De overgang naar de vierde moet je ook niet onderschatten. Het niveau schiet opeens omhoog, omdat je de stof maar 1x behandelt (komt in principe niet terug bij vakken als bio). Je toetsen zullen dus heel veel moeilijker zijn opeens. Ik heb in de eerste 3 jaar ook negens op mijn rapporten gehad, maar de vierde kan echt vies tegen vallen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 22:46 schreef netchip het volgende:
Ik ga naar 4 VWO (Gymnasium), docenten hebben verteld dat de meesten in 2 VWO en 5 VWO blijven zitten. Ik heb het al drie jaar gered (héél ruim, lees: 8+ als gemiddelde) met opletten in de les, en woordjes leren. Dat is echt alles wat je hoeft te doen. Tenminste, ik weet niet hoe dat in de bovenbouw zit.
Welk profiel heb je? Want aardrijkskunde en geschiedenis kostten mij erg veel werk om een goed cijfer te halen. Het zijn interessante vakken, maar ik heb besloten ze niet te kiezen. Ga er toch niets mee doen, en stampen bevalt me niet zo.
Oh, en mijn school heeft nogsteeds niet de klassenindeling bekend gemaakt.
Hrm, ik zal het zien. Ik vrees vooral voor Nederlands en scheikunde... Wis- en natuurkunde is aardig triviaal, als ik zo door die boeken blader.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 22:54 schreef NanaMidi het volgende:
[..]
De overgang naar de vierde moet je ook niet onderschatten. Het niveau schiet opeens omhoog, omdat je de stof maar 1x behandelt (komt in principe niet terug bij vakken als bio). Je toetsen zullen dus heel veel moeilijker zijn opeens. Ik heb in de eerste 3 jaar ook negens op mijn rapporten gehad, maar de vierde kan echt vies tegen vallen.
Niet om je bang te maken, maar onderschat het niet!
Elite en maatschappijquote:
Inderdaad. En telkens is het niet waar.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 21:50 schreef Stacking het volgende:
Ze vertellen me elk jaar dat het betreffende jaar het moeilijkste jaar is
Ja dankje! Ergens kijk ik wel uit naar die PO's omdat ik dat liever doe dan gewoon leren.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 00:33 schreef JoelBaka het volgende:
Als je de 4e redelijk bent doorgekomen is de 5e opzich wel te doen, zolang je maar een beetje in het ritme zit. De grootste struikelblokken zijn eigenlijk de combinatie van: Veel 'gewone' (lees: nutteloze) stof, daarnaast vrij zware SE's en een berg aan PO's. Ik vond het zelf nogal multitasken afgelopen jaar, het niveau van alle onderdelen afzonderlijk was opzich best prima maar zo bij elkaar toch wel echt pittig.
Ik ben helaas blijven zitten. Al is dat in mijn geval omdat ik alle losse uurtjes, dagen en weken bij elkaar ongeveer een half jaar ziek ben geweest. Dus een te grote achterstand en nogal wisselende cijfers. Ik ben er eigenlijk wel blij mee, mijn gezondheid lijkt op dit moment alleen maar te verslechteren dus met een achterstand de 6e ingaan was echt een terror-plan geweest. Nu kan ik al mijn PO's en de SE's die ik wel goed heb gemaakt laten staan, en dat scheelt bij mij op school minstens 1 periode en soms zelfs wel 2 periode's per vak. Dus veel meer tijd om op de basis te concentreren en eindelijk wat rustiger aan te kunnen doen
Maar lekker lulverhaal dit, veel succes iig.
De PO's waren idd tofquote:Op vrijdag 15 augustus 2014 13:32 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Ja dankje! Ergens kijk ik wel uit naar die PO's omdat ik dat liever doe dan gewoon leren.Doe je nu weer 5 VWO?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |