Jij projecteert je eigen zijn op dat van een ander.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 16:15 schreef senesta het volgende:
TT aangepast.
Ik lees dit soort dingen de laatste tijd steeds vaker en ik word er zo enorm verdrietig van. Waarom nou toch? Zoek dan een ander huisje of zo. We hebben wel eens kritiek op mensen die hun dieren te makkelijk van de hand doen en dat is ook zo natuurlijk maar als ik dit lees...
Ik moet bij dit soort uithonger verhalen steeds denken aan die hond van die kunstenaar een paar jaar terug.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 22:31 schreef knoblaucha6 het volgende:
Thanx Senesta![]()
Ik vraag me af waarom je een huisdier neemt en in dit geval een weerloze hond en daar dit mee doet? Ik kan er niet bij, met geen mogelijkheid, ik wil het en kan het nooit begrijpen dat je het in je hoofd haalt een weerloze hond dit aan te doen. En niemand die dat opgevallen is? No way.
En inderdaad is er niet meer over te zeggen
*gaat haarbal maar even een potje extra knuffelen*
Bizarquote:Op dinsdag 19 augustus 2014 22:34 schreef senesta het volgende:
[..]
Ik moet bij dit soort uithonger verhalen steeds denken aan die hond van die kunstenaar een paar jaar terug.
http://www.deondernemer.n(...)ond-verhongeren.html
Raar dat niemand ingrijpt, mensen stonden daar gewoon met een glas wijn terwijl in een hoek die hond aan het sterven was.
Dit moet toch mensen opgevallen zijn?
Ik zie helaas ook genoeg rashonden in schrijnende omstandigheden. Niet dat het erger is dan een verwaarloosd mixje! Maar mensen kunnen vaak toch heel makkelijk aan het dier aankomen via de kennissen ("gratis gekregen, want zij hadden het over") of via de MP (50 euro, kreeg nog een mand erbij).quote:Op woensdag 20 augustus 2014 11:08 schreef LittleLady het volgende:
Nog wel een basset, dat hoor je niet vaak
Oh geloof best dat ze er zijn, alleen vaak zie je herders en bulldog achtigen, mijn verwachtingen zijn dat het nog wel erger gaat worden, in Januari gaan weer heel veel mensen gekort worden, hoorde wel eens iemand zeggen dat financieel drama vaak hand in hand gaat met mishandeling.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 12:04 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Ik zie helaas ook genoeg rashonden in schrijnende omstandigheden. Niet dat het erger is dan een verwaarloosd mixje! Maar mensen kunnen vaak toch heel makkelijk aan het dier aankomen via de kennissen ("gratis gekregen, want zij hadden het over") of via de MP (50 euro, kreeg nog een mand erbij).
Het is tegenwoordig bekend dat het geweld tegen dieren vaak samengaan met huiselijk geweld. Een van de onderzoeken...
En helaas vaak is de LID op hetzelfde adres bezig als de Kinderbescherming
Maar er stond een bordje verboden te voeren!quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 22:34 schreef senesta het volgende:
Ik moet bij dit soort uithonger verhalen steeds denken aan die hond van die kunstenaar een paar jaar terug.
Raar dat niemand ingrijpt, mensen stonden daar gewoon met een glas wijn terwijl in een hoek die hond aan het sterven was.
Dat dus. Sprakeloosquote:Op woensdag 20 augustus 2014 15:18 schreef superkimmi het volgende:
Dan denk ik helemaal: wáárom haal je die beesten dan op? Wat is daar het nut van? Waarom reageer je op die advertentie..
Dit dus. Als je bang bent voor gezichtsverlies of voor een eigen bijdrage oid, waarom bind je je hond dan niet snachts vast voor een asiel. Nee dat keur ik niet goed, maar het is zoveel slechter als je het in een bos doet waar eens per week misschien iemand langskomt.. Wij hebben ooit een herderpup (net dood) gevonden in een bos tijdens een kinderfeestje.. Ik was toen 6 maar ik vond het zó heftig!quote:Op woensdag 20 augustus 2014 14:10 schreef Candaasje het volgende:
Ik kan er ook met mijn pet niet bij...
Vandaag (en al eerder deze week) ook weer berichten van de konijnenopvang waar ik Cas vandaan heb. Weer drie konijnen gedumpt (rexen, raskonijnen). Gelukkig gevangen door de dierenambulance (van de dierenbescherming) en naar de opvang gebracht.
Gelukkig maar, want tamme konijnen overleven doorgaans niet langer dan een tot enkele dagen in het wild. (En laten we het sowieso maar niet hebben over de leefomstandigheden van bijna alle konijnen in gevangenschap....)
Maar echt...waarom? Als je niet meer voor een dier wil of kunt zorgen dan zoek je toch een ander huisje? Of breng je ze naar een opvang?
En sowieso moeten mensen eens nadenken voor ze een dier aanschaffen en hun verantwoordelijkheden nemen. Maar ja, het kan en mag allemaal...
Door de jaren heen hebben wij al verschillende dieren gevonden, 2 valkparkieten, een Russische dwerghamster, honden, kittens ( gewoon hele nesten kittens vlak naast een camping, zet je wel aan het denken ) en de meest aparte was dat mijn vader aan het vissen was en gewoon een grote goudvis uit de vijver trok en hebben eens een schildpadje gevondenquote:Op woensdag 20 augustus 2014 15:22 schreef superkimmi het volgende:
[..]
Dit dus. Als je bang bent voor gezichtsverlies of voor een eigen bijdrage oid, waarom bind je je hond dan niet snachts vast voor een asiel. Nee dat keur ik niet goed, maar het is zoveel slechter als je het in een bos doet waar eens per week misschien iemand langskomt.. Wij hebben ooit een herderpup (net dood) gevonden in een bos tijdens een kinderfeestje.. Ik was toen 6 maar ik vond het zó heftig!
Even afgezien van het feit dat ik absoluut de daden en denkwijze van deze kunstenaar niet goedkeur, maar hij heeft wel een punt.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 22:34 schreef senesta het volgende:
[..]
Hij heeft een punt.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 17:18 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Even afgezien van het feit dat ik absoluut de daden en denkwijze van deze kunstenaar niet goedkeur, maar hij heeft wel een punt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |