Zoals al jaren, zet ik mijn fiets in de achtertuin tegen de heg. Tot nu toe is dit nog nooit een probleem geweest, tot vandaag.
Was met de fiets onderweg naar een maat, toen ik merkte dat het klepje van mijn versnelling op mijn stuur een beetje los zat. Toen ik eraan zat, kroop er een dikke lelijke spin uit. Ook nog eens een dikke kruisspin, de smerigste soort in NL

Vlug eraf geslagen en rustig doorgefietst.
Na het chillen bij mijn maat wilde ik weer naar huis fietsen. Onderweg schoot het klepje van mijn versnelling weer een beetje los. Toen ik eraan zat kroop er een oorworm uit. Net als zijn voorganger, ook een smerig beest. Ik probeerde hem eraf te slaan (tijdens het fietsen) maar het lukte niet. Hierdoor moest ik stoppen voordat ik onder een auto zou komen. Uiteindelijk het beest van mijn fiets gegooid en verder gereden.
Thuis aangekomen besloot ik om mijn fiets niet meer tegen de heg te zetten. Na een laatste blik op mijn versnelling, zag ik twee voelsprietjes eruit komen. Deze verdwenen plotseling weer, waardoor het onbekend is welk derde prehistorisch wangedrocht zich verstopt in mijn versnelling.
Klacht: Smerige creaturen in mijn fietsversnelling
Inb4 geen auto hebben