abonnement Unibet Coolblue
pi_143437434






World of Tanks
World of Tanks (WoT) is een spel waarbij het de bedoeling is om, hoe gek het ook lijkt, met tanks tegen elkaar te vechten. Iedereen begint met een tank van het laagste level (=tier), en door gevechten (battles) te spelen verdien je experience en credits.

Met de experience kun je nieuwe onderdelen ontwikkelen, te weten:
- Gun (Kannon)
- Suspension (Onderstel)
- Turret (geschutskoepel)
- Engine (Motor)
- Radio

Als je tank aan de voorwaarden voldoet, kun je een nieuwe tank ontwikkelen.

Met de credits koop je nieuwe onderdelen, en kun je later ook nieuwe tanks kopen.

Tech Tree
Het leukste van World of Tanks, is in mijn mening, dat het is opgedeeld in tech trees. Er zijn 3 landen, de Verenigde Staten, Sovjet-Unie en Duitsland. Verder heb je één Chinese tank als premium tank (daarover later meer). In de volgende update (gepland in het tweede kwartaal van 2012) voegen ze Franse tanks toe, en ze gaan ook beginnen met het ontwikkelen van Britse tanks.

Iedere tank heeft zijn goede en slechte eigenschappen. Ik ga natuurlijk niet alle 140+ ( :Y ) tanks benoemen, maar om het kort samen te vatten:

- Russische tanks hebben goede bepantsering, en sterke kanonnen, maar de kanonnen zijn niet accuraat dus kan je niet vanaf grote afstand schieten (snipen)
- Duitse tanks hebben meestal alleen goede bepantsering aan de voorkant van de tanks, en kaonnen zijn minder sterk maar accurater. Duitse tanks zijn meestal de sniper tanks.
- Amerikaanse tanks hebben geen specialiteit. Deze tanks hebben vaak slechtere bepantsering op de tank zelf, maar de geschutskoepel is vaak erg goed bepantserd.

Verder zijn de tanks ook weer opgedeeld in klassen:
- Light Tanks (Als verkenningsvoertuigen)
- Medium Tanks (Heavy tank support)
- Heavy Tanks
- Self Propelled Guns (Artillerie)
- Tank Destroyers

De tanks zijn ook opgedeeld in 10 levels; tiers. Iedere nieuwe speler begint met 3 tier 1 tanks. De Duitse Leichttraktor, de Russische MS-1 en de Amerikaanse T1 Cunningham. Deze drie zijn allemaal lichte tanks. Het is belangrijk om in je eerste gevechten ervaring op te doen. In deze klasse (tier 1) vindt je weinig teamwork omdat bijna iedereen nieuw is. Ook kun je vanaf deze tanks al snel (binnen uurtje spelen) al de volgende tank ontwikkelen.

Grofweg elk land heeft verschillende "wegen" die je kunt nemen, om de hoogste tier daaruit te nemen. Lichte tanks (tier 5) Medium tanks (tier 9), Heavy Tanks (tier 10), Artillerie (tier 8), tank Destroyers (tier 9).

Je kunt het beste alle drie de beginnerstanks proberen, en gewoon kijken wat je het beste ligt. De T1 Cunningham heb ik nooit geprobeert, de leichttraktor (loltraktor) was mijn favoriet, maar ik doe nu toch de Russische lijn.

Ik weet niet waarmee ik verder zal gaan :'(
Het is mogelijk dat je helemaal niet weet of je nou een Amerikaanse, Russische of Duitse tank wilt. Ik raad nieuwe mensen aan om voor de Russische tanks te gaan, simpelweg omdat snipen moeilijker is om te leren en Amerikaanse tanks alleen goed zijn als je goed weet hoe je je dekking moet gebruiken. Maar de keus ligt helemaal bij jou natuurlijk :Y

Dan moet je ook nog kiezen wat voor tank. Het zal je misschien wel een maand of 3-4 kosten voordat je het einde hebt bereikt van je lijn, dus heb geduld. Ik raad het ten zeerste af om voor lichte tanks te gaan. Je hebt deze wel snel, maar je kunt er alleen mee verkennen, omdat ze in één schot kapot worden geschoten, en de zachte kanonnen doen zelf bijna geen schade.

Kost het geld?
Het spelen van World of Tanks kan zonder er ook maar één cent aan uit te geven. Toch zijn er mogelijkheden om geld uit te geven. Je betaald voor zogenaamde "Gold", deze kun je uitgeven aan:

Premium Account
Een premium account kost ongeveer 10 euro per maand (als je elke maand verlengt). Met een premium account krijg je een andere garage (zonder extra voordelen) en krijg je 50% meer experience en credits per battle ( :9~ ). Dit is helemaal niet nodig, maar als je ongeveer tier 6 bereikt krijg je minder winst per battle, en rond tier 8 kun je zelfs verlies maken. Je kunt natuurlijk ook zonder premium account dat verlies opvullen door een tier 5 tank te nemen voor "erbij".

Crew training
Je kunt je crew met maximale ervaring kopen. In mijn ogen best kansloos, je kunt beter vanaf 50% beginnen, of 20.000 credits in-game betalen voor elk crewlid voor 75% ervaring.

Consumables
Niet met gold kopen. Kansloos.

Premium Tank
Premium tanks zijn tanks die je met gold koopt (tussen de 750 en 12500 gold). Deze tanks zijn meestal goed op één punt maar zijn niet goed genoeg om als vaste tank te gebruiken. Vooral de Type 59 en de Lowe (maar die is **** duur) zijn leuke tanks, je kunt er veel credits mee krijgen.

Experience omzetten
Voor 1 gold kun je 25 experience omzetten. Dit betekent dat je experience van een elite tank (tank met alles geresearched of een premium tank) kunt omzetten naar free experience, deze kun je voor elke tank gebruiken. Kan wel handig zijn.

Screenshots
Zie spoiler
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Systeemeisen
Processor (CPU): Intel from 2.2 GHz or equivalent AMD Family
RAM: minimum of 1.5 GB for Windows 2000/XP, 2 GB for Windows Vista / 7
Free hard disk space: At least 3.5 GB
Video Card: Shader Model 3.0 GeForce 6800GT with 256 MB of RAM / ATI X800 with 256 MB RAM, DirectX 9.0c
Sound Card: DirectX 9.0c compatible Internet connection speed: at least 128 Kbps.
Connection rate: 1024 Kbps or higher (for faster downloads)

Spelen!!!!
www.worldoftanks.eu

Speel op de EU server, en niet op de .com (Noord-Amerikaanse) server.

Handige links:
http://www.vbaddict.net/ Geweldige tool om al je battles/stats bij te houden.
http://www.noobmeter.com/ Die kennen we allemaal
http://mywotstats.com/ Zie boven
http://tank-compare.com/en/ Vergelijk tanks
http://www.maptactic.com/ Ideaal voor Clan Wars
http://www.wotinfo.net/en/camo-calculator Camo calculator
http://www.wotreplays.org/ Replays

[ Bericht 2% gewijzigd door muhahaha op 15-08-2014 13:43:35 ]
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 07:34:37 #2
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_143437667
Ah het is weer vrijdag

*WoT uitzet tot maandag*
Dum de dum
pi_143437799
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 07:34 schreef Fe2O3 het volgende:
Ah het is weer vrijdag

*WoT uitzet tot maandag*
5x xp wil ik wel even spelen
Make my day!
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 08:05:26 #4
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_143437824
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 08:01 schreef agter het volgende:

[..]

5x xp wil ik wel even spelen
Mja net weer in 1x in m'n WZ-131 doormidden door een basecampende JT100, daarna een tositijzer wat geen fuck raakt, ben je er weer rap klaar mee.
Dum de dum
pi_143438157
Vet plaatje van arty in de OP :) Toch wel dé klasse bij uitstek voor skilled spelers.
pi_143438435
Nog 10K XP voor De jagdtiger *O*
En als die klaar is dan ga ik met m arty lijn verder.
Ben gestopt bij de Hummel maar ik kan het niet laten die RNG :D
Getypt van me telefoon dus kan fouten inzitten
pi_143438664
Photo, leer het spel eerst voor je gaat klagen. Arty is zo makkelijk te ontwijken.
Je hebt amper games gespeeld en je meent dat je heel wat bent. Dat ben je niet, je free exp'd bijna alles en hebt veel premium tanks, waardoor je stats niet rood zijn.
Beetje teamkillen, omdat je zelf het spel niet begrijpt... erg triest.

5x exp dit weekend? Klinkt goed! :9
Ik zie de missies alleen niet op de site, of kijk ik verkeerd?
pi_143438801
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 09:23 schreef Arnold_Braunschweiger het volgende:
Photo, leer het spel eerst voor je gaat klagen. Arty is zo makkelijk te ontwijken.
Je hebt amper games gespeeld en je meent dat je heel wat bent. Dat ben je niet, je free exp'd bijna alles en hebt veel premium tanks, waardoor je stats niet rood zijn.
Beetje teamkillen, omdat je zelf het spel niet begrijpt... erg triest.

5x exp dit weekend? Klinkt goed! :9
Ik zie de missies alleen niet op de site, of kijk ik verkeerd?
http://worldoftanks.eu/en(...)amescom-rolling-out/
Aub
pi_143439839
S51 unlocked via de KV2. Even wat 203mm shells vanuit de lucht laten regenen.
pi_143440164
KV2 niet verkocht hoop ik? ;)
pi_143441062
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 10:51 schreef Arnold_Braunschweiger het volgende:
KV2 niet verkocht hoop ik? ;)
Ik ben toch niet gek.
pi_143441740
Muhahaha, kun je de OP niet ff aanpassen?

En dan 1 van deze erin :P



- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 12:58:00 #13
258885 Solique
I Kill You !
pi_143443366
Gisteren ook de S-51 vrijgespeeld via de KV-2. Altijd leuk mensen die ragen omdat je KV-2 rijdt en dan mensen one-shot :7
| Ubernerdus Prutserus | Kwalitatief Uitermate Teleurstellend |
| DeviantArt: Soliquenl | Last.fm: SoliqueNL | Geocaching: Solique
pi_143443707
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 11:57 schreef bas-beest het volgende:
Muhahaha, kun je de OP niet ff aanpassen?

En dan 1 van deze erin :P

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Mooie plaatjes. Artillerie is echt een geweldig onderdeel van dit spel. Ik vind dat vandaag, 15-08, we het lekker even alleen over artillerie gaan hebben.
pi_143443746
Ik vind het vooral fijn op van die T54 tanks te schieten die denken dat omdat ze zo snel gaan, dat ze dan onkwetsbaar zijn door mijn artillerie. Of van die mensen die zoveel de Hellcat spelen met hun 8mm aan armor en zich dan verbazen dat ze geoneshot door artillerie worden. De tranen die dan in de chat vloeien zijn onbetaalbaar. 7.gif
pi_143444290
Enige arty die in mijn garage komt is de FV304, vind de rest niet interessant genoeg, behalve de tier10 franse arty, maar geen zin om alleen daarvoor al die tiers te spelen.
Bijna klaar met de tier4, de Birch Gun... wat een slechte 'tank' zeg, verschrikkelijke grind... :r
pi_143444348
Wat een mongolen heb je ook in dit speel , potje op lakeville een amx 12 t platoon gaan semi hulldown staan bij een rots dus ik zeg amx 12 t's please scout midlane.

No man i got no armor , i can better stay a bit behind

322wn8 thja wat verwacht je ook van die lui nog te dom om te poepen
Ehmm
pi_143444423
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 13:30 schreef Photomorti het volgende:
Wat een mongolen heb je ook in dit speel ,
Klopt, aardig wat mongolen in dit spel.
pi_143444582
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 13:30 schreef Photomorti het volgende:
Wat een mongolen heb je ook in dit speel , potje op lakeville een amx 12 t platoon gaan semi hulldown staan bij een rots dus ik zeg amx 12 t's please scout midlane.

No man i got no armor , i can better stay a bit behind

322wn8 thja wat verwacht je ook van die lui nog te dom om te poepen
Net geteamkilled. Wat een mongool was dat.
pi_143444610
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 13:28 schreef Arnold_Braunschweiger het volgende:
Enige arty die in mijn garage komt is de FV304, vind de rest niet interessant genoeg, behalve de tier10 franse arty, maar geen zin om alleen daarvoor al die tiers te spelen.
Bijna klaar met de tier4, de Birch Gun... wat een slechte 'tank' zeg, verschrikkelijke grind... :r
Gaat ook wel generfed worden. Ben zelf een beetje de Duitse arty lijn aan het beogen. Heb tot de Gw Panther unlocked toen hij nog tier 6 was maar toen niet gekocht.
pi_143444723
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 13:38 schreef FreezePop het volgende:

[..]

Gaat ook wel generfed worden. Ben zelf een beetje de Duitse arty lijn aan het beogen. Heb tot de Gw Panther unlocked toen hij nog tier 6 was maar toen niet gekocht.
Zelfde hier. Verloor echter mijn interesse in artillery, dus nooit meer verder gegaan en de crew slaapt al heel lang in mijn barracks.
pi_143444763
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 11:57 schreef bas-beest het volgende:
Muhahaha, kun je de OP niet ff aanpassen?

En dan 1 van deze erin :P

Beide erin gezet :P
pi_143444954
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 13:43 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Beide erin gezet :P
_O_

De 1e arty die ik ga spelen is die Franse premium artillery *O*
Tenminste, als mijn account nog bestaat _O-
pi_143445306
Geweldige eerste pot weer, paar afk, paar mensen die nooit van support hebben gehoord, paar kamikazi's en dan hebben we de drifters nog. ;(

Denk dat ik photo heb gezien tegen een rots aan _O-
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 14:02:55 #25
258885 Solique
I Kill You !
pi_143445317
Hummel en su8 verder ben ik nog niet met arty. Wel benieuwd naar de fv304 die moet echt briljant wezen
| Ubernerdus Prutserus | Kwalitatief Uitermate Teleurstellend |
| DeviantArt: Soliquenl | Last.fm: SoliqueNL | Geocaching: Solique
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')