Op de ziggo router werkt het wel en het heeft eerder ook gewerkt via 2 routers (is ook wel nodig want router word alleen gebruikt om te splitsen naar 2 kabels)quote:Op zondag 17 augustus 2014 01:17 schreef Johnny Blaze het volgende:
Al aangesloten op de ziggo router? Werkt het dan wel? Overigens is het niet handig om 2 routers te hebben, je kunt bij ziggo vragen of ze je modem/router in bridge modus kunnen zetten.
wellicht is je DHCP pool vol.. maar dat zou me verbazen..quote:Op zondag 17 augustus 2014 11:05 schreef pietpietterssen het volgende:
[..]
Op de ziggo router werkt het wel en het heeft eerder ook gewerkt via 2 routers (is ook wel nodig want router word alleen gebruikt om te splitsen naar 2 kabels)
Ik kan nu ook niet meer bij de routers settings komen op de een of andere manier... of ik doe iets verkeerdquote:Op zondag 17 augustus 2014 01:28 schreef Treinhomo het volgende:
Op beide routers DHCP-server aanstaan ?
Ik kan nu ook niet meer bij de routers settings komen op de een of andere manier... of ik doe iets verkeerdquote:Op zondag 17 augustus 2014 01:39 schreef Buikboor het volgende:
ip van de 2e router op 192.168.2.1 zetten en het werkt normaal...
ja, in die van ziggo krijg ik als ip adress 192.168.x.x , maar de router die ik boven heb staat (asus) heeft eerder ook zo gewerkt... kan ik dat niet weer zo krijgen dat hij het gewoon weer werkt en het internet doorgeeft?quote:Op zondag 17 augustus 2014 11:11 schreef Parzival het volgende:
[..]
wellicht is je DHCP pool vol.. maar dat zou me verbazen..
als je je pc in die ziggo direct steekt, wat voor IP adres krijg je dan? 192.168.x.x ? als dat het geval is heb je geen 2e router nodig, maar gewoon een hub of een switch
als je een extern ip adres krijgt, moet je 2e router in router modus staan..
Hang eens (één voor één) beide routers alleen en rechtstreeks aan je computer.quote:Op zondag 17 augustus 2014 11:12 schreef pietpietterssen het volgende:
Ik kan nu ook niet meer bij de routers settings komen op de een of andere manier... of ik doe iets verkeerd
Ik heb net de kabel van de ziggo modum in LAN2 gedaan ipv WAN en de kabel van de ASUS router naar mijn pc in LAN4 maar dit werkt ook nietquote:Op zondag 17 augustus 2014 11:15 schreef Parzival het volgende:
ja dat zou moeten kunnen.. plug die ziggo router in je asus router in poort 2 (NIET de internet poort) en je PC's in 3 en 4 en 1 (alles behalve internet poort).. dan is het een soort switchje.. daarna pas aanzetten
Eerst DHCP uitzetten op de asus.quote:Op zondag 17 augustus 2014 11:18 schreef pietpietterssen het volgende:
[..]
Ik heb net de kabel van de ziggo modum in LAN2 gedaan ipv WAN en de kabel van de ASUS router naar mijn pc in LAN4 maar dit werkt ook niet
Heb de kabel vanaf ziggo modem nu in poort 2 zitten en kabel vanaf asus router naar pc in poort 4 maar ook nu heb ik geen internet en kan ik ook niet in de router settings komen.quote:Op zondag 17 augustus 2014 11:16 schreef kree het volgende:
DHCP op de asus uitzetten.
Oh en de kabel vanaf de ziggo modem in een gewone poort stoppen van de asus. Dus niet de WAN poort oid
omdat je hem daarna pas aan moet zetten.. zodat de asus doorheeft dat er al een DHCP is..quote:Op zondag 17 augustus 2014 11:18 schreef pietpietterssen het volgende:
[..]
Ik heb net de kabel van de ziggo modum in LAN2 gedaan ipv WAN en de kabel van de ASUS router naar mijn pc in LAN4 maar dit werkt ook niet
Je moet even alleen een computer op de asus aansluiten, ziggo kabel los.quote:Op zondag 17 augustus 2014 11:20 schreef pietpietterssen het volgende:
[..]
Kan je dit handmatig uitzetten?
heb ik nu gedaan en dan via cmd>ipconfig en dat ip adress ingevuld in browser maar hij zegt dat de webpagina niet beschikbaar isquote:Op zondag 17 augustus 2014 11:21 schreef kree het volgende:
[..]
Je moet even alleen een computer op de asus aansluiten, ziggo kabel los.
Dan gateway adres vinden (= het adres van de asus)
Daar heen gaan, zoek de optie DHCP in de instellingen.
Dat is dan vreemd, je hebt nu alleen een computer met lan naar de asus en verder alles los?quote:Op zondag 17 augustus 2014 11:25 schreef pietpietterssen het volgende:
[..]
heb ik nu gedaan en dan via cmd>ipconfig en dat ip adress ingevuld in browser maar hij zegt dat de webpagina niet beschikbaar is
ja, er zit alleen nog de stekker van het stopcontact in en de kabel van mijn pc naar asus, al geprobeerd in wan poort of normale poort maar werkt beide nietquote:Op zondag 17 augustus 2014 11:28 schreef kree het volgende:
[..]
Dat is dan vreemd, je hebt nu alleen een computer met lan naar de asus en verder alles los?
In een normale poort is OK.quote:Op zondag 17 augustus 2014 11:30 schreef pietpietterssen het volgende:
[..]
ja, er zit alleen nog de stekker van het stopcontact in en de kabel van mijn pc naar asus, al geprobeerd in wan poort of normale poort maar werkt beide niet
bij default gateway voor ethernet staat niks, bij autoconfiguration ipv4 address staat 169.254.165.112quote:Op zondag 17 augustus 2014 11:31 schreef kree het volgende:
[..]
In een normale poort is OK.
Asus aan en uitzetten en op je computer even de netwerk adapter aan en uit.
Misschien pakt ie nog een oud IP.
Andere optie is, dat wellicht de DHCP dan al uit staat, maar dat lijkt me niet als je een factory reset hebt gedaan.
Welk IP heb je nu voor die gateway?
Dat IP is niet goed.quote:Op zondag 17 augustus 2014 11:36 schreef pietpietterssen het volgende:
[..]
bij default gateway voor ethernet staat niks, bij autoconfiguration ipv4 address staat 169.254.165.112
Ik heb net weer geprobeerd de kabel vanuit de ziggo router naar asus in mijn pc te doen maar die geeft helemaal geen antwoord, komt niks te staan bij netwerk centrum :/
waar moet ik heen om op netwerk herstellen te klikken?quote:Op zondag 17 augustus 2014 11:38 schreef kree het volgende:
[..]
Dat IP is niet goed.
192.168.1.1 zou het moeten zijn.
Als je je computer en asus herstart (of doe netwerk herstellen)
DIt met dus nog steeds met alleen computer > LAN1 asus
Kijk eens of dat IP dan verandert.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |