abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 21:20:54 #1
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_143356660
Hallo,

Het afgelopen jaar had ik erg veel moeite om overeind te blijven en ben ik eigenlijk door stom toeval toch overgegaan. Ik had erg veel moeite met Duits, Wiskunde en Engels dus daar moet ik meer mijn best voor gaan doen dit jaar...Hebben jullie nog tips of ervaringen die jullie mij kunnen meegeven? Zijn er meer zelfstandige opdrachten die je moet maken (Iets wat ik graag doe)? oO<

Wat zijn jullie ervaringen? :)
pi_143356764
Leer gewoon je woordjes
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
pi_143357770
5 VWO is het zwaarste jaar van het VWO. Als je dit jaar haalt, komt het met je examens ook wel goed.

Wat betreft talen: veel oefenen met lezen aangezien het CE daarop gericht is. Verder vooral voor vocabulairetoetsen e.d. in ieder geval goed scoren aangezien dit puur leerwerk is.

Wiskunde: veel oefenen en eventueel hulp vragen aan een docent of sterke medeleerling.
pi_143357855
5 vwo was inderdaad echt het zwaarst. Naast je PTA's (zo heetten ze bij mij) ook veel extra opdrachten en werkstukken. Plan vooruit, en als je moet kiezen, kies altijd voor het PTA omdat deze volgend jaar ook meetellen. Succes!
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 22:10:17 #5
427319 Amaris-Airlie
Because I'm happy?
pi_143358783
Ga ook naar 5VWO. Mijn mentor gaf onze klas als advies mee om al direct het begin van het jaar te 'knallen' zodat je een veilige basis hebt en de kans groter is over te gaan.

Zo doe ik dat al een paar jaar, en ben steeds zonder risico o.i.d. overgegaan (dus niet op het nippertje)

Dus het begin van het jaar alles uit jezelf geven, als je cijfers daarna een beetje dalen is het niet zo erg (tenzij het echt heel ernstig is)

De 5e is het moeilijkste jaar, de zesde is meer een voorbereiding op het examen enzo. (Word mij verteld...)

Veel succes komend schooljaar, je kan het vast aan want je hebt al meer dan de helft achter de rug :)
Kon ik het geluk maar schilderen
pi_143359807
Zoals eerder al genoemd hier: 5VWO is het zwaarste jaar. Als je de vijfde met een goede basis afsluit, haal je waarschijnlijk ook de zesde. Als je net overgaat van 5vwo naar 6vwo loop je al een groot gevaar.
Je moet vanaf het begin AL je huiswerk maken en heel erg goed bijhouden. Altijd netjes op tijd leren voor je toetsen, liever te vroeg beginnen dan te laat.
In de 5e krijg je al SE's en geloof me, als je voor je SE's in de 5e een goed cijfer haalt, dan scheelt dat in de 6e echt wel. Je krijgt in de 5e in principe al een groot deel van wat er in je CE's gaat komen en er is echt niet genoeg tijd om in de 6e alles snel snel te gaan herhalen, omdat je in de 5e niet genoeg hebt gedaan.
Dus echt gewoon heel hard werken, dan moet het goedkomen!
pi_143360107
Ik ga naar 4 VWO (Gymnasium), docenten hebben verteld dat de meesten in 2 VWO en 5 VWO blijven zitten. Ik heb het al drie jaar gered (héél ruim, lees: 8+ als gemiddelde) met opletten in de les, en woordjes leren. Dat is echt alles wat je hoeft te doen. Tenminste, ik weet niet hoe dat in de bovenbouw zit.

Welk profiel heb je? Want aardrijkskunde en geschiedenis kostten mij erg veel werk om een goed cijfer te halen. Het zijn interessante vakken, maar ik heb besloten ze niet te kiezen. Ga er toch niets mee doen, en stampen bevalt me niet zo.

Oh, en mijn school heeft nogsteeds niet de klassenindeling bekend gemaakt. :')
pi_143360441
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 22:46 schreef netchip het volgende:
Ik ga naar 4 VWO (Gymnasium), docenten hebben verteld dat de meesten in 2 VWO en 5 VWO blijven zitten. Ik heb het al drie jaar gered (héél ruim, lees: 8+ als gemiddelde) met opletten in de les, en woordjes leren. Dat is echt alles wat je hoeft te doen. Tenminste, ik weet niet hoe dat in de bovenbouw zit.

Welk profiel heb je? Want aardrijkskunde en geschiedenis kostten mij erg veel werk om een goed cijfer te halen. Het zijn interessante vakken, maar ik heb besloten ze niet te kiezen. Ga er toch niets mee doen, en stampen bevalt me niet zo.

Oh, en mijn school heeft nogsteeds niet de klassenindeling bekend gemaakt. :')
De overgang naar de vierde moet je ook niet onderschatten. Het niveau schiet opeens omhoog, omdat je de stof maar 1x behandelt (komt in principe niet terug bij vakken als bio). Je toetsen zullen dus heel veel moeilijker zijn opeens. Ik heb in de eerste 3 jaar ook negens op mijn rapporten gehad, maar de vierde kan echt vies tegen vallen.
Niet om je bang te maken, maar onderschat het niet! :)
pi_143360761
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 22:54 schreef NanaMidi het volgende:

[..]

De overgang naar de vierde moet je ook niet onderschatten. Het niveau schiet opeens omhoog, omdat je de stof maar 1x behandelt (komt in principe niet terug bij vakken als bio). Je toetsen zullen dus heel veel moeilijker zijn opeens. Ik heb in de eerste 3 jaar ook negens op mijn rapporten gehad, maar de vierde kan echt vies tegen vallen.
Niet om je bang te maken, maar onderschat het niet! :)
Hrm, ik zal het zien. Ik vrees vooral voor Nederlands en scheikunde... Wis- en natuurkunde is aardig triviaal, als ik zo door die boeken blader.
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 23:12:08 #10
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_143361137
Aankomend jaar ook 5v. Wordt wat :')
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
pi_143367224
Ik vond VWO 4 juist t moeilijkste jaar. Zoals hierboven aangegeven verschilt het niveau tussen het 3e en 4e jaar enorm waardoor ik vies op me bek viel. Aangezien ik de eerste 3 jaar gewend was een beetje uit mn neus te eten deed ik begin 4e ook vrijwel niks. Mijn cijfers waren nog nooit zo slecht geweest :'). Uiteindelijk laatste periode nog net weten te halen. In de 5e klas wist ik wat me te wachten stond en ging ik weer dik over.

Als ik een dieptepunt van de 5e klas moest opnoemen was t toch wel de kennismaking met wiskundige bewijzen. Wou er toen wel een einde aan maken ja

[ Bericht 5% gewijzigd door Rmadrista op 13-08-2014 03:04:52 ]
  woensdag 13 augustus 2014 @ 19:17:58 #12
306109 francoisdublanc
pi_143387434
quote:
9s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 23:12 schreef Faux. het volgende:
Aankomend jaar ook 5v. Wordt wat :')
Profiel?
  donderdag 14 augustus 2014 @ 13:54:11 #13
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_143411524
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 19:17 schreef sonnyspek het volgende:

[..]

Profiel?
Elite en maatschappij :9
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
  donderdag 14 augustus 2014 @ 15:01:01 #14
306109 francoisdublanc
pi_143413774
quote:
10s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 13:54 schreef Faux. het volgende:

[..]

Elite en maatschappij :9
Kijk, jij snapt het. :)
  donderdag 14 augustus 2014 @ 17:51:46 #15
367004 TBakkert
Aleksandr Bukharov
pi_143419405
5 vwo het zwaarst? Ik vond de 4e echt een stuk moeilijker. Nu ga ik naar 6 vwo, maar als dat dus makkelijker blijkt dan de 5e, heb ik hele goeie hoop op een mooie eindlijst. :D
"Ik vind Marcellis wel zo iemand die er op zijn 28e achter komt dat hij eigenlijk linksbenig is." - Tim86
"Marcellis legt ze zo op de stropdas. Mits ze een stropdas van 8 meter aan zouden hebben." - Toefjes
kortom:
pi_143428623
:') Ze vertellen me elk jaar dat het betreffende jaar het moeilijkste jaar is
Actions speak louder than words.
  donderdag 14 augustus 2014 @ 22:32:37 #17
376125 CapnIzzy
Geef aye voor de kapitein
pi_143430558
Is blijven zitten in vwo 5 :')
Onoverwinnelijk/Rotterdam/Zeerover
https://www.playgwent.com/en/ - Official beta of Gwent: The Witcher Gard Game
pi_143431583
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 21:50 schreef Stacking het volgende:
:') Ze vertellen me elk jaar dat het betreffende jaar het moeilijkste jaar is
Inderdaad. En telkens is het niet waar. :')
pi_143435164
Als je de 4e redelijk bent doorgekomen is de 5e opzich wel te doen, zolang je maar een beetje in het ritme zit. De grootste struikelblokken zijn eigenlijk de combinatie van: Veel 'gewone' (lees: nutteloze) stof, daarnaast vrij zware SE's en een berg aan PO's. Ik vond het zelf nogal multitasken afgelopen jaar, het niveau van alle onderdelen afzonderlijk was opzich best prima maar zo bij elkaar toch wel echt pittig.

Ik ben helaas blijven zitten. Al is dat in mijn geval omdat ik alle losse uurtjes, dagen en weken bij elkaar ongeveer een half jaar ziek ben geweest. Dus een te grote achterstand en nogal wisselende cijfers. Ik ben er eigenlijk wel blij mee, mijn gezondheid lijkt op dit moment alleen maar te verslechteren dus met een achterstand de 6e ingaan was echt een terror-plan geweest. Nu kan ik al mijn PO's en de SE's die ik wel goed heb gemaakt laten staan, en dat scheelt bij mij op school minstens 1 periode en soms zelfs wel 2 periode's per vak. Dus veel meer tijd om op de basis te concentreren en eindelijk wat rustiger aan te kunnen doen :)

Maar lekker lulverhaal dit, veel succes iig. ^O^
pi_143438877
Ik ga volgend jaar pas naar 6v, maar ik moet zeggen dat ik 5 vwo een verademing vond. Het einde is in zicht, waardoor docenten wat losser worden en ik gemotiveerd was mijn best te doen.
pi_143441485
5 vwo valt mee.
elk jaar wordt je vertelt: Volgend jaar wordt het veel moeilijker!

En elk jaar blijft het simpel.
Als je bij wiskunde een goede docent hebt, probeer alles te snappen in de les. Als je geen goede docent hebt, zoek bijles. Wiskunde is gewoon snappen.
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 13:32:24 #22
306109 francoisdublanc
pi_143444404
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 00:33 schreef JoelBaka het volgende:
Als je de 4e redelijk bent doorgekomen is de 5e opzich wel te doen, zolang je maar een beetje in het ritme zit. De grootste struikelblokken zijn eigenlijk de combinatie van: Veel 'gewone' (lees: nutteloze) stof, daarnaast vrij zware SE's en een berg aan PO's. Ik vond het zelf nogal multitasken afgelopen jaar, het niveau van alle onderdelen afzonderlijk was opzich best prima maar zo bij elkaar toch wel echt pittig.

Ik ben helaas blijven zitten. Al is dat in mijn geval omdat ik alle losse uurtjes, dagen en weken bij elkaar ongeveer een half jaar ziek ben geweest. Dus een te grote achterstand en nogal wisselende cijfers. Ik ben er eigenlijk wel blij mee, mijn gezondheid lijkt op dit moment alleen maar te verslechteren dus met een achterstand de 6e ingaan was echt een terror-plan geweest. Nu kan ik al mijn PO's en de SE's die ik wel goed heb gemaakt laten staan, en dat scheelt bij mij op school minstens 1 periode en soms zelfs wel 2 periode's per vak. Dus veel meer tijd om op de basis te concentreren en eindelijk wat rustiger aan te kunnen doen :)

Maar lekker lulverhaal dit, veel succes iig. ^O^
Ja dankje! Ergens kijk ik wel uit naar die PO's omdat ik dat liever doe dan gewoon leren. :P Doe je nu weer 5 VWO?
pi_143451902
PO's zijn leuk, nadeel is dat ze naar mijn mening erg subjectief worden nagekeken en dat is in mijn geval niet zo leuk :7
Actions speak louder than words.
pi_143459881
Dit topic had ik ook kunnen maken: ook moeite met engels, duits en wiskunde, op 't nippertje over en vind po's leuk haha. Ben benieuwd hoe dit jaar gaat lopen.. wees vooral zeker van jezelf, dan kom je een heel eind.
pi_143465041
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 13:32 schreef sonnyspek het volgende:

[..]

Ja dankje! Ergens kijk ik wel uit naar die PO's omdat ik dat liever doe dan gewoon leren. :P Doe je nu weer 5 VWO?
De PO's waren idd tof :) Het was alleen jammer dat er qua reguliere werkdruk geen rekening mee gehouden werd, ze kwamen er dus bovenop. Dus dat ging helaas nog wel eens ten koste van mijn normale schoolwerk. Maar dan heb ik mijn PO's wel allemaal tussen de 7 en de 8,5 afgerond dus dat is weer mooi ;) Scheelt een boel werk volgend jaar! Ik doe inderdaad gewoon weer 5 vwo over.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')