abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zondag 24 augustus 2014 @ 21:41:37 #276
432369 Muntdrop
Zoete Stevige Drop
pi_143792493
Prachtig! Ga je hem laten inlijsten?
pi_143796394
Ik denk niet dat ik hem laat inlijsten. Zo duur ;( . Misschien als cadeautje voor mijn verjaardag vragen aan mijn ouders :P. Maar hij gaat hier wel op de een of andere manier aan de muur. Moet ik nog even bedenken.
pi_143805414
Terug van vakantie en eindelijk weer handwerken <3
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_143805652
Ik lijst mn werkjes altijd gewoon zelf in. Ik zoek een lijst van het juiste formaat en haal karton bij de boekhandel in de juiste kleur. Vervolgens knip je dat op de maat van de lijst, en dan 'naai' je met de hand je borduurwerk op het karton. Eerst natuurlijk goed uitmeten wanneer het recht zit. Ik trek altijd gewoon lijntjes op het karton, en dan net iets krapper dan dat je eigenlijk nodig hebt. Op die manier gaat het karton een beetje bol staan en wordt je werkje mooi strak en recht getrokken. :)
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_143805803
Oh, er is ook nog een andere manier die ik gebruik voor kleinere werkjes.

Als je dat karton op maat heb gesneden vouw je de randen van je borduurwerkje om het karton heen, even goed zorgen dat het recht zit natuurlijk. Aan de achterkant kun je vervolgens met draad tussen de flappen heen en weer zigzaggen om ze te spannen. :)

Als je het een beetje zorgvuldig doet heb je heel goedkoop en recht je eigen werkje ingelijst.
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
  maandag 25 augustus 2014 @ 11:42:18 #281
432369 Muntdrop
Zoete Stevige Drop
pi_143808366
Zo heb ik mijn stokrozen ook ingelijst. Maar mijn HEAD ,waar ik nog steeds niet aan begonnen ben trouwens, verdient straks toch wel echt een mooie lijst met een mooie passe partout etc. Een lijstenmaker heeft bijvoorbeeld ook extra helder glas, of uv werend glas waardoor je werkje langer mooi blijft. En je moet natuurlijk geluk hebben dat je werkje in een standaard lijstje past :+. Gelukkig duurt het nog maanden voordat mijn HEAD af is dus ik heb alle tijd om te gaan sparen :')
pi_143811544
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 11:42 schreef Muntdrop het volgende:
Zo heb ik mijn stokrozen ook ingelijst. Maar mijn HEAD ,waar ik nog steeds niet aan begonnen ben trouwens, verdient straks toch wel echt een mooie lijst met een mooie passe partout etc. Een lijstenmaker heeft bijvoorbeeld ook extra helder glas, of uv werend glas waardoor je werkje langer mooi blijft. En je moet natuurlijk geluk hebben dat je werkje in een standaard lijstje past :+. Gelukkig duurt het nog maanden voordat mijn HEAD af is dus ik heb alle tijd om te gaan sparen :')
Haha, dat is ook weer waar ;)

Voor die adelaar die ik ergens in dit topic heb laten zien heb ik zelf een lijst gekocht en het zelf ingelijst. Maar de passe-partout heb ik laten maken. Maar alleen een passe-partout op maat laten maken is niet zo duur :)
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_143814658
Ik kon het niet zo goed in de OP vinden, maar er moeten toch programma's zijn waarbij je een afbeelding kunt omzetten in pixel afbeeldingen om te borduren?

Zou iemand mij op weg kunnen helpen?
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
  maandag 25 augustus 2014 @ 15:19:39 #284
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_143814818
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 15:14 schreef Dottey het volgende:
Ik kon het niet zo goed in de OP vinden, maar er moeten toch programma's zijn waarbij je een afbeelding kunt omzetten in pixel afbeeldingen om te borduren?

Zou iemand mij op weg kunnen helpen?
https://www.pcstitch.com/download/download.aspx
Of
http://download.cnet.com/(...)2130_4-75718998.html

:D
If God was a woman, wouldn't sperm taste like chocolat?
[b]AirwiN schreef [/b]
De posts van Huppelmuts onderscheiden zich toch al door hun grammaticale correctheid en scherpe spitsvondigheden? Daar heb je geen UI voor nodig om ze te herkennen.
pi_143815119
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_143820223
Dat wikkelen op bobbins doe ik pas op het moment dat ik het nodig heb. Dan heb ik alles nog mooi in een doosje netjes nieuw, en als ik het dan nodig heb, is het vroeg genoeg. En dan kan ik er gewoon 1 tegelijk doen. Overigens doe ik ze ook meteen in 8 gelijke stukken knippen, das een meter per stuk. Dan heb ik ook meteen afgemeten stukken om te borduren. Maar dat moet je ook maar net handig vinden. Want dan moet je dus 8 aparte stukken om de bobbin wikkelen. Of eigenlijk 7 want een stuk haal ik er dan al tussenuit om te borduren. Wat ik daarvan dan over heb (van dat ene stukje) doe ik aan het gaatje van de bobbin vastmaken. Ik zal eens een foto maken van wat ik bedoel.

Het later pas wikkelen heb ik eigenlijk bedacht toen ik een hele zooi van 250+ strengen van iemand overkocht. Dan duurt het wikkelen veeeel te lang.
  Moderator maandag 25 augustus 2014 @ 18:21:06 #287
382129 crew  Donna
pi_143820272
Ik wikkel ook pas als ik de kleur nodig heb.

Ik wikkel en borduur nu even niks. Pols in het gips :'(
  maandag 25 augustus 2014 @ 18:33:58 #288
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_143820617
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 18:21 schreef DonnaRush het volgende:
Ik wikkel ook pas als ik de kleur nodig heb.

Ik wikkel en borduur nu even niks. Pols in het gips :'(
IK zag in de 30 day challenge dat je aangereden bent. Heel veel sterkte.
  maandag 25 augustus 2014 @ 18:35:29 #289
432369 Muntdrop
Zoete Stevige Drop
pi_143820664
Ah wat naar, veel beterschap!

Vandaag nog niks gedaan, ben mijn kledingkast aan het opruimen :')
  maandag 25 augustus 2014 @ 19:02:21 #290
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_143821523
Beterschap DR!!

Stramien is binnen *O*
Nu alleen nog een potlood regelen, het patroon op A3 uitprinten en elke 2 weken ofzo een dotje strengen bestellen. Zodra ik het potlood heb ga ik aan de CN beginnen *O*

[ Bericht 93% gewijzigd door Huppelmuts op 25-08-2014 19:24:42 ]
If God was a woman, wouldn't sperm taste like chocolat?
[b]AirwiN schreef [/b]
De posts van Huppelmuts onderscheiden zich toch al door hun grammaticale correctheid en scherpe spitsvondigheden? Daar heb je geen UI voor nodig om ze te herkennen.
pi_143824388
Oh wat naar DR! Beterschap!
  Moderator maandag 25 augustus 2014 @ 20:42:29 #292
382129 crew  Donna
pi_143825183
Thanks :*

Scheurtje in m'n pols en wss maar 2 weken gips, maar ik baal behoorlijk.

Even meelezen dus ;)
pi_143826971
Agh DR dat sucks! Sterkte!

Woehoe voor het stramien!
pi_143830696
Argh, wat klote DonnaRush! Beterschap!!
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 17:17:29 #295
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_143852296
Dames?

Hoe heet zo'n potlood? En hoe pakken jullie dat lijntjes trekken aan? Ik heb dat nog nooit gedaan namelijk dus tips en trucs zijn welkom.
If God was a woman, wouldn't sperm taste like chocolat?
[b]AirwiN schreef [/b]
De posts van Huppelmuts onderscheiden zich toch al door hun grammaticale correctheid en scherpe spitsvondigheden? Daar heb je geen UI voor nodig om ze te herkennen.
pi_143852458
Stofmarkeerder? Mijnes is niet een potlood mAar een stift. En lijntjes trekken... Tja steeds per 10 ongeveer aan de buitenkant en dan de binnenkant steeds strepen trekken. Beetje op gevoel wat handig gaat.
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 17:23:30 #297
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_143852505
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 17:22 schreef Lijnloos het volgende:
Stofmarkeerder? Mijnes is niet een potlood mAar een stift. En lijntjes trekken... Tja steeds per 10 ongeveer aan de buitenkant en dan de binnenkant steeds strepen trekken. Beetje op gevoel wat handig gaat.
En die is uitwasbaar he?
Mijn moeder heeft een verkeerde meegenomen, is niet uitwasbaar en ik ben bang dat ik die erdoorheen ga zien.

Vreemd joh, aan de ene kant wil ik heel graag beginnen aan de CN maar aan de andere kant vind ik het eng om eraan te beginnen :D
If God was a woman, wouldn't sperm taste like chocolat?
[b]AirwiN schreef [/b]
De posts van Huppelmuts onderscheiden zich toch al door hun grammaticale correctheid en scherpe spitsvondigheden? Daar heb je geen UI voor nodig om ze te herkennen.
pi_143852648
Ja deze is uitwasbaar, maar je merkt zelfs na een tijdje al dat de lijnen vervagen, puur door het steeds in de hand houden. En ik heb het nu vaak zat gevruikt dat ik zeker weet dat ie vervaagt ;) ik heb hem van hobbydoos
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 17:39:49 #299
432369 Muntdrop
Zoete Stevige Drop
pi_143852904
Haha ik ben ook nog een beetje bang om straks aan mijn head te beginnen, maakt toch wel indruk ofzo :'). Vandaag nog even het kleurtje gehaald wat ik verkeerd had besteld, en nog een pakje bobbins want ik kwam er 2 tekort :')
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 17:45:50 #300
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_143853093
Ik heb net even gekeken en ik moet echt wel nog veel meer kleuren halen voor ik kan gaan beginnen.
Maar komt goed, de voorbereiding is stiekem wel net zo leuk :D

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 17:29 schreef Lijnloos het volgende:
Ja deze is uitwasbaar, maar je merkt zelfs na een tijdje al dat de lijnen vervagen, puur door het steeds in de hand houden. En ik heb het nu vaak zat gevruikt dat ik zeker weet dat ie vervaagt ;) ik heb hem van hobbydoos
Aha, goed om te weten :)
If God was a woman, wouldn't sperm taste like chocolat?
[b]AirwiN schreef [/b]
De posts van Huppelmuts onderscheiden zich toch al door hun grammaticale correctheid en scherpe spitsvondigheden? Daar heb je geen UI voor nodig om ze te herkennen.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')