abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143614472
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 23:54 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Moet?
Dus omdat iemand een andere mening heeft bepaal jij dat hij ergens geen recht op heeft.

Lees Locke eens, dan weet wat ik bedoel.
Kan iedereen eens stoppen met die Brit te prijzen alsof hij God is.

En volgens jullie mag iedereen behoedt worden van een gezond leven door keuzes van anderen.

Een ik had het over de religieuze argumenten.

[ Bericht 2% gewijzigd door GhpH op 20-08-2014 00:14:10 ]
pi_143614536
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 23:53 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Totaal verkeerde vergelijking.
No input = no output. Of je zal op zijn minst moeten wachten. Dat is meer dan eerlijk. Als je geeft Kan je je eerder iets permitteren dan als je niks doet.
pi_143614745
Om even alles op jullie niveau te doen:

Jan geeft Piet een koek. Kees geeft Piet geen koek. Morgen deelt Piet 1 koek uit. Voor wie is het het eerlijkst om de koek te krijgen?

(Deze test kan ook gebruikt worden om te kijken of je trisomie 21 hebt)
pi_143614895
Mijn levens ervaring is dat die moreelriders wat zoiets prediken voren aan in de rij staan waar ze nooit iets aan bijgedragen hebben !
pi_143614987
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 00:09 schreef john2406 het volgende:
Mijn levens ervaring is dat die moreelriders wat zoiets prediken voren aan in de rij staan waar ze nooit iets aan bijgedragen hebben !
Dit.

Ik krijg het echt van mensen die graag mee profiteren maar als ze zelf dat moeten doen is het van "ik heb recht op dit, ik hoef dat niet als ik niet wil".

En dan ook nog zoiets waar je kan helpen met iets dat je WERKELIJK nooit meer nodig hebt.

Zolang ze naar genoeg smoesjes hebben om hun zelfzucht goed te praten...

Heb al vele mensen doen inzien dat het eigenlijk niet anders zou kunnen. Maar deze houden voet bij stuk met hun Locke.
pi_143615176
quote:
1s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 00:12 schreef GhpH het volgende:

[..]

Dit.

Ik krijg het echt van mensen die graag mee profiteren maar als ze zelf dat moeten doen is het van "ik heb recht op dit, ik hoef dat niet als ik niet wil".

En dan ook nog zoiets waar je kan helpen met iets dat je WERKELIJK nooit meer nodig hebt.

Heb al vele mensen doen inzien dat het eigenlijk niet anders zou kunnen. Maar deze houden voet bij stuk met hun Locke.
Minder blaffen bedoel ik en meer doen, van praten komt niet veel vind ik.
Dan het hele moreel om, en vrijwillig vragen aan de mensen, maar ook geen verschil maken of het jantje of pietje is zwart wit of geel of wat voor kleur nog meer.
Dat orgaan is toch meestal maar voor een paar mensen goed, bloedgroep etc. en dan moeten er nog tableten genomen worden zodat het orgaan niet afgestoten word !
En of die persoon dan wel of geen donor is of was, die gaat na die transplantatie anders denken en neemt misschien nog mensen in zijn denkwijze mee !
pi_143615409
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 00:17 schreef john2406 het volgende:

[..]

Minder blaffen bedoel ik en meer doen, van praten komt niet veel vind ik.
Dan het hele moreel om, en vrijwillig vragen aan de mensen, maar ook geen verschil maken of het jantje of pietje is zwart wit of geel of wat voor kleur nog meer.
Dat orgaan is toch meestal maar voor een paar mensen goed, bloedgroep etc. en dan moeten er nog tableten genomen worden zodat het orgaan niet afgestoten word !
En of die persoon dan wel of geen donor is of was, die gaat na die transplantatie anders denken en neemt misschien nog mensen in zijn denkwijze mee !
Geloof me, al die processen zijn het waard. Hoe klein de kansen soms zijn. En je beseft pas wat voor zegen het is als je zelf (of een naaste) een donor orgaan hebt.

Het is dan ook mooi om te zien hoe Veel mensen met een transplantaat zich direct in willen schrijven als donor.

Dan maken al die dingen zoals "baas in eigen lichaam" niet meer uit.
pi_143615593
quote:
1s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 00:24 schreef GhpH het volgende:

[..]

Geloof me, al die processen zijn het waard. Hoe klein de kansen soms zijn. En je beseft pas wat voor zegen het is als je zelf (of een naaste) een donor orgaan hebt.

Het is dan ook mooi om te zien hoe Veel mensen met een transplantaat zich direct in willen schrijven als donor.

Dan maken al die dingen zoals "baas in eigen lichaam" niet meer uit.
Je hebt aan mij reactie gelezen dat ik kennisen etc heb wat een orgaan hebben?
En dannog beslis ik pas aan het eind van mijn leven of ik iets afsta of niet !
Of mijn erfgenamen wat ik daartoe de opdracht geef !
Dit als er werkelijk processen zijn of wat dan ook, dat grenst naar mijn idee aan ....-...., je mag hier zelf iets invullen.
Dan zou ik ook geen bezwaar meer mogen of kunnen maken als men me bloed wil afnemen, zeg maar voor alcohol controle en dat terwijl ik helemaal geen alcohol mag, behalve een rode wijn.!
En die drink ik niet dat vind ik te zuur !

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 20-08-2014 00:40:48 ]
pi_143615732
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 23:03 schreef GhpH het volgende:

[..]

Jawel. Wie geeft zal eerder nemen. Dat is eerlijker. Anders krijg je parasieten. Of mag ik ook mijn loonstrook ophalen zonder te werken? #UWV
Gelukkig zijn er in Nederland geen parasieten wat betreft het ontvangen van organen. We betalen er allemaal maandelijks voor.
pi_143616017
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 23:58 schreef GhpH het volgende:

[..]

No input = no output. Of je zal op zijn minst moeten wachten. Dat is meer dan eerlijk. Als je geeft Kan je je eerder iets permitteren dan als je niks doet.
De gehele gezondheidszorg is gebaseerd op alles behalve input=output.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_143616029
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 00:05 schreef GhpH het volgende:
Om even alles op jullie niveau te doen:

Jan geeft Piet een koek. Kees geeft Piet geen koek. Morgen deelt Piet 1 koek uit. Voor wie is het het eerlijkst om de koek te krijgen?

(Deze test kan ook gebruikt worden om te kijken of je trisomie 21 hebt)
Op jullie niveau :')
pi_143616049
quote:
1s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 00:12 schreef GhpH het volgende:

[..]

Dit.

Als je een beetje gelezen had dan zou je weten dat ik zelf ook donor ben :')
pi_143616224
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 00:47 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Op jullie niveau :')
Proberen een vergelijking te maken op ons niveau en dan vervolgens een vergelijking maken die totaal niet vergelijkbaar is met de situatie. :')
pi_143616513
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 00:29 schreef john2406 het volgende:

[..]

Je hebt aan mij reactie gelezen dat ik kennisen etc heb wat een orgaan hebben?
En dannog beslis ik pas aan het eind van mijn leven of ik iets afsta of niet !
Of mijn erfgenamen wat ik daartoe de opdracht geef !
Dit als er werkelijk processen zijn of wat dan ook, dat grenst naar mijn idee aan ....-...., je mag hier zelf iets invullen.
Dan zou ik ook geen bezwaar meer mogen of kunnen maken als men me bloed wil afnemen, zeg maar voor alcohol controle en dat terwijl ik helemaal geen alcohol mag, behalve een rode wijn.!
En die drink ik niet dat vind ik te zuur !
Egoïst pur sang.
pi_143616530
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 00:47 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

De gehele gezondheidszorg is gebaseerd op alles behalve input=output.
Betaal eens een maand niet aan het CZ. Kijken hoeveel output je krijgt.
pi_143616552
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 00:54 schreef Dimens het volgende:

[..]

Proberen een vergelijking te maken op ons niveau en dan vervolgens een vergelijking maken die totaal niet vergelijkbaar is met de situatie. :')
Toch wel. Het gaat over geven en nemen en dat je voorrang hoort te krijgen als je een gever bent.
pi_143616565
quote:
1s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 01:10 schreef GhpH het volgende:

[..]

Betaal eens een maand niet aan het CZ. Kijken hoeveel output je krijgt.
Wanbetalers houden recht op zorg.
En de gezonde mensen betalen voor de zieken.
pi_143616586
quote:
1s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 01:09 schreef GhpH het volgende:

[..]

Egoïst pur sang.
Je noemt het maar hoe je wilt, ik wil het ook nu wel al vastleggen, maar dan wil ik er een en ander aan verbinden !
Dat mijn zorgpremie als ik het voor me vastleg dat genomen mag worden wat ze willen bij overlijden dat ik tijdens leven minder zorgpremie betaal !
pi_143616592
quote:
1s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 01:11 schreef GhpH het volgende:

[..]

Toch wel. Het gaat over geven en nemen en dat je voorrang hoort te krijgen als je een gever bent.
nee, het recht op gelijke medische behandeling over boord zetten is eerlijk en sociaal.
pi_143616595
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 00:48 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Als je een beetje gelezen had dan zou je weten dat ik zelf ook donor ben :')
Vervang dan even alle 'jij' in mn post Door 'mensen die niet doneren'. Deze discussie is niet persoonlijk bedoeld dus zoveel verschil maakt dat niet.
pi_143616625
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 01:12 schreef john2406 het volgende:

[..]

Je noemt het maar hoe je wilt, ik wil het ook nu wel al vastleggen, maar dan wil ik er een en ander aan verbinden !
Dat mijn zorgpremie als ik het voor me vastleg dat genomen mag worden wat ze willen bij overlijden dat ik tijdens leven minder zorgpremie betaal !
Waarom zou jij meer betaald moeten krijgen voor iets wat vanzelfsprekend is?
pi_143616644
quote:
1s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 01:13 schreef GhpH het volgende:

[..]

Vervang dan even alle 'jij' in mn post Door 'mensen die niet doneren'. Deze discussie is niet persoonlijk bedoeld dus zoveel verschil maakt dat niet.
ok :)
Ook daar zullen mensen inzitten die het zelfbeschikkingsrecht en recht op gelijke medische behandeling belangrijker vinden. Dat ze niet donor zijn is spijtig, maar ik vind niet dat ik daar een voordeel uit mag halen of ze daar toe min of meer voor straf. Jij vind van wel. Dat is een beetje een padstelling geloof ik :)
pi_143616660
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 01:13 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

nee, het recht op gelijke medische behandeling over boord zetten is eerlijk en sociaal.
Gelijke medische behandeling gaat alleen op als er genoeg donororganen zouden zijn. Maar die zijn schaars. En dan moet je verdelen en sommigen teleur moeten stellen. Ga jij dan iemand teleurstellen die hetzelfde zou hebben gedaan of een Egoïst?
pi_143616663
quote:
1s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 01:14 schreef GhpH het volgende:

[..]

Waarom zou jij meer betaald moeten krijgen voor iets wat vanzelfsprekend is?
Je komt er toch zelf mee voorwat hoortwat zeg je toch als je donor bent heb je meer recht noem je toch.
Nou wel als ik donor wil worden voor een instantie mogen ze ook regelen dat ik minder zorgpremie betaal tijdens mijn leven toch !
pi_143616691
quote:
1s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 01:16 schreef GhpH het volgende:

[..]

Gelijke medische behandeling gaat alleen op als er genoeg donororganen zouden zijn. Maar die zijn schaars. En dan moet je verdelen en sommigen teleur moeten stellen. Ga jij dan iemand teleurstellen die hetzelfde zou hebben gedaan of een Egoïst?
Gelijke behandeling is juist altijd zo. Niet als het uitkomt. Dan betekent het niks.
Daarom ook goed dat een orgaan verdeeld wordt aan de hand van de overlevingskans, wachttijd, en passend bij de patient. Medische gronden en niet of iemand egoistisch, sociaal of hoe dan ook is qua karakter. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')