Bij meer vraag naar biologisch vlees stijgt het aanbod en daalt op den duur de prijs. Als er helemaal geen regulier vlees meer zou bestaan, verliest bio vlees bovendien haar toegevoegde waarde en daalt het prijsniveau nog meer. En dan begint er weer een race wie zo efficiënt mogelijk bio vlees kan produceren waarbij weer allerhande milieu aspecten in het beding komen.quote:Op zondag 17 augustus 2014 16:23 schreef helemaalnaardemavo het volgende:
[..]
Maar zij zei dit: minder vlees eten, maar dan biologisch, even duur uit. Dan moet je daarnaast nog nootjes kopen.
Onzin, we eten veel meer vlees dan we nodig hebben.quote:Op zondag 17 augustus 2014 16:23 schreef helemaalnaardemavo het volgende:
[..]
Maar zij zei dit: minder vlees eten, maar dan biologisch, even duur uit. Dan moet je daarnaast nog nootjes kopen.
quote:Op zondag 17 augustus 2014 16:23 schreef helemaalnaardemavo het volgende:
[..]
Ja, dat denk ik ook als ik alle reacties zo lees... allemaal excuses om maar Plofkip te kunnenquote:Op zondag 17 augustus 2014 16:05 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ik denk dat het met bewustwording te maken heeft en dat gaat nu éénmaal niet zo snel.
Ik eet wel eens gehakt van de Vegetarische Slager, niet heel vaak trouwens, zo af en toe,quote:Wereldwijd wordt jaarlijks ruim 200 miljoen ton soja geproduceerd. Maar een klein deel –circa 6 procent- van de soja dient als voedsel voor mensen, bijvoorbeeld sojamelk of vleesvervangers. Veel meer soja wordt verwerkt tot veevoer.
Omdat de wereldwijde consumptie van vlees blijft stijgen, stijgt de wereldwijde vraag naar soja ook. De ontbossing in sojaproducerende landen in Zuid-Amerika is minstens tweemaal zo hoog als het wereldgemiddelde. Zo verdwijnt in Argentinie, Bolivia, Brazilie en Paraguay jaarlijks circa 3,7 miljoen hectare aan bos; bijna het oppervlakte van Nederland.
quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 22:12 schreef Ludd het volgende:
Ik vind wakker dier wel ok. Ze dragen in ieder geval bij aan een stukje bewustwording.
Dat blijkt ook uit dit topic. Allemaal huillies die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten, en het niet uit maakt wat voor dierenleed daarmee gepaard gaat. Als ze hier bewust van gemaakt worden, zijn ze op hun pik getrapt.
Ik zal zo eens wat gaan doneren.![]()
Ja, Dat welquote:Op zaterdag 16 augustus 2014 20:33 schreef enlightenedwizza het volgende:
Die andere is ook zo mooi:
Supermarkten willen graag af van de plofkip...
Maar dan wel als kilo knallers!
Ik zie alleen maar voordelen: goedkope kip in de schappen
Heb ik al gedaan... 30 euro.. klein bedrag maar het gaat ook om de moeite, Niet dan?quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 22:12 schreef Ludd het volgende:
Ik vind wakker dier wel ok. Ze dragen in ieder geval bij aan een stukje bewustwording.
Dat blijkt ook uit dit topic. Allemaal huillies die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten, en het niet uit maakt wat voor dierenleed daarmee gepaard gaat. Als ze hier bewust van gemaakt worden, zijn ze op hun pik getrapt.
Ik zal zo eens wat gaan doneren.![]()
Ze beschermen juist hertjes zoals jij die anders doodgeschoten worden.quote:Op zondag 7 september 2014 16:19 schreef john-hert het volgende:
Wakker dier![]()
Trieste organisatie die met halve waarheden en subjectieve persberichten de Nederlandse veeteelt kapot probeert te maken
Niet.quote:Op zondag 7 september 2014 16:22 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ze beschermen juist hertjes zoals jij die anders doodgeschoten worden.
Hoezo dat dan?quote:Op zondag 17 augustus 2014 16:23 schreef helemaalnaardemavo het volgende:
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |