Ja oke, wel beter dan dat, maar het stoort mij gewoon en kost me onnodig veel tijd.quote:Op maandag 8 september 2014 20:57 schreef kuolema het volgende:
[..]
Dat is niet zo gek, het is jouw copingstijl. Het is iets waar jij controle over hebt en dat gevoel heb je nodig om het te redden als er veel om je heen gebeurt waar je geen controle over hebt. Zo zie ik het tenminste, ook bij mezelf. Zo zie ik godsdienst ook. Vroeger 'bedacht' men dat er weergoden waren die ze konden beïnvloeden door te bidden of offers te brengen, want het idee dat het weer random is en wij er totaal geen controle over hebben is eng.
Als het je verder niet erg belemmert is er niets mis mee, want anderen gaan bijvoorbeeld meer roken of drinken of minder eten als ze gestrest zijn, en dan is dit gezonder.
Maar je zegt dat je er moe van wordt. Wat zou je anders willen?
Geen last van.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 17:42 schreef Gray het volgende:
Ik hoorde dat mensen met ocd er slecht tegen kunnen wanneer een zin niet wordt af
Succes met de behandelingen.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 19:15 schreef Fylax het volgende:
Lang niet gereageerd hier, ik heb nu officieel de diagnose Obsessieve compulsieve stoornis. Maandag heb ik nog een psychiatrisch onderzoek om te kijken of ik autisme heb, en ik sta op de wachtrij voor behandelingen.
Thnx!quote:Op zondag 1 maart 2015 16:30 schreef Kevin.L het volgende:
[..]
Succes met de behandelingen.
Zelf hoop ik ook dat ik het een beetje onder controle kan krijgen, het gaat als ietsjes beter nu.
Maar als ik weer eens erg gestrest ben heb ik misschien weer een terugval, maar hoop het niet.
Gelukkig !quote:Op zondag 1 maart 2015 16:31 schreef Fylax het volgende:
[..]
Thnx!
Bij mij gaat het nu ook ietsjes beter.
Godverquote:Op zaterdag 21 februari 2015 17:42 schreef Gray het volgende:
Ik hoorde dat mensen met ocd er slecht tegen kunnen wanneer een zin niet wordt af
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tot slot een waarschuwing voor de scheepvaart: PAS OP!
Hmm.. Soms wel.. In sommige dingenquote:Op zondag 1 maart 2015 16:41 schreef Kevin.L het volgende:
[..]
Gelukkig !
Ben jij ook perfectionistisch ? Ik alvast wel. Het is zo erg, ik heb nog veel klusjes om te doen thuis. Maar alles moet zo perfect en goed mogelijk worden uitgevoerd. Ik zit dan dagen te denken 'zou ik het zus, of zo doen'. Alles afwegen van wat is nou het beste. Vaak kom ik er niet uit. Veel dingen stel ik dan uit, in plaats van er wel gewoon aan beginnen en me niet zo druk maken over het eindresultaat. Daar wordt ik ook zooo moe van. Maar goed heb dit ook al bij mijn psycholoog aangekaart.
quote:Op zondag 1 maart 2015 22:31 schreef VisGeenOptie het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]Dit doet mij niets tbhSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
(she/her)
quote:Op zondag 17 augustus 2014 23:44 schreef kuolema het volgende:
[..]
Bacterievrees vooral. Veel handen wassen en antibacteriële handgel gebruiken, dingen omspoelen voordat ik ze gebruik, niet willen dat anderen op mijn kamer komen of mijn spullen aanraken zonder dat ik ze in de gaten kan houden. Soms kan ik echt flippen.
Verder symmetriedrang met bewegingen en klanken en dingen moeten logisch zijn.
Voorbeeld: van die plafondtegels (zoals in de op): ik keek daar een keer naar en probeerde een soort van rekenkundige logica te ontdekken in de aantallen tegels en bijvoorbeeld de plaats van de lampen die eraan hangen. Daar werd ik heel gespannen van, want het klopte niet precies dus ging ik door met bedenken wat het dan wel logisch maakte.
Ik kan ook absoluut niet tegen taal- en spelfouten, die moet ik verbeteren, want anders ben ik bang dat het foute in mijn hoofd blijft hangen.
Een post van mij uit het rare gewoontes topic, december vorig jaar:Een mix van smetvrees, OCD en autisme denk ik zo.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Broederliefde.
Herkenbaar. Het kan heel verlammend zijn.quote:Op zondag 1 maart 2015 16:41 schreef Kevin.L het volgende:
[..]
Gelukkig !
Ben jij ook perfectionistisch ? Ik alvast wel. Het is zo erg, ik heb nog veel klusjes om te doen thuis. Maar alles moet zo perfect en goed mogelijk worden uitgevoerd. Ik zit dan dagen te denken 'zou ik het zus, of zo doen'. Alles afwegen van wat is nou het beste. Vaak kom ik er niet uit. Veel dingen stel ik dan uit, in plaats van er wel gewoon aan beginnen en me niet zo druk maken over het eindresultaat. Daar wordt ik ook zooo moe van. Maar goed heb dit ook al bij mijn psycholoog aangekaart.
Die vond ik ook het ergstquote:
Had je in mijn pohi gekeken toevallig? Want het kloptquote:Op maandag 2 maart 2015 22:10 schreef VromeBroeder het volgende:
[..]
Een mix van smetvrees, OCD en autisme denk ik zo.
Weet je de uitslag van het autismeonderzoek al?quote:Op zaterdag 21 februari 2015 19:15 schreef Fylax het volgende:
Lang niet gereageerd hier, ik heb nu officieel de diagnose Obsessieve compulsieve stoornis. Maandag heb ik nog een psychiatrisch onderzoek om te kijken of ik autisme heb, en ik sta op de wachtrij voor behandelingen.
nop..quote:Op maandag 2 maart 2015 22:36 schreef kuolema het volgende:
Weet je de uitslag van het autismeonderzoek al?
Awhh klote... Het gaat met mij wel beter. we gaan binnenkort over afsluiting praten bij de psycholoogquote:Op zondag 22 november 2015 01:35 schreef kuolema het volgende:
Zo, even een kick.
Ik heb op dit moment even heel veel last van smetvrees. Moet er bijna van janken.
Dat gebeurt wel vaker als ik heb gedoucht. Dan weet ik niet wat ik aan moet trekken omdat ik weet dat alles vies is. Dan probeer ik na te gaan wat het minst vies zal zijn van al mijn kleding. Hangt af van hoe oud het is, op hoeveel graden het is gewassen en wanneer, met welk wasmiddel, enz. Maar het minst vies is nog steeds vies. Dat is zo deprimerend, ik word er wanhopig van. Ik kan er namelijk niet zoveel aan doen. Mijn handen kan ik desinfecteren, maar mijn kleding niet. Hoewel ... heeft iemand een idee?
Wat ik ook in andere situaties heb is dat ik veel informatie moet opzoeken om nog enigszins overzicht te hebben. Nu over wasmachines, ingrediënten in wasmiddelen en wat die precies doen, cijfertjes over bacteriën. Maar dat maakt het natuurlijk alleen maar erger want die info bevestigt hetgeen ik vreesDe keiharde waarheid. Maar het geeft blijkbaar toch een gevoel van controle of zo.
Ik wil gewoon naakt in een decontaminatietank zittenHeb alleen nog sponsors nodig om die te kunnen kopen.
Hoe gaat het met jullie?
Wat fijnquote:Op zondag 22 november 2015 01:41 schreef Fylax het volgende:
[..]
Awhh klote... Het gaat met mij wel beter. we gaan binnenkort over afsluiting praten bij de psycholoog
Ik weet niet wat je moet doen. Heel makkelijk gezegd is natuurlijk dat je het moet negeren en gewoon je kleren moet pakken, mja...
Waar ben je bang voor als je de kleding aantrekt?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |