abonnement Unibet Coolblue
pi_143898699
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 22:26 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

Deze man snapt het ^O^
  woensdag 27 augustus 2014 @ 22:34:36 #202
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_143898888
Ja. Maar als iemand niet zelf tekent, heb je daar nog best een klus aan.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_143899028
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 22:34 schreef Janneke141 het volgende:
Ja. Maar als iemand niet zelf tekent, heb je daar nog best een klus aan.
Zo ver hoeft het niet te komen, maar zo makkelijk hoef je niet over je heen te laten lopen als TL zijnde. Dan is het einde al gauw zoek!
pi_143899032
Mijn ervaring is dat iemand redelijk makkelijk tekent :)
  woensdag 27 augustus 2014 @ 22:36:43 #205
251095 Purdey
Better off alone..
pi_143899035
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 22:29 schreef monsterd. het volgende:
Je zult al gauw merken dat alle TL's in je team een andere stijl van leidinggeven hebben, daar horen ook andere reacties op bij afwezigheid. De een is hard en schrijft een persoon bij wijze al bijna uit; de ander accepteert het en is veel flexibeler in het zoeken naar een oplossing. Het is de kunst om voor je zelf een gulden middenweg te vinden ;). Persoonlijk vond ik dat in het begin erg moeilijk, maar gaandeweg leer je wel hoe en wat! :D
Er is ook geen goede of slechte manier, iedereen heeft idd een eigen stijl. Mijn ASM vindt zijn manier van leidinggeven niet prettig, omdat mensen over hem heen lopen. Je kunt best een lolletje maken met elkaar, maar vind wel dat je heldere en duidelijke grenzen moet stellen.
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
  woensdag 27 augustus 2014 @ 22:39:08 #206
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_143899177
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 22:36 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

Zo ver hoeft het niet te komen, maar zo makkelijk hoef je niet over je heen te laten lopen als TL zijnde. Dan is het einde al gauw zoek!
Natuurlijk.
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 22:36 schreef mujentas het volgende:
Mijn ervaring is dat iemand redelijk makkelijk tekent :)
Vaak wel inderdaad. Een beetje gezonde pressie wil daarbij wel helpen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  woensdag 27 augustus 2014 @ 22:51:49 #207
304381 Loll
recommender bij BIC=goedkoop
pi_143899819
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 22:36 schreef mujentas het volgende:
Mijn ervaring is dat iemand redelijk makkelijk tekent :)
Mensen die zelf tekenen :')
BAM dit is 3KB
pi_143920054
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 16:26 schreef Purdey het volgende:
Gisteravond m'n eerste shift mee gedraaid op VKK. Een aantal weken geleden kreeg ik het aanbod om als TL in opleiding bij VKK aan de slag te gaan. In week 36 begint m'n pre TL cursus ook.

Ik vond het erg leuk en leerzaam, hele andere doelgroep en wereld dan bij de kassa. Vandaag nog een uurtje of 2 zitten napraten met m'n ASM, waarmee ik alle applicaties van plaza heb door zitten nemen waar ik mee te maken ga krijgen. Ik heb er enorm veel zin in, en hoop een boel dingen erbij te gaan leren :)
Nice, ik draai ook sinds de zomervakantie vkk tl shifts. En ze zijn erg tevreden met mij dus mag door gaan. Midden september een gesprek met een andere sm/asm. Maar dat komt wel goed :).

Ben blij dat ik eindelijk de stap heb genomen. Het werk vind ik veel leuker.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 10:23:21 #209
251095 Purdey
Better off alone..
pi_143944696
Ik ben een klein project begonnen om 'Iedere dag beter' meer te laten leven onder het personeel. Hiermee bedoel ik vooral de doelgroep van 16-20 jaar die maximaal 3-12 uur uur per week werkt op VKA, VKK of Verkoop. We merken de laatste tijd dat er weinig tot geen betrokkenheid is tot de visie/doelen van Albert Heijn en dat vind ik jammer.

Nu ben ik bezig met een soort handleiding waarin ik uitleg wat onze doelen zijn en wat ze kunnen doen om deze doelen te bereiken. Is er in jullie winkels een soortgelijk project? En hoe kan ik jonge werknemers die maar een paar uur per week werken enthousiast maken om zich in te zetten voor het 'Iedere dag beter' project? Ideeën iemand?
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
pi_143945936
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 10:23 schreef Purdey het volgende:
Ik ben een klein project begonnen om 'Iedere dag beter' meer te laten leven onder het personeel. Hiermee bedoel ik vooral de doelgroep van 16-20 jaar die maximaal 3-12 uur uur per week werkt op VKA, VKK of Verkoop. We merken de laatste tijd dat er weinig tot geen betrokkenheid is tot de visie/doelen van Albert Heijn en dat vind ik jammer.

Nu ben ik bezig met een soort handleiding waarin ik uitleg wat onze doelen zijn en wat ze kunnen doen om deze doelen te bereiken. Is er in jullie winkels een soortgelijk project? En hoe kan ik jonge werknemers die maar een paar uur per week werken enthousiast maken om zich in te zetten voor het 'Iedere dag beter' project? Ideeën iemand?
We hebben zo'n iedere dag beter poster in de kantine hangen, waar het managment, teamleiders en fulltimers wel veel mee bezig zijn. De (jonge) parttimers zijn bij ons echter ook totaal niet betrokken, wat ook duidelijk te merken is aan de kwaliteit.
Flesje bier
pi_143961770
Hoi allemaal :)

Ik werk nu al sinds juni bij de Albert Heijn en ik heb het er redelijk naar mijn zin. Alleen is me één ding nog niet duidelijk. Heb je nou wel of geen recht op betaling als je langer doorwerkt dan dat je staat ingeroosterd?

Vanochtend moest ik namelijk 3 paden vullen en ik was daar iets minder dan een halfuur langer bezig dan gepland. Dat vond ik op zich niet zo erg, aangezien ik er nog nooit had gestaan, dus wilde ik ook niet moeilijk doen over dat ene halfuurtje. Maar er stond ook echt veel zooi van andere paden op die karren die dus niet goed waren gesplitst gisteravond (uiteindelijk een hele kar aan spullen die niet op mijn paden stonden volgemaakt).

Ik wilde me dus net gaan afmelden om naar huis te gaan, zegt de teamleider tegen mij dat ik de rest ook maar moet vullen, maar dat ik dat dus niet betaald krijg. Ik protesteerde natuurlijk, maar wat hij zei kwam eigenlijk neer op 'helaas pindakaas'. Ik dus met frisse tegenzin en ongemotiveerd door de winkel slenteren om alles maar te gaan vullen. Uiteindelijk duurde het vullen van de rest ook nog eens een uur, wat dus neerkomt op anderhalf uur langer bezig dan ingeroosterd (dus ook onbetaald volgens hem).

Kan ik de manager of de teamleider hierop aanspreken en alsnog die onbetaalde uren 'eisen'?
O, en als je tijdens de pauze doorwerkt, zou je dat halfuur dan ook moeten worden betaald? Dan mis ik namelijk ook nog een uur.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 19:39:50 #212
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_143962205
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 19:24 schreef DMGD het volgende:
Heb je nou wel of geen recht op betaling als je langer doorwerkt dan dat je staat ingeroosterd?
Ja. Je hoort betaald te krijgen voor de uren dat je werkt. Als je prestatie onvoldoende is moeten ze dat op een andere manier oplossen.

Voor pauzes zit het zo: je lunch- en avondpauze van een half uur worden niet doorbetaald, de koffiepauzes wel. Word je tijdens je onbetaalde pauze teruggeroepen de winkel in, dan hoor je die tijd uiteraard betaald te krijgen, of (en dat is gebruikelijker) op een later moment alsnog je pauze te krijgen. Sterker nog, als ik even mag gokken dat je onder de 18 bent: je winkel overtreedt de arbeidstijdenwet als ze jou je pauze niet alsnog geven.

Weer zo'n manager of omhooggevallen TL gespot die met dit soort onzin zijn opwu probeert te redden. Bah.

Oh, en of je naar je manager kunt gaan om alsnog je gemiste uren betaald te krijgen: ja, dat kan. Kun je als je contract afloopt meteen op zoek naar ander werk, want dat wordt niet meer verlengd. Je staat sterker als je dit samen met een aantal collega's kan doen.
Andere optie is de signaallijn bellen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_143963923
Kunnen ze dit soort TL's er niet gewoon uit trappen? :')
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 20:33:58 #214
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_143964141
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 20:28 schreef d4v1d het volgende:
Kunnen ze dit soort TL's er niet gewoon uit trappen? :')
Er zitten best wat mensen in de hogere regionen die dit een prima wijze van bedrijfsvoering vinden. Dus nee.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 22:20:07 #215
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_143969689
Sjonge jonge, door dat gedoe van TL's die elders het verneuken wat betreft uitbetalen krijg ik dagelijks de vragen of de uren er goed in staan. Ik wil ook graag al mijn uurtjes uitbetaald krijgen dus een ander verdient dat ook. Punt uit. Jammer dat er blijkbaar veel rotte appels tussen zitten die er anders over denken :(
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_143970313
Als je bij een wwm werkt, worden via signaallijn dit soort dingen goed aangepakt, is ten minste mijn ervaring.
pi_143970773
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 22:31 schreef exelletor het volgende:
Als je bij een wwm werkt, worden via signaallijn dit soort dingen goed aangepakt, is ten minste mijn ervaring.
Sidenote: ga niet bij de signaallijn miepen als dit één of twee keer gebeurt. Vind ik dan, probeer dat zelf op te lossen.

Als het dagelijkse kost is even een melding maken
pi_143972619
Bedankt voor de reacties.
Ik ben trouwens 18.

Ik zal eens binnenkort een lijst van de werktijden zoals zij die hebben genoteerd opvragen en dan vergelijken met de mijne, want het is een aantal keer gebeurd dat ik niet ben betaald voor overwerk, zeker aan het begin.

En ik zit er niet zo mee als mijn contract niet zou worden verlengd. Ten eerste omdat mijn contract toch nog loopt tot juni volgend jaar en ten tweede omdat ik nu al op zoek ben naar een baan op niveau.

Trouwens, mijn filiaal is dan erg vies bezig. Ze maken ons namelijk wijs dat we géén recht hebben op betaling mocht je langer bezig zijn dan gepland.
pi_143972831
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 23:16 schreef DMGD het volgende:
Bedankt voor de reacties.
Ik ben trouwens 18.

Ik zal eens binnenkort een lijst van de werktijden zoals zij die hebben genoteerd opvragen en dan vergelijken met de mijne, want het is een aantal keer gebeurd dat ik niet ben betaald voor overwerk, zeker aan het begin.

En ik zit er niet zo mee als mijn contract niet zou worden verlengd. Ten eerste omdat mijn contract toch nog loopt tot juni volgend jaar en ten tweede omdat ik nu al op zoek ben naar een baan op niveau.

Trouwens, mijn filiaal is dan erg vies bezig. Ze maken ons namelijk wijs dat we géén recht hebben op betaling mocht je langer bezig zijn dan gepland.
Dat heb je dus wel. Wedden dat als een TL langer moet blijven om nog even wat restanten te tellen of een vrachtwagen te lossen hij netjes tot op het kwartier wordt uitbetaald? :')

Als ze vinden dat je er geen recht op hebt zou ik toch maar de signaallijn overwegen, samen met wat collega's
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 01:54:13 #220
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_143978470
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 22:39 schreef d4v1d het volgende:
Sidenote: ga niet bij de signaallijn miepen als dit één of twee keer gebeurt. Vind ik dan, probeer dat zelf op te lossen.
Als de leiding van je filiaal hardop uitspreekt dat het beleid is om je niet uit te betalen voor uren die je wel werkt, dan mag je wat mij betreft meteen in de telefoon klimmen.

Als het gaat om onduidelijkheid of om een administratiefout, dan heb je gelijk.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_143980934
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 22:39 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Sidenote: ga niet bij de signaallijn miepen als dit één of twee keer gebeurt. Vind ik dan, probeer dat zelf op te lossen.

Als het dagelijkse kost is even een melding maken
Waarom zou je het niet melden? Als ik jou maar een keer aanrij, is het dan opeens goed? De vraag is alleen of je het met mt goed kan vinden en of je een paar boze blikken gunt of niet.
pi_143982520
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 23:20 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Dat heb je dus wel. Wedden dat als een TL langer moet blijven om nog even wat restanten te tellen of een vrachtwagen te lossen hij netjes tot op het kwartier wordt uitbetaald? :')

Als ze vinden dat je er geen recht op hebt zou ik toch maar de signaallijn overwegen, samen met wat collega's
Dat is bij ons wel anders, alle tl's werken bijna standaard over 30-60 mins onbetaald.
Maar de vullers worden wel betaald voor overwerken. Of het moet 5-10 mins zijn.
pi_143982596
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 10:42 schreef Kadooosh het volgende:

[..]

Dat is bij ons wel anders, alle tl's werken bijna standaard over 30-60 mins onbetaald.
Maar de vullers worden wel betaald voor overwerken. Of het moet 5-10 mins zijn.
Standaard 30-60 minuten overwerken is gewoon een probleem in de planning van je winkelprocessen. Snap echt niet dat er dan geen TL of (A)SM is die dit oplost
pi_143982828
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 07:43 schreef exelletor het volgende:

[..]

Waarom zou je het niet melden? Als ik jou maar een keer aanrij, is het dan opeens goed? De vraag is alleen of je het met mt goed kan vinden en of je een paar boze blikken gunt of niet.
Daar is de FOK!knokploeg ook voor natuurlijk
pi_143982842
Ik heb een gerucht gehoord dat de Albert Heijn cannabis gaat verkopen. Kunnen jullie dit bevestigen?
Hoogachtend
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')