Ik ben bezig met mijn masteropleiding Nederlands Recht aan de Tilburg University, na het doorstruinen van een lang traject. Het is zogezegd ook een pretpakket geworden middels de MAVO route.
Toch blijft er iets knagen; ik stond destijds voor een lastige keuze na het behalen van mijn MBO diploma. Ik wilde perse een universitaire studie doen, dus hoe zouden we dat gaan aanpakken?
Zodoende heb ik aanvankelijk gekozen voor bedrijfskunde MER omdat ik toch niet precies wist wat ik met rechten kon en wat het allemaal inhield, wordt het dan niet teveel rechten en juridisch gewauwel? Daarom viel het doek voor rechten en was ik voor bedrijfskunde gegaan.
Wat zouden jullie doen als jullie moesten kiezen tussen deze 2 opleidingen; echter er is 1 interessant bijkomertje: als je hbo rechten kiest, mag je in het tweede jaar je premaster starten tijdens je HBO opleiding aan de universiteit. Waarom zou je voor deze keuze staan? Ik hoor graag van jullie om het met mijn keuze te vergelijken aangezien ik zomaar wat gekozen heb als ik het zo terugblik op mijn schoolkeuze's...