Maar dan moet de klant alsnog aan de deur / bij het postkantoor de kosten afrekenen.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 11:55 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Gewoon die kosten op de factuur verminderen.
Opgelost.
Geen seksartikelenquote:Op dinsdag 19 augustus 2014 12:00 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Gewoon je seksartikelen vanuit ander land versturen.
Ja maar niet van ons merk :-)quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 12:05 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Kantoorartikelen kunnen ze in Duitsland en Scandinavië toch ook in eigen land bestellen??
welke landen horen behoren tot de europese uniequote:Op dinsdag 19 augustus 2014 12:08 schreef DrNick het volgende:
Douanekosten heb je toch niet binnen de EU?
In de toekomst wel ja. Maar het gaat om het hier en nu.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 12:09 schreef JeMoeder het volgende:
Is het niet mogelijk om een warehouse to warehouse shipment te doen, en vervolgens een partner te zoeken die het vanuit het aankomst warehouse verzendt?
Ah, ik dacht dat je die producten eerst naar hier had laten versturen, en het dan vanuit Nederland weer verder deed.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 12:10 schreef WalkerOfTheDay het volgende:
[..]
welke landen horen behoren tot de europese unie
Wellicht kan je bij de Douane even navraag doen? Die zijn vaak best snel met antwoord.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 12:12 schreef WalkerOfTheDay het volgende:
[..]
In de toekomst wel ja. Maar het gaat om het hier en nu.
We hebben ook een contract bij TNT Express.
Ik zal eens kijken of zij de inklaring kunnen regelen, maar
ik vrees dat dat een dure geschiedenis gaat worden..
Raar. Vanuit Nederland naar Duitsland zou je juist geen douanekosten moeten krijgen. Of schrijf je het precies andersom op?quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 11:47 schreef WalkerOfTheDay het volgende:
Het probleem waar we nu tegenaan lopen is dat klanten douanekosten aan hun broek krijgen,
omdat de artikelen nu niet meer vanuit het oude Zwitserland verzonden worden.
Nee, de goederen moeten van Nederland naar Zwitserland.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 12:30 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Raar. Vanuit Nederland naar Duitsland zou je juist geen douanekosten moeten krijgen. Of schrijf je het precies andersom op?
Om vervolgens weer van Zwitserland naar oa Duitsland te gaan?quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 12:34 schreef WalkerOfTheDay het volgende:
[..]
Nee, de goederen moeten van Nederland naar Zwitserland.
Neen. Het magazijn uit Zwitserland is verhuisd naar Nederland.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 12:36 schreef Fogel het volgende:
[..]
Om vervolgens weer van Zwitserland naar oa Duitsland te gaan?
Helemaal mee eens! Ik ben ook slechts een werknemer in dezen.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 13:05 schreef DroogDok het volgende:
Had je dit niet beter uit kunnen zoeken voor je het magazijn overnam?
quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 12:34 schreef WalkerOfTheDay het volgende:
Nee, de goederen moeten van Nederland naar Zwitserland.
Geen touw aan vast te knopen... Je verplaatst spullen van Zwitserland naar Nederland om het vervolgens weer terug te sturen naar Zwitserland maar klanten in Scandinavie en Duitsland moeten de douane betalen. Heb ik het zo goed samengevat?quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 12:39 schreef WalkerOfTheDay het volgende:
Neen. Het magazijn uit Zwitserland is verhuisd naar Nederland.
Bijna goed samengevatquote:Op dinsdag 19 augustus 2014 13:16 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
[..]
Geen touw aan vast te knopen... Je verplaatst spullen van Zwitserland naar Nederland om het vervolgens weer terug te sturen naar Zwitserland maar klanten in Scandinavie en Duitsland moeten de douane betalen. Heb ik het zo goed samengevat?
Maar omdat het magazijn in Zwitseland stond, hoefden de Zwitserse klanten geen inklaringskosten te betalen en dat is waar je probleem eigenlijk ligt?quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 13:35 schreef WalkerOfTheDay het volgende:
[..]
Bijna goed samengevat
Een magazijn in Zwitserland is opgeheven.
De goederen vanuit dit magazijn zijn verplaatst naar het magazijn waar ik werk in Nederland.
De webshop orders worden vanaf nu vanuit Nederland verstuurd naar voornamelijk Duitsland en Scandinavië.
Alleen de klanten die buiten de EU (waaronder Zwitserland) vallen moeten soms inklaringskosten betalen.
Duitsland, Finland, Zweden etc. hoeven dit dus niet betalen.
Duidelijk zo ?
Inderdaadquote:Op dinsdag 19 augustus 2014 13:37 schreef Fogel het volgende:
[..]
Maar omdat het magazijn in Zwitseland stond, hoefden de Zwitserse klanten geen inklaringskosten te betalen en dat is waar je probleem eigenlijk ligt?
I know. Hier lopen we tegen hetzelfde aan inderdaad.quote:Noren moeten trouwens ook betalen, ongeacht of je vanaf Zwitserland of Nederland verstuurt.
Het magazijn is dus niet overgenomen maar gewoon gesloten, anders hadden de producten nog steeds vanuit Zwitserland verzonden kunnen worden.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 13:05 schreef DroogDok het volgende:
Had je dit niet beter uit kunnen zoeken voor je het magazijn overnam?
De invoerrechten zijn ook het probleem niet.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 15:04 schreef mrPanerai het volgende:
Ik zie niet in waarom zwitserse klanten geen invoerrechten zouden moeten betalen, dat het ooit vanuit zwitserland werd verstuurd doet eigenlijk niet ter zake.
Ik denk dat invoerrechten het product voor de Zwitserse klanten oninteressant maakt, want te duur.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 15:04 schreef mrPanerai het volgende:
Ik zie niet in waarom zwitserse klanten geen invoerrechten zouden moeten betalen, dat het ooit vanuit zwitserland werd verstuurd doet eigenlijk niet ter zake.
Ik weet dat pixmania een of andere regeling heeft. Heb daar ooit iets besteld wat meer dan 200NOK kostte en dan moet je normaal gesproken invoerrechten betalen, maar in dit geval was dat al door pixmania gedaan. Scheelde me ook nog eens een paar dagen op de Noorse douane wachten.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 15:08 schreef WalkerOfTheDay het volgende:
[..]
De invoerrechten zijn ook het probleem niet.
Alleen willen wij die kosten betalen en niet de klant ermee belasten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |