtige gedram. Schilderswijk niet , dan ook transvaal niet. Vraag binnenhof , buitenhof aan ofzo.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 23:40 schreef Kanjer het volgende:
[..]
De booslimpjes zitten allemaal verstopt in de burka van van aartsen.
Omdat het er naar uit ziet dat ook transvaal niet doorgaat. Ik heb er niks over te zeggen.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 23:41 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Sinds wanneer maak jij uit wie wel of niet zijn zin krijgt?
Hahaha, hoor wie het zegt.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 23:41 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Lul toch niet zo dom man. Zoek naar een oplossing die wel kan ipv van dat kinderachtige gedram. Schilderswijk niet , dan ook transvaal niet. Vraag binnenhof , buitenhof aan ofzo.
Die oplossing heb ik 11 augustus al gegeven, maar lezen is niet de sterkste kant van iedereen.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 23:43 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja je zoekt echt niet naar een oplossing of wel soms ?
We zitten nu al op 19.... Misschien kan je hem ff herhalen? Je bedoeld toch niet het rondje om he ?quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 23:44 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Die oplossing heb ik 11 augustus al gegeven, maar lezen is niet de sterkste kant van iedereen.
Speciaal voor jou dan.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 23:45 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
We zitten nu al op 19.... Misschien kan je hem ff herhalen? Je bedoeld toch niet het rondje om he ?
Hoeveel moeite moet de gemeente wel niet doen om jou die demo te gunnen ? Waren 150 man ofzo ?quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 23:59 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Speciaal voor jou dan.
Op 10 augustus hadden ze de hoefkade moeten schoonvegen om de toegestane demo doorgang te verlenen, hebben ze niet gedaan.
Wil ik het nu niet eens hebben over de gouden kans die de schilderwijkers hadden die dag, die hebben ze laten liggen, jammer en dom.
De tweede, aangevraagde demo van Pro Patria moet gewoon toestemming krijgen om alsnog die route te lopen, desnoods zet je de hele route af met me.
Dat bedoel ik niet als drammen, of mijn zin willen krijgen of weet ik wat voor flauwekul er nog meer uit de kast kan komen.
Dit is gewoon rechtvaardig, ongeacht of het nou 'kaalkopjes' zijn, of niet, dat doet helemaal niet ter zake.
Je zal die lijn willen doortrekken zeg!
'ik vind kaalkopjes niet aardig! Alles verbieden! Oh, ik vind booslims niet aardig! Ook alles verbieden! Ik vind huisvrouwen die in een blauwe regenjas zo eng! Supermarktverbod!
Nu gaat het van kwaad tot erger en moet de angel eruit, en nee, dat is niet alles maar verbieden want dan gaan mensen het zelf oplossen, en op dat punt, zit je nu.
En dat kunnen we leuk vinden met zijn allen of niet.
Altijd maar weer de Calimero-kaart spelen.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 23:37 schreef Kanjer het volgende:
Alles uit de kast om de moslims uit de wind te houden, lafbekken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |