abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143513606
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 16:23 schreef helemaalnaardemavo het volgende:

[..]

Maar zij zei dit: minder vlees eten, maar dan biologisch, even duur uit. Dan moet je daarnaast nog nootjes kopen.
Bij meer vraag naar biologisch vlees stijgt het aanbod en daalt op den duur de prijs. Als er helemaal geen regulier vlees meer zou bestaan, verliest bio vlees bovendien haar toegevoegde waarde en daalt het prijsniveau nog meer. En dan begint er weer een race wie zo efficiënt mogelijk bio vlees kan produceren waarbij weer allerhande milieu aspecten in het beding komen.
TARDIS. † 22-7-2015 *22-1-2016
pi_143513697
Prima toch. Ik blijf het kopen omdat het nu eenmaal goedkoper is maar zomaar alles slikken onder het mom van 'geen hippie zijn' is ook weer het andere uiterste :')
Ga weg
  zondag 17 augustus 2014 @ 20:04:35 #103
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_143523491
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 16:23 schreef helemaalnaardemavo het volgende:

[..]

Maar zij zei dit: minder vlees eten, maar dan biologisch, even duur uit. Dan moet je daarnaast nog nootjes kopen.
Onzin, we eten veel meer vlees dan we nodig hebben.
pi_143526049
quote:

[..]

:D hoe verzin je het...

quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 16:05 schreef the-eye het volgende:

[..]

Ik denk dat het met bewustwording te maken heeft en dat gaat nu éénmaal niet zo snel.
Ja, dat denk ik ook als ik alle reacties zo lees... allemaal excuses om maar Plofkip te kunnen
blijven eten, nou ja, prima, de wereld is toch al half naar de klote :')

en voor diegene die beginnen over soja, de meeste soja gaat naar veevoer

quote:
Wereldwijd wordt jaarlijks ruim 200 miljoen ton soja geproduceerd. Maar een klein deel –circa 6 procent- van de soja dient als voedsel voor mensen, bijvoorbeeld sojamelk of vleesvervangers. Veel meer soja wordt verwerkt tot veevoer.

Omdat de wereldwijde consumptie van vlees blijft stijgen, stijgt de wereldwijde vraag naar soja ook. De ontbossing in sojaproducerende landen in Zuid-Amerika is minstens tweemaal zo hoog als het wereldgemiddelde. Zo verdwijnt in Argentinie, Bolivia, Brazilie en Paraguay jaarlijks circa 3,7 miljoen hectare aan bos; bijna het oppervlakte van Nederland.
Ik eet wel eens gehakt van de Vegetarische Slager, niet heel vaak trouwens, zo af en toe,
daar zit 15% soja-eiwit in

http://www.devegetarische(...)Infosheet_April9.pdf

Verder eet ik eigenlijk geen vleesvervangers meer, ik heb er wel een aantal uitgeprobeerd maar
de meeste zijn niet te eten en /echt nodig is het ook niet.

En beetje sojamelk gebruik ik wel eens voor een Smoothie, maar steeds vaker
Amandelmelk eigenlijk, dus dat is te verwaarlozen dat sojagebruik van mij, maar
ook in het algemeen als je het vergelijkt met Veevoer.

Voor de rest, de jeugd heeft de toekomst en jullie moeten straks met de gevolgen leven,
dat is best iets om over na te denken en stoer doen over Plofkippen eten gaat niet helpen.
pi_143929049
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 22:12 schreef Ludd het volgende:
Ik vind wakker dier wel ok. Ze dragen in ieder geval bij aan een stukje bewustwording.

Dat blijkt ook uit dit topic. Allemaal huillies die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten, en het niet uit maakt wat voor dierenleed daarmee gepaard gaat. Als ze hier bewust van gemaakt worden, zijn ze op hun pik getrapt. :')

Ik zal zo eens wat gaan doneren. ^O^
  zondag 7 september 2014 @ 16:06:55 #106
433959 Merida_Matts_HFS_2009
Mountainbiker 4 life
pi_144274586
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 20:33 schreef enlightenedwizza het volgende:
Die andere is ook zo mooi:

Supermarkten willen graag af van de plofkip...
Maar dan wel als kilo knallers!

Ik zie alleen maar voordelen: goedkope kip in de schappen :9~
Ja, Dat wel
Maar je vergeet dat die beesten eerst vol met antibiotica worden gegooid..
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 22:12 schreef Ludd het volgende:
Ik vind wakker dier wel ok. Ze dragen in ieder geval bij aan een stukje bewustwording.

Dat blijkt ook uit dit topic. Allemaal huillies die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten, en het niet uit maakt wat voor dierenleed daarmee gepaard gaat. Als ze hier bewust van gemaakt worden, zijn ze op hun pik getrapt. :')

Ik zal zo eens wat gaan doneren. ^O^
Heb ik al gedaan... 30 euro.. klein bedrag maar het gaat ook om de moeite, Niet dan?
Houden van mijn vrienden, Mijn mountainbike, Mijn familie, Maar vooral mijn lieve vriendin<br />Haterz zijn praterz
  zondag 7 september 2014 @ 16:19:59 #107
408445 john-hert
Ben hooggeleid G
pi_144275001
Wakker dier :')

Trieste organisatie die met halve waarheden en subjectieve persberichten de Nederlandse veeteelt kapot probeert te maken :')
pi_144275056
quote:
7s.gif Op zondag 7 september 2014 16:19 schreef john-hert het volgende:
Wakker dier :')

Trieste organisatie die met halve waarheden en subjectieve persberichten de Nederlandse veeteelt kapot probeert te maken :')
Ze beschermen juist hertjes zoals jij die anders doodgeschoten worden. :'(
  zondag 7 september 2014 @ 16:23:43 #109
408445 john-hert
Ben hooggeleid G
pi_144275107
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 16:22 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Ze beschermen juist hertjes zoals jij die anders doodgeschoten worden. :'(
Niet.

Wakker dier richt zich enkel op veehouderij-dieren -O-
pi_144276075
quote:

[..]

Hoezo dat dan?

Als je 1 a 2 keer per week vlees eet(een max 150 gram per keer) dan heb je meer dan genoeg voor de hele week.
Als het dus puur over behoefte gaat dan is het echt helemaal niet nodig dagelijks vlees te eten, die nootjes en dingetjes heb je vooral nodig als je helemaal geen vlees eet.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_144277273
Onterechte klacht.

Niets geven om je gezondheid :')
Niets geven om andere wezens op deze aarde :')
Alleen maar naar het geld kijken :')
pi_144277384
Naast ethische bezwaren tegen de bioindustrie, moeten wij ons ook realiseren dat de kwaliteit van dit vlees beneden ieder peil is. Van die kiloknallers blijft niets over als je het bakt. Het grootste gedeelte verdampt en smaak ontbreekt. Dit in tegenstelling tot vlees van dieren die wel een goed leven hebben gehad.

Daarom pleit ik voor minder, maar beter vlees. Om dat voor iedereen mogelijk te maken, wil ik best enkele dagen in de week vegetarisch eten.
pi_144278183
No Guts, No Glory
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')