abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 23:14:17 #1
393186 tennisbal8594
www.ishetalweekend.nl
pi_143612773
Ik ben bezig met mijn masteropleiding Nederlands Recht aan de Tilburg University, na het doorstruinen van een lang traject. Het is zogezegd ook een pretpakket geworden middels de MAVO route.

Toch blijft er iets knagen; ik stond destijds voor een lastige keuze na het behalen van mijn MBO diploma. Ik wilde perse een universitaire studie doen, dus hoe zouden we dat gaan aanpakken?
Zodoende heb ik aanvankelijk gekozen voor bedrijfskunde MER omdat ik toch niet precies wist wat ik met rechten kon en wat het allemaal inhield, wordt het dan niet teveel rechten en juridisch gewauwel? Daarom viel het doek voor rechten en was ik voor bedrijfskunde gegaan.

Wat zouden jullie doen als jullie moesten kiezen tussen deze 2 opleidingen; echter er is 1 interessant bijkomertje: als je hbo rechten kiest, mag je in het tweede jaar je premaster starten tijdens je HBO opleiding aan de universiteit. Waarom zou je voor deze keuze staan? Ik hoor graag van jullie om het met mijn keuze te vergelijken aangezien ik zomaar wat gekozen heb als ik het zo terugblik op mijn schoolkeuze's...
pi_143613172
Mavo, havo, vwo, wo. Hoppa.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 23:24:56 #3
393186 tennisbal8594
www.ishetalweekend.nl
pi_143613229
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 23:23 schreef Rezania het volgende:
Mavo, havo, vwo, wo. Hoppa.
Leuke route, maar dat is geen antwoord op mijn vraag. Welke opleiding zou je kiezen; HBO rechten of bedrijfskunde? Bij rechten mag je in jaar 2 een convenantprogramma premaster volgen aan een universiteit.
pi_143613328
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 23:24 schreef tennisbal8594 het volgende:

[..]

Leuke route, maar dat is geen antwoord op mijn vraag. Welke opleiding zou je kiezen; HBO rechten of bedrijfskunde? Bij rechten mag je in jaar 2 een convenantprogramma premaster volgen aan een universiteit.
Geen van beide, boeit ook niet heel erg veel. Als je niet blij bent met je huidige opleiding doe je er toch nog gewoon eentje achterna?
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 23:46:32 #5
393186 tennisbal8594
www.ishetalweekend.nl
pi_143614105
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 23:27 schreef Rezania het volgende:

[..]

Geen van beide, boeit ook niet heel erg veel. Als je niet blij bent met je huidige opleiding doe je er toch nog gewoon eentje achterna?
Weer geen correcte antwoord op mijn vraag; ik zou zeggen, lees mijn OP nogmaals. Ik heb de route al afgelegd maar ik vraag me af wat mede-fokkers zouden doen als ze voor die keuze zouden staan.
pi_143614410
Geen van beiden of in elk geval liever een P. halen en dan doorstromen. Bij voorkeur dan nog bedrijfskunde.
pi_143614480
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 23:46 schreef tennisbal8594 het volgende:

[..]

Weer geen correcte antwoord op mijn vraag; ik zou zeggen, lees mijn OP nogmaals. Ik heb de route al afgelegd maar ik vraag me af wat mede-fokkers zouden doen als ze voor die keuze zouden staan.
En ik vraag me af wat het boeit. Wat ga je met deze info doen? Je kan het verleden toch niet meer veranderen. Maar goed, als je het zo graag wilt weten, ik zou voor bedrijfskunde gaan. Is enkel gebaseerd op persoonlijke voorkeur, rechten lijkt met namelijks de saaiste studie ooit.
pi_143614481
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 23:46 schreef tennisbal8594 het volgende:

[..]

Laat die gozer lekker, hij doet in bijna elk topic wel een beetje vreemd.
pi_143614522
Ik zou rechten kiezen. Maar dat is omdat ik zelf rechtsgeleerdheid doe en geen verstand heb van economie dan wel bedrijfskunde of zo. _O-

Een bedrijf leiden lijkt me ook maar niets. :'(
pi_143615657
Vmbo -> wachten totdat je 21 bent en een toelatingstoets doen in de hoop dat ik word toegelaten op het hbo -> hbo-p -> uni -> terug naar het hbo want het was te moeilijk -> schakelprogramma voor een master -> drie jaar over mijn master doen.

Dit, want het houdt mij van de straat.
Jurist!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')