Just big boned.quote:Op zondag 17 augustus 2014 03:07 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Cartman?![]()
Noem je me nu een zeikerige bitch?![]()
Ja het is alweer afgelopen, was even 2 afleveringen.
Mijn bovenburen zijn op vakantie (maar ik ben bang dat ze morgen terugkomen.quote:Op zondag 17 augustus 2014 03:05 schreef Recce het volgende:
[..]
Uiteindelijk gaat het natuurlijk ook om spiergeheugen op te bouwen en dat kan alleen maar door saaie herhalingen. Valt de overlast voor de buren een beetje mee, denk je? Ik denk er ook een beetje aan een gitaar te kopen.
Lijkt me wel tof om te kunnen spelen... maar kan moet je ook wel uit je kop redelijk wat liedjes goed kunnen... Vraag me af hoeveel tijd daar wel niet in gaat zitten...quote:Op zondag 17 augustus 2014 03:02 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Mja, laten we het erop houden dat ik al veel meer kan dan een week geleden en dan ik akkoorden makkelijker kan pakken. En dat ik het voorlopig op GGDDCCCC houd.
In principe zou ik al meer kunnen spelen, en dat probeer ik ook af en toe wel maar daar raak ik van in de war als ik dat teveel doe, want bij die GGDDCCCC is er al teveel om op te letten. Zoveel kennis in één keer is een beetje overweldigend voor me.
In het begin? Met de oude garde? En de gifjesgate? Misschien is Cartman overdreven maar ik vond je ook geen superheld ofzo.quote:Op zondag 17 augustus 2014 03:07 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Cartman?![]()
Noem je me nu een zeikerige bitch?![]()
Ja het is alweer afgelopen, was even 2 afleveringen.
zou het ergens in de verte een beetje te vergelijken zijn met blind leren typen?quote:Op zondag 17 augustus 2014 03:05 schreef Recce het volgende:
[..]
Uiteindelijk gaat het natuurlijk ook om spiergeheugen op te bouwen en dat kan alleen maar door saaie herhalingen. Valt de overlast voor de buren een beetje mee, denk je? Ik denk er ook een beetje aan een gitaar te kopen.
Ik kan waarschijnlijk wel een gitaar lenen. Ik speelde vroeger altijd toetsinstrumenten en ik raakte langzamerhand steeds minder geïnteresseerd. Misschien helpt het eens een ander instrument te proberen. Mijn buren zijn overdag wel weg, dus dan kan ik dan oefenen.quote:Op zondag 17 augustus 2014 03:09 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Mijn bovenburen zijn op vakantie (maar ik ben bang dat ze morgen terugkomen.) mijn directe buren komen volgende week terug ofzo. Die zullen er beiden last van hebben, het is hier erg gehorig, en dat overdrijf ik niet. Mijn andere buurman heeft er denk ik minder last van want mijn gang en de gang van mijn bovenburen zitten er tussen.
Lol, het werkt aanstekelijk he? Ik, Brain en ik las dat BDS zijn gitaar ook weer uit de schuur heeft gehaald. Als je 100 euro makkelijk kan missen zou ik het gewoon doen, het is leuk!
Ik ben ook net begonnen en ken er nog weinig van maar het is makkelijker dan je denkt. Je hoeft maar een paar akkoorden te kennen om een heel nummer te spelen. Er is gewoon veel sprake van herhaling. Luister maar eens naar de gitaar van dit nummer. Dan hoor je dat ze steeds hetzelfde doen.quote:Op zondag 17 augustus 2014 03:11 schreef Inodder het volgende:
[..]
Lijkt me wel tof om te kunnen spelen... maar kan moet je ook wel uit je kop redelijk wat liedjes goed kunnen... Vraag me af hoeveel tijd daar wel niet in gaat zitten...
Valt het jou mee of tegen hoe het leerproces verloopt?
Ik heb zelf totaal nul muziek achtergrond...
Lijkt me geen verkeerde vergelijking eigenlijk. Bij instrumenten heb je nog de timing en dat sommige veranderingen van vingerzettingen etc. lastiger zijn dan andere.quote:Op zondag 17 augustus 2014 03:13 schreef Inodder het volgende:
[..]
zou het ergens in de verte een beetje te vergelijken zijn met blind leren typen?
Muziekachtergrond heb ik ook niet.quote:Op zondag 17 augustus 2014 03:11 schreef Inodder het volgende:
[..]
Lijkt me wel tof om te kunnen spelen... maar kan moet je ook wel uit je kop redelijk wat liedjes goed kunnen... Vraag me af hoeveel tijd daar wel niet in gaat zitten...
Valt het jou mee of tegen hoe het leerproces verloopt?
Ik heb zelf totaal nul muziek achtergrond...
Nou dan zou ik het zeker proberen. Je hebt het voordeel dat je al muziekachtergrond hebt denk ik, je snapt maten, ritme.... Ik niet. Gewoon kijken of het wat voor je is toch?quote:Op zondag 17 augustus 2014 03:16 schreef Recce het volgende:
[..]
Ik kan waarschijnlijk wel een gitaar lenen. Ik speelde vroeger altijd toetsinstrumenten en ik raakte langzamerhand steeds minder geïnteresseerd. Misschien helpt het eens een ander instrument te proberen. Mijn buren zijn overdag wel weg, dus dan kan ik dan oefenen.
Dat van dat herhalen was me idd bekend...quote:Op zondag 17 augustus 2014 03:17 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Ik ben ook net begonnen en ken er nog weinig van maar het is makkelijker dan je denkt. Je hoeft maar een paar akkoorden te kennen om een heel nummer te spelen. Er is gewoon veel sprake van herhaling. Luister maar eens naar de gitaar van dit nummer. Dan hoor je dat ze steeds hetzelfde doen.
Tja, ik ben nogal snel boos op mezelf als het niet direct lukt. Toch lijkt me het wel een goed plan.quote:Op zondag 17 augustus 2014 03:21 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Nou dan zou ik het zeker proberen. Je hebt het voordeel dat je al muziekachtergrond hebt denk ik, je snapt maten, ritme.... Ik niet. Gewoon kijken of het wat voor je is toch?
Ik ben bang dat ik de interesse te snel zou verliezen... en dat het me niet snel genoeg zal gaan... ben juist niet zon oefenaar...quote:Op zondag 17 augustus 2014 03:19 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Muziekachtergrond heb ik ook niet.
Als ik heel eerlijk ben? (Ook al heb ik vanavond tot in de treure tegen Jian lopen klagen dat het allemaal zoveel info is en ik de draad een beetje kwijt) valt het me mee. Het is moeilijk, echt. En het is pijnlijk, ook echt, ik ben echt geen mietje, maar dat duurt niet lang. Maar akkoorden die mij in het begin amper lukten, lukken me nu 8 van de 10 keer wel ofzo, zeker als ik ze los speel. Je begint niet met liedjes. Je begint met het "alfabet" leren. En dan pas woorden (liedjes) En die aan elkaar verbinden, zonder hakken en plakken. Met die basis kan je heel veel spelen. En ja ik speel veel, maar dat komt meer omdat het verslavend is.
Ik vergat frustrerend inderdaad. Boos je gitaar wegleggen want het lukt toch niet, om hem een paar minuten later weer in je handen te hebben om nog een keer te proberen. En daar zit een loop in, Tot hij opeens wel lukt. n dan weer 20x niet maar de frequentie goed neemt toe. Daarom pak je die gitaar steeds weer.quote:Op zondag 17 augustus 2014 03:25 schreef Recce het volgende:
[..]
Tja, ik ben nogal snel boos op mezelf als het niet direct lukt. Toch lijkt me het wel een goed plan.
Hier speelt iemand 100 nummers met dezelfde 3 akkoorden.quote:Op zondag 17 augustus 2014 03:23 schreef Inodder het volgende:
[..]
Dat van dat herhalen was me idd bekend...
Eerst gaan drummen dan, valt het gitaarspel weer mee later.quote:Op zondag 17 augustus 2014 03:09 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Mijn bovenburen zijn op vakantie (maar ik ben bang dat ze morgen terugkomen.) mijn directe buren komen volgende week terug ofzo. Die zullen er beiden last van hebben, het is hier erg gehorig, en dat overdrijf ik niet. Mijn andere buurman heeft er denk ik minder last van want mijn gang en de gang van mijn bovenburen zitten er tussen.
Lol, het werkt aanstekelijk he? Ik, Brain en ik las dat BDS zijn gitaar ook weer uit de schuur heeft gehaald. Als je 100 euro makkelijk kan missen zou ik het gewoon doen, het is leuk!
Ik ga het niet terugzoeken maar volgens mij zei ik letterlijk dat voor ik hem kocht. Het was een reden voor mijn twijfel.quote:Op zondag 17 augustus 2014 03:26 schreef Inodder het volgende:
[..]
Ik ben bang dat ik de interesse te snel zou verliezen... en dat het me niet snel genoeg zal gaan... ben juist niet zon oefenaar...
Drummen bij het kampvuur is ook wat lastig. Maar nee, het is goed zo. Mijn gitaar.quote:Op zondag 17 augustus 2014 03:29 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Eerst gaan drummen dan, valt het gitaarspel weer mee later.
Het is in ieder geval een heel stuk beter voor je grijze massa dan cookie clicker.quote:Op zondag 17 augustus 2014 03:28 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Ik vergat frustrerend inderdaad. Boos je gitaar wegleggen want het lukt toch niet, om hem een paar minuten later weer in je handen te hebben om nog een keer te proberen. En daar zit een loop in, Tot hij opeens wel lukt. n dan weer 20x niet maar de frequentie goed neemt toe. Daarom pak je die gitaar steeds weer.
Het is leuk!
Trommels bij een vuur zijn anders niet ongewoon.quote:Op zondag 17 augustus 2014 03:31 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Drummen bij het kampvuur is ook wat lastig. Maar nee, het is goed zo. Mijn gitaar.
Je hoeft ook geen uren achter elkaar te oefenen. Ik oefen 10 minuten, leg die gitaar weer weg, pak hem, speel weer 10 minuten........Dat doe ik zo 6 keer per dag.quote:Op zondag 17 augustus 2014 03:32 schreef Recce het volgende:
[..]
Het is in ieder geval een heel stuk beter voor je grijze massa dan cookie clicker.En van vroeger weet ik dat oefenen soms wel leuk is, maar soms heb je dan ook een periode dat het opeens niet beter gaat, zelfs als je oefent. Dat zijn de afhaakmomenten.
Ik bedoelde meer toen ik nog piano speelde, dat ik toen soms een ingewikkeld stuk oefende en dat ik dan steeds weer ergens vastliep. Dan oefende ik dat stukje en liep ik weer ergens anders vast etc. Uiteindelijk kun je dan helemaal vast komen te zitten in zo'n stuk en dan heb je echt geen zin meer.quote:Op zondag 17 augustus 2014 03:35 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Je hoeft ook geen uren achter elkaar te oefenen. Ik oefen 10 minuten, leg die gitaar weer weg, pak hem, speel weer 10 minuten........Dat doe ik zo 6 keer per dag.
quote:
Ja! zulke filmpjes heb ik vaker gezien... Ook met een paar gasten op een podium die er een show van maakten... was wel lachenquote:Op zondag 17 augustus 2014 03:28 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Hier speelt iemand 100 nummers met dezelfde 3 akkoorden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |