abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143360030
Die brief :')
Als ik jouw vertegenwoordiger van het UWV zou zijn zou ik direct wegens ondankbaarheid je uitkering halveren.
Twiddel
pi_143360043
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 22:40 schreef quirina het volgende:
Tut..tut.tut.
Wat een taalgebruik weer. :{
Ach joh, het zijn kinderen. Toen ik mij nog gedroeg als een kleuter omdat ik toen ook zelf een kleuter was, toen deed ik ook meisjes plagen om zoentjes te vragen.

Ze vinden me eigenlijk afgoddelijk en willen mijn goedkeuring, dat zij beter zijn dan ik. Dat zij beter snappen en begrijpen hoe mijn problemen zijn, en hoe deze op te lossen of onoplosbaar zijn.

Hypocriet en narcistisch afzeiken kan elke Nederlander als cognitief vermogen. Maar een ander helpen als die daarom vraagt, en dan ook daadwerkelijk met een toepasbare oplossing komen, dat lukt die hersenlozen miepende eikels dan weer niet.

Maar het lokt wel ongewenst taalgebruik uit, welke ik het echte leven op straat in bijzijn van een dame niet zou durven te bezigen. Kan ik mijn excuus aanbieden voor deze onoverkomelijkheid?
pi_143360085
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 22:42 schreef Edensnator het volgende:

[..]

Wat had je gedaan?
Gevraagd aan de Rechter, dank u wel voor de taakstraf, mag ik deze teruggeven? Toen zei de Rechter nee.
pi_143360093
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 22:44 schreef Het_fijtje het volgende:

[..]

Ach joh, het zijn kinderen. Toen ik mij nog gedroeg als een kleuter omdat ik toen ook zelf een kleuter was, toen deed ik ook meisjes plagen om zoentjes te vragen.

Ze vinden me eigenlijk afgoddelijk en willen mijn goedkeuring, dat zij beter zijn dan ik. Dat zij beter snappen en begrijpen hoe mijn problemen zijn, en hoe deze op te lossen of onoplosbaar zijn.

Hypocriet en narcistisch afzeiken kan elke Nederlander als cognitief vermogen. Maar een ander helpen als die daarom vraagt, en dan ook daadwerkelijk met een toepasbare oplossing komen, dat lukt die hersenlozen miepende eikels dan weer niet.

Maar het lokt wel ongewenst taalgebruik uit, welke ik het echte leven op straat in bijzijn van een dame niet zou durven te bezigen. Kan ik mijn excuus aanbieden voor deze onoverkomelijkheid?
Je bent echt een eersteklas debiel Ramco.
pi_143360125
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 22:45 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Je bent echt een eersteklas debiel Ramco.
Het is geen Marko, het is geen Remco.

Het is Remko, moeilijk heh een gespreksonderwerp juist benoemen.
Moet je niet in bed liggen? De lantaarnpalen zijn al aan, en Sesamstraat is ook afgelopen.
pi_143360156
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 22:07 schreef Het_fijtje het volgende:
Hoe is jouw dat dan gelukt?
Gewoon je uitkering stopzetten; ben je in 1x van het UWV af en kan jezelf weer voor inkomsten zorgen.

Zooo moelijk is dat toch niet.
pi_143360183
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 22:46 schreef Het_fijtje het volgende:

[..]

Het is geen Marko, het is geen Remco.

Het is Remko, moeilijk heh een gespreksonderwerp juist benoemen.
Moet je niet in bed liggen? De lantaarnpalen zijn al aan, en Sesamstraat is ook afgelopen.
Klopt Remvo, zo naar bed, morgen weer werken he... niet iedereen kan op bed blijven liggen stinken en van z'n uitkering genieten.
pi_143360259
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 22:48 schreef _Arthur het volgende:

[..]

Gewoon je uitkering stopzetten; ben je in 1x van het UWV af en kan jezelf weer voor inkomsten zorgen.

Zooo moelijk is dat toch niet.
Jawel want de gevolgen tel je niet mee.
Gevolg zonder inkomen geen woning of andere randvoorwaarden van een levenstandaard welke arbeid mogelijk maakt. Hoe ga ik het oplossen als ik zonder inkomen ook geen mogelijkheden meer heb om aan werk te komen?

Zo moeilijk is dat toch niet?
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 22:52:15 #184
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_143360340
Als je nou eerst eens ga werken en dan je uitkering stop zet.
Maar dat je geen werk kunt vinden kampen nog 700.000 mensen mee, dus achter aansluiten in de rij.
pi_143360348
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 22:37 schreef Het_fijtje het volgende:
Knul?

Ik had je vader kunnen zijn als je moeder niet zo een godsgruwelijk takkewijf zou zijn waar een dode hond nog de zenuwen van krijgt als hij eroverheen zou moeten.

Mafkees, klapmongool :|W
Doe eens even niet zeg :{
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 22:52:55 #186
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_143360367
Alleen eerste pagina gelezen, maar 100% arbeidsongeschikt hoeft niet te betekenen dat iemand helemaal geen werkzaamheden meer kan uitvoeren.
Binnen de WAO en WIA is arbeidsongeschiktheid een percentage dat gekoppeld is aan de verdiencapaciteit.

Het kan dus wel zijn dat iemand nog bepaalde werkzaamheden kan doen voor een beperkt aantal uur, maar als dat beperkte aantal uur per week en het inkomen dat bij die werkwerkzaamheden hoort een inkomensverlies oplevert van 90% dan word je dus volledig afgekeurd.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_143360449
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 22:50 schreef Het_fijtje het volgende:
Jawel want de gevolgen tel je niet mee.
Gevolg zonder inkomen geen woning of andere randvoorwaarden van een levenstandaard welke arbeid mogelijk maakt. Hoe ga ik het oplossen als ik zonder inkomen ook geen mogelijkheden meer heb om aan werk te komen?

Zo moeilijk is dat toch niet?
Gewoon gaan werken; word je vanzelf op je uitkering gekort.

Klaar.
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 22:56:01 #188
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_143360510
Ah, ik had toch eerst moeten bijlezen, TS is inmiddels van dwars naar uitermate onaangenaam gegaan.

Dwars kan ik waarderen, ik moest zelfs lachen om de brief aan het UWV, maar als ze al 6 jaar niets meer hebben laten horen, dan gok ik zo dat het iedereen een stuk minder ellende kost als ze maandelijks zonder problemen een uitkering aan TS overmaken dan wanneer ze hem daar iedere keer op kantoor hebben.

Heeft het contact met het UWV wel eens contact met justitie opgeleverd TS?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_143360538
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 22:32 schreef Het_fijtje het volgende:

[..]
En nu? Moet ik dan maar in detentie omdat ik een taakstraf wel wil voldoen, maar medisch dat niet mag? Dat zou ook oneerlijk en onredelijk zijn.
Want vind jij? :?
Dat zal waarschijnlijk toch gebeuren. De uitvoerder moet namelijk passend werk hebben; die kans acht ik niet al te groot.

Of het oneerlijk is dat is een lastige kwestie; je moet een straf krijgen. Als blijkt dat een taakstraf niet realistisch is dan is detentie voor zover ik weet het enige alternatief. Ik zou mij naar SRN overigens anders opstellen als dat je doet in de brieven naar het UWV. Om hoeveel uur taakstraf gaat het overigens?
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 23:03:35 #190
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_143360825
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 22:56 schreef Bucketlist het volgende:

[..]

Dat zal waarschijnlijk toch gebeuren. De uitvoerder moet namelijk passend werk hebben; die kans acht ik niet al te groot.

Of het oneerlijk is dat is een lastige kwestie; je moet een straf krijgen. Als blijkt dat een taakstraf niet realistisch is dan is detentie voor zover ik weet het enige alternatief. Ik zou mij naar SRN overigens anders opstellen als dat je doet in de brieven naar het UWV. Om hoeveel uur taakstraf gaat het overigens?
Als iemand nog op halve snelheid 10 uur per week kan schoffelen, en een theoretisch inkomen van 50% van het minimumluuroon zou moeten verdienen voor wat hij per uur presteert, wordt hij afgekeurd, en met max 10 uur in de week wordt hij waarschijnlijk volledig afgekeurd.
Dat neemt echter niet weg dat hij prima in staat kan zijn 10 uur per week te schoffelen... op halve kracht.

In het geval van TS zijn daarna waarschijnlijk wel alle medeschoffelaars op de hoogte van wat er mis is met hun arbeidsomstandigheden en hebben ze allemaal de weg naar de juiste instantie gevonden om daar over te klagen, maar in theorie zou het prima kunnen dat een volledig arbeidsongeschikte een taakstraf uitvoert.

Qua CV doet de taakstraf waarschijnlijk geen wonderen, maar je weet nooit hoe een koe een haas vangt.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator dinsdag 12 augustus 2014 @ 23:06:40 #191
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_143360916
Haha wat een figuur is TS. Z'n leven min of meer naar de klote geholpen, en nu de schuld buiten zichzelf leggen om daarna, als ie op een forum wordt tegengesproken begint met schelden en zo.

Maar ja, dan klikt ie straks z'n browser dicht en dan is de realiteit nog steeds de realiteit, en dat is dat je toch aan t kortste eind trekt.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_143360957
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 22:52 schreef Leandra het volgende:
Alleen eerste pagina gelezen, maar 100% arbeidsongeschikt hoeft niet te betekenen dat iemand helemaal geen werkzaamheden meer kan uitvoeren.
Binnen de WAO en WIA is arbeidsongeschiktheid een percentage dat gekoppeld is aan de verdiencapaciteit.

Het kan dus wel zijn dat iemand nog bepaalde werkzaamheden kan doen voor een beperkt aantal uur, maar als dat beperkte aantal uur per week en het inkomen dat bij die werkwerkzaamheden hoort een inkomensverlies oplevert van 90% dan word je dus volledig afgekeurd.
Ben het geheel met je eens. Echter je ziet een medische factor over het hoofd.
Tuurlijk kan ik werken, ik bestrijd zelfs dat ik heden nog 100% arbeidsongeschikt ben, hooguit 10-15 % omdat ik simpelweg niet vanuit het niets opeens full time kan gaan weken. Daar schaad ik alleen mijn gezondheid mee zodat ik weer terugval in arbeidsongeschiktheid, en daar zit ikzelf niet op te wachten.

Tevens, kunnen of mogen.
Het gaat niet om een lijst van mogelijke werkzaamheden, maar toegestane werkzaamheden in medisch opzicht.

En stel dat ikzelf en de Reclassering mijn gezondheid negeren, dan kan en wil ik alles doen. Maar echter als het dan wel misgaat dan is de SRN aansprakelijk omdat men of geen medisch advies heeft gevraagd, of het medisch advies niet opgevolgd. Want officieel, als je 100% arbeidsongeschikt ben dan mag je niets, los van hetgeen wat je wel zou willen doen.

Dus mogen en willen, that makes the difference here....
pi_143361064
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 22:45 schreef Het_fijtje het volgende:

[..]

Gevraagd aan de Rechter, dank u wel voor de taakstraf, mag ik deze teruggeven? Toen zei de Rechter nee.
Okee fijn dat je wat toevoegd aan onze maatschappij.
Edensnator over 'n out
pi_143361110
Kan je SRN niet verzoeken of zij zelf een keuringsarts in kunnen schakelen?

(Besluit tenuitvoerlegging taakstraffen)

Artikel 17

De taakgestrafte kan door de uitvoerder taakstraffen worden opgedragen, voordat het verrichten van de taakstraf aanvangt, zich door een door de uitvoerder taakstraffen aan te wijzen keuringsarts medisch te laten keuren, indien de werkzaamheden dit vereisen, de taakgestrafte medische klachten heeft of arbeidsongeschikt is.
pi_143361125
quote:
13s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 22:56 schreef Leandra het volgende:
Ah, ik had toch eerst moeten bijlezen, TS is inmiddels van dwars naar uitermate onaangenaam gegaan.

Dwars kan ik waarderen, ik moest zelfs lachen om de brief aan het UWV, maar als ze al 6 jaar niets meer hebben laten horen, dan gok ik zo dat het iedereen een stuk minder ellende kost als ze maandelijks zonder problemen een uitkering aan TS overmaken dan wanneer ze hem daar iedere keer op kantoor hebben.

Heeft het contact met het UWV wel eens contact met justitie opgeleverd TS?
Tuurlijk is het voor het UWV veel makkelijker om elke maand een uitkering aan mij te geven, en mij voor de rest aan me lot overlaten. Echter daar heb ik niets aan, en ik koop daar niets voor.

Ik wil werken, en ik het zelfs het wettelijk recht op arbeidsvreugde. Ik wil niets anders dan zoals een ieder ander werken. En daarbij heb ik mijn pluspunten en ook mijn minpunten.

En sorry voor eerder geetaleerd taalgebruik in dit topic, sommige vroegen om een dergelijk antwoord. Maar ben het met je eens, hoever moet je meegaan met die opruiers die eigenlijk de inhoud van het topic om zeep helpen.

Een wijze les geleerd, volgende keer zal ik eerst tot tien tellen voordat ik mijn vocabulaire capaciteiten in het onaangename van stal haal.
Mea Culpa, dame _O_
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 23:13:13 #196
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_143361177
Hoe houdt het UWV tegen dat jij werk zoekt?
The love you take is equal to the love you make.
pi_143361224
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 23:11 schreef Bucketlist het volgende:
Kan je SRN niet verzoeken of zij zelf een keuringsarts in kunnen schakelen?

(Besluit tenuitvoerlegging taakstraffen)

Artikel 17

De taakgestrafte kan door de uitvoerder taakstraffen worden opgedragen, voordat het verrichten van de taakstraf aanvangt, zich door een door de uitvoerder taakstraffen aan te wijzen keuringsarts medisch te laten keuren, indien de werkzaamheden dit vereisen, de taakgestrafte medische klachten heeft of arbeidsongeschikt is.
Door de uitvoerder taakstraffen aan te wijzen keuringsarts, en dat is het UWV standaard.
Ik verander daar helemaal niets aan. kreeg ik maar een herkeuring, dan kan ik me taakstrafje doen en dan weer werk zoeken en verder met mijn leven.
Maar ik word ook klemgezet tussen SRN en UWV die het elkaar onmogelijk maken, en daarmee duperen. Ik heb daar niet om gevraagd en had het liever anders gezien.
pi_143361364
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 23:11 schreef Het_fijtje het volgende:

[..]

Tuurlijk is het voor het UWV veel makkelijker om elke maand een uitkering aan mij te geven, en mij voor de rest aan me lot overlaten. Echter daar heb ik niets aan, en ik koop daar niets voor.

Ik wil werken, en ik het zelfs het wettelijk recht op arbeidsvreugde. Ik wil niets anders dan zoals een ieder ander werken. En daarbij heb ik mijn pluspunten en ook mijn minpunten.

En sorry voor eerder geetaleerd taalgebruik in dit topic, sommige vroegen om een dergelijk antwoord. Maar ben het met je eens, hoever moet je meegaan met die opruiers die eigenlijk de inhoud van het topic om zeep helpen.

Een wijze les geleerd, volgende keer zal ik eerst tot tien tellen voordat ik mijn vocabulaire capaciteiten in het onaangename van stal haal.
Mea Culpa, dame _O_
Volgens mij heb je anders nog steeds niet aangegeven wat JIJ doet om weer aan t werk te komen, Rambo...

Ik lees alleen maar dat je zo graag wil, maar je verder iedere mogelijke instantie de schuld geeft van je huidige werkeloosheid. Wat houdt je tegen zelf de opties te onderzoeken, je cv op te poetsen, je idioterie van het internet te laten halen, en gewoon een passende baan te zoeken. Je kan crimineel zijn, je kan brieven schrijven, je kan hier topics openen en de wijsneus uithangen, dan kan je toch vast wel ergens werken?
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 23:18:01 #199
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_143361391
Heb je al bezwaar of beroep aangetekend tegen de weigering tot herkeuring?
The love you take is equal to the love you make.
pi_143361434
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 23:13 schreef Lienekien het volgende:
Hoe houdt het UWV tegen dat jij werk zoekt?
Wie betaald die bepaald, en UWV betaald mijn uitkering.

Als ik ook maar 1 seconden werk zou ik mijn inkomen kwijtraken, daarmee word ik onderdrukt om naar de pijpen van het UWV te moeten dansen. Ze hebben de macht over mij omdat ik van UWV afhankelijk ben, en die afhankelijkheid tegen me word gebruikt.

Kan ik me kont tegen de kribbe gooien, me kop in de tegenwind, maar daar heb ik alleen mezelf mee dat ik dan me inkomen kwijt ben en niets meer heb.
Mijn inkomen en onderdak is het enige wat ik te verliezen heb, en wat me in deze ellende houdt. En tuurlijk denk ik ook weleens, krijg de schijt ik trek me schoenen aan en loop Nederland uit en Europa in om elders het levensgeluk te vinden.

Maar met een lege portemonnee kom je helaas niet ver in het kapitalistische Europa. Zou er enige kans van overleven zijn door blootsvoets een levensreis naar het buitenland te maken, dan was ik gisteren al vertrokken.

:*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')