abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 24 augustus 2014 @ 20:16:09 #201
147316 crew  DJMO
#trut
pi_143786781
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 20:13 schreef Aventura het volgende:
Nooit een speen gebruikt hier gelukkig. Bitterend, dat baby-achtig gedrag komt me bekend voor. Ventje is net 3 en wil soms baby zijn. Dan wil hij uit de borst drinken en opgetild worden :P
Hoort erbij denk ik.

Duimen er hier kinderen? Ik was met ventje naar de tandarts en die constateerde een flinke overbeet. Hij adviseerde toch wel om zoonlief te laten stoppen. Nu zeggen we er overdag ook al wat van. Ook omdat de cb vpk het ook al was opgevallen. Dan met name dat hij erdoor slist. Iemand nog tips om te stoppen?
misschien wat rigoreus, maar bite-x helpt prima :)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_143789869
ach wat zielig na zo'n val geen speen mogen. Gelukkig viel de schade mee!

Is snot en verkouden zijn een allergische reactie vraag ik me af? De mensen die ik ken die allergisch zijn krijgen bulten en jeuk en krijgen niesaanvallen.
  zondag 24 augustus 2014 @ 21:13:36 #203
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_143790404
Mijn broer is allergisch voor vanalles en nog wat en loopt ook continu te snotteren. Bij een erge aanval ook rode ogen en dergelijks.

Anouk is sinds 2jr en 2 maanden zoiets af van de speen, maar slist ook. Ze heeft gelukkig de duim niet gevonden :P Maar of het met duimen te maken heeft? Ik heb tot heeeeel lang (ik denk tot zeker 10 jaar :@) geduimd en nooit geslist? Tanden ook geen probleem, nooit beugel gehad of iets. Dus tja.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_143790442
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 19:57 schreef bitterend het volgende:
Wat sneu Kuuks!!

Kind is bijna 3 en ineens wil ze een speen :') Ik had een paar gekocht toen ze kleiner was. Ze heeft er eentje in de keuken la gevonden 2 weken terug en nu slaapt ze er bijna elke nacht mee }:| :D
afleren nu et nog kan :P. Zijn ze dan niet te zacht trouwens? Gelet op kapot bijten van die spenen voor jongere kinderen?

Manlief is trouwens ook allergisch voor stof. Als ie op zolder is geweest is ie twee dagen zoet met niesen en een rode neus etc.

En wat duimen betreft: ik heb ook jaren geduimd, moest ook een beugel op een gegeven moment. Maar hoe me dat geprobeerd is af te leren weet ik niet. Maar er zijn tegenwoordig vast handigheidjes voor :Y
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_143790490
Dat is wel sneu zo lelijk vallen en dan geen speen mogen.
@aventura hier 2 duimers helaas. Ik heb zelf ook lang geduimd. Ben zelf nog zoekende hoe af te leren. Ik zie het ook aan de tanden.
pi_143790662
Nouja hij viel overdag, en overdag had ie al geen speen meer. Ik ben dan z'n ultieme troostobject :') :D. Das geen probleem.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_143790732
Ik heb op dit moment een allergische reactie op het stofzuigern van vanmorgen, heb huismijtallergie, en mensen vragen me wel altijd of k verkouden ben. Idd niesaanvallen, die duren een aantal dagen en verder een loopneus en opgezwollen slijmvliezen waardoor het lijkt of mn deus verdopt zit en mn ogen opzwellen en rood worden en tranen enzo. Ik heb er inderdaad met aangenaam weer het minste last van, heeft te maken met de luchtvochtigheid in huis, die is in herfst en winter, met dank aan verwarming en ramen dixht het meest ideaal voor huismijt. In zeer warme luchten ook, maar voorjaaars weer is t meest comfortabel daarvoor. Gelukkig heb ik daar hooikoorts voor, t zou wat zijn zeg dat k een seizoen niet als halve gare over straat hoef :+ :')
:)
  zondag 24 augustus 2014 @ 21:23:23 #208
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_143791046
Nee zeg Mignonne, wel gewoon ieder seizoen door blijven snotteren hè? :P
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_143791065
quote:
14s.gif Op zondag 24 augustus 2014 21:14 schreef Kuukske het volgende:

[..]

afleren nu et nog kan :P. Zijn ze dan niet te zacht trouwens? Gelet op kapot bijten van die spenen voor jongere kinderen?

Ik moet eerlijk bekennen dat ik geen verstand heb van spenen, dus niet speciaal opgelet :@ ze steekt hem ook in mijn mond en zegt "mama ziek" "mama beter maken" en gaat mij medicijnen geven en spuitjes :+ maar ik mekte niet of het kapot was!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_143791099
quote:
14s.gif Op zondag 24 augustus 2014 21:18 schreef Kuukske het volgende:
Nouja hij viel overdag, en overdag had ie al geen speen meer. Ik ben dan z'n ultieme troostobject :') :D. Das geen probleem.
*;
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_143791170
Excuus voor dw tiktyfus :')

Kuuks wat sneu!!
Over slissen, ik begreep van een logopediste dat spraak zich ook ontwikkeld, bepaalde klanken zijn heel moeilijk om goed te maken, zoals de ng klank, vandaar hommer en jommes. En ook de rrrr is lastig en de s dus ook. Veel kinderen gaan door fases waarin een vam die klanken een probleem zijn. Een speen of duimen helpen zeker niet mee. Maar het hoeft niet daaraan te liggen. (Zij gaf ook aan dat logopedie voor het 6e jaar eigk niet zo zinvol is omdat die spraak zich dus nog zo ontwikkeld en het nog goed kan dat dingen vanzelf goed gaan uiteindelijk. Was hier wel het geval.)
pi_143791283
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 21:23 schreef Susie het volgende:
Nee zeg Mignonne, wel gewoon ieder seizoen door blijven snotteren hè? :P
Uiteraard en antihistamine is voor mietjes! *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_143791349
quote:
Nooit een speen gebruikt hier gelukkig. Bitterend, dat baby-achtig gedrag komt me bekend voor. Ventje is net 3 en wil soms baby zijn. Dan wil hij uit de borst drinken en opgetild worden :P
Hoort erbij denk ik.

Duimen er hier kinderen? Ik was met ventje naar de tandarts en die constateerde een flinke overbeet. Hij adviseerde toch wel om zoonlief te laten stoppen. Nu zeggen we er overdag ook al wat van. Ook omdat de cb vpk het ook al was opgevallen. Dan met name dat hij erdoor slist. Iemand nog tips om te stoppen?
Ik heb geduimd tot ik 6 was denk ik! ik heb ook 4/5 jaar een beugel gehad..maar we hebben allemaal beugels gehad in de familie en niet iedereen heeft geduimd dus weet niet of het met elkaar echt te maken heeft?
pi_143791998
quote:
Hoort erbij denk ik.

Mijn tandarts constateerde ook een overbeet door (in ons geval) de speen. Ze gaf ook aan dat afbouwen nog prima kon en we er niet druk om hoefde te maken omdat dit het melkgebit betrof. De overbeet bij een melkgebit zou geen gevolgen hebben voor hef volwassen gebit.
Dus met haar woorden: niet te druk om maken en proberen af te bouwen/stoppen voordat ze gaan wisselen. Wat meestal begint rond 6 jaar.
pi_143792400
Ik werd geboren en stopte direct mijn duim in mijn mond aldus mijn moeder. Dat was gelijk de laatste keer :D
speen ook nooit gehad.
En toch een beugel -O-

mijn vriend heeft ook hooikoorts en bij ieder zuchtje tocht loopt hij te snotteren. De kinderen beginnen de dag standaard met niezen :')
mijn vriend gebruikt Alerfree. Gewoon bij het kv te koop en werkt als een tiet.
Het zal niet geschikt zijn voor kinderen, maar misschien wel voor Mignonne :+
  zondag 24 augustus 2014 @ 21:46:18 #216
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_143792830
Hier merkte ik aanzienlijke verbetering qua articulatie en de stand van de tanden toen de speen de deur uit ging.
Ben achteraf nog steeds blij dat het vrij jong behoorlijk makkelijk ging.

Een speen voor jonge kindjes bij een ouder kindje zou ik wel goed in de gaten houden inderdaad of ie niet stuk gaat voordat je gevaarlijke situaties krijgt 's nachts zonder dat je het merkt.
Ik heb je lief mijn hele leven
  zondag 24 augustus 2014 @ 21:46:40 #217
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_143792860
M heeft een speen. Alleen in bed. Afbouwen wachten we nog even mee tot we het hem wat duidelijker kunnen uitleggen. En hij moet zo langzamerhand ook naar een groot bed, maar weet ook nog niet wanneer..... en eerst speen weg of eerst groot bed? FWP.... ;)
  zondag 24 augustus 2014 @ 21:48:42 #218
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_143792976
Wij hadden ook het plan om rond het 1e jaar de speen af te bouwen maar toen kwamen er ineens 2 zusjes bij. En daarna waren we van plan om de speen af te bouwen als die zouden doorslapen. Maar goed, daar wachten we dus ook nog steeds op }:|
  zondag 24 augustus 2014 @ 21:50:12 #219
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_143793085
Roy is 5 en alleen met naar bed gaan een speen. En soms om hem rustig te krijgen.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  zondag 24 augustus 2014 @ 21:50:21 #220
244125 laziness
pi_143793098
Beiden verliep hier zonder ook maar één kick Kyara dus geen tips over welke volgorde te hanteren.
pi_143793235
quote:
2s.gif Op zondag 24 augustus 2014 21:46 schreef Kyara het volgende:
M heeft een speen. Alleen in bed. Afbouwen wachten we nog even mee tot we het hem wat duidelijker kunnen uitleggen. En hij moet zo langzamerhand ook naar een groot bed, maar weet ook nog niet wanneer..... en eerst speen weg of eerst groot bed? FWP.... ;)
wij hebben dat heel rustig opgebouwd. Eerst in ledikant met dekbed en dunne slaapzak (voorheen sliep ze zonder beddengoed in een slaapzak. Rosalie nu ook. Mijn baby's/dreumesen willen geen beddengoed). Daarna naar het grote bed. Toen was binnen een paar dagen ook de slaapzak weg. En sinds juli is de speen weg. Op haar initiatief. Ze is nu 3 jaar en 3 maanden.
pi_143793297
De speen is denk ik 12+ (of was het 18+??)ik had per ongeluk eentje gekocht toen ze klein was en die was dus in de la..met een paar baby flessen waarvan ze ook wou drinken ineens _O- maar ik zal het in de gaten houden!

Hmm ja grote bed...geen idee wanneer we dat gaan doen!
  zondag 24 augustus 2014 @ 21:54:08 #223
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_143793378
Oh dat is wel een goed idee inderdaad. Dekbed in ledikant. :Y
Ik ben dan alleen een beetje bang dat dat zo'n geprop wordt met heel veel dekbed in bed. Of valt dat mee?
pi_143793495
Nee valt mee. De hema verkoopt ledikant dekbedjes. Die hebben we daarvoor gekocht. Een 1-persoons is geen doen volgens mij.
  zondag 24 augustus 2014 @ 21:57:25 #225
244125 laziness
pi_143793634
Wij hadden een peuter dekbed er in. Ging prima. Dat ligt nu in zijn peuterbed ook.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')